Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ABBEEIJLKM22 mar 2020, 23:17

 27
De tactiek om een verkenner met nagenoeg geen hartslagen tot aan het eerste bordje en terug te sturen was volgens mij de way to go.
Christian probeert hier tevergeefs nog wat hartslagen uit de pot te halen.
Als Bart bij de eliminatie zegt 100% zeker te zijn van zijn mol, zou hij het weleens over Christian kunnen hebben.
Gebruikersavatar

tom.deputter22 mar 2020, 23:19

 3  Yens
Voor mij liep het al mis toen ze beslisten elke kandidaat minder dan 1200 hartslagen te geven. 800 was gewoon erg weinig. Laure heeft de groep op dit spoor gezet door het als eerste te opperen. Daarna heeft de groep zichzelf opgejut.
Gebruikersavatar

BeaVer22 mar 2020, 23:27

 1293  Uma
Als je nog niet door dat doolhof bent gegaan, weet je ook niet waaraan je je moet verwachten. De tactiek bijsturen kan je altijd doen. En als je van de eerste keer te veel hartslagen inzet terwijl je niet weet wat er gaat komen. Stel je voor dat Salim 1400 hartslagen kreeg en dat efkes in 200 hartslagen erdoor jaagde door zo snel door dat parcours te lopen. Laure pakte het wat voorzichtig aan.
Gebruikersavatar

jos.jansen22 mar 2020, 23:38

 328  Uma
Voor mij viel vooral Jolien hier heel negatief op. Zij kwam bij mij over als de persoon die iedereen opjaagt. Het constant herhalen van de hartslagen, proberen om Bart toch te contacteren, discussie creëren, ... De manier waarop die bezig was zou ik ze al snel met 1 hartslag het bos in gestuurd hebben gewoon om van die frustraties af te zijn. (niet dat ik iets tegen haar als persoon heb, haar manier van doen in deze opdracht werkte voor mij enorm averechts)
Gebruikersavatar

tom.deputter22 mar 2020, 23:49

 3  Yens
Ik redeneer eerder dat de mol weet dat met minder dan 1200 hartslagen een tripje toch niet haalbaar is. Daardoor zijn de eerste tochten al sowieso verloren en blijft er minder over voor nadien.
Gebruikersavatar

Cedric22 mar 2020, 23:50

 2834  Uma
Mij lijkt het dat Jolien gewoon té enthousiast is en heel hard iedereen wil helpen en aanmoedigen.
Mij lijkt het dat eerder Salim de ambetanterik is die iedereen (inclusief Bart) opjaagt. (Salim ook diegene die perfect weet wat Bart zijn tactiek is met Christian maar daar niets over zegt tot Christian terug is, ook al ziet iedereen dat Christian niet begreep wat de bedoeling is.)

Maar ik zit gewoon in een tunnel die Jolien totaal niet verdenkt en Salim wel.
Gebruikersavatar

aurélie.debondt23 mar 2020, 00:14

 1
Tijdens deze proef kon er zodanig veel mislopen (verhoogde hartslag vanwege de mysterieuze setting: het bos met de angstaanjagende Minotaurus, slechte communicatie, voorbij een naamkaart lopen, de stress om het puzzelstuk veilig terug tr brengen, enz.) dat de mol zelfs niet veel zou moeten mollen om de proef te doen mislukken. Strategisch gezien is het voor de mol dus ideaal om in een positie zoals in die van Dorien te zitten want je maakt je totaal niet verdacht op die manier en zij kan gewoon toekijken hoe de proef mislukt zonder daar zelf een grote rol in te spelen. (Voor alle duidelijkheid ik zit niet op het Dorien-spoor maar leek mij wel een interessante bedenking bij deze proef)
Gebruikersavatar

Štěpán.buřič23 mar 2020, 05:36

 2
ok, de tweede blik bevestigde dat ik me op Laura zou blijven concentreren. Het bord "over het hoofd gezien" werd door iedereen geregistreerd, maar het leek mij dat het laden van Laura met hartjes ook verdacht was. Op een gegeven moment pauzeerde ze en verspilde ze 100 harten, bij de volgende "breuk" 50. Toeval? Bart bewees zichzelf een tipspeler die niet bang was om de andere competities op te offeren, tot nu toe overtuigde hij me niet dat hij een mol was. Salim's snelle hartslag na de eerste seconde is niet zozeer betwistbaar ... Christian blijft een slimme deelnemer die alles van achteren observeert, een ideale kandidaat voor een mol. Ik merkte niets verdachts in de bibliotheek.
Gebruikersavatar

Jimmy23 mar 2020, 07:46

 197  Anke
Weeral sterk en slim gespeeld van Bart. Het had inderdaad geen enkele zin om Christian méér dan 1 hartslag te geven, die ging nooit onder de 120 komen en dan maakt het geen enkel verschil. Christian leek dat maar niet te begrijpen en nam alles persoonlijk op. Ook zinloos om terug te keren zonder resultaat, hij ging sowieso niet nog eens mogen gaan.

Christian had hier gewoon teveel schrik, het droop er vanaf... Past niet bij het koelbloedig profiel van een mol.
Bart heeft dan weer té goed gespeeld om verdacht te kunnen zijn.
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2020, 07:56

 3423  Yens
Cedric schreef:Mij lijkt het dat Jolien gewoon té enthousiast is en heel hard iedereen wil helpen en aanmoedigen.
Mij lijkt het dat eerder Salim de ambetanterik is die iedereen (inclusief Bart) opjaagt. (Salim ook diegene die perfect weet wat Bart zijn tactiek is met Christian maar daar niets over zegt tot Christian terug is, ook al ziet iedereen dat Christian niet begreep wat de bedoeling is.)

Maar ik zit gewoon in een tunnel die Jolien totaal niet verdenkt en Salim wel.
Je moet Jolien niet verdenken om haar geweldig ambetant te vinden... Ik vond haar ook verschrikkelijk vervelend gisteren, zeker in deze proef. Als ze de mol is en ze heeft deze tactiek - iedereen het bloed onder zijn nagels uithalen - dan zou het maar een hele slechte mol zijn.
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2020, 08:52

 2204
Even een algemene opmerking: als er met een proef heel veel geld te verdienen valt (zoals 6.000 met deze) kan je er al van uitgaan dat de makers weten dat de proef hoe dan ook voor een groot deel gaat mislukken, zelfs zonder dat er gemold moet worden.

Enfin, dat denk ik toch. :mrgreen:
Gebruikersavatar

elkemol23 mar 2020, 08:58

 654
Frolva schreef:Even een algemene opmerking: als er met een proef heel veel geld te verdienen valt (zoals 6.000 met deze) kan je er al van uitgaan dat de makers weten dat de proef hoe dan ook voor een groot deel gaat mislukken, zelfs zonder dat er gemold moet worden.

Enfin, dat denk ik toch. :mrgreen:
dat weet de mol waarschijnlijk ook wel, en daardoor worden net kandidaten verdacht en heeft de mol af toe toch ook minder werk, of kan hij zelfs een deel van de buit binnenhalen om zichzelf weer onverdacht te maken, omdat er toch al genoeg uit de pot is.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11