Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy29 mar 2020, 20:00

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
De groep moet op het Syntagmaplein raken voor de wissel van de wacht gebeurd is; alleen zo kunnen ze het geld dat ze onderweg verdienen ook effectief verzilveren. Drie kandidaten met een goede muziekkennis gaan met de metro, terwijl de anderen al golfend naar hun eindbestemming gaan.

Muziekkenners krijgen een muziekvraag waarvan het antwoord hen naar een halte brengt. Alleen bij de juiste afstap staat er een proef klaar.
  1. Herken de artiest: een muzikant speelt vier nummers waarvan de artiest Griekse roots heeft. Per correcte naam verdienen ze 250 euro.
  2. Touwtje springen: de drie spelers moeten voor een volle minuut synchroon touwtje springen om 1000 euro te bekomen.
  3. Karaoke: voor 1000 euro moet het muzikale trio op het perron 20 reizigers verzamelen waarvoor ze een Vlaamse meezinger brengen.
Onderweg naar het plein kunnen de golfers geld verdienen door 3 holes te raken. Ze krijgen naast 30 gezamenlijke slagen ook elk een handicap: een van hen heeft een verrekijker op, een tweede zal met de golfclub op het hoofd spelen en de overige twee worden aan elkaar vastgemaakt en moeten dus samen golfclub hanteren. Per hole kan er 1000 euro verdiend worden.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/4.php
Gebruikersavatar

Mer2829 mar 2020, 20:43

 302
Vooral Laure, Chrisitian en Alina hier verdacht, ze kwamen maar juist op tijd toe (ze waren evengoed te laat geweest). Daarnaast had Alina toch weinig kennis van alle muziek en heeft ze niet echt veel nuttigs gedaan. Vooral Alina komt hier verdacht over.
Gebruikersavatar

elkemol29 mar 2020, 21:20

 654
Christian kwam voor mij hier het minst verdacht over.
Gebruikersavatar

Mer2829 mar 2020, 21:22

 302
elkemol schreef:Christian kwam voor mij hier het minst verdacht over.
In deze opdracht kan je zoveel mogelijk je best doen, zolang je niet op tijd bent is er geen geld verzameld. Christian ging inderdaad echt voor de opdrachten, maar hij ging er misschien van uit dat ze niet op tijd gingen zijn.
Gebruikersavatar

elkemol29 mar 2020, 21:25

 654
Ja, dat is zeker een mogelijkheid
Gebruikersavatar

anja.mathijs29 mar 2020, 21:34

 391  Uma
Is Christian zijn hobby niet amateur drumstel spelen? Stond dacht ik in een persartikel ?
Kent hij dan echt niet meer van instrumenten, gaat nogal snel akkoord met Alina bij het foute eerste antwoord, dat hen 3 stops omweg kost.
Gebruikersavatar

Mer2829 mar 2020, 21:38

 302
anja.mathijs schreef:Is Christian zijn hobby niet amateur drumstel spelen? Stond dacht ik in een persartikel ?
Kent hij dan echt niet meer van instrumenten, gaat nogal snel akkoord met Alina bij het foute eerste antwoord, dat hen 3 stops omweg kost.
Ik ben een muzikant maar had het instrument ook fout, al bespeel ik wel de piano,... Ik denk gewoon dat het een kleine fout is en niet echt een molactie maar wie weet.
Gebruikersavatar

Paraceta29 mar 2020, 21:39

 717  Sven
Iemand die drums speelt, weet niet per se iets van lokale Griekse snaarinstrumenten 😂
Gebruikersavatar

ABBEEIJLKM29 mar 2020, 21:41

 27
Alina had gezien haar afkomst wel het Russische instrument (waar ze uiteindelijk voor kozen) moeten uitsluiten, niet?
Gebruikersavatar

ronny.beliën29 mar 2020, 21:44

 1
Alina komt uit Kazachstan, zegt zelf dat Balalaika Russisch klinkt maar kiest toch resoluut voor Balalaika. Tijdverlies dus en uitermate verdacht. Het juiste antwoord Bouzouki was nu echt niet zo moeilijk. Christian lijkt me te gedreven in de proeven om de mol te kunnen zijn. Gezien wie telkenmale de trappen omhoog spurtte?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2020, 21:51

 8153
Paraceta schreef:Iemand die drums speelt, weet niet per se iets van lokale Griekse snaarinstrumenten 😂
Ik vond dat nu toch echt geen moeilijke vraag. Zelfs als je niet weet wat een bouzouki is (ik weet dat wel), dan ken je toch de andere twee en je weet dat die fout zijn.
Gebruikersavatar

Paraceta29 mar 2020, 21:53

 717  Sven
Ook waar, maar onder die omstandigheden zou ik nu misschien ook niet de meest logische antwoorden geven eerlijk gezegd. Nu ja, met z'n drieën hadden ze er in principe wel achter moeten komen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7