Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Addow06 apr 2020, 22:49

Molerator  377  Yens
Mogelijk een auditief bewijsje gevonden dat Alina wel degelijk "sneller" rijdt.
De makers hebben ons hier wederom met het betere knip-en-plakwerk iets proberen voor te liegen, imho.

We horen op 43:00 Jini (de echtgenote van Bart) zeggen: "Die gaat al wel sneller, hoor!", hoewel er in de ondertiteling staat "Hij gaat al wel sneller.", tijdens de take-off van Salim. Zoals je ziet heeft Bart op de screenshot geen intercom vast, hoewel hij van bij de start in communicatie is met Salim.

Afbeelding
Volgende shots zie je Bart duidelijk met de intercom in zijn linkerhand met Salim communiceren.

Afbeelding
Afbeelding
Dan laten we Jini weer aan het woord volgens de montage "Die komt in maal nul.", terwijl er in de ondertiteling wederom "Hij komt in maal nul." staat. Hmmm, en waar is Bart zijn intercom plots naartoe?

Afbeelding
In volgende shot(s) gaat het vooral om wat Jini wederom na elkaar zegt:
- "Oh, hij is aan het bollen naar maal drie."
- "Nog! Hij is nog aan het gaan."
- "Oh, maar dieje gaat nog op den drie uitkomen."

Afbeelding
Conclusie: Bart & Jini spreken voortdurend in de "HIJ" vorm, terwijl Salim aan het rijden is, behalve volgende twee uitspraken van Jini, waar zij "DIE" gebruikt, hoewel er in de ondertiteling "HIJ" staat:
- "Die gaat al wel sneller, hoor!"
- "Die komt in maal nul."

Bovenstaande twee uitspraken van Jini komen volgens mij uit de take-off van volgende wagen (Alina), oa. omdat Christian daarbij aan de intercom zit en slaan eveneens op het traject van Alina, vooral de paniekreactie op moment dat ze in maal nul komt, kan kloppen.

PS: Heeft iemand een idee trouwens waarom Bart "...dat wel degelijk PIL zeventig was toen dagge over de lijn reed?" vraagt (audio) aan Salim over de intercom tijdens volgend fragment op 43:56?? PIL???

Afbeelding
Gebruikersavatar

Lodewijk06 apr 2020, 22:54

 146
Addow schreef: PS: Heeft iemand een idee trouwens waarom Bart "...dat wel degelijk PIL zeventig was toen dagge over de lijn reed?" vraagt (audio) aan Salim over de intercom tijdens volgend fragment op 43:56?? PIL???
Pile, uit het Frans: exact.
Gebruikersavatar

Addow06 apr 2020, 23:01

Molerator  377  Yens
Lodewijk schreef:Pile, uit het Frans: exact.
Aha, merci! En iedere dag leren we bij hier op het forum 😂
Gebruikersavatar

corné.scheel07 apr 2020, 04:44

 27
Ik reageer eigenlijk nooit op dit forum (lees het wel elke week met plezier), maar heb deze opdracht gekozen om toch even iets te zeggen wat in mijn ogen heel significant is. Zoals al vaker gezegd kan er natuurlijk geknipt en geplakt worden in de montage, er wordt gesuggereerd dat Salim 76 reed (en dus te hard), maar of dit daadwerkelijk gebeurd is weten we niet.

Wat we wel weten is de snelheden die van de kandidaten gevraagd werd; Dorien 50, Jolien 60, Salim 70 en Alina ook 70.
Van Salim en Alina werd dus dezelfde snelheid gevraagd, de 'vraag' die dus aan hun gesteld wordt kan met geen knip of plakwerk verandert worden en in principe horen ze dus ook het zelfde resultaat qua eindpositie te krijgen. Echter kwam Salim in de 3x en Alina in de 0x, dus 1 van de 2 reed duidelijk harder dan de ander. Salim bevestigde dat hij inderdaad 70 reed op het moment van take off door het knipperen van de lichten op het laatst en wij weten inmiddels dat hij niet de mol is. Ik kan mij niet voorstellen dat hij nog had geknippert met de lichten als hij daadwerkelijk per ongeluk harder dan 70 reed, en hij lijkt mij ook het soort persoon dat gewoon op precies 70 bij take off aan komt (en niet per ongeluk iets harder rijdt zoals wordt gesuggereerd in de aflevering). Als ik hier gelijk in heb, heeft Alina dus sowieso een andere snelheid gereden en is zij voor mij in deze opdracht extreem verdacht.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 apr 2020, 08:30

 767  Yens
Nu we weten dat Salim zeker niet de mol is, is het inderdaad aannemelijk dat het Alina was die sneller of trager reedt dan Salim en niet andersom, zoals door de montage gesuggereerd wordt. Dat in combinatie met dat ene screenshot dat iemand hier terecht goed opgemerkt heeft, waarbij Alina haar moeder aanmaant om goed op het scherm te kijken, maken haar heel verdacht bij deze opdracht.
Gebruikersavatar

Frolva07 apr 2020, 08:36

 2204
Addow schreef:Mogelijk een auditief bewijsje gevonden dat Alina wel degelijk "sneller" rijdt.
De makers hebben ons hier wederom met het betere knip-en-plakwerk iets proberen voor te liegen, imho.
Alle respect voor jouw speurwerk, Addow! Echt héél knap.

Maar ... ( :mrgreen: ) wordt er niet altijd gezegd dat 'de makers' (lees diegene die de montage doen) niet weten wie de mol is (wel wie die aflevering zal afvallen, uiteraard), én dat er niet bewust dwaalsporen in de afleveringen worden gestoken?

Met andere woorden: je hebt gelijk dat er iets niet klopt met de montage, maar waarschijnlijk is dat niet bewust voorliegen om de kijkers op het verkeerde been te zetten (cfr. kousen van Joeri en rugzakje van Elisabet vorig seizoen).

😉
Gebruikersavatar

BeaVer07 apr 2020, 09:25

 1293  Uma
Mollenjager-DT schreef:Nu we weten dat Salim zeker niet de mol is, is het inderdaad aannemelijk dat het Alina was die sneller of trager reedt dan Salim en niet andersom, zoals door de montage gesuggereerd wordt. Dat in combinatie met dat ene screenshot dat iemand hier terecht goed opgemerkt heeft, waarbij Alina haar moeder aanmaant om goed op het scherm te kijken, maken haar heel verdacht bij deze opdracht.
Kan inderdaad aannemelijk zijn, maar vond jij het aannemelijk dat Salim als niet-mol voor maar 25 euro ging?? ik alvast niet, dus het is geen sluitend bewijs dat hij wel/niet sneller reed.
Gebruikersavatar

Paraceta07 apr 2020, 09:27

 717  Sven
Die €25 zat onder een vraagteken, dus dat kon hij niet weten 😉
Gebruikersavatar

elkemol07 apr 2020, 09:32

 654
Frolva schreef:Maar ... ( ) wordt er niet altijd gezegd dat 'de makers' (lees diegene die de montage doen) niet weten wie de mol is (wel wie die aflevering zal afvallen, uiteraard), én dat er niet bewust dwaalsporen in de afleveringen worden gestoken?
Ik heb Gilles in een interview weten zeggen dat er zowat 30 mensen op de hoogte zijn van wie de mol is. Nu kan ik dat niet bewijzen, want ik weet niet meer waar ik dat moet terugvinden. (Ik meen (zonder zekerheid) dat het om een interview ging waarbij hij reed in de auto en de interviewer dus langs hem zat, ik dacht een vrouw)
Ik geloof ook nog dat hij zei: 30 mensen lijkt veel, maar als je weet hoeveel mensen eraan meewerken is dat niet veel.

Waarmee ik enkel wil aangeven dat ik vermoed dat er toch wel een aantal mensen van de productie/montage de mol kennen en er dus veel mogelijk is qua misleiding. Ook denk ik niet dat ze ons zoveel bewust misleiden als wordt vermoed. Ze houden zich volgens mij toch ook wel bezig met 'mooie' montages, meer dan alleen 'misleidende' montages.
Het wordt dan natuurlijk wel ingewikkeld te weten wanneer het misleidend bedoeld is , en wanneer niet.
Gebruikersavatar

BeaVer07 apr 2020, 09:41

 1293  Uma
Paraceta schreef:Die €25 zat onder een vraagteken, dus dat kon hij niet weten 😉
heel juist, maar hij vond het niet nodig om te wachten op communicatie?
Alina (door menig man verdacht) bijvoorbeeld bleef wel wachten op communicatie en ook zij stond aan een vraagteken, net als Jolien.
Gebruikersavatar

Paraceta07 apr 2020, 09:43

 717  Sven
Ook waar. Uiteindelijk snap ik het wel omdat ze met die tijdsdruk van 20 minuten zaten, de communicatie op zich liet wachten en een bedrag dus beter is dan niks.
Maar aangezien Salim niet de Mol is, zou ik er niet te veel achter zoeken 😃
Gebruikersavatar

BeaVer07 apr 2020, 10:07

 1293  Uma
True, maar zat Salim er nu nog in, dan was het een heel ander verhaal 😉
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13