Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2020, 19:07

 8153
Oei, we weten het precies allemaal zeer goed. :mrgreen:
Gebruikersavatar

sdz199224 apr 2020, 19:09

 66
Ik heb van Bart hier toch een echte anti-molactie gezien. Hij zei tegelijk met Dorien "da's geen rundvlees" bij de Lamajoun. En die opmerking kwam er echt vlot uit. Gaat een mol dat zeggen om het juiste gerecht aan te duiden? Het was wel degelijk rundvlees, maar de sojasaus was fout. Zo hadden ze toch nog het juiste gerecht gekozen, ook al hebben ze de verkeerde uitleg...
Gebruikersavatar

sammy24 apr 2020, 19:15

 22
Klopt, maar ze moesten alledrie de gerechten juist hebben om geld te verdienen en doordat Bart helemaal in het begin zegt dat er met het rare drankje met de kappertjes niets mis is, is deze proef al gedoemd om te mislukken. Daarnaast stuurt Bart ook serieus aan om zoveel mogelijk te eten. Ik vind hem dus wel degelijk verdacht in deze proef.
Gebruikersavatar

Andy Lemmens25 apr 2020, 10:35

 70  Bert
Heb gisteren deze opdracht nog is herbekeken.In de fitness valt me toch op hoe Alina amper sport.Als ze naar beelden van Bart en Dorien kijken stopt ze met sporten of gaat op een héél traag tempo door.Op het toestel om de gsm op te laden,moet je is kijken naar het tempo van Alina en even later naar Jolien haar tempo op hetzelfde apparaat 😲 Als je dan achteraf het dagboek van de mol hoort ("Heb er echt alles aan gedaan en toch lukt die proef nog".)
Dan kan je Jolien schrappen als mol.
Gebruikersavatar

Ik heb je, mol!28 apr 2020, 00:16

 60
Nu je het achteraf bekijkt, merk je wel dat die fitness-opdracht dé molplek was en dus niet bij het eten. Waarom ?

1. Je zet jezelf weinig in bij het sporten en je probeert als mol de andere 4 zich laten kapot te sporten.
2. Je gaat meteen van je fitness-toestel af en ga je helpen bij de gsm, maar niet te lang. Alina laat het over aan Jolien, zodanig dat er nog iemand anders van die fitness-toestel afstapt en als mol ga je je een beetje verder inzetten, maar kalmpjes.
3. Je probeert het zo lang mogelijk te rekken dat ze bellen naar de eters. Uiteindelijk konden ze pas bellen na het hoofdgerecht.
4. Uit deze proef heb je zowel invloed als bij fitness en de eters. Dat is ook zo bij de eters, maar er werd niet gesproken dat dit ook zo was bij de fitness-opdracht.
5. Bij de fitness zijn er ook iets meer proefjes in 1 opdracht. Het sporten, het opladen en een code vinden. Als eter kan je je proberen volfretten 🙂, maar hier kan je niet proberen meerdere obstakels te zetten, terwijl je dit bij de fitness wel kan proberen doen.
6. Als mol kan je ook wanneer ze dan eindelijk bezig zijn met het opladen en de code zoeken, kan je proberen alle aandacht hiernaartoe te brengen (Laure stopt ook even met sporten), zodanig dat er eigenlijk amper aan het sporten zijn.
7. Door in te grijpen bij de eters, terwijl ze nog aan het eten zijn (maar wel pas na het hoofdgerecht), zet je ze ook nog eens aan om te gokken.

Eigenlijk deed Alina haar taak als mol hier dus wel goed, maar moeten we eigenlijk alle props naar de 4 andere geven. Die hebben hun serieus geweerd. Dikke chapeau van Jolien, Christian, Laure en Salim. Deze opdracht werd wat onderschat, terwijl je eigenlijk heel veel als mol kan doen bij de fitness.

Maar nogmaals achteraf bekijken is, het natuurlijk makkelijker...


Afbeelding
Ik kan nog geen GIF's maken via de gsm, maar Christian zie je bellen. Jolien is de gsm aan het opladen (met GIF was dit natuurlijk duidelijker) en Alina doet daar niets 🙂

Moldedju schreef:Alles hangt er inderdaad van af hoe er gemeten is.
Als dit via de toestellen is, is het vooral raar dat Christian op het einde de hele tijd op dat andere dingetje om de batterij op te laden blijft trainen zonder dat er iemand iets van zegt. Ze laten zelf zien hoe lang hij er op bezig is (tijd staat er).

Persoonlijk denk ik dat er via de hartslag gemeten is, maar zeker is dit niet. Uitsluitsel gaan we hier vrees ik niet over krijgen. Misschien ooit in de reveal aflevering ...
Ik lees deze topic nog eens na, maar ik ben iemand die aan fitness doet. De toestel vasthouden heeft volgens mij niets te maken met calorieën, enkel en alleen met je hartslag. Je calorieën blijft in stijgende lijn (het vertraagt volgens mij ook niet als je het toestel even niet vastpakt) gaan als je hetzelfde snelheidsniveau hanteert. Je calorieën worden bepaald op je gewicht vooral en een beetje op je leeftijd, maar hier is enkel Laure die eruit springt qua leeftijd.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8