Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

schotte.jelle02 apr 2020, 20:57

 143
Helemaal mee eens: Jolien en Alina komen zeer verdacht naar voor gezien ze geen interesse lijken te hebben voor die pasvragen...
Gebruikersavatar

happyfello02 apr 2020, 22:28

 326  Uma
Mocht ze de mol zijn, zou dit een berekende gok betekenen.... 'mocht'...
Gebruikersavatar

Elrond02 apr 2020, 22:43

 84  Sven
schotte.jelle schreef:Helemaal mee eens: Jolien en Alina komen zeer verdacht naar voor gezien ze geen interesse lijken te hebben voor die pasvragen...
Al krijgt Jolien bij de ondervraging wel niet te horen dat er andere kandidaten zijn die een deal willen sluiten en krijgt ze ook geen pasvragen aangeboden. (we krijgen het alleszins niet te zien, toch?)

Jolien is ook best consequent in haar (al dan niet valse) toewijding naar de groep toe. Ze bood zeer laag (400 euro?) in de eerste aflevering, ze bewaakte de doos van pandora en volgde strikt het verhaal dat de groep voor het skydiven had afgesproken.
Gebruikersavatar

schotte.jelle03 apr 2020, 06:57

 143
Ik denk ook dat Jolien eerder een toegewijde kandidate is ( maar ik zit in de Alina-tunnel 🙂 )
Gebruikersavatar

Moldedju03 apr 2020, 10:11

 507  Yens
schotte.jelle schreef:Helemaal mee eens: Jolien en Alina komen zeer verdacht naar voor gezien ze geen interesse lijken te hebben voor die pasvragen...
We vergeten soms dat de 5 "springers" ook als ze hun mond houden en niets verklappen eigenlijk voor de pasvragen gaan. Als iedereen zich aan de afspraak houdt en zich niet laat ompraten door de volksvertegenwoordigers , krijgen zij er namelijk allemaal twee, indien D+S voor de pasvragen zijn gegaan.

De enige die niet voor de pasvragen gaat is Christian. Door de naam te zeggen én niet te onderhandelen over de pasvragen blijft hij altijd zonder pasvragen achter. Maakt hem dat verdacht? Persoonlijk denk ik eerder dat hij het gevoel had dat de afspraak die ze met hun 5 gemaakt hadden was gemanipuleerd door de mol en dat hij de mol wilde dwarsbomen door zijn zet en zo het geld wou binnenbrengen. Hij ging er als gevolg ook vanuit dat D+S niet de mol zijn en denkt dus dat ze niet liegen als kandidaat (dat zou slim zijn omdat het mogelijke nadeel van de pasvragen groter is dan het mogelijke voordeel).
Gebruikersavatar

schotte.jelle03 apr 2020, 10:14

 143
Bedenking: naar het einde toe moet hun frank toch vallen... zo naïef zijn ze toch ook niet...

edit: In deze opdracht is de taak van de mol "eenvoudig"/ duidelijk => als er voor de verdubbelaar is gekozen: verkeerde naam laten noemen en dus blijven liegen. Als er niet voor de verdubbelaar is gekozen: maakt het niet uit wat je doet...

Als de mol gebrieft is, kan die dus eender welke tactiek toepassen.
Als de mol niet gebrieft is, moet deze blijven liegen.

Je zou dus kunnen afleiden dat blijven liegen in alle omstandigheden een passe partout is.
GDC moet eigenlijk de mol niet briefen, dat "risico" niet nemen... ongeacht wat er gekozen is, de tactiek van de mol is proberen de verkeerde naam te laten noemen...

Zo kom ik "opnieuw" uit bij Jolien en Alina
Gebruikersavatar

Moldedju03 apr 2020, 10:31

 507  Yens
Ze zijn NIET naïef. Ze volgden een tactiek en ik denk dat hééél veel mensen dit zouden doen. als je de andere tactiek hebt gezien is het gemakkelijk praten.
In principe is er namelijk geen reden om te doen wat Bart en Christian doen.
De kandidaten gaan normaal gezien vol voor de pasvragen en dus houden ze hun mond want dan hebben ze er elk 2. De mol wil geen geld in de pot dus zwijgt ook. Waarom zou er iemand uit de biecht klappen? Iedereen wint ...

EDIT: als mol was zich aan de afspraak houden inderdaad ook een goede keuze, maar ik kan bij ongeveer alle kandidaten wel een argumentatie vinden waarom het als mol of kandidaat een juiste keuze is ... Om uit deze proef af te leiden dat Jolien en Alina hier het meest verdacht hier uitkomen, dat zou ik niet doen. Allemaal potentiële "mollenmoves" ...
Laatst gewijzigd door Moldedju op 03 apr 2020, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Paraceta03 apr 2020, 10:33

 717  Sven
Als er 5 mensen 2 pasvragen hebben, is je voordeel natuurlijk heel klein
Gebruikersavatar

schotte.jelle03 apr 2020, 10:33

 143
omdat iemand anders het doet, en eventueel meer pasvragen kan bekomen en/of ze kan doen verdelen door minder mensen... Heel veel redenen om de groepstactiek overboord te gooien
Edit: je zit daar 45min te zitten, en kan enkel nadenken, dan bedenk je dat toch ook + de voorbeelden uit het verleden zijn legio...
Gebruikersavatar

happyfello03 apr 2020, 10:36

 326  Uma
Moldedju schreef:We vergeten soms dat de 5 "springers" ook als ze hun mond houden en niets verklappen eigenlijk voor de pasvragen gaan. Als iedereen zich aan de afspraak houdt en zich niet laat ompraten door de volksvertegenwoordigers , krijgen zij er namelijk allemaal twee, indien D+S voor de pasvragen zijn gegaan.
Was het niet zo dat de springers enkel meespeelden voor de pasvragen op voorwaarde dat S&D de 10 pasvragen zouden kiezen ipv de verdubbelaar ? Bij kiezen verdubbelaar was er toch helemaal geen pasvragenverhaal... Of heb ik het mis ?
Gebruikersavatar

Moldedju03 apr 2020, 10:41

 507  Yens
Juist," indien D+S voor de pasvragen zijn gegaan." zoals er staat.
Gebruikersavatar

happyfello03 apr 2020, 10:54

 326  Uma
Ooops... ik wordt pokkeblind 😲 😲 😲 van al het werken overdag en het huiswerk tot een kot in de n8... Excuses moldedju
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17