Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Andy Lemmens07 apr 2020, 12:06

 70  Bert
corné.scheel schreef:Ik reageer eigenlijk nooit op dit forum (lees het wel elke week met plezier), maar heb deze opdracht gekozen om toch even iets te zeggen wat in mijn ogen heel significant is. Zoals al vaker gezegd kan er natuurlijk geknipt en geplakt worden in de montage, er wordt gesuggereerd dat Salim 76 reed (en dus te hard), maar of dit daadwerkelijk gebeurd is weten we niet.

Wat we wel weten is de snelheden die van de kandidaten gevraagd werd; Dorien 50, Jolien 60, Salim 70 en Alina ook 70.
Van Salim en Alina werd dus dezelfde snelheid gevraagd, de 'vraag' die dus aan hun gesteld wordt kan met geen knip of plakwerk verandert worden en in principe horen ze dus ook het zelfde resultaat qua eindpositie te krijgen. Echter kwam Salim in de 3x en Alina in de 0x, dus 1 van de 2 reed duidelijk harder dan de ander. Salim bevestigde dat hij inderdaad 70 reed op het moment van take off door het knipperen van de lichten op het laatst en wij weten inmiddels dat hij niet de mol is. Ik kan mij niet voorstellen ...
Je vergeet 2details.
Zo liet forumlid Addow op de vorige pagina met foto's zien dat Salim meer benzine in zijn tank had dan Alina.
En ik denk dat Salim + vriendin ook meer wegen dan Alina + haar mama.
Zo kan je rap aan +-20kg verschil zitten.
Gebruikersavatar

Frolva07 apr 2020, 12:16

 2204
Nog een 'detail': de chauffeurs moesten voortgaan op de instructie van de passagier om te bepalen vanaf wanneer ze zich zouden laten uitbollen.

Bij niemand zal dat exact OP de take-off lijn geweest zijn, maar ervoor of erna (hoewel dat laatste eigenlijk niet mocht).
Dat kan toch ook voor héél wat meters verschil zorgen, lijkt me.
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle07 apr 2020, 12:30

 263
Ik vind dit eigenlijk geen significante opdracht om iets uit af te leiden. Zelfs voor een mol moet het aartsmoeilijk zijn om uit te komen op het juiste vak... er spelen te veel factoren mee.

Ik zou het dan eerder zoeken in de instructies (of het negeren van bepaalde instructies) dan in het rijden zelf. Dat is hoe dan ook een serieuze gok.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 apr 2020, 13:01

 767  Yens
Voor ons is het inderdaad moeilijk om hier iets duidelijks uit af te leiden over de mol, maar toch vermoed of hoop ik dat in de revealaflevering blijkt dat de mol hier bv te snel of te traag heeft gereden, maar dat dit gewoon niet getoond is door de montage, wat ook begrijpelijk is. Het zou kunnen als de bezoeker niet te veel oplet, want voor de rest kan niemand echt controleren of je niet wat te snel of te traag rijdt.
Gebruikersavatar

marc.roose07 apr 2020, 20:20

 193  Sven
ADDOW poste :

En als er iets is wat de bezoeker zeker niet mag doen op moment dat je aan het mollen bent, is meekijken op de snelheidsmeter :twisted: :twisted: :twisted:
Afbeelding



Ik denk ,als ge " blind " moet optrekken naar 70 km. per uur met die BMW waarvan alle ruiten zijn afgeplakt, en er zit iemand achteraan die de baan kan zien op een scherm dat het heel normaal is dat ge die persoon vraagt om zich goed op z'n scherm te concentreren .
Gebruikersavatar

Molière07 apr 2020, 20:54

 92
Kan Alina de mol zijn?
Ja.
Als ze het is, is het dan uitgesloten dat haar moeder (die volgens Alina ook zoals een zus, een vader, een opa en een oma is) dat weet en haar bij het mollen tijdens deze opdracht helpt?
Ik denk van niet.


Afbeelding
Gebruikersavatar

schotte.jelle07 apr 2020, 21:03

 143
De mama mag dan irritant zijn, ze is fifa scheidsrechter ( geweest ) en dan moet je idd mensenkennis hebben, people management,....
Lijkt mij dus zeer plausibele insteek!
Gebruikersavatar

Cedric07 apr 2020, 21:07

 2834  Uma
De bezoeker zijn toch NOOIT op de hoogte van of de kandidaat die ze bezoeken de Mol is of niet?
Gebruikersavatar

Molière07 apr 2020, 21:13

 92
Cedric schreef:De bezoeker zijn toch NOOIT op de hoogte van of de kandidaat die ze bezoeken de Mol is of niet?
Normaal niet, maar staat dat ergens zwart op wit? Met andere woorden: is het *uitgesloten*?







Gebruikersavatar

géry.vantroyen07 apr 2020, 22:30

 8
@ ANDY LEMMENS: 20 kg is ongeveer 1% van het totaal gewicht, dus het scheelt ook maar 1% in uitbolafstand. Ik weet niet hoeveel die afstand bedroeg maar ja, op 500 m is dat ook weer 5 m verschil.

@ FROLVA: bijvoorbeeld 1 m voor de streep gaan uitbollen is ook maar 1 m vroeger gestopt, niet meer of niet minder. Aan de andere kant tegen 70 km/u leg je wel een afstand af van 19 m op 1 seconde. Als je als bijzitter bijvoorbeeld een halve seconde fout reageert dan praten we hier wel direct over +/- 10 m.
Gebruikersavatar

Cedric07 apr 2020, 23:39

 2834  Uma
Molière schreef:Normaal niet, maar staat dat ergens zwart op wit? Met andere woorden: is het *uitgesloten*?
Staat er ergens zwart op wit dat er maar 1 Mol is? Neen, maar toch is het zo.
Staat er ergens zwart op wit dat de producers (lees: de stem van GDC) nooit liegen in het programma? Neen, maar toch is het zo.
Staat er ergens zwart op wit dat de producers nooit valse hints in het programma steken? Neen, maar toch is het zo, ook al denkt men vaak anders.
Staat er ergens zwart op wit dat de Mol niet weet wie de afvaller zal zijn voor de eliminatie? Neen, maar toch is het zo (op 1x na in de oude versies met Michiel Devlieger).

Als we al aan de basis van het concept gaan twijfelen, dan heeft het niet veel zin meer dat dit forum bestaat want dan kan je ALLES in twijfel trekken.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT08 apr 2020, 08:06

 767  Yens
Ik wil hier absoluut niet zeggen dat Alina haar moeder ingelicht zou hebben dat zij de mol is, maar wat jij hier aanhaalt Cédric vind ik wel niet volledig vergelijkbaar met dit.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13