Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2020, 10:33

 8153
Da's inderdaad een feit dat zeker is. 😉
Ik vind het ook raar dat ze zich zo afzijdig houdt en steeds haar slechte fysieke conditie gebruikt om zich op de achtergrond te houden. Bij deze proef zei ze ook meteen dat zij omwille van haar conditie deze proef beter niet zou doen.
Nochtans lijkt het mij voor de mol beter in het bos te zitten omdat je daar op veel meer mensen invloed uit kan oefenen. En als je niet de mol bent, lijkt het mij interessanter om in de grootste groep te zitten omdat je op die manier meer mensen kan bestuderen.
Els zat niet bij die proef en moest het stellen met wat de anderen haar vertellen. Els zat ook niet bij de opgravingen maar bij de "brave" beeldhouwers. En Els ligt eruit.
Dus ik vermoed dat Dorien heel zeker is van haar mol. Als die verkeerd is, ligt ze er zondag misschien/zo goed als zeker uit.
Bart lijkt mij ook heel zeker van zijn mol, maar ik acht de kans dat hij juist zit groter dan die van Dorien.
Anderzijds mogen we Dorien niet onderschatten. Het meiske heeft wel een diploma in de toegepaste economische wetenschappen, dus ze is zeker intelligent.
Gebruikersavatar

Jansen25 mar 2020, 10:41

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Da's inderdaad een feit dat zeker is. 😉
Ik vind het ook raar dat ze zich zo afzijdig houdt en steeds haar slechte fysieke conditie gebruikt om zich op de achtergrond te houden. Bij deze proef zei ze ook meteen dat zij omwille van haar conditie deze proef beter niet zou doen.
Nochtans lijkt het mij voor de mol beter in het bos te zitten omdat je daar op veel meer mensen invloed uit kan oefenen. En als je niet de mol bent, lijkt het mij interessanter om in de grootste groep te zitten omdat je op die manier meer mensen kan bestuderen.
Els zat niet bij die proef en moest het stellen met wat de anderen haar vertellen. Els zat ook niet bij de opgravingen maar bij de "brave" beeldhouwers. En Els ligt eruit.
Dus ik vermoed dat Dorien heel zeker is van haar mol. Als die verkeerd is, ligt ze er zondag misschien/zo goed als zeker uit.
Bart lijkt mij ook heel zeker van zijn mol, maar ik acht de kans dat hij juist zit groter dan die van Dorien.
Anderzijds mogen we Dorien niet onderschatten. Het meiske heeft wel een diploma in de toegepaste economische wetenschappen, dus ze is zeker intelligent.
Volledig akkoord mijn beste, Dorien zit al bijna constant in de "kleinere groep" als er die kans is, en toch blijft ze er in. Ik ben er vrij zeker van dat ze de mol niet is maar dat ze heel goed weet wie de mol is of tot nu toe heel veel geluk gehad heeft. Haar tactiek als de hele groep samen is, doet me een beetje denken aan Annelies in 2017, die speelde het soms ook wel uit dat ze iets niet kon onder het mom van wat "ouder" te zijn 😉. We zullen zondag zien, dan valt ofwel Dorien ofwel Jolien af denk ik.
Gebruikersavatar

Herbie25 mar 2020, 18:41

 109  Uma
Andy Lemmens schreef:Alina vertrekt met hartslag 101,bij het bordje Echidna heeft ze 118,beelden erna telkens rond de 120.

Bart vertrekt met 117,bij het bordje Echidna heeft hij 119,erna ook tegen de 120.

Meer dan 500 hartslagen verschil hoewel Alina met een lagere pols begint.Toch vreemd.

Heb het nog is herbekeken.
Alina krijgt 1500 hartslag en en begint met een hartslag van 101.Wanneer ze bij het bord aankomt heeft ze nog 800 hartslagen over.

Ze heeft dus 700hartslagen opgebruikt m.a.w. heeft ze er +- 5 à 6minuten over gedaan.

Bart krijgt 1399 hartslagen,zijn beginhartslag ligt beduidend hoger (117).Bart komt bij het bordje Echidna met nog 1262 hartslag en over.Hij heeft dus slechts 137 hartslagen opgebruikt.Hij komt er dus aan na +- 1min 15sec.
Wat een verschil 😲
Ik heb me er verder in verdiept, ook hoelang de anderen erover doen tot aan hun bordje. Dit in de veronderstelling dat alle paden ongeveer even lang zijn en het bordje ongeveer halfweg staat (zoals GDC meermaals zei). De methode is
verbruikte hartslagen/gemiddelde hartslag

Salim - Harpij: 1:29
Laure - Chimaira: 1:15 Laure zag het bordje niet, het kwam wel in beeld
Jolien - Kerberos: 2:37 Jolien is vaak blijven stilstaan om haar hartslag naar omlaag te krijgen
Bart - Kerberos: 4:36 Het kwam niet in beeld wanneer Bart het bordje passeerde. De tijd is die tot aan het puzzelstukje gedeeld door 2. Zijn hartslag bleef de hele tijd ongeveer constant, hij liep het ganse traject als een 'Zen meester'. In vergelijking met Jolien is dit toch lang.
Alina - Echidna: 6:22 Enorm lang, zeker in vergelijking met Bart-Echidna. De rest moet dit toch opgemerkt hebben? De ongerustheid toen Laure niets meldde, kwam daarvoor wel in beeld. Bovendien hadden ze al ervaring.
Bart-Echidna: 1:10

Het traject van Alina werd heel kort weergegeven: Alina vertrekt - discussie bij de rest - Alina komt aan bij het bordje.
In het verdere verloop van de proef komt de groep er ook niet meer op terug (terwijl er over andere zaken nog fel werd gediscussieerd, bv. Laure). Vreemd.
Ik zit ook nog wat in de knoop met de tijd van Bart-Kerberos. Toch lang.

PS. Ik heb de stukjes met de 5 trajecten zoals ze in beeld kwamen aan mekaar geplakt in 1 video (je moet iets doen in deze tijden). Die kan echter niet geupload worden op het forum, ik weet trouwens ook niet hoe het zit met auteursrechten en zo. Als iemand daar raad mee weet?
Gebruikersavatar

Klaartje25 mar 2020, 18:51

 2245  Uma
Alina heeft precies meer stil gestaan dan wat anders. Ofwel supertraag gewandeld en dikwijls stilgestaan om haar hartslag te laten zakken naar een niveau waarop ze weer een paar meter kon stappen om zeker de minotaurus niet wakker te maken. Dat is trouwens ook de 'taktiek' die zij aan de anderen voorstelt om te volgen. Waarschijnlijk heeft ze die taktiek gewoon zelf extreem toegepast?

Ze zal zich toch nergens rustig hebben neergeplant om te plassen, mag ik hopen? 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2020, 19:01

 8153
Het probleem is dat ze ons weinig tonen en we dus veel moeten gissen.

Hoe anders zou die proef geweest zijn met Axel aan de walkie-talkie en Joeri erbij!
Gebruikersavatar

Mer2825 mar 2020, 19:57

 302
Klaartje schreef:Alina heeft precies meer stil gestaan dan wat anders. Ofwel supertraag gewandeld en dikwijls stilgestaan om haar hartslag te laten zakken naar een niveau waarop ze weer een paar meter kon stappen om zeker de minotaurus niet wakker te maken. Dat is trouwens ook de 'taktiek' die zij aan de anderen voorstelt om te volgen. Waarschijnlijk heeft ze die taktiek gewoon zelf extreem toegepast?
Het slechte aan deze tactiek is wel dat je te snel door al je hartslagen bent zoals we hebben kunnen aanschouwen. Dit lijkt me trouwens iets goed voor een mol, je maakt je namelijk onverdacht door toch een groot stuk onder de 120 hartslagen per minuut te zijn en uiteindelijk ook de naam van het beest door te geven etc. maar je hebt zo goed als geen kans om het bordje terug te brengen, door een te weinig aan hartslagen en als groep ga je dan tijd verliezen omdat je die touw opnieuw gaat moeten doen. Maar ja, er waren zoveel mogelijke molacties in deze opdracht.
Gebruikersavatar

salb27 mar 2020, 20:59

 352  Sven
Misschien een niet echt belangrijke opmerking (ik denk dat niemand dit al heeft geschreven).

Er was toch geen tijdslimiet bij deze opdracht? Ze hadden natuurlijk wel die 7000 hartslagen maar de proef zelf had dit niet? Waarom wil Bart dan meteen starten met de proef nog voordat ze alle bordjes goed hebben geplaatst? Ze hadden hier toch alle tijd voor? of zie ik dit verkeerd?
Gebruikersavatar

Jay-Lo27 mar 2020, 21:48

 1690  Sven
Nee, je hebt gelijk. Buiten de hartslagen was er geen tijdslimiet. En omdat iedereen maar focust op de tijd die ze in het bos doorbrengen en de hartslagen, was ik gaan kijken of er vreemde dingen gebeuren aan de plaatjes, want daar wordt weinig naar gekeken. Maar ik zie niet echt iets wat fout kan zijn gegaan daar, alleen kan je daar wel foute plaatjes terug juist hangen als je merkt dat de opdracht toch de soep in draait, en ben je de held van de dag.
Wil je trouwens als mol de minst fitte in de bibliotheek? Want dat stelt Jolien meteen voor. Waardoor Dorien zichzelf kandidaat stelt. Salim stelt dan voor om Els bij Dorien te zetten, want hij zegt niet te weten wat voor beesten dat zullen zijn. Dan wil je Els toch net wel in dat bos? Haar hartslag gaat al de hoogte in als ze nog maar denkt dat er honden zijn. De andere 4 zwijgen en zetten zichzelf zo bij het belangrijkste deel van de opdracht.
Gebruikersavatar

Herbie27 mar 2020, 22:29

 109  Uma
De proef had eigenlijk niets te maken met fitheid - een wandeling van hooguit een kwartiertje - dan wel met stressbestendigheid. In die zin vond ik het gedrag van Jolien zeer verdacht. Hoe ze bijvoorbeeld Laure bij haar tocht op de zenuwen werkte...
Gebruikersavatar

Holmes28 mar 2020, 20:23

 395
Als Jolien door haar gedrag opviel, wat met Bart dan ?
Hoe die Salim aanpakte bij zijn start en tijdens zijn tocht was allesbehalve 'rustgevend', daarna hevig discussiëren met Alina en Jolien waardoor iedereen opgefokt was en nadien Jolien van haar stuk probeerde te brengen net voor ze ging starten door te blijven praten met Salim...

Wat wel opviel bij Jolien, was haar uitleg toen ze terugkwam : "zo kan ik de route uitleggen". Hoezo ? Het is toch maar de rode draad volgen ? Wat valt daar aan uit te leggen ? Wou ze misschien (als kandidaat) absoluut terug bij de anderen zijn om te zien hoe het afliep en wie wat (mis)deed ?
Gebruikersavatar

Jay-Lo28 mar 2020, 21:57

 1690  Sven
Mer28 schreef:Afbeelding
Heb nog niks gevonden maar ik denk wel dat er misschien iets kan achter zitten, misschien mensen dat hier mee kunnen puzzelen?
Was dit de juiste oplossing? Ik heb de opdracht eergisteren opnieuw bekeken, maar vond er niet echt iets in.
Gebruikersavatar

Herbie28 mar 2020, 22:06

 109  Uma
Holmes schreef:Als Jolien door haar gedrag opviel, wat met Bart dan ?
Hoe die Salim aanpakte bij zijn start en tijdens zijn tocht was allesbehalve 'rustgevend', daarna hevig discussiëren met Alina en Jolien waardoor iedereen opgefokt was en nadien Jolien van haar stuk probeerde te brengen net voor ze ging starten door te blijven praten met Salim...

Wat wel opviel bij Jolien, was haar uitleg toen ze terugkwam : "zo kan ik de route uitleggen". Hoezo ? Het is toch maar de rode draad volgen ? Wat valt daar aan uit te leggen ? Wou ze misschien (als kandidaat) absoluut terug bij de anderen zijn om te zien hoe het afliep en wie wat (mis)deed ?
Bart ja, akkoord. Maar Bart is in zowat elke proef toonaangevend. Daarom focus ik me meer op de anderen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11