Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen16 apr 2020, 08:44

 3423  Yens
Loebas schreef:Nu op basis van al hetgeen er reeds in dit forum wordt gezegd over Alina en zij hoogstwaarschijnlijk de mol wel zal zijn, had het misschien leuk kunnen zijn als ze in deze proef een iets actievere rol had aangenomen. Indien Bart en Christian heel stijf de lippen op elkaar hadden gehouden en zoals de overige 3 dames blijven zeggen ‘iedereen is gesprongen’, dan had deze opdracht wel he...
Vanzelfsprekend hebben Christian en Bart actie ondernomen omdat het kandidaten zijn. De mol moest hier niets doen, ofwel wist de mol dat Dorien en Salim voor pasvragen hadden gekozen, ofwel kon hij alleszins een sterk vermoeden hebben in deze fase van het spel. De mol moet hier niets doen omdat het doel van geen geld in de pot al bereikt was, waarom zou hij zich dan nog in de kijker plaatsen?
Gebruikersavatar

tom.kleine16 apr 2020, 08:51

 49
De mol kan zich ook als een kandidaat gedragen omdat er toch geen geld verdiend, je kunt hier handig gebruik van maken om jezelf minder verdacht te maken
Gebruikersavatar

Loebas16 apr 2020, 08:54

 50
Dat begrijp ik Jansen, ik geef je ook gelijk. Maar ik denk gewoon dat de opdracht een heel andere invalshoek had kunnen nemen indien iedereen had gezwegen. Dorien en Salim hadden dan 1 kans op 5 om de juiste naam te zeggen. Indien dat - hoogstwaarschijnlijk - niet was gelukt, dan had je zogezegd 5 blije mensen en dan Salim en Dorien die misschien wat kwader waren, maar dat was het dan ook. Door deze hele warboel is er chaos ontstaan en verkrijg je verscheidene reacties bij de kandidaten, wat - denk ik - toch aangenamer is voor de kijker?

Daarenboven zei de mol in het dagboek dat de opdracht hen eens goed door elkaar zou schudden. Toch jammer als je als mol dan nu werkelijk niets onderneemt?

Nu dat is mijn standpunt 🙂 ik begrijp ook waarom je als mol niets meer doet. Beide invalshoeken zijn mogelijk, alleen vind ik de optie van een 'actieve' mol iets aantrekkelijker.
Gebruikersavatar

Jansen16 apr 2020, 08:58

 3423  Yens
Loebas schreef:Door deze hele warboel is er chaos ontstaan en verkrijg je verscheidene reacties bij de kandidaten, wat - denk ik - toch aangenamer is voor de kijker?
Absoluut, en die rol is ook met verve door Bart en in iets mindere mate door Christian vervuld, dus de mol moest hier dus niets meer doen 🙂.
Gebruikersavatar

tom.kleine16 apr 2020, 09:00

 49
Volledig eens met Loebas, ik denk dat bijvoorbeeld Alina die passief is zowel deze opdracht als bij de vuurpijlen een nogal saaie mol zou zijn. Daardoor zie ik haar als een sterke kandidaat
Gebruikersavatar

floris19 apr 2020, 18:18

 9  Uma
Als die “zopas” een hint zou zijn, dan wist de mol dus dat er pasvragen werden gekozen. Dan neig ik toch eerder naar Christian en Bart. Zij spraken de waarheid en komen dus over als kandidaten die willen verdubbelen. Christian zei ook “in ben eerlijk geweest omdat ik dacht dat ze voor geld hadden gekozen”. Bart loopt met alle argwaan weg, maar Christian is de lachende derde. Geen geld, Bart valt weer op. Sterke mol!
Gebruikersavatar

Andy Lemmens25 apr 2020, 17:31

 70  Bert
We weten nu dat de mol dus effectief buiten zat.En misschien dus gebriefd is geweest door de "zoPAS".

Waarom zou Bart (gesteld dat hij de mol is) beginnen onderhandelen over de pasvragen?
Indien de mol gebriefd is dat er pasvragen in het spel zijn,kan hij low profile blijven want het geld is niet meer in het spel.
Gebruikersavatar

elkemol25 apr 2020, 17:34

 654
Andy Lemmens schreef:We weten nu dat de mol dus effectief buiten zat.En misschien dus gebriefd is geweest door de "zoPAS".

Waarom zou Bart (gesteld dat hij de mol is) beginnen onderhandelen over de pasvragen?
Indien de mol gebriefd is dat er pasvragen in het spel zijn,kan hij low profile blijven want het geld is niet meer in het spel.
is hij ooit verdacht geweest omdat hij dat gedaan heeft?
volgens mij niet . Dus hij is low profile gebleven
dus waarom zou het verkeerd zijn dan om zich 'kandidaats' op te stellen en passvragen van anderen af te snoepen, en nog wat tumult te veroorzaken?
Gebruikersavatar

Andy Lemmens25 apr 2020, 19:50

 70  Bert
elkemol schreef:
is hij ooit verdacht geweest omdat hij dat gedaan heeft?
volgens mij niet . Dus hij is low profile gebleven
dus waarom zou het verkeerd zijn dan om zich 'kandidaats' op te stellen en passvragen van anderen af te snoepen, en nog wat tumult te veroorzaken?
Bart is absoluut niet verdacht voor mij Elkemol maar mijn vraag was dan ook gericht aan de personen die Bart als mol hebben.
Het feit dat hij de belofte om te blijven liegen(zeggen dat iedereen gesprongen is)doorbroken heeft,zorgt er toch niet echt voor dat hij low profile blijft voor Alina,Laure,Jolien en in mindere mate ook Christian.Zie ook Jolien haar reactie t.o.v. Bart.
Gebruikersavatar

elkemol25 apr 2020, 20:09

 654
Andy Lemmens schreef:
Stel dat Bart hier een kandidaat was, dan is het logisch dat hij ook pasvragen zou proberen te bemachtigen, toch?
Ook al was hij zogezegd zeker..een paar pasvragen kunnen nooit kwaad, zeker niet als 2 andere mensen er zomaar 5 krijgen.
Dus dit is evenzeer een kandidaatsactie.
Maar hij is het niet die gekozen heeft voor de pasvragen hé. Het geld was al uit de pot. Dat hadden Dorien en Salim beslist.

ik kan me prima voorstellen dat Jolien kwaad was op Bart omdat die zich niet gehouden heeft aan de afspraak die ze ten opzichte van de groep hadden gemaakt, en die hij zelfs had voorgesteld. en daardoor ook 2 pasvragen bemachtigde.
Stel dat Bart een kandidaat was...dan zie ik daar niet in waarom ze hem om die reden zouden moeten verdenken. Het geld was al uit de pot...

En als mol heeft hij eigenlijk niet veel moeten doen, want om dezelfde reden, het geld was al uit de pot.
Dan kan je je idd nog de vraag stellen, waarom dan nog die actie?
Als het als kandidaat niet onlogisch is om dat te doen, waarom dan ook niet als mol.
die 10200 vond toch iedereen ook slechts een kandidaatsactie?
De groep een beetje onder druk zetten...prima molactie...

Je zou zelfs kunnen denken...het zou misschien juist opvallen (achteraf) als hij niets had ondernomen (omdat toch al gekozen was voor het geld) dta het gek zou zijn. Want als zogezegd gedreven kandidaat moet je natuurlijk wel ook voor de pasvragen willen gaan he. Het is geen vlaanderen vakantieland hé....

dus nee, je kan me hier niet doen van gedachten veranderen.
Gebruikersavatar

Andy Lemmens25 apr 2020, 21:47

 70  Bert
Ik kan je redenering zeker begrijpen maar dat het zou opvallen indien hij niets had ondernomen vind ik verkeerd.
Dat er geen geld gewonnen wordt is door de volksvertegenwoordigers (beiden reeds uitgeschakeld) maar door hen niet te helpen en enkel Christian de volksvertegenwoordigers te laten helpen zou hij Christian toch wel heel verdacht kunnen maken.
Als mol zou ik dan alle verdachte aandacht naar Christian laten gaan. :mrgreen:
Gebruikersavatar

elkemol25 apr 2020, 22:10

 654
uiteindelijk heeft hij wel iets genomen hé...ik heb gewoon ook de andere optie er nog bij gestoken...om het verschil aan te tonen. Dat hij zich niet per se verdacht maakt door wel voor pasvragen te gaan. populair, das iets anders, maar dat is sowieso niet de bedoeling. het is ene spel om de mol te vangen. En daar vallen ieder seizoen wel eens woorden over voor zichzelf of de groep kiezen, dat hoort erbij.

En waarom zou Bart moeten Christian verdacht proberen te maken. Christian heeft zichzelf in de picture gezet.

Als Bart de mol is, denkt hij volgens zijn wezen en vaardigheden, niet volgens hoe anderen denken dat hij het zou moeten doen.
in ieder geval, als hij het zou zijn...dan is hier maar 17% die het goed had, dus heeft hij dat zeker niet slecht gedaan hé...
Maar bon, we weten dat morgen pas. Voor dezelfde artispunten is hij gewoon kandidaat en zit ik hier een hoop zever te verkondigen (die niet besmet is btw) 😉
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17