Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric29 mar 2020, 23:48

 2834  Uma
Jansen schreef: OK, maar ik denk niet dat het gezegd werd? De kandidaten zien die schermen toch niet?
Hun kaartje hebben we niet gezien, dus we weten niet wat daar op staat.. We kunnen enkel ervan uitgaan dat het om dezelfde tekst en afbeelding gaat..
Gebruikersavatar

elkemol29 mar 2020, 23:49

 654
Jansen schreef:OK, maar ik denk niet dat het gezegd werd? De kandidaten zien die schermen toch niet?
Ik heb even herbekeken. Wanneer Laure de vraag voorleest zegt ze inderdaad: Wat is de naam van DIT instrument. Ze zegt niet Grieks.

Het is wel logisch dat het om een Grieks instrument moet gaan. Misschien zegt ze het niet, maar staat het er wel. Misschien staat het er helemaal niet. Maar waarom reageert Alina dan met dat een balalaika wel Russisch klinkt?
Gebruikersavatar

Frolva30 mar 2020, 08:45

 2204
Laure zegt: "Wat is de naam van dit muziekinstrument." (of dat er ook zo staat, weten we natuurlijk niet)
Gebruikersavatar

Jansen30 mar 2020, 08:53

 3423  Yens
Als Laure er nu nog zou inzitten, zouden we dit verdacht vinden 😉.
Gebruikersavatar

ex-molinator30 mar 2020, 11:07

 3483  Uma
elkemol schreef:Maar waarom reageert Alina dan met dat een balalaika wel Russisch klinkt?
Omdat balalaika ook echt Russisch klinkt (en ook echt een Russisch snaarinstrument is) Er is trouwens ook een Baikal meer en wie dat weet maakt al snel de associatie.
Toch was dit een makkie als vraag.
Gebruikersavatar

Frolva30 mar 2020, 11:14

 2204
ex-molinator schreef:Toch was dit een makkie als vraag.
Ook indien er niet bij stond dat het om een Grieks instrument ging?

Want ik zou zo van buiten niet kunnen zeggen wat het verschil is tussen een mandoline, balalaika en bouzouki. 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator30 mar 2020, 11:18

 3483  Uma
Frolva schreef: Ook indien er niet bij stond dat het om een Grieks instrument ging?
Een mandoline herken ik zo.
Een balalaika of bouzouki niet.
Bouzouki (het woord) klinkt voor mij trouwens als een blaasinstrument (maar ik wist wel dat het een snaarinstrument is).
Gebruikersavatar

Tina30 mar 2020, 11:38

 3  Yens
Wat mij opviel hier was dat Dorien de golfbal als eerste doet wegrollen (net wanneer ze zeiden van nog niets te doen) en beweert dat ze achteruit stapte en het dus per ongeluk was.. maar ze stapt helemaal niet achteruit wanneer ze het balletje raakt - ze beweegt enkel haar armen. Probeerde ze hier snel even te mollen of is ze echt gewoon onhandig zoals ze eerder al zei?

Heb het stukje even omgezet naar een gifje:
https://imgur.com/spSasbz
Gebruikersavatar

Jansen30 mar 2020, 11:40

 3423  Yens
Tiny schreef:Wat mij opviel hier was dat Dorien de golfbal als eerste doet wegrollen (net wanneer ze zeiden van nog niets te doen) en beweert dat ze achteruit stapte en het dus per ongeluk was.. maar ze stapt helemaal niet achteruit wanneer ze het balletje raakt - ze beweegt enkel haar armen. Probeerde ze hier snel even te mollen of is ze echt gewoon onhandig zoals ze eerder al zei?

Heb het stukje even omgezet naar een gifje:
https://imgur.com/spSasbz
Voor mij was dit een zeer onhandige poging van Dorien om haarzelf verdacht te maken. Iedereen heeft dat toch gezien dat het met opzet was, en net daarom is het voor mij niet verdacht.
Gebruikersavatar

Mola Lisa30 mar 2020, 12:29

 328  Uma
Jansen schreef: Voor mij was dit een zeer onhandige poging van Dorien om haarzelf verdacht te maken. Iedereen heeft dat toch gezien dat het met opzet was, en net daarom is het voor mij niet verdacht.
En voor mij een reden om niet in de Dorientunnel te duiken. Ook nu ik gezien heb dat in de poll van Het Nieuwsblad Dorien bovenaan prijkt. :?
Gebruikersavatar

Klaartje30 mar 2020, 12:38

 2245  Uma
Heeft er iemand van jullie al eens uitgetest hoe dat "voelt" als je door een omgekeerde verrekijker kijkend iets probeert te raken dat dichtbij is?

Dat lijkt me heel moeilijk. Je hebt dan echt geen idee hoever je van iets afstaat: je denkt er ver vanaf te staan, maar in werkelijkheid ben je er dus veel dichterbij. Waarschijnlijk had Dorien gewoon de indruk dat ze met haar golfclub nog behoorlijk ver verwijderd was van dat balletje?

Dat het helemaal geen sinecure was om zelfs maar gewoon te stappen met dat ding op haar hoofd, zie je in de rest van de opdracht. Dorien heeft werkelijk geen idee hoe hoog dat hekje is, waar ze overheen moet stappen. Jolien moet haar enorm assisteren en zeggen dat het "zo laag is dat zelfs Christian er makkelijk overheen zou kunnen". Dat helpt haar natuurlijk wel. Ook zie je hoe voorzichtig en onzeker Dorien stapt als ze alleen moet wandelen: je ziet haar werkelijk zelfs de volledige vlakke stoep "aftasten" alvorens een stap vooruit te zetten. Ook op het eind, op weg naar dat plein, moet Jolien haar werkelijk bij de arm nemen en haar begeleiden, want alleen was dat nooit gelukt.

Het feit dat Jolien hier zo behulpzaam is met Dorien lijkt mij echt iets wat een mol niet zo gemakkelijk zou doen. Want laat Dorien "aan haar lot over" en ze komen nooit op tijd aan. Ik zeg het niet graag, maar hier toch weer een "kandidaatspuntje" voor Jolientje.
Gebruikersavatar

Vermoljoen30 mar 2020, 12:45

 2354  Uma
Dat zal ik zeker meenemen in mijn theorie 🙂
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7