Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Andy Lemmens25 apr 2020, 22:27

 70  Bert
elkemol schreef:uiteindelijk heeft hij wel iets genomen hé...ik heb gewoon ook de andere optie er nog bij gestoken...om het verschil aan te tonen. Dat hij zich niet per se verdacht maakt door wel voor pasvragen te gaan. populair, das iets anders, maar dat is sowieso niet de bedoeling. het is ene spel om de mol te vangen. En daar vallen ieder seizoen wel eens woorden over voor zichzelf of de groep kiezen, dat hoort erbij.

En waarom zou Bart moeten Christian verdacht proberen te maken. Christian heeft zichzelf in de picture gezet.

Als Bart de mol is, denkt hij volgens zijn wezen en vaardigheden, niet volgens hoe anderen denken dat hij het zou moeten doen.
in ieder geval, als hij het zou zijn...dan is hier maar 17% die het goed had, dus heeft hij dat zeker niet slecht gedaan hé...
Maar bon, we weten dat morgen pas. Voor dezelfde artispunten is hij gewoon kandidaat en zit ik hier een hoop zever te verkondigen (die niet besmet is btw) 😉
Ben vooral blij dat jouw eventuele "zever" niet besmet is 😂 Dankzij het programma en dit forum vergat ik soms toch de echte zorgen in deze wereld.

Persoonlijk denk ik nu wel dat een mol zich soms zou afvragen ➡️ Wat zou een kandidaat nu doen? En wat zou een mol nu doen?.

Uiteindelijk is de opdracht van de mol zich toch zo lang mogelijk onder de radar te bevinden en daarom zou ik dan ook Christian met de verdachte aandacht laten lopen 😎
Gebruikersavatar

elkemol25 apr 2020, 23:11

 654
Andy Lemmens schreef:Persoonlijk denk ik nu wel dat een mol zich soms zou afvragen Wat zou een kandidaat nu doen? En wat zou een mol nu doen?.

Uiteindelijk is de opdracht van de mol zich toch zo lang mogelijk onder de radar te bevinden en daarom zou ik dan ook Christian met de verdachte aandacht laten lopen
ja ik denk zeker dat een de mol zich afvraagt wat kandidaat zou doen. Alleen zijn er 9 kandidaten met 9 verschillende karakters. En heeft iedere mol ook zijn karakter/mogelijkheden/vaardigheden...
en we hebben allemaal de neiging om te kijken hoe we het zelf zouden doen, vanuit ons perspectief met ons eigen karakter. Het is niet evident zich in een ander te plaatsen zonder de vermenging van onze eigen persoonlijkheid.

Ik heb al zoveel interpretaties over gedrag en lichaamstaal gehoord...evenveel versies al de mensen die het schreven.
En toch is er maar 1 versie die klopt...en dat is die van de persoon die het gedrag heeft, zelf.
En morgen gaan we daar antwoorden op krijgen.

Ik kan alleen maar spreken vanuit hoe ik het zie, en daar zit evengoed een persoonlijkheid in de weg. Dus even gekleurd als alle andere visies hier.
Gebruikersavatar

sdz199204 mei 2020, 17:36

 66
Ik denk als je hem op dat moment had gezegd dat zijn avontuur er had opgezeten als hij die twee pasvragen niet had gekregen, dat zijn broek zou afgevallen zijn...
Gebruikersavatar

JBB04 mei 2020, 19:29

 439  Uma
ook blij dat ik juist zat met die "...zoPAS..." 😃

niet dat we er veel mee waren, maar toch, het is fijn om soms eens gelijk te hebben 😛
Gebruikersavatar

ex-molinator04 mei 2020, 22:06

 3483  Uma
De "zopas" gaf wel een hint dat de Mol bij de parachutisten hoorde, maar ongelukkig genoeg hield dit in dat geen van de 3 finalisten uitgesloten kon worden.
Gebruikersavatar

Frolva05 mei 2020, 09:21

 2204
ex-molinator schreef:De "zopas" gaf wel een hint dat de Mol bij de parachutisten hoorde
Bedenking: de zoPAS / zoNET strategie wordt uitgedokterd voordat geweten is of Alina al dan niet bij de parachutisten zal zitten. Ik weet wel dat ze (zeggen dat ze :mrgreen: ) er geen valse hints in steken, maar zou GDC de woorden ook niet gebruikt hebben indien Alina volksvertegenwoordiger was?

Want indien Dorien en Salim de finale zouden hebben gehaald ... 😉
Gebruikersavatar

Cedric05 mei 2020, 11:47

 2834  Uma
Frolva schreef:
Bedenking: de zoPAS / zoNET strategie wordt uitgedokterd voordat geweten is of Alina al dan niet bij de parachutisten zal zitten. Ik weet wel dat ze (zeggen dat ze :mrgreen: ) er geen valse hints in steken, maar zou GDC de woorden ook niet gebruikt hebben indien Alina volksvertegenwoordiger was?

Want indien Dorien en Salim de finale zouden hebben gehaald ... 😉
Die strategie is aan Alina gebrieft de avond voor de proef, terwijl de volksvertegenwoordigers al gekend waren.
Als Alina dus was gekozen als volksvertegenwoordiger, dan zouden ze dit dus niet hebben moeten gebruiken en zou die "zopas/zonet" ofwel niet gebruikt worden, ofwel wel gebruikt worden maar niets hebben betekend.

Bijvoorbeeld, als Alina volksvertegenwoordiger was, dan zouden ze het omgekeerd hebben kunnen doen en "zonet" zeggen bij keuze voor pasvragen, gewoon om zeker te zijn dat we daar niets achter zouden zoeken.
Gebruikersavatar

ex-molinator05 mei 2020, 13:09

 3483  Uma
Cedric schreef: Bijvoorbeeld, als Alina volksvertegenwoordiger was, dan zouden ze het omgekeerd hebben kunnen doen en "zonet" zeggen bij keuze voor pasvragen, gewoon om zeker te zijn dat we daar niets achter zouden zoeken.
Het maakt eigenlijk niet uit of het gebruikt wordt of niet want het is correct taalgebruik.

Ik was er hoe dan ook van overtuigd De Mol bij de parachutisten was puur omwille van het feit dat je in die positie het spel beter kunt sturen (tenzij de volksvertegenwoordigers de boel om zeep helpen maar dat is een groot risico (als het over geld gaat).
Vanuit mijn "tunnelvisie" klopte het wel en moest de Mol enkel rekening houden met de mogelijkheid dat de volksvertegenwoordigers niet toch zouden switchen naar geld (geen idee of dat kon volgens de spelregels).
Dat zou wel een twist geweest zijn die ik wou zien.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17