Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

huug.roosjen05 apr 2020, 23:07

 14
Ik vond het wel grappig om te zien dat iedereen z'n gordel om moest hebben haha, maar dat zou wel voor die noodstops en dat laatste deel van die proef zijn. Het enige wat ik hier eruit kon halen was dat Alina heel handig gebruik maakte van én de chaos bij haar en in het tweede deel door te langzaam aan de 70 te geraken vóór de take-offlijn.
Gebruikersavatar

Cedric05 apr 2020, 23:11

 2834  Uma
Wat vind je grappig aan het moeten omdoen van de gordel? Toch niet meer dan normaal zeker! :?
Gebruikersavatar

huug.roosjen05 apr 2020, 23:13

 14
Ja zeker en doe het ook altijd 😃 Is meer dat op zo'n klein speelveld het bijna niet mogelijk is maar soit, zie eerste zin haha. Kijk op de autoweg is het veel vanzelfsprekender, dan vind ik het ook niet kunnen dat ze 'm niet omdoen hè :( Maar om on-topic te blijven, heeeel veel mensen verdacht hier.
Gebruikersavatar

astridm05 apr 2020, 23:27

 287
De bestuurders konden niet met de toren praten en Alina werd gek van het stereo-gekakel. Waarom zei ze dan niet tegen haar moeder dat ze stil moest zijn? Of vond ze het wel makkelijk zo om dan later Christian de schuld te kunnen geven als het fout zou gaan?
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 apr 2020, 23:30

 2354  Uma
Alina zal waarschijnlijk haar eigen moeder meer vertrouwen dan Christian (het zou wel erg zijn als je je eigen moeder minder vertrouwt dan een kandidaat van de Mol :? )
Gebruikersavatar

Cedric05 apr 2020, 23:38

 2834  Uma
In auto rijden maakt me niet nerveus. Iemands raad opvolgen ook niet. Maar als 2 mensen door elkaar gaan praten... Dan word ik stilaan horendol. Dus ik snap Alina hier wel.

Dit gezegd zijnde vraag ik me af waarom Christian niet meer uitleg gaf aan Alina. Hij zag dat Alina zijn raad in de wind sloeg, dus had hij beter gezegd aan haar waarom hij een ander scenario voor ogen gaf. Bijvoorbeeld "Alina, je bent op weg naar een poort met X €, maar ik wil je sturen naar een van Y € omdat je daar beter voor gepositioneerd staat". Dan weet Alina op zijn minst waarom Christian en haar moeder elkaar tegenspreken en kan ze zelf kiezen waar ze voor gaat.
Gebruikersavatar

géry.vantroyen05 apr 2020, 23:40

 8
Hallo iedereen, prachtige forum die jullie hier hebben.
Betreft de 70 per uur, vergeet al die dingen zoals optrekken of afremmen, het maakt niets uit. Het enige dat van belang is is de momentele snelheid die je op het moment van overschrijden van de take-of lijn hebt, of je nu net daarvoor optrekt of afremt maakt geen verschil. De hoeveelheid van beweging (of impuls) volgens de fysica is mv of het product van massa en snelheid op het moment dat je in neutraal gaat. En dan maar uitbollen. Sorry voor de wiskunde op dit late uur, maar ik wou het maar even meegeven.

Mol ze
Géry
Gebruikersavatar

Lodewijk05 apr 2020, 23:45

 146
Wisten de verkeersleiders dat enkel de bestuurder hen kon horen? Wist de mol dat? Vreemd in ieder geval dat Christian bleef guiden, want uiteindelijk als verkeersleider zou ik ze gewoon in een ok positie zien te brengen naar een van de poorten en dan de bezoeker het laten overnemen voor het precisiewerk. Ik vraag mij af of Christian op de centimeter beter kon zien of ze mooi door het poortje konden gaan dan de bezoeker met de camera...

En nog een bedenking: remmen mochten ze niet, maar in principe kun je toch zigzaggen als je ziet dat je dreigt buiten je vak te komen? Verhoogt en afstand en weerstand... Die baan is toch 60 meter breed...
Laatst gewijzigd door Lodewijk op 05 apr 2020, 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Yana.l06 apr 2020, 02:40

 11
Lodewijk schreef:Wisten de verkeersleiders dat enkel de bestuurder hen kon horen? Wist de mol dat? Vreemd in ieder geval dat Christian bleef guiden, want uiteindelijk als verkeersleider zou ik ze gewoon in een ok positie zien te brengen naar een van de poorten en dan de bezoeker het laten overnemen voor het precisiewerk. Ik vraag mij af of Christian op de centimeter beter kon zien of ze mooi door het poortje konden gaan dan de bezoeker met de camera...

En nog een bedenking: remmen mochten ze niet, maar in principe kun je toch zigzaggen als je ziet dat je dreigt buiten je vak te komen? Verhoogt en afstand en weerstand... Die baan is toch 60 meter breed...

Dat dacht ik ook direct!

Die moeder van Alina stoorde mij ook, 5meter voor de lijn zeggen “daar is de lijn, willen we daar over?” KOMAAN. Sorry, ik stoorde mij echt aan haar :p
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 apr 2020, 09:34

 8153
huug.roosjen schreef:Ja zeker en doe het ook altijd 😃 Is meer dat op zo'n klein speelveld het bijna niet mogelijk is maar soit, zie eerste zin haha. Kijk op de autoweg is het veel vanzelfsprekender, dan vind ik het ook niet kunnen dat ze 'm niet omdoen hè :( Maar om on-topic te blijven, heeeel veel mensen verdacht hier.
Als je je gordel niet gebruikt, krijg je een heel vervelend geluid dat steeds luider wordt. Op die manier wil je écht geen proef doen. :mrgreen:

Yana.l schreef:Die moeder van Alina stoorde mij ook, 5meter voor de lijn zeggen “daar is de lijn, willen we daar over?” KOMAAN. Sorry, ik stoorde mij echt aan haar :p
Ik stoorde mij vooral aan haar voortdurende "tikske tikske". :roll:

________________________________________________________________________________

De enige chauffeur die op een normale manier vlot door het poortje geraakte en daarna in de x3 zone was Salim. Helaas had hij een koffer mee op weg naar de taxizone waardoor zijn voor de rest vlekkeloze parcours niets opbracht.

Wat ik van de 3 vrouwelijke chauffeurs moet denken, weet ik niet. Had Jolien echt problemen met het in neutraal zetten? Mogelijk, maar ik vind het toch raar. Dat achteruit rijden van Dorien was ook nergens voor nodig. En Alina... die had Christian kunnen negeren en alleen luisteren naar haar enerverende tikske-tikske-mama, maar zelfs van de mama alleen zou ik al horendol geworden zijn. Als zij de mol is, kwam de situatie haar goed uit.
Christian en die onverklaarbare noodstop is toch ook bizar.
Bart deed het goed. Hij werkte zijn vrouw op de zenuwen (maar misschien is die dat gewoon :mrgreen: ), maar had tenminste het lumineuze idee om de spiegels in te klappen (als chauffeur zou ik dat meteen zelf gedaan hebben).

Bart blijft voor mij de kandidaat die het spelleke wil winnen.
In Christian zie ik ook geen mol, maar hij lijkt gaandeweg een beetje de pedalen kwijt.
Als Dorien de mol is, dan molt ze wat te opzichtig.
Jolien lijkt mij ook een heel gedreven kandidate.
Blijft over: Alina...
Gebruikersavatar

Jimmy06 apr 2020, 09:58

 197  Anke
Het niet in neutraal krijgen denk ik dat we gerust mogen negeren. De vergissing is waarschijnlijk gebeurd door het pookje naar achteren te duwen ipv naar voren. Als je geen automaat gewoon bent is dat echt niet evident. Leg een beginnende automaatrijder maar eens uit dat je vooruit moet duwen om achteruit (R) te rijden, en achteruit om vooruit te rijden (D). (bij de gebruikte BMW's toch).

Heel verdacht dat de camera niet de eindsnelheden in beeld bracht behalve bij Salim dan, die veel sneller reed dan afgesproken. Maar die lag er toch uit, dus de montage is ook hier weer hard aan het werk geweest om een paar dingen te verdoezelen door ons andere nutteloze info te tonen.

Ook hier een duidelijke AMA (anti mol actie) van Bart door de spiegels te laten inklappen, zoiets doet een mol toch niet?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13