Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

commisaris Witse08 apr 2020, 08:52

 260
Cedric schreef:Staat er ergens zwart op wit dat er maar 1 Mol is? Neen, maar toch is het zo.
Wel het staat in de Humo van deze week : er is maar 1 mol.
Gebruikersavatar

Social08 apr 2020, 10:55

 353  Uma
Frolva schreef:Alle respect voor jouw speurwerk, Addow! Echt héél knap.

Maar ... ( :mrgreen: ) wordt er niet altijd gezegd dat 'de makers' (lees diegene die de montage doen) niet weten wie de mol is (wel wie die aflevering zal afvallen, uiteraard), én dat er niet bewust dwaalsporen in de afleveringen worden gestoken?

😉
Hoe zou dat nu mogelijk zijn? Dus volgens deze redenering zitten er mensen aan afleveringen te monteren zonder te weten wie de mol is? Kan toch niet? Tenzij ze een exact opgelegd draaiboek volgen, lijkt mij onmogelijk haalbaar. Dit kan tot op een zeker punt, maar toch niet voor de details?
Gebruikersavatar

Suspicious08 apr 2020, 15:07

 106
Het zal aan mij liggen maar kan iemand me uitleggen waarom het gaat over "uwe kant" en "mijne kant" bij Salim en zijn vriendin? Ze kan toch even goed links en rechts of vooruit achteruit zeggen, of zie ik hier iets over het hoofd?
Dit houdt toch compleet geen steek? 🙂
Gebruikersavatar

Elrond08 apr 2020, 15:15

 84  Sven
Suspicious schreef:Het zal aan mij liggen maar kan iemand me uitleggen waarom het gaat over "uwe kant" en "mijne kant" bij Salim en zijn vriendin? Ze kan toch even goed links en rechts of vooruit achteruit zeggen, of zie ik hier iets over het hoofd?
Dit houdt toch compleet geen steek? 🙂
Begreep dat ook echt totaal niet, misschien in de zin van deur chauffeur/deur passagier. Nah still makes no sense lol

Bon maakt niet zoveel uit, Salim is sws niet de mol. Tenzij de kandidaten zijn naam nog kunnen ingeven in de vragenlijst volgende zondag
Gebruikersavatar

elkemol08 apr 2020, 15:18

 654
voor wie links en rechts moeilijk zijn is het handig om iets anders te verzinnen...
nu zou ik ook niet voor uwe en mijne kant gaan, maar eerder voor uren, 11u en 1u ofzo, zoals in argentinië met de zoutvlakteproef. (Manuella en ik weet de naam niet meer van wie ernaast zat)

misschien gebruiken ze uwe en mijne kant zoals de posities in hun bed?
of Salims kant, de bestuurderskant, rechts dus...en ook al zit zijn madam achteraan, haar kant zou dan de passagierskant zijn, rechts dus.
Gebruikersavatar

Frolva08 apr 2020, 15:23

 2204
elkemol schreef:voor wie links en rechts moeilijk zijn is het handig om iets anders te verzinnen...
nu zou ik ook niet voor uwe en mijne kant gaan, maar eerder voor uren, 11u en 1u ofzo, zoals in argentinië met de zoutvlakteproef. (Manuella en ik weet de naam niet meer van wie ernaast zat)

misschien gebruiken ze uwe en mijne kant zoals de posities in hun bed?
of Salims kant, de bestuurderskant, rechts dus...en ook al zit zijn madam achteraan, haar kant zou dan de passagierskant zijn, rechts dus.
Dat laatste, denk ik. En dat vind ik eigenlijk best goed gevonden (voor het geval 'links' en 'rechts' niet goed werken. 😉

Waar ze in bed liggen lijkt mij dan weer heel onhandig. Ik weet zelf best aan welke kant ik lig, maar zou geen flauw idee hebben naar welke kant ik moet sturen als ik het commando 'mijn kant' krijg. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Submerged08 apr 2020, 17:09

 21  Yens
Dus omdat ze blind aan het rijden is...

en zegt dat ze niets ziet...

is ze de mol?
Gebruikersavatar

Frolva08 apr 2020, 17:16

 2204
Ik vermoed: het is even wat veel (om de mol te zijn).

Ofzo. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Poirot09 apr 2020, 13:53

 299
Ik denk dat de mol hier moeilijk heeft kunnen mollen. Meestal kan je nog ergens saboteren zonder gezien te worden, maar nu heb je ook nog iemand om je heen die je beter kent en dus eerder ziet dat je aan het mollen bent. Je kan het ook gewoon vertellen zoals Elisabet deed, maar dat heeft niemand deze keer gedaan.

Je kan ook problemen hebben met het schakelen en zeggen dat het je echt niet lukte 😂
Gebruikersavatar

julieke.vdw10 apr 2020, 20:32

 106  Uma
Frolva schreef:Dat laatste, denk ik. En dat vind ik eigenlijk best goed gevonden (voor het geval 'links' en 'rechts' niet goed werken. 😉

Waar ze in bed liggen lijkt mij dan weer heel onhandig. Ik weet zelf best aan welke kant ik lig, maar zou geen flauw idee hebben naar welke kant ik moet sturen als ik het commando 'mijn kant' krijg. :mrgreen:
Maar nadien bij het "rechtdoor rijden" voor de x3 gebruiken ze dan wel plots links en rechts, echt vreemd hoor 😛
Gebruikersavatar

Klaartje12 apr 2020, 18:26

 2245  Uma
Op een bepaald moment is er een kort fragment waarin Dorien en Mike zich afvragen waarom de 2 mensen in de toren, Bart en Christian, hen 50 km/u hebben laten rijden. Ze vragen zich af waarom ze hen niet harder lieten rijden, omdat ze toch nul euro vertegenwoordigden (uit het eerste deel van de opdracht).

Dan zegt Mike: "Ze zullen daar wel een tactische reden voor gehad hebben zeker?"
Waarop Dorien (suggestief): "Of..."
Repliek van Mike: "Eén van de twee is de Mol." (Dorien heeft een opvallende smile in petto)

Afbeelding

Laat Dorien haar vriend hier zeggen wat ze zelf ook denkt? Dan geeft ze dus prijs dat ze ofwel Christian ofwel Bart als mol verdenkt.

Maar als Dorientje zelf de Mol is, is dit wel een heel goeie grap.

Het deed me denken aan een enigszins vergelijkbaar momentje vorig seizoen, in de opdracht waarbij de kandidaten in het hotel op zoek mochten naar de gsm waarmee de Mol al de hele tijd gebrieft werd. Toen was er ook een uitspraak van Elisabet, in de lift, waaruit je kon afleiden dat Elisabet de mol niet was, indien ze het meende wat ze zei. Zie Holmes @ Afl 8 - Opdracht 3: De Mol GSM onderscheppen.

Maar ook dat was juist het tegenovergestelde laten uitschijnen van wat de waarheid was.

Ik zou het heel grappig vinden indien Dorien hier haar vriend Mike een foute conclusie in de mond legt, simpelweg omdat Dorien zelf de Mol is. Vooral dat lachje en die gezichtsuitdrukking van Dorien vind ik dubbelzinnig. Is Dorien hier ook met Mike zijn 'sjokkedeizen' aan het rammelen? 🙂
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13