Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cadfael11 apr 2020, 12:15

 229  Uma
Even ervan uitgaand dat de mol niet wist waarvoor gekozen werd en dat de mol niet gebriefd is geweest.
Dan was het wel een risico van Christian en Bart om de juiste naam te zeggen.
Ten eerste voor Christian. Hij is ervan overtuigd dat ze voor geld hebben gekozen. Dit kan natuurlijk gelogen zijn, maar het is wel een risico als Christian de mol blijkt te zijn, dat Salim en Dorien wel voor het geld hebben gekozen.
Voor Bart ook. Hij kan misschien meer lezen dan Christian voor wat Dorien en Salim hebben gekozen. Hij zegt de juiste naam, maar het blijft een risico. Als Salim en Dorien toch voor het geld hadden gekozen, dan had je als mol geholpen om geld in de pot te brengen.
Je kan ervan uitgaan dat kandidaten voor pasvragen gaan, maar je bent natuurlijk nooit zeker
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 apr 2020, 12:37

 1690  Sven
Als de mol niet wist dat het pasvragen waren zijn die 2 hier inderdaad onverdacht. We hebben natuurlijk niet het hele gesprek gehoord. Nu gaan we er vanuit dat Christian geen pasvragen werd aangeboden, hetgeen ik vreemd vind want Alina kreeg wel dat voorstel. Volgens mij is dat voorstel aan iedereen gedaan maar hielden de dames de lippen stijf op elkaar.
Salim en Dorien zullen ook niet erg verdacht zijn op dat moment, want als de mol daar zit is het al bijna zeker dat er voor pasvragen wordt gegaan.
Ik begin Dorien meer en meer verdacht te vinden.
Gebruikersavatar

Nonline11 apr 2020, 12:52

Molerator  6547  Uma
Mij zou het heel vreemd lijken mochten ze de mol niet geïnformeerd hebben over waarvoor ze speelden. De zoPAS die Kaat in café de mol aanhaalde zou hier inderdaad een perfecte mogelijkheid voor zijn. Het lijkt me nu niet zo moeilijk om deze informatie te delen.
Gebruikersavatar

Jansen15 apr 2020, 15:48

 3423  Yens
Nonline schreef:Mij zou het heel vreemd lijken mochten ze de mol niet geïnformeerd hebben over waarvoor ze speelden. De zoPAS die Kaat in café de mol aanhaalde zou hier inderdaad een perfecte mogelijkheid voor zijn. Het lijkt me nu niet zo moeilijk om deze informatie te delen.
Als we er van uit gaan dat die zoPAS een manier is om de mol te laten weten dat Salim en Dorien voor de pasvragen zijn gegaan, weet de mol dus dat er geen geld gaat verdiend worden. Wat doet de mol dan in zo'n geval? Afgaand op wat ik zelf zou doen, denk ik dat ik gewoon rustig de leugen van Salim en Dorien zou aanvaarden, en me niet te veel in de kijker zetten omdat het doel van de mol - geen geld verdienen - al bereikt is. Op die basis zou ik Bart al zeker uitsluiten als mol. Met voor die pasvragen te gaan, zet hij zichzelf toch teveel in de picture? De demarche van Christian in deze opdracht, begrijp ik vanuit deze optiek niet: waarom de naam van Bart prijsgeven als hij toch voor de verdubbeling ging? Op basis van deze theorie, zou ik Christian dan ook durven uitsluiten van de mol te zijn. Blijft dus Jolien en Alina over...

Nog even terzijde: zelfs zonder het gebruik van zoPAS zou de mol toch een vermoeden moeten hebben dat in deze fase van het programma (de aflevering voordat de familie komt, voor vele kandidaten het eerste mikpunt om te geraken) de meeste kandidaten voor pasvragen gaan.
Gebruikersavatar

elkemol15 apr 2020, 17:15

 654
Jansen schreef: Op die basis zou ik Bart al zeker uitsluiten als mol. Met voor die pasvragen te gaan, zet hij zichzelf toch teveel in de picture?
juist niet.
als kandidaat zou je toch ook voor pasvragen gaan. En hij heeft mss aan de crew wel laten weten dat hij zeker is van zijn mol. Maar heeft hij dat met de kandidaten gedeeld? Iedere kandidaat wil pasvragen als die te rapen zijn, toch?
Dus als je gewoon als kandidaat reageert en voor die pasvragen gaat, dan maak je je juist niet verdacht.
Gebruikersavatar

Nonline15 apr 2020, 23:42

Molerator  6547  Uma
Ik zou op basis daarvan ook Bart willen uitsluiten. Want dan zou hij Salim & Dorien een oneerlijk voordeel geven met de 5 (of 4) pasvragen ieder. Als zij dan die pasvragen willen, moeten ze maar onderhandelen met de andere kandidaten, maar dan moet ge u daar als mol niet mee moeien vind ik.

Een Alina en Jolien die weigeren iets te zeggen vind ik dus veel correcter handelen als mol hier.
Gebruikersavatar

tom.kleine16 apr 2020, 07:01

 49
elkemol schreef:juist niet.
als kandidaat zou je toch ook voor pasvragen gaan. En hij heeft mss aan de crew wel laten weten dat hij zeker is van zijn mol. Maar heeft hij dat met de kandidaten gedeeld? Iedere kandidaat wil pasvragen als die te rapen zijn, toch?
Dus als je gewoon als kandidaat reageert en voor die pasvragen gaat, dan maak je je juist niet verdacht.
Ik ga hier akkoord met elkemol. Je kunt als mol jezelf minder verdacht maken door voluit voor de pasvragen te gaan en zo doen alsof je een kandidaat bent. Ik zou hem op basis van deze opdracht niet uitsluiten. Ik heb hem zelf wel al uitgesloten maar dat is door andere opdrachten zoals de deal met de mol en de trouwopdracht.
Gebruikersavatar

Loebas16 apr 2020, 07:59

 50
Ik heb deze aflevering nog eens herbekeken. Christian is echt aangedaan van het feit dat hij geen enkele pasvraag krijgt. Als je naar zijn gezichtsuitdrukking kijkt, dan zie je echt de verwarring en teleurstelling. Ik heb echt medelijden met hem in deze proef. Op basis daarvan ben ik toch geneigd om hem te schrappen als mol.
De reacties van de andere drie zijn daarentegen wel verdacht. Alina die wat lacht en met haar ogen rolt, Bart die erg blij is dat zijn plan gelukt is en Jolien die overdreven boos reageert (ook al is dit misschien haar karakter, het lijkt me wel nog mogelijk om zo boos te acteren).
Nu op basis van al hetgeen er reeds in dit forum wordt gezegd over Alina en zij hoogstwaarschijnlijk de mol wel zal zijn, had het misschien leuk kunnen zijn als ze in deze proef een iets actievere rol had aangenomen. Indien Bart en Christian heel stijf de lippen op elkaar hadden gehouden en zoals de overige 3 dames blijven zeggen ‘iedereen is gesprongen’, dan had deze opdracht wel heel saai kunnen worden :?
Gebruikersavatar

tom.kleine16 apr 2020, 08:06

 49
Ik zou persoonlijk niet iemand durven uit te sluiten op basis van gezichtsuitdrukkingen. Ik let eerder op de acties dan op gezichtsuidrukkingen want we weten dat de mol waarschijnlijk goed kan acteren.

Ik vind dat je in deze opdracht niet zo veel kan zeggen over wat de mol gaat doen. De pasvragen zijn gekozen en de mol kan zich dus ofwel op de achtergrond houden ofwel zich voordoen als een kandidaat die heel erg graag de pasvragen wil.
Gebruikersavatar

schotte.jelle16 apr 2020, 08:13

 143
Grappig om te zien, maar zoals blijkbaar wel vaker, ben ik het opnieuw compleet oneens met jou. Dat de mol goed moet kunnen acteren, dat staat buiten kijf, en dat zal dus vaak zeer misleidend zijn. Maar primaire reacties, ontstaan uit ons oerbrein, dat kan je niet faken. Dus afgaan op reacties kan soms zeker nuttig zijn in de zoektocht, al moet je idd wel opletten in welke omstandigheden dat je het doet. Daarentegen is het genoegzaam bekend dat de kandidaten er zelf ook lustig op los mollen om zich verdacht maken, dus ook daarmee moet je serieus opletten... Beide pistes combineren lijkt mij de beste tactiek
Gebruikersavatar

tom.kleine16 apr 2020, 08:20

 49
tom.kleine schreef:Ik zou persoonlijk niet iemand durven uit te sluiten op basis van gezichtsuitdrukkingen. Ik let eerder op de acties dan op gezichtsuidrukkingen want we weten dat de mol waarschijnlijk goed kan acteren.

Ik vind dat je in deze opdracht niet zo veel kan zeggen over wat de mol gaat doen. De pasvragen zijn gekozen en de mol kan zich dus ofwel op de achtergrond houden ofwel zich voordoen als een kandidaat die heel erg graag de pasvragen wil.
Dat is juist heel interessant dat we het op een andere manier bekijken. Ik denk wel nog altijd dat je acties boven gezichtsuidrukkingen moet plaatsen, want je kan je reactie altijd voorbereiden.
Gebruikersavatar

Loebas16 apr 2020, 08:29

 50
Ik zei dat IK geneigd ben om hem te schrappen als mol, daarmee hoef jij dat niet te doen 😉
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17