Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Paraceta02 apr 2020, 11:03

 717  Sven
Lijkt inderdaad te kloppen:
Afbeelding
Let ook op het eerste stukje tekst, ik meen me namelijk te herinneren dat bv. Salim niet altijd de grepen vasthad. Ik ga nu even checken. (Natuurlijk kan dat ook gewoon onbewust zijn.)
Gebruikersavatar

Jansen02 apr 2020, 11:16

 3423  Yens
Moldedju schreef:Ik weet het niet. Met zo een "hartslagband"kan je toch ook de calorieën meten die je verbrand hebt zoals je zelf met een fitness horloge kan doen en dus niet alleen de hartslag? Waarom is die verbinding met de toestellen dan nog nodig?
Het aantal calorieën dat je verbrand heeft met twee dingen te maken: je trapfrequentie en de weerstand, dat staat dus helemaal los van de hartslag en kan perfect berekend worden door het toestel zelf. Ik heb zelf een jaar moeten revalideren na mijn knieoperatie en fietsen op de hometrainer was een van mijn dagelijkse oefeningen. Bij mij was het van belang dat ik mijn trapfrequentie stelselmatig kon opdrijven maar met een weerstand van 0. Na afloop van de oefening kon ik op het display van het toestel mijn calorieverbruik aflezen (wat zwaar tegenvalt met een 0 weerstand :? )
Gebruikersavatar

Paraceta02 apr 2020, 11:54

 717  Sven
Ok, ik heb de opdracht herbekeken en hier de opvallendste dingen:
Zowel Aline, Jolien als Salim gebruiken niet constant de houdgrepen van de fitnesstoestellen:
Alina
Afbeelding
Jolien
Afbeelding
Salim
Afbeelding
Alina en Jolien doen dit ook vaak als ze naar de tv-schermen kijken, wat ergens ook logisch is (ze moeten zich toch redelijk draaien om die te kunnen zien). Salim lijkt voor redelijk lange tijd zonder handen te fitnessen (van voor het "Da's een sweat shirt he maske"-moment tot en met wanneer ze met de telefoon bezig zijn (vanaf Billie Eilish zit hij op een ander toestel soms met en soms zonder handen waar hij blijft zitten tot het einde)):
Zonder handen:
Afbeelding
Hier precies wel met 1 hand:
Afbeelding
Ander fitnesstoestel zonder handen (maar op het einde ook wel met handen:
Afbeelding
Dan nog 1 opvallend ding:
Salim lijkt te lachen wanneer er extra calorieën bijkomen van het eten en lijkt zich daarna te herstellen, zichtbaar van 31:48 tot 31:50. Ik ben geen expert in gifjes maken (misschien dat Heinz dit eventueel zou kunnen doen?) maar hier even een paar screenshots (niet heel duidelijk, als bewegend beeld is het wel zeer duidelijk):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik kan zijn 'herstelling' niet goed in een screenshot vastleggen, dus ik raad aan het even op beeld te bekijken.
Opmerkingen:
- Dat de kandidaten niet altijd de houdgrepen vasthebben, is ergens logisch, want een hele tijd dezelfde houding aanhouden is natuurlijk vermoeiend.
- De 'vasthouden of niet'-piste staat of valt natuurlijk met het feit of de calorieën via de fitnesstoestellen of ook met de hartslagmeter worden gemeten. Het niet vasthouden is alleen relevant als de calorieën via de fitnesstoestellen worden geregistreerd.
- Bij het laatste puntje over Salims lach kan mijn tunnel mij parten spelen. Salim kan natuurlijk bv. ook lachen met wat een andere kandidaat aan het doen is of gewoon een vreemde manier van reageren hebben op extra calorieën die ze moeten verbranden. Maar eigenlijk vind ik het wel vrij frappant. De vraag is natuurlijk ook wel of de makers dit zo nadrukkelijk (nu ja nadrukkelijk, uiteindelijk is het maar 2 seconden, dus niet zeer nadrukkelijk) in beeld zouden brengen als Salim de Mol is.
Gebruikersavatar

Moldedju02 apr 2020, 12:03

 507  Yens
Alles hangt er inderdaad van af hoe er gemeten is.
Als dit via de toestellen is, is het vooral raar dat Christian op het einde de hele tijd op dat andere dingetje om de batterij op te laden blijft trainen zonder dat er iemand iets van zegt. Ze laten zelf zien hoe lang hij er op bezig is (tijd staat er).

Persoonlijk denk ik dat er via de hartslag gemeten is, maar zeker is dit niet. Uitsluitsel gaan we hier vrees ik niet over krijgen. Misschien ooit in de reveal aflevering ...
Gebruikersavatar

Cedric02 apr 2020, 13:01

 2834  Uma
Hah, ik bedenk het me net... Billie Eilish haar 'Bad guy'... BAD GUY... SLECHTE VENT... Salim? Christian? Bart?

(Negeer dit aub. Kan geen tip zijn.)
Gebruikersavatar

Frolva02 apr 2020, 14:33

 2204
Cedric schreef:(Negeer dit aub. Kan geen tip zijn.)
Ook niet als het gezongen is door ... Alina? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje03 apr 2020, 15:43

 2245  Uma
Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen, hier of bij de opdracht 'Wissel van de wacht', maar eigenlijk heeft het met beide opdrachten te maken.

Hier zien we een shot van de Griekse man met baard, in een shirt met daarop S8 (werd elders ook al opgemerkt), waarbij gesuggereerd wordt dat het een beeld is gezien door een verrekijker (die van Dorien?):

Afbeelding

En dit is een shot met de ober in dat restaurant waar Dorien en Bart zaten te schransen:

Afbeelding

Is dat niet dezelfde man in beide shots?
Niet dat er iets biezonders achter zou zitten, maar ik vind de gelijkenis tussen de twee mannen wel opmerkelijk. Volgens mij is het dezelfde persoon. Of zijn het toevallig twee broers? 😂

Wat denken jullie?
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2020, 15:48

 2204
Klaartje schreef:Wat denken jullie?
Dat twee mannen met baarden niet noodzakelijk dezelfde man zijn. :mrgreen:

(ik zie meer verschillen dan gelijkenissen 😉 )
Gebruikersavatar

Andy Lemmens03 apr 2020, 15:49

 70  Bert
Klaartje schreef:Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen, hier of bij de opdracht 'Wissel van de wacht', maar eigenlijk heeft het met beide opdrachten te maken.

Hier zien we een shot van de Griekse man met baard, in een shirt met daarop S8 (werd elders ook al opgemerkt), waarbij gesuggereerd wordt dat het een beeld is gezien door een verrekijker (die van Dorien?):

Afbeelding

En dit is een shot met de ober in dat restaurant waar Dorien en Bart zaten te schransen:

Afbeelding

Is dat niet dezelfde man in beide shots?
Niet dat er iets biezonders achter zou zitten, maar ik vind de gelijkenis tussen de twee mannen wel opmerkelijk. Volgens mij is het dezelfde persoon. Of zijn het toevallig twee broers? 😂

Wat denken jullie?
De bovenste heeft precies wat meer "grijs" in zijn haar dan de ober vind ik.
Het kunnen inderdaad broers zijn.
Gebruikersavatar

Tijlie903 apr 2020, 15:50

 63  Uma
Klaartje schreef: Wat denken jullie?
De baard heeft toch wel een heel andere kleur.
Gebruikersavatar

Jansen03 apr 2020, 15:57

 3423  Yens
Ik denk dat de man in de bovenste foto wat smaller van gezicht is dan de ober, maar dat kan ook met het perspectief te maken hebben. Ook lijkt het haar van de bovenste korter (en grijzer) dan dat van de onderste. Maar ze lijken toch wel sterk op mekaar, zoals hierboven aangegeven zouden het wel eens broers kunnen zijn.
Gebruikersavatar

Saxophie04 apr 2020, 23:25

 7
Ik denk dat het nog niet vermeld geweest is, maar wat ik verdacht vond aan deze proef was dat Dorien de gsm gevonden heeft en gepakt heeft vanonder de tafel, maar het is wel Bart die hem dan vastheeft om te telefoneren.

Dat doet me vermoeden dat Bart Dorien verdenkt van de mol te zijn. En zelf de telefoon in handen wilt hebben.
Hij zal Dorien ook getest hebben toen hij de telefoon hoorde rinkelen.

Ofwel hebben ze eventjes tegen elkaar zitten nepmollen, maar ik denk dat Bart Dorien verdenkt. Al van in de eerste aflevering waarschijnlijk toen Dorien hem heel hard negeerde met haar verrekijker 😉
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8