Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mer2823 mar 2020, 19:00

 302
Afbeelding
Heb nog niks gevonden maar ik denk wel dat er misschien iets kan achter zitten, misschien mensen dat hier mee kunnen puzzelen?
Gebruikersavatar

sjurd.vrancken24 mar 2020, 00:44

 1
Ik ergerde me op een gegeven moment aan Jolien, ze bleef maar continu zeggen in de walkie; je hebt nog zoveel hartslagen, je hartslag is zoveel per minuut. Continu, continu. Niet moeilijk dat je hartslag nog harder gaat stijgen.
Gebruikersavatar

alexander.maes24 mar 2020, 09:26

 3
Voor mij is het hier duidelijk: Dorien is de mol.

Iedereen verdenkt haar plots nu niet meer, omdat ze in een slechte positie zat bij deze proef.
Bij een proef waarvan je weet dat hij zoiezo mislukt. Als kandidaten in de mol 1 iets niet goed kunnen, is het wel kalm blijven. Laat dit nu net essentieel zijn bij deze proef. Dus ideaal om als mol je gewoon niet verdacht te maken en ergens anders te gaan zitten als je weet dat ze toch veel geld gaan verliezen.
Gebruikersavatar

Frolva24 mar 2020, 09:43

 2204
alexander.maes schreef:Voor mij is het hier duidelijk: Dorien is de mol.

Iedereen verdenkt haar plots nu niet meer, omdat ze in een slechte positie zat bij deze proef.
Bij een proef waarvan je weet dat hij zoiezo mislukt. Als kandidaten in de mol 1 iets niet goed kunnen, is het wel kalm blijven. Laat dit nu net essentieel zijn bij deze proef. Dus ideaal om als mol je gewoon niet verdacht te maken en ergens anders te gaan zitten als je weet dat ze toch veel geld gaan verliezen.
Je argumenteert waarom Dorien nog wel de mol kan zijn, maar niet waarom ze de mol is (volgens jou).
Ik neem aan dat je andere aanwijzingen hebt, dan de positie die ze bij deze proef had? 😉
Gebruikersavatar

P.I24 mar 2020, 10:21

 12
Heel kort over iedereen die de hoge hartslag / 'zwakke conditie' van Salim verdacht vindt.. De man is al meer dan een jaar out met een gescheurde kruisband en zal dus nul komma nul conditie hebben, heeft al zeker een jaar geen voetbalmatch gespeeld en bij mijn weten zelfs geen 5 km gejogd 😉 niet dat ik hem niet verdacht vind, maar toch even dit misverstand uit de wereld helpen.
Gebruikersavatar

Jansen24 mar 2020, 10:31

 3423  Yens
P.I schreef:Heel kort over iedereen die de hoge hartslag / 'zwakke conditie' van Salim verdacht vindt.. De man is al meer dan een jaar out met een gescheurde kruisband en zal dus nul komma nul conditie hebben, heeft al zeker een jaar geen voetbalmatch gespeeld en bij mijn weten zelfs geen 5 km gejogd 😉 niet dat ik hem niet verdacht vind, maar toch even dit misverstand uit de wereld helpen.
Als je zegt dat Salim al meer dan een jaar out is met een gescheurde kruisband, dan wil dat zeggen dat hij tijdens de opnames van de mol (in oktober vorig jaar) ook met een gescheurde kruisband heeft deelgenomen? Ik heb er in elk geval niet veel van gemerkt dat hij zo'n zwaar medisch probleem had? Zelf kniepatiënt zijnde, kan ik redelijk goed inschatten wat kan en niet kan met zo'n kwetsuur.
Gebruikersavatar

Torremolinos24 mar 2020, 10:36

 264
Wat ik net opmerkte bij het herbekijken: Salim is als eerste geweest, maar is niet tot op het einde geraakt. Tweede aan beurt is Laure, aan de WT begeleid door Jolien. Laure mist haar bordje. Na een tijd heeft ze dit door en meld ook aan de groep dat ze het bordje maar niet vind. Waarop Jolien zegt’ :Dat is niet erg, loop door tot op het eind, daar staat dat bordje ook terug bij de puzzelstukken.’
Hoe weet Jolien dit als nog niemand tot op het eind is geraakt?
Is dit voor de proef gebrieft aan hun? Waarom zou zo’n detail in de briefing zitten als de bordjes halfweg ook al te zien zijn?
Gebruikersavatar

P.I24 mar 2020, 10:38

 12
Hij heeft zijn kruisbanden gescheurd in december 2018 denk ik, dan onder het mes gegaan ongeveer een jaar geleden en na verwikkelingen opnieuw in de zomer. Dus zal nog aan het revalideren geweest zijn. Niet dat hij mank liep inderdaad, maar om maar aan te geven dat het 'hij is een voetballer in topconditie' geen meerwaarde biedt, want heeft al meer dan een jaar niet meer tegen een bal getrapt 😉

Edit: blijkt na nazicht om meniscus te gaan, hopelijk gelooft Jansen me nu wel 😉
Gebruikersavatar

Jansen24 mar 2020, 10:46

 3423  Yens
Een meniscus is een veel kleiner probleem dan een gescheurde kruisband. Na een meniscusoperatie moet je ongeveer 6 weken tot maximaal 2 maanden revalideren. Dan lijkt me meer dan een jaar niet voetballen wel zeer lang? Dat verklaart waarschijnlijk wel waarom hij geen problemen meer had tijdens de mol opnames.
Gebruikersavatar

Frolva24 mar 2020, 11:02

 2204
Torremolinos schreef:Wat ik net opmerkte bij het herbekijken: Salim is als eerste geweest, maar is niet tot op het einde geraakt. Tweede aan beurt is Laure, aan de WT begeleid door Jolien. Laure mist haar bordje. Na een tijd heeft ze dit door en meld ook aan de groep dat ze het bordje maar niet vind. Waarop Jolien zegt’ :Dat is niet erg, loop door tot op het eind, daar staat dat bordje ook terug bij de puzzelstukken.’
Hoe weet Jolien dit als nog niemand tot op het eind is geraakt?
Is dit voor de proef gebrieft aan hun? Waarom zou zo’n detail in de briefing zitten als de bordjes halfweg ook al te zien zijn?
Goed opgemerkt.

Volgens mij wel veel kans dat het in de briefing zat (zou er toch moeten inzitten, ik vind het geen detail 😉 )
Gebruikersavatar

elkemol24 mar 2020, 11:06

 654
ja, goed opgemerkt!

ik vermoed dat het bij de briefing moet gezegd zijn (buiten beeld van de kijker) .
als ze het onderweg zien hebben ze tijd om op te zoeken welk plaatje ze moeten meenemen. Als ze dit pas aan het plaatje zelf zien hebben ze wss geen tijd genoeg om het nog op te zoeken en zal de kandidaat in het rood gaan , en de kans groter dan de minotaurus hen 'doodt'.
Ik vermoed dus wel dat ze deze info wel hebben meegekregen.
als niet, ja, dan heeft Jolien deze info op een ander moment gekregen en is dit dus wel heel verdacht
Gebruikersavatar

marc.roose24 mar 2020, 11:21

 193  Sven
Torremolinos schreef:Wat ik net opmerkte bij het herbekijken: Salim is als eerste geweest, maar is niet tot op het einde geraakt. Tweede aan beurt is Laure, aan de WT begeleid door Jolien. Laure mist haar bordje. Na een tijd heeft ze dit door en meld ook aan de groep dat ze het bordje maar niet vind. Waarop Jolien zegt’ :Dat is niet erg, loop door tot op het eind, daar staat dat bordje ook terug bij de puzzelstukken.’
Hoe weet Jolien dit als nog niemand tot op het eind is geraakt?
Is dit voor de proef gebrieft aan hun? Waarom zou zo’n detail in de briefing zitten als de bordjes halfweg ook al te zien zijn?
Ik denk dat het in de uitleg voor de proef aan de kandidaten gezegd is ,ik denk zelfs dat ze dit naambordje moesten meenemen om op hun bord te plaatsen ( dit is toch wat Bart 2 X deed)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11