Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Paraceta05 apr 2020, 21:36

 717  Sven
Waren dit geen automaten (de rest van het seizoen is dat toch al het geval)? Ik (die nog nooit met een automaat heb gereden, dus correct me if I'm wrong) neem aan dat het dan vrij makkelijk is om in neutraal te gaan staan (want geen koppeling in te duwen).
Gebruikersavatar

IkBenDeMol05 apr 2020, 21:37

 287
Volgens mij waren het automaten. Volgens mij is van D naar N maar 1 standje verschil ook. Hmm.
Gebruikersavatar

BeaVer05 apr 2020, 21:46

 1293  Uma
Het hangt er ook vanaf hoe snel je aanzet, hoe rap je optrekt, etc...
Ik had het gevoel dat Dorien heel traag aanzette, terwijl Salim en Jolien dan weer goed door duwden en dat bepaalt ook de afstand bij het uitbollen.

Mijn eerste bedenkingen: Als er met een vergrootglas op je gekeken wordt vanuit die toren en door je familielid, ga je dan als mol voor het geld of niet? Ga je dan fouten beginnen maken en je verdacht maken?
En als je dan als mol toch geld binnen haalt, wil je dat geld dan ook niet terug verliezen? Het is niet zo erg om geld binnen te halen als je weet dat je die toch weer kunt kwijt raken 😉

En oh boy, wat droop het enthousiasme ervan af toen Jolien 600 euro binnen haalde... (Spoiler alert, dat was ze niet!)
Gebruikersavatar

Paraceta05 apr 2020, 21:48

 717  Sven
Leek Alina ook niet nogal af te wijken van een rechte baan? Zo zit het toch in mijn herinnering.
Gebruikersavatar

schotte.jelle05 apr 2020, 21:49

 143
Alina geraakt weer maar nipt op tijd ( deze keer in de taxizone )
Gebruikersavatar

DenAcied05 apr 2020, 21:50

 9
Bart blinkt weer eens uit in deze opdracht bij het nerveus maken van sleutelfiguren (zijn vrouw in dit geval, die een spelletje moet spelen).
Hij leidt dan weer heel goed vanuit de toren achteraf dus hoeveel is mijn eerts opmerking waard?.... pfff moeilijk te zeggen. De tip van spiegels inklappen is veel waard, iets waar je niet direct aan zou denken, waarom zou de mol dit zomaar weggeven?
Jolien die niet in neutraal geraakt, als je geen automaat gewoon bent kan ik me een momentje inbeelden dat je sukkelt (de montage maakt het onmogelijk voor ons om te weten hoeveel tijd en snelheid ze verliest).
Ik vond Salim verdacht omdat die te snel over de lijn ging, maar dat is duidelijk niet de bedoeling geweest te sabotteren.

Uiteindelijk zeer moeilijk te beoordelen als tv-kijker, want veel variabelen die we niet te weten komen: de exacte snelheid aan de streep, zijn ze al aan het uitbollen om aan die snelheid te komen, zijn ze nog aan het optrekken? Dit maakt immers wel een verschil over de stopafstand (bvb als ze nog optrekken gaan ze nog sneller na de streep, terwijl ze trager gaan als ze al aan het uitbollen zijn).

Lastige opdracht 🙂
Gebruikersavatar

Mer2805 apr 2020, 21:51

 302
Alina leek inderdaad veel af te wijken en rekte heel veel tijd. Haar moeder en Christian waren wel tegendraads bezig, dus daar kan je het ook altijd op steken.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol05 apr 2020, 21:52

 287
Inderdaad zeer veel factoren in deze proef dus ik denk dat er uiteindelijk weinig uit op te maken is.
Gebruikersavatar

BeaVer05 apr 2020, 21:53

 1293  Uma
Paraceta schreef:Waren dit geen automaten (de rest van het seizoen is dat toch al het geval)? Ik (die nog nooit met een automaat heb gereden, dus correct me if I'm wrong) neem aan dat het dan vrij makkelijk is om in neutraal te gaan staan (want geen koppeling in te duwen).
Zowel met een automaat als versnellingspook is het heel makkelijk om naar neutraal te gaan.
Gebruikersavatar

nyckelpiga05 apr 2020, 22:03

 69
BeaVer schreef: Zowel met een automaat als versnellingspook is het heel makkelijk om naar neutraal te gaan.

Als je nog nooit met een automaat hebt gereden is dat wel niet zo makkelijk. Ik weet nog toen ik voor de eerste keer met een automaat moest rijden, dat het niet makkelijk was om direct te zien wat neutraal was en wat parkeren.
Ik had zelf altijd met versnellingen gereden en de eerste keer dat ik dat moest doen heeft het ook wel een paar dagen geduurd voor ik het wat gewend was. Ik kan mij dan hier nog voorstellen als je al stress hebt door zo'n opdracht, je wel eens kan fouten maken als je voor de eerste keer met een automaat rijdt. Niet iedereen is constant met auto's bezig of daar in geïnteresseerd. Ik verplaats mij nu in Jolien, want ik ben ook zo'n type dat weinig weet van auto's, en daar ook geen interesse in heeft en in zo'n situatie zou terechtkomen waar je plots met een automaat moet rijden en die in neutraal moet zetten. Deed ik mee aan de mol voor ik met een automaat had gereden, dan was ik zoals Jolien en was ik ook heel verdacht hierdoor. Ik zeg niet dat ze de mol niet kan zijn, maar dit lijkt mij dan een hele stomme mollenstreek.
Gebruikersavatar

JBB05 apr 2020, 22:54

 439  Uma
Pfff, in deze proef waren er precies meerdere mollen aan het werk...

Dorien die voor het poortje van 300 euro staat, en dan toch beslist om achteruit te rijden (echt, waarom in godsnaam?).
Salim kunnen we nu gelukkig al uitsluiten.
Op zich vond ik de logica van de verkeersleiders nog juist, daar viel weinig bij op te merken...



Trouwens: als de mol aan het stuur zat, kan het goed zijn dat die in zijn/haar oortje ook instructies kreeg van de crew...
Misschien dat Alina daarom zo aan het flippen was?

En ook: de mol kan perfect wat harder of zachter rijden dan de gegeven instructies. Hun bezoek zat achter de bestuurderszetel, dus die zien ook niet wat de snelheid eigenlijk echt is...
Gebruikersavatar

charlotte.deblauwe05 apr 2020, 22:55

 18  Sven
Ik zat in de Salim tunnel... puut dus.

Mijn twee andere zijn Bart en Jolien.
Het neutraal verhaal kan ik vorige reacties bijstaan.
Jaren met handmatig gereden/ eerste keer met automatisch (in de carwash dan nog wel) had ik ook wat troubles.

Ik zit nu weer op Bart als mol.
Wat me wel opviel is zoals hier al gezegd - hij jaagt mensen op zodat ze niet slagen... het spelletje vr 50ptn te halen... net zoals de minotaurus opdracht iedereen opjagen en dan zelf zeggen dat ze hun mond moeten houden als hij gaat wandelen in het bos...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13