Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Den_Chris06 apr 2020, 08:26

 3
AlinaIsDeMol schreef:Ik vond Alina zo verdacht in deze opdracht. Ze wist dat Willy Somers was en toch praat ze kei luid in het Nederlands. Zo hadden de mannen ook snel door dat misschien de kandidaten zijn van de Mol. Héél verdacht Alina!
Ik denk dat al dan niet Nederlands praten weinig uitmaakt, als er sowieso al een hele filmploeg aan die tafel staat te filmen 😉
Gebruikersavatar

BeaVer06 apr 2020, 08:54

 1293  Uma
Mer28 schreef:Goed gespeeld van Jolien en Salim, zij komen als echte kandidaten over. Bij Christian en Dorien ging er al wat mis maar dat kwam vooral door onhandigheid. Vond vooral Alina verdacht, die Bart aan het verwijten was na het mislukken van de opdracht om de schuld precies op Bart te steken.
Als je one on one speelt, wil je misschien niet altijd even verdacht overkomen. Zeker als die andere persoon geen flauw idee heeft van wie de mol is.
Gebruikersavatar

kim.ceulemans06 apr 2020, 09:23

 12
Vond niemand het verdacht dat Dorien haar eigen vriend niet herkende bij de bodyguards ?
Gebruikersavatar

barbara.delaere06 apr 2020, 09:30

 22
Die was pas bij het laatste duo ( Jolien en Salim) bodyguard. Dus zij wist dat niet 😉

Edit Stef was mij voor
Gebruikersavatar

IkBenDeMol07 apr 2020, 00:57

 287
Torremolinos schreef:Iemand zin om dat telefoonnummer eens te proberen?

Afbeelding
Kan er iemand de rest van die krant ontcijferen? Misschien staat er wel iets interessants in 😃
Gebruikersavatar

maxime.schaffers07 apr 2020, 21:19

 8
Ik zat na aflevering 2 al op Jolien, die verdenking is blijven versterken tot deze opdracht waar ze als enige geld binnenhaalde (samen met Salim uiteraard).
Dus begin ik te denken hoe kan dit, waarom zou een mol daar geld verdienen?
Na een beetje denken kom ik op een paar antwoorden.

1) Ze weet dat vorige foto's niet goed gelukt zijn en zit als laatste in een goede positie en haalt het geld binnen om niet verdacht over te komen. 1000 euro van de potentiële 4500 is 'goed gemold'.
2) Denk eerder dat het deze redenering is: Samen met Alina en Christian gaan ze alle plekken bekijken en zoeken naar een goede plaats om een foto te trekken. Alina vraagt als eerste aan de man waarvan ze de boot mochten gebruiken of ze iets mocht vragen. Ik denk daarom dat Jolien zich 100% in deze opdracht heeft gesmeten omdat er op voorhand al een te goede plek was gevonden, dit was ook (vond ik duidelijk) de makkelijkste plek om een foto te trekken van de BV.

Verder in die opdracht vond ik het wel 'verdacht' van Jolien dat, ondanks ze eigenlijk al vrij veel en goede foto's heeft kunnen trekken, dat ze toch Salim aanspoort om te blijven rondlopen en foto's te blijven trekken. Op die manier is er nog steeds een kans dat ze betrapt worden en geen geld verdienen.

Als laatste viel me in het begin van de aflevering nog iets op. GDC vraagt 'hebben jullie al aan elkaar verteld wie jullie bezoeker kan zijn?. Jolien gaat er op in met te zeggen 'jaja natuurlijk' en GDC vervolgt met 'dus iedereen kent elkaars bezoeker al?'. Jolien antwoord 'jaja'.
Ik denk dat dit op voorhand is gepland tussen GDC en Jolien. Als Jolien zegt 'ja we kennen die van elkaar al' is de kans kleiner dat ze hun bezoeker nog kan beschrijven of kan laten zien via foto's, want zij weten al dat een bezoeker 500 euro kan opleveren.

Te ver nagedacht of mogelijks een verklaring voor haar fanatiek gedrag als 'mol'?
Gebruikersavatar

elkemol07 apr 2020, 21:44

 654
maxime.schaffers schreef:1) Ze weet dat vorige foto's niet goed gelukt zijn en zit als laatste in een goede positie en haalt het geld binnen om niet verdacht over te komen. 1000 euro van de potentiële 4500 is 'goed gemold'.
Hoe zou ze dit kunnen weten? Of welke manier hebben ze haar ongemerkt kunnen informeren?
Gebruikersavatar

maxime.schaffers07 apr 2020, 21:52

 8
Door te bellen met de andere kandidaten, waarin ze zeiden dat het echt heel moeilijk was.
Gebruikersavatar

schotte.jelle07 apr 2020, 22:00

 143
Volgens mij is het alvast ook geen duidelijke AMA. Er zijn teveel parameters die nog moeten kloppen om 1000€ te verdienen ( fotograaf moet goeie foto maken - bezoekers moeten herkennen - goed uw best doen kan leiden tot ontmaskering )