Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jimmy01 apr 2020, 12:40

 197  Anke
Op basis van de tv beelden heeft Christian NOOIT het voorstel gekregen om 3 pasvragen te krijgen, dus is op basis daarvan geen reden om te geloven dat men Christian "in't zak" heeft gezet.

Ik vond de uitspraak "hij moest geen pasvragen hebben" van Dorien ook vreemd, maar dat kon zowel op Bart als Christian slaan. Als we van het laaste uitgaan, is er dus geen enkel probleem.

Er zal wellicht in de TV beelden zijn geknipt, maar de versie die wij kregen te zien kan wel kloppen als je van het bovenstaande uitgaat.

Al de rest is giswerk 😃

Edit: je was mij net voor 😉
Frolva schreef:Op basis van de tv-beelden was dat toch niet oneerlijk? Christian heeft (op basis van de tv-beelden) toch niets in ruil gevraagd voor de informatie. 😉
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2020, 12:43

 2245  Uma
Je moet 'jezelf' niet verdedigen, je moet je standpunt verdedigen.

Jouw standpunt is: "Ze hebben er een uitspraak van Christian uitgeknipt."

Dat is een mogelijkheid, maar dat kan je niet bewijzen. En je kan zeker niet bewijzen welke uitspraak ze eruit hebben geknipt. Jouw 'bewijs' is dan dat je het gevraagd hebt aan Salim, die een vriend of kennis van je zou zijn. Dat vind ik een zeer wankel bewijs, want ik kan me niet voorstellen dat kandidaten op die manier iets mogen verklappen over iets wat de kijkers niet hebben gezien.

Dat je nu zegt dat er "scenario's genoeg te bedenken zijn", voelt bij mij zelfs aan alsof je helemaal niks van Salim te weten bent gekomen, dat je dus eigenlijk je eigen wensen voor waar hebt aangenomen.

Dat je je nu al terugtrekt uit de discussie, vind ik spijtig. Ik had graag van je vernomen welke andere mogelijke scenario's er nog waren die verklaren waarom Christian blijkbaar 'in 't zak ' is gezet.

P.I schreef:Bon, ik stop met mezelf te 'verdedigen'. want heeft precies geen zin. Iedereen is uiteraard vrij te geloven wat hij wil. Ik ben in ieder geval 'blij' dat ik een verklaring gekregen heb waarom de pasvragen naar Bart zijn gegaan en niet naar Christian, want dat leek me op basis van de tv-beelden zeer oneerlijk te zijn voor deze laatste. Wou slechts een helpende hand uitsteken en deze onduidelijkheid uit de wereld helpen, maar discussieer gerust verder, alternatieve scenario's genoeg.

Ga het bij deze wijselijk houden op het passief meelezen hier..Succes allen met de zoektocht xo
Gebruikersavatar

Cedric01 apr 2020, 12:48

 2834  Uma
P.I heeft gewoon heel hard weg van het soort internet-troll die wat "onrust" komt stoken met valse informatie.
Of die dit ergens gelezen heeft in een Facebookreactie op een dubieuze Facebookpagina en dat dan maar voor waar aannam en hier komt delen, zonder meer te weten over die quote waardoor hij/zij er dan maar het verhaaltje bij verzint al zou hij/zij Salim persoonlijk kennen.

Samengevat: vele korrels zout en zelf geloof ik er alvast niks van.
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet inbeelden dat iemand die deelneemt aan De Mol zo weinig rekening zou houden met de geheimhouding die verwacht wordt. Iedereen die het programma ook maar een beetje kent weet je dat je erover moet zwijgen tot na afloop van de voorlopige reeks. En zelfs dan word je nog verwacht over bepaalde zaken van de interne keuken te zwijgen, wat maar logisch is ook.
Of Salim nu kandidaat is of Mol, hij weet sowieso beter dan dergelijke info te gaan verspreiden.
Tenzij P.I de vriendin is van Salim en dat we volgende zondag een gesprek zien tussen hen beiden daar in Griekenland waar Salim zegt "ik heb de Christian in't zak moeten zetten want...". Maar dat is dan ook het enige scenario waarin ik P.I alsnog zou geloven.

PS/ Laat ons niet vergeten dat het 1 april is, dus wie weet hebben we hier te maken met een flauwe grappenmaker..
Gebruikersavatar

P.I01 apr 2020, 14:25

 12
Cedric krijgt de prijs voor beste speurneus! 1 april, knap gezien.

Had nochtans een verborgen hint gestoken in mijn bericht van 10.32u: Ik probeer jullie slechts iets wijzer (lees: wijs) te maken. Had meer verwacht van een bende fanatieke mollenjagers!

Los van alles is het me nu echter wel duidelijk dat Christian geen echte deal gesloten had met Dorien en Salim, zodat het al bij al logisch is dat Bart de vragen kreeg en Christian uit de boot viel.
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2020, 16:59

 2245  Uma
😂 😂 😂 We zijn de PIneut!

Wel een slechte 1 aprilvis hoor, want er was zowat niemand hier die jou geloofde, vooral dat je vertelde dat jouw "betrouwbare bron" Salim zelf was. Dat gelooft toch geen kat.

Om het eens in slecht Nederlands te zeggen: "Ik had direct zoiets van:

Afbeelding
Gebruikersavatar

Vermoljoen01 apr 2020, 22:20

 2354  Uma
Om nog eens terug te komen op die verdeling: volgens mij is het heel simpel. Hier even de feiten na het herbekijken van de derde opdracht:

Dorien en Salim hebben NOOIT aan Christian 3 pasvragen aangeboden. Dit hebben ze Bart wijsgemaakt (ik denk om hem onder druk te zetten). Toen heeft Bart gevraagd hoe ze bij 4-3-3 zouden beslissen wie er 4 kreeg. Daarna vroeg hij even bedenktijd. Later is hij teruggekomen met de boodschap dat 4-4-2 ook goed is en heeft hij de juiste informatie gegeven ("briljante zet, Michel!" (Het Eiland)).
Bij de verdeling hebben Salim en Dorien de pasvragen verdeelt volgens de deal die ze hadden gemaakt met Bart. Dat Salim en Dorien zeiden dat Bart er geen wou, is iets dat ze zelf hebben verzonnen.

Dat zijn dus de feiten.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2020, 22:31

 8153
Vermoljoen schreef:Dorien en Salim hebben NOOIT aan Christian 3 pasvragen aangeboden. Dit hebben ze Bart wijsgemaakt (ik denk om hem onder druk te zetten). Toen heeft Bart gevraagd hoe ze bij 4-3-3 zouden beslissen wie er 4 kreeg. Daarna vroeg hij even bedenktijd. Later is hij teruggekomen met de boodschap dat 4-4-2 ook goed is en heeft hij de juiste informatie gegeven ("briljante zet, Michel!" (Het Eiland)).
Bij de verdeling hebben Salim en Dorien de pasvragen verdeeld volgens de deal die ze hadden gemaakt met Bart. Dat Salim en Dorien zeiden dat Bart er geen wilde, is iets dat ze zelf hebben verzonnen.

Dat zijn dus de feiten.
Goed dat jij na alle discussies rustig bleef, Guido!
Maar alle gekheid op een stokje (wie heeft eigenlijk die debiele uitspraak bedacht? :roll: ): mooi samengevat hoe het werkelijk verlopen is. 👍🏻
Gebruikersavatar

Vermoljoen01 apr 2020, 22:49

 2354  Uma
Een uitspraak van onze goede vriend Frankie nadat Michel zijn identikit naar heel het bedrijf had gestuurd met de quote "Achter het papier zit een vriend" erbij 😂 😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2020, 23:15

 8153
Merci Vermoljoen. Ik heb geen TV en moet voortaan niet meer met rode kaken staan. :oops:
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 apr 2020, 23:38

 1690  Sven
chicawah.janssen schreef:Merci Vermoljoen. Ik heb geen TV en moet voortaan niet meer met rode kaken staan. :oops:
Trek het u niet aan, ik heb wel een tv en kijk er amper naar. Ik heb hem al willen buiten smijten, maar ja, ik woon hier niet alleen.
On topic dan maar weer. Er wordt hier gezegd dat de mol best vol blijft gaan voor de leugen, Alina en Jolien worden hier toch als beste leugenaars omschreven, hoewel ik zelf vind dat ons Dorien ook met een pokerface de anderen misleidt. Als mol wil je hier toch niet goed liegen? Dat is toch de opdracht van de mol? Goed liegen, behalve wanneer je moet liegen voor anderen, dan doe je dat een beetje minder goed.
Gebruikersavatar

Frolva02 apr 2020, 08:44

 2204
P.I schreef:Cedric krijgt de prijs voor beste speurneus! 1 april, knap gezien.
Zeker van?

Want dit is een post van ... 31 maart
P.I schreef:Blijkbaar heeft Christian gezegd dat Bart niet gesprongen heeft, om vervolgens te zeggen dat hij mogelijk loog en dat Salim en Dorien maar moesten checken bij de rest. Aangezien Bart niet vaag deed en er geen doekjes om wond, gaven Dorien en Salim de pasvragen enkel aan hem.
Gebruikersavatar

Jansen02 apr 2020, 09:54

 3423  Yens
Ik wil hier nog even terugkomen op de verdeling van de pasvragen. Voor mij maakt het niet uit dat Dorien en Salim geen deal met Christian gemaakt hadden. Hij heeft hen wel de naam van Bart doorgegeven als de persoon die niet gesprongen had. Juist omdat hij en Bart zelf, dezelfde info gegeven hadden, konden Dorien en Salim er redelijk van overtuigd zijn dat de info klopte en wat achteraf ook zo bleek te zijn. Als dit 4 gewone kandidaten zijn, dan neem je toch de beslissing om de twee mensen die je geholpen hebben, hiervoor te belonen? Als ze Bart en Christian elk 1 pasvraag gegeven hadden, dan was waarschijnlijk iedereen tevreden geweest, omdat Bart volgens mij al heel goed weet wie de mol is, heeft hij waarschijnlijk geen pasvragen nodig.

Nu stop ik met over dit topic te palaveren, we zullen in de reveal aflevering waarschijnlijk wel te weten komen hoe de vork hier in de steel zit.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17