Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje04 apr 2020, 20:04

 2245  Uma
Aha, zo zit dat dus! Ik had die woorden van GDC dus ook verkeerd begrepen. "Alleen ver zicht" begreep ik als "ze ziet alles alsof het heel ver weg is", zoals wanneer je je verrekijker omdraait. Maar het is dus zo dat ze alles door een verrekijker ziet. Mja, dat kan dus ook lastig zijn als je dingen die dichtbij staan moet bekijken. Zie je die dan nog wel scherp? Of zie je alles wazig?

Het was dus eigenlijk het omgekeerde van wat ik dacht.
Gebruikersavatar

schotte.jelle07 apr 2020, 11:28

 143
Opnieuw iets "subtiel" dat mij opviel:

Bij het touwtjespringen laat Christian Laure omdraaien, om zo beter zicht te hebben.
Alina, again, springt meteen op de kar, en duwt zelfs lichtjes fysiek Laure in de andere kijkrichting.
Zo staat zij, again, op de ideale positie in de ideale proef ( in het midden, waarbij de anderen haar niet zien )
Oke, ik hoor jullie al komen, de proef lukt toch... maar dat is niet onlogisch, het duurt eventjes, en dan kan Alina ook niet anders meer dan de proef mee laten slagen, zeker omdat de andere 2 haar niet verdenken ( Laure ligt eruit, en Christian verdenkt haar ook niet => volgens mijn theorie rode pijl )
Gebruikersavatar

BeaVer07 apr 2020, 11:46

 1293  Uma
De proef mag lukken he. Alle proeven mochten lukken, maar het geld was pas verdiend als ze binnen de tijd op het plein toekwamen. De mol kan hier dus makkelijk mollen. Alle opdrachten doen slagen, ongeacht hoeveel tijd ze nemen, maar dan net buiten de tijd toekomen, wat hier dus niet gelukt is.
Gebruikersavatar

ABBEEIJLKM07 apr 2020, 11:51

 27
Als we dan toch over de kleine details bezig zijn.
Niemand die zich afgevraagd heeft waarom Christian bij het touwtjespringen niet in het midden staat?
Daar moet je minder hoog springen, en gezien zijn gestalte...
Gebruikersavatar

Frolva07 apr 2020, 11:54

 2204
ABBEEIJLKM schreef:Als we dan toch over de kleine details bezig zijn.
Niemand die zich afgevraagd heeft waarom Christian bij het touwtjespringen niet in het midden staat?
Daar moet je minder hoog springen, en gezien zijn gestalte...
Terechte opmerking.

Langs de andere kant, in het midden heb je een minder goed zicht op de 'draaiers'. 😉
Gebruikersavatar

Addow15 apr 2020, 20:17

Molerator  377  Yens
Ik dacht eerst dat er mogelijks een hint in zat, maar lijkt me eerder een slordigheidje van de redactie.

Afbeelding
Songtekst in De Mol lijkt me van deze website gekopieerd: https://www.songteksten.nl/songteksten/ ... wil-je.htm

De correcte lyrics zijn dus:
Ze likt aan haar glas terwijl ze naar hem lacht
Hij stapt op haar toe, zo had ze't wel verwacht
Morgen heeft ze spijt, dat weet ze veel te goed
Toch doet ze het opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw

Wie kan het wat schelen
Zo zijn er zo velen

Ik wil je, blijf bij me, hou van me
Ga nooit meer weg
Ik wil je, blijf bij me, hou van me
Ik word stapelgek

Alles wat ze zegt klinkt vals en koud
...
Gebruikersavatar

Poirot15 apr 2020, 20:21

 299
Het is hoogstwaarschijnlijk van die site gekopieerd. Ik denk dat ze het druk hadden, en even snel songteksten van het internet gepakt hebben.
Gebruikersavatar

Stars Hollow15 apr 2020, 23:01

 35
ABBEEIJLKM schreef:Als we dan toch over de kleine details bezig zijn.
Niemand die zich afgevraagd heeft waarom Christian bij het touwtjespringen niet in het midden staat?
Daar moet je minder hoog springen, en gezien zijn gestalte...
De eerste keer dat ze proberen staat Christiaan in het midden. Ze lieten volgens mij maar één poging zien en zijn dan weer naar de golfers overgeschakeld. Vanaf dat het touwtje springen dan terug in beeld kwam, stond Christian vooraan. We weten dus niet wat daar de reden was van de wissel.
Gebruikersavatar

steven.dewitte21 apr 2020, 14:30

 3  Uma
Er is al wat gezegd over de keuze van metrostation van Alina bij de laatste vraag, maar mij viel precies op dat als ze moesten terugkeren na de foute eerste vraag dat Alina een omweg kiest.

Afbeelding

Waarom voor Attiki (waar haar vinger op ligt) kiezen en niet Omonia wat iets minder ver lijkt en vooral 1 halte minder heeft?
Gebruikersavatar

Cedric22 apr 2020, 13:07

 2834  Uma
Goh, ik denk dat het weinig uitmaakt eigenlijk, maar dat Attiki toch net ietsje logischer is.

Op dit moment zijn ze in 'Balalaika' maar moeten ze in 'Bouzouki' zijn. Dan hebben ze inderdaad 2 opties:
- naar Attiki en dan overstappen van groen op rood, metro nemen richting Syntagma, afstappen in Bouzouki.
- naar Omonia en dan overstappen groen op rood, metro in andere richting nemen, afstappen in Bouzouki.

Uiteindelijk vind ik de keuze voor Attiki wel het meest logische, want:
- ze staan zelf al aan de metrokant om richting Attiki door te rijden (geen perronwissel) en
- bij aankomst in Bouzouki zijn ze dan ook ineens aan de goeie metrokant (geen perronwissel nodig) om naar Syntagma door te rijden.
Gebruikersavatar

Klaartje22 apr 2020, 17:08

 2245  Uma
Nu we weten dat Laure en Christian niet de Mol zijn, kunnen we dus stellen dat deze opdracht gelukt is: was dat ondanks de aanwezigheid van de saboteur-Sampoter Alina (?) of vooral dankzij de aanwezigheid van Christian? Of misschien zat de Mol zelfs niet in deze opdracht en lukte ze daarom net wel?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7