Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy05 apr 2020, 20:26

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Nu het bezoek weer naar huis is, volgt er voor de kandidaten een test, maar die is korter dan normaal. Wanneer ze plaatsnemen tegenover Gilles De Coster krijgen ze te horen dat de eliminatie voor vuurwerk kan zorgen. Één voor één krijgt iedere deelnemer zijn of haar scherm te zien. Bij één persoon is dat scherm rood. Deze persoon kan er echter voor zorgen dat iemand anders naar huis gaat. De groep krijgt namelijk zes vuurpijlen met daarop de naam van iedere speler. Door te debateren moeten ze de afvaller aanwijzen en diens pijl afvuren. Bij elke deelnemer die door is naar de volgende ronde kleurt het vuurwerk groen. Alleen bij de afvaller zal het vuurwerk rood zijn. De groep krijgt drie kansen met 5 minuten debattijd. Slagen ze in de opdracht, dan komt er 2000 euro in de pot en vertrekt de afvaller onmiddelijk. Lukt het hen niet, dan moet iedereen vijf bijkomende testvragen invullen en bestaat de kans dat er een andere afvaller is.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/5.php
Gebruikersavatar

kris.vandenbergh05 apr 2020, 20:52

 8
Niet te doen dit, velen verdacht.
Gebruikersavatar

Cedric05 apr 2020, 20:53

 2834  Uma
Salim (lijkt te snel te rijden), Jolien (auto niet in neutraal krijgen) en Dorien (niks waard bij het geld rapen in deel 1 vd proef) komen het meest verdacht in beeld.
Alina daarentegen het meest waarheidsgetrouw...

Op Bart en Christian valt niks aan te merken. Al valt wel op dat Bart gretig is om met Christian te willen samenwerken. Het lijkt me dat die 2 elkaar erg goed vertrouwen.
Gebruikersavatar

Korrai05 apr 2020, 20:55

 25
Salim ging meer dan 70, en toch geeft die het signaal dat die wel 70 ging
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2020, 21:15

 8153
Alina reed pas heel laat echt 70.
Gebruikersavatar

Mer2805 apr 2020, 21:17

 302
Veel verdachte acties. Christian en Bart hebben het prima gedaan (buiten het feit dat Christian wat moeilijkheden had om Alina te begeleiden). Vond het tactisch zeer slim van Bart om eerst te zien of de 3x mogelijk zou zijn. Vooral Alina is verdacht die te laat naar de 70 km/h gaat en Jolien die te laat naar neutraal is gegaan. Alina en Jolien zijn in deze proef verdacht.
Gebruikersavatar

sdz199205 apr 2020, 21:22

 66
Zowel bij Jolien als bij Alina hebben we nooit het laatste beeld van de snelheid gezien.
Ik weet zelfs niet of Alina de 70 gehaald heeft.
Gebruikersavatar

Mer2805 apr 2020, 21:23

 302
sdz1992 schreef:Zowel bij Jolien als bij Alina hebben we nooit het laatste beeld van de snelheid gezien.
Ik weet zelfs niet of Alina de 70 gehaald heeft.
Alina heeft de 70 gehaald volgens mij, maar dit heeft ze maar voor een seconde aangehouden, ze is dus veel te laat naar de 70 gegaan.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren05 apr 2020, 21:29

 79  Uma
Mer28 schreef:Veel verdachte acties. Christian en Bart hebben het prima gedaan (buiten het feit dat Christian wat moeilijkheden had om Alina te begeleiden). Vond het tactisch zeer slim van Bart om eerst te zien of de 3x mogelijk zou zijn. Vooral Alina is verdacht die te laat naar de 70 km/h gaat en Jolien die te laat naar neutraal is gegaan. Alina en Jolien zijn in deze proef verdacht.
Het probleem was dat ze gecommuniceerd hadden op basis van exacte snelheid. Salim ging veel te snel bij die ene 3x poging, waardoor Alina, die wel degelijk stipt 70 reed, er niet kwam.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2020, 21:30

 8153
Alina heeft heel lang minder dan 70 gereden hoor.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol05 apr 2020, 21:31

 287
Dit alles ervan uitgaande dat de beelden van de snelheidsmeters correct gemonteerd zijn 😂
Gebruikersavatar

Cedric05 apr 2020, 21:33

 2834  Uma
Exact.
Het lijkt alsof Salim rond de 75/u ging en Alina net 70/u. Maar zekerheid hebben we niet, het is ook De Mol en niet TopGear 😉

Ook lijkt het me anders als je bijvoorbeeld eerst naar 80 gaat en je dan afremt om aan de 'take-off' op 70 te zitten (terwijl je dus al afremt) dan als je traag optrekt om pas aan de 'take-off' de 70 te bereiken (terwijl je dus nog optrekt).

In dat opzicht zou ik Salim dan verdachter vinden dan Alina, maja...

En Jolien uiteraard ook verdacht, al is het natuurlijk ook niet uitzonderlijk om eens moeite te hebben om uit vitesse te geraken. Iedereen die in auto rijdt heeft dat ooit wel eens meegemaakt.

Om over Dorien nog te zwijgen die er nog maar eens op los klungelde.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13