Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy29 mar 2020, 20:00

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
De volksvertegenwoordigers mogen uitslapen terwijl de vijf anderen op een hoogte van 4000 meter gaan skydiven. Elke springer is 500 euro waard. Er zijn echter maar 4 parachutes. Één kandidaat kan dus niet springen. Aan het duo dat later aankomt om deze persoon te ontdekken. Ze krijgen 45 minuten om hun teamgenoten beurtelings aan de tand te voelen. Daarnaast bepalen ze ook de beloning: ofwel verdubbelen ze bij de juiste keuze het bedrag van de skydivers oftewel laten ze het geld varen en gaan ze voor 10 jokers die ze zelf mogen verdelen. Kiezen ze bij deze laatste optie verkeerd dan gaan de pasvragen naar de vijf skydivers. Het wordt een spel van leugens en onderhandelingen...

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/4.php
Gebruikersavatar

elkemol29 mar 2020, 21:24

 654
waaw. Deze proef gaf mij dezelfde spanning als de proef in Argentinië waar ze allemaal vastgeketend waren.
De mol Gilles en winnares Cathy namen hier de touwtjes in handen.

Degenen die nu de touwtjes in handen hadden waren volgens mij Salim en Bart.
Christian leek mij hier absoluut onverdacht.

Alina en Jolien kunnen goed liegen, hoewel ik bij Jolien meer spanning zag dan Alina. Alina zag er relaxter uit. Jolien hield haar lippen letterlijk 'stijf'.

Bart laat hier zijn advocaten-vaardigheden goed zien.
Gebruikersavatar

Mer2829 mar 2020, 21:27

 302
De verdachtste personen zijn in mijn ogen Salim en Dorien, zij zijn immers de enigste die ervoor kunnen zorgen dat er voor geld of voor pasvragen gespeeld wordt en ze gingen voor de pasvragen. Al zou ik als kandidaat wel hetzelfde gedaan hebben. Je zou kunnen zeggen dat Christian het minst verdacht was want hij geef de naam door denkend dat er geld ging verdiend worden, maar dat kan natuurlijk ook niet waar zijn, veel stof tot nadenken.
Gebruikersavatar

ex-molinator29 mar 2020, 21:30

 3483  Uma
elkemol schreef:waaw. Deze proef gaf mij dezelfde spanning als de proef in Argentinië waar ze allemaal vastgeketend waren.
Idem, idem, idem

Een Pareltje van een opdracht: een psychologisch spelletje waar De Mol een patent op heeft (zoals ook de geldkoffertjes in de vertrekhal met Pieter).
Ik ben zo bij dat ik net op tijd thuis was.
Dit gaf me weer de spanning en de rillingen die ik in de vorige aflevering gemist heb.

Dat jaar wachten was niet tevergeefs. Wow!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2020, 21:32

 8153
Ik vond Christian hier toch een beetje naïef. Geloofde hij nu echt dat Dorien en Salim voor het geld gekozen hadden?
Gebruikersavatar

sdz199229 mar 2020, 21:34

 66
Salim is voor mij de mol. Maakt daar samen met Dorien de énige beslissing die ertoe doet om deze proef geen geld te laten opbrengen. Christian valt hier helemaal af voor mij.
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 mar 2020, 21:37

 1690  Sven
Als kandidaat is het toch wel logisch dat er voor pasvragen wordt gekozen. Iedereen wil in het spel blijven. Je moet al heel zeker zijn van uw mol om hier voor het geld te kiezen. Bart heeft dat goed gezien. Aangezien hij bij een fout antwoord de buit moest delen met 4 anderen en nu maar met 2, zet hij zich toch ergens veilig.
Als de mol bij de springers zat, zou die dan op de hoogte geweest zijn wat de inzet was? Indien niet is het beter om vol te houden en te blijven liegen (Alina, Jolien) en zijn Bart en Christian hier totaal onverdacht.
Gebruikersavatar

anja.mathijs29 mar 2020, 21:43

 391  Uma
Moet het morgen echt nog eens herbekijken , maar denk niet dat Christian denkt ze voor het geld gingen, is te slim hiervoor.
Ik schrijf hem er niet voor af, maakt hem bij mij verdachter, als kandidaat zou hij toch wat pasvragen opgeëist hebben zoals Bart.
Nu kan hij wel zeggen, nu speel ik het wel niet meer eerlijk, minder voor de groep.
Maar als hij zo overduidelijk altijd voor de groep ging, waarom werd hij dan niet verkozen, toch verdacht in de groep en probeert hij die zo weg te nemen ?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2020, 21:43

 8153
Bart heeft het heel slim gespeeld. Hij was er als enige zeker van dat hij 2 pasvragen zou hebben. Gaven Dorien en Salim een verkeerd antwoord, dan had hij 2 pasvragen en gaven ze een juist antwoord, dan had hij er ook 2.

anja.mathijs schreef:Maar als hij zo overduidelijk altijd voor de groep ging, waarom werd hij dan niet verkozen, toch verdacht in de groep en probeert hij die zo weg te nemen ?
Ik had eigenlijk verwacht dat ze Christian als volksvertegenwoordiger zouden kiezen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT29 mar 2020, 21:55

 767  Yens
Wat een prachtige opdracht (en aflevering in het algemeen) weer! De sfeer van het vliegveld en het skydiven erbij maakten het nog eens zo spannend, ook de montage en hoe je ook als kijker stap voor stap meer dingen te weten kwam, waren fantastisch.

Bart is nu voor mij volledig afgeschreven als mol. Hij werkt zich hier opnieuw heel duidelijk in de schijnwerpers voor iedereen en dat is net wat een mol niet zo duidelijk mag doen. Hij wil gewoon heel graag winnen en steekt dat dan ook niet onder stoelen of banken voor de rest. Wat Christian ook dacht, ook hem schrijf ik hier (en zeker ook na de rest van de aflevering) af als mol. Dorien heeft te vaak afgezonderd gezeten en is soms te afwezig om de mol te zijn. Salim heeft de touwtjes hier wel in handen en hij is voor mij ook de verdachtste kandidaat. Verder zijn ook Alina en Jolien hier verdacht.

Ik weet wel niet of de groep, en vooral Jolien, het Bart deze keer ook zo snel zal vergeven als de vorige keer. Als ik zelf een kandidaat zou zijn die geen pasvragen had, zou ik ook heel slechtgezind zijn op Bart.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol29 mar 2020, 22:10

 287
Beste aflevering tot nu toe voor mij met deze opdracht als uitblinker. Salim wordt nu wel echt heel verdacht voor mij.

Maar die post hier boven mij is nu ook wel interessant moet ik zeggen 😂
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17