Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Moldedju03 apr 2020, 10:57

 507  Yens
Paraceta schreef:Als er 5 mensen 2 pasvragen hebben, is je voordeel natuurlijk heel klein
Hij wint inderdaad door zijn gevoerde onderhandeling. Maar hij vermijdt vooral dat hij volledig uit de boot valt en andere kandidaten met de pasvragen gaan lopen en hij met lege handen achterblijft. Goed gespeeld in elk geval.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2020, 10:11

 8153
Moldedju schreef:Dorien ... Stelt voor om voor de pasvragen te gaan
Salim volgt gewoon.
Salim lijkt gewoon te volgen, maar zou hij dat ook gedaan hebben als Dorien voor de verdubbelaar koos? Salim is iemand niet nooit meteen reageert, maar eerst lijkt af te wachten wat een ander doet, om daar vervolgens in mee te gaan of niet.
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2020, 10:32

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Salim lijkt gewoon te volgen, maar zou hij dat ook gedaan hebben als Dorien voor de verdubbelaar koos? Salim is iemand niet nooit meteen reageert, maar eerst lijkt af te wachten wat een ander doet, om daar vervolgens in mee te gaan of niet.
Sinds vorige week verdenk ik Salim net iets minder, omwille van deze redenen. Het feit dat Salim altijd afwacht wat de tactiek van iemand anders is en dan volgt of niet, was tot vorige week voor mij de belangrijkste reden om hem te verdenken van de mol te zijn. Hij glipt zo tussen de vingers en ondanks wat er vorige week gebeurde, durf ik hem toch nog niet uitsluiten van de mol te zijn.
Gebruikersavatar

Mer2805 apr 2020, 10:35

 302
Jansen schreef:Sinds vorige week verdenk ik Salim net iets minder, omwille van deze redenen. Het feit dat Salim altijd afwacht wat de tactiek van iemand anders is en dan volgt of niet, was tot vorige week voor mij de belangrijkste reden om hem te verdenken van de mol te zijn. Hij glipt zo tussen de vingers en ondanks wat er vorige week gebeurde, durf ik hem toch nog niet uitsluiten van de mol te zijn.
Idem voor mij, vorige week was hij nog mijn mol, na deze aflevering niet meer.
Gebruikersavatar

Klaartje05 apr 2020, 11:38

 2245  Uma
Moldedju schreef:Dorien neemt wel degelijk de touwtjes in handen tov Salim
- zij stelt voor om voor de pasvragen te gaan
Ik vind ook dat Dorien de touwtjes in handen heeft bij de ondervraging, al scheept Salim haar op met het notuleren. Maar in de ondervraging zelf is het Dorien die de lakens uitdeelt, tenminste zo zien wij het in de montage. Zij oppert meteen een aanpak als Salim vraagt: "Ok, hoe gaan we het aanpakken?": zij wil Bart als laatste houden. Zij stelt ook voor om aan Bart te vragen naar de volgorde, heel slim: want als Bart volhoudt dat hij als laatste is gesprongen, moet hij ook weten wie als voorlaatste is gesprongen. Daar zet Dorien advocaat Bart al meteen klem, die lichtjes in paniek op plan B overschakelt door te zeggen: "Het probleem is dat ik niet weet wat jullie gekozen hebben."

Je moet ook eens opletten hoe Dorien repliceert op de vraag (van Christian geloof ik): "Wat hebben jullie gekozen?" Hierop antwoordt Dorien heel assertief: "Wa denkde?" (op z'n Kempisch). Zij voelt ook meteen dat hun aanpak met Christian gaat werken, want ze zegt als Christian is weggewandeld: "Die gaat het zeggen." Goede inschatting van ondervraagster Dorien.

In de montage lijkt het dus dat Salim er een beetje voor spek en bonen bijzit. Het is wel Salim die voorstelt om te liegen dat ze voor het geld hebben gekozen als de anderen zouden vragen wat ze hebben gekozen, en dan te blijven liegen, maar uiteindelijk komt Dorien wel met de taktiek om te zeggen tegen Bart dat het niet uitmaakt wat ze gekozen hebben, omdat het in de twee gevallen in zijn voordeel is.

Ik vond Dorien in die opdracht een heel gewiekste onderhandelaarster.
Gebruikersavatar

kris.vandenbergh05 apr 2020, 14:02

 8
Voor mij is Bart de mol. Hij haalde al erg veel geld weg. Nu hij zopas weet dat er geen geld kan verdiend worden, is het zijn taak als mol om de anderen verder te misleiden. Maw, voor pas vragen gaan en je voordoen als een kandidaat... :smurf:
Gebruikersavatar

Loebas08 apr 2020, 18:34

 50
Bart zegt op een gegeven moment tegen Salim en Dorien ‘ik kon het niet maken om te springen in hun plaats’ -> om de 10 000 euro goed te maken (wat hij al meermaals zou hebben gedaan) of omdat hij de anderen aan het voorliegen is? 😲 😲 😉
Gebruikersavatar

elkemol08 apr 2020, 18:44

 654
hij beweerde al eens gesprongen te hebben, vroeger, los van de mol. dus hij had die ervaring al gehad, en wou het de anderen gunnen. Tenminste, dat was zijn, uitleg. en die kwam nu misschien wel goed van pas...van pas 😉
Gebruikersavatar

Loebas08 apr 2020, 19:11

 50
Inderdaad.. komt heel goed van pas. Ik probeer de Bart tunnel te vermijden, maar blijf er in zitten 😃 Hij saboteerde heel goed het verhoor en naam ook bij de eliminatieproef een sturende rol op hem
Gebruikersavatar

elkemol08 apr 2020, 19:12

 654
je hebt toch ook kandidaten die al heel snel de mol op het spoor zijn, en heel veel op hen inzetten...dus waarom zouden wij dat dan niet mogen? Het is toch juist door snel iemand in het visier te hebben dat je de meeste info kan verzamelen rond de mol?
Gebruikersavatar

Loebas08 apr 2020, 19:27

 50
AMEN @elkemol :mrgreen:
Gebruikersavatar

geertn44409 apr 2020, 01:26

 236
Ik heb het nog eens herbekeken en ik zit een beetje in de knoop.
De deal was:

ofwel kiezen ze voor de verdubbelaar
- zeggen ze de juiste naam -> verdubbelt de pot
- zeggen ze de foute naam -> dan geen geld (!!)

ofwel kiezen ze voor de pasvragen
- zeggen ze de juiste naam -> krijgen zij de pasvragen
- zeggen ze de foute naam -> krijgen de andere partij de pasvragen

In het scenario van de verdubbelaar, zijn er -geen- pasvragen te winnen. Of zie ik dit verkeerd ?
Verder zeggen ze ook tegen Bart en Christian dat ze voor de verdubbelaar gaan. Alleen bij Alina geven ze eigenlijk toe dat ze voor de pasvragen zijn gegaan.

Maar als ze echt voor de verdubbelaar zijn gegaan, hoe kunnen ze dan onderhandelen over pasvragen ? hier klopt iets niet.
Bart zei het ook op een moment: "Als jullie voor het geld zijn gegaan, wat voor een deal valt er dan te sluiten ?". Eigenlijk geen....Als Bart het goede antwoord geeft, heeft hij nog geen pasvragen. En ik denk dat Bart alleen in de pasvragen is geinteresseerd. Het geld kan hem gestolen worden.

Christiaan onderhandelt niet over pasvragen. Hij gaat er daadwerkelijk vanuit dat er voor het geld is gespeeld en geeft daarom de juiste naam. Hij zegt dit ook later: "Maar zeg het dan dat je voor de pasvragen gaat he". Hij wist het helemaal niet OF het werd hem niet voorgesteld !

De moraal van het verhaal is:
Bart was bereid voor deze deal:
- ofwel wordt het bedrag verdubbeld
- ofwel krijg je 3 (later 2 pasvragen)
als je de juiste naam geeft.

Voor Christian, was de deal altijd simpelweg:
- het bedrag wordt verdubbelt als je de juiste naam geeft
- verder niks

De hamvraag is: waarom krijgt Christian geen pasvragen aangeboden, zoals Bart of Alina ??
Misschien omdat Selim en Dorien, Christian niet vertrouwen met pasvragen 🙂
Achteraf zegt Christian nog: "maar zeg het dan dat jullie voor pasvragen spelen...."

Als ze je als mol beschouwen, is dit simpel te verklaren (geen pasvragen aan de mol). Dus moeten we hieruit opmaken dat Dorien en Selim op Christian zitten ? Ik denk het.
Nochtans geeft Christian wel de goeie naam (nog zoiets dat Selim benadrukte, "de goeie naam"). dus ze verdenken echt wel Christian. Normaal zou de mol toch de verkeerde naam moeten doorspelen.
Maar Christian speelt de juiste naam door. Hetgeen pleit voor Christian (tenzij hij al gebriefd was geweest in het geheim over de inzet)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17