Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Paraceta06 apr 2020, 10:04

 717  Sven
In theorie zou Bart dat natuurlijk wel kunnen doen als hij weet dat het geld niet verzilverd gaat worden in het tweede deel van de opdracht.
(Maar neem niet te veel van mij aan: voor mij is iedereen momenteel zowel wel als niet de Mol).
Gebruikersavatar

BeaVer06 apr 2020, 10:13

 1293  Uma
chicawah.janssen schreef:Jolien lijkt mij ook een heel gedreven kandidate.
Of ze doet zich voor als een gedreven kandidate?

Wanneer de opdracht start zei ze tegen haar vriend
ik wil ongeacht wat in die taxizone geraken, I don't care wat ik mee heb... ... ... Maar liefst van al een bedrag.
Dat laatste hakkelt ze er nog uit, maar het komt helemaal niet geloofwaardig over. Ze kijkt ook precies naar beneden, zodat haar vriend haar gezicht niet vanuit de spiegels kan zien of zo. Wil ze iets verbergen?

Afbeelding
Gebruikersavatar

Den_Chris06 apr 2020, 10:34

 3
zodat haar vriend haar gezicht niet vanuit de spiegels kan zien of zo
De ruiten zijn ondoorzichtig gemaakt
Gebruikersavatar

BeaVer06 apr 2020, 10:40

 1293  Uma
De achteruitkijkspiegel ook?
Gebruikersavatar

nyckelpiga06 apr 2020, 11:04

 69
Ik vond het eigenlijk raar dat de focus zo lag op Alina en de instructies van Christian. Het leek alsof Christian enkel bezig was met Alina en hij Dorien vergat. Was hij haar aan het testen?
Als hij Dorien als kandidaat ziet en Alina zijn mol is (en hij dit aan zijn broer heeft gezegd), kan dit inderdaad wel.
Persoonlijk denk ik dat de mol zeker in een auto zat, in die toren kan je eigenlijk niet zo heel veel doen buiten wat instructies roepen of de boel vertragen.
In een auto kan je veel meer saboteren o.a. verkeerd rijden, te weinig/ te veel gas geven waardoor er geen geld bijkomt, en de mol weet volgens mij ook wel hoe hij/zij kan manipuleren met autorijden om in de 0 te belanden.
Gebruikersavatar

rob.reynders06 apr 2020, 11:10

 13
Enige bedenking die ik maak, waarom word er niet de taktiek geopperd om wat sneller te vertrekken en dan indien nodig wat te zigzaggen over de startbaan. Zo kan je volgens mij toch heel fel uw uiteindelijke stopplaats bijsturen.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh06 apr 2020, 11:21

 344  Sven
Ik dacht precies hetzelfde maar waarschijnlijk was dit niet geoorloofd.
Gebruikersavatar

giovanni.dubois06 apr 2020, 11:34

 13
Volgens mij weet de mol hier wel degelijk hoe vlug hij exact moet rijden om in de x3 terecht te komen. Dus kan hij dit makkelijk manipuleren door een paar km/u trager/sneller te rijden dan gevraagd...

1) Doet Alina geen subtiele beweging aan haar stuur (naar links en naar rechts) - zonder dat iemand iets doorgeeft...
2) Toch ook vreemd dat zowel Bart als Christian hier direct voor de x3 willen gaan. Waarom niet voor de grotere bedragen op SAVE spelen?
Gebruikersavatar

jarne.april06 apr 2020, 11:34

 16
Allereest, er is hier veel discussie over hoe snel een persoon aan zijn 50, 70, ... zat. Enkel de snelheid op het moment van de lijn te overschrijden is van belang. De durf factor om blind 70 per uur te rijden speelt hier waarschijnlijk een rol.

Ik kijk in deze proef eigenlijk aleen maar naar Alina. Er is volgens mij heel slim gemonteerd om te doen blijken dat Alina te traag reed (en Salim juist te snel). Ik ben ervan overtuigd dat al iemand zegt ' rijd exact 70' dat Salim ni tegen 76 over de meet is gereden, en dat hij dus nog geremd heeft net voor de take-off.

Er moet ook onthouden worden dat dit De Mol is. Alles kan en mag. Laat ons zeggen Alina is de mol (mijn verdachte), hebben ze haar koffer met gewichten verzwaard om de auto sneller te doen uitbollen, geen ondenkbare actie in de Mol lijkt mij. Simpeler kan ook, misschien heeft ze gwn heel zachtjes liggen remmen van bij de take-of. Voor kandidaten is remmen of gasgeven niet toegestaan. Deze regels gelden niet voor de mol.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 apr 2020, 11:40

 8153
giovanni.dubois schreef:Toch ook vreemd dat zowel Bart als Christian hier direct voor de x3 willen gaan. Waarom niet voor de grotere bedragen op SAVE spelen?
Was het niet zo dat ze op de x2 gingen mikken? Toen ze zagen dat Dorien aan 50km/u verder geraakte, beslisten ze Salim 70 te laten rijden om in de x3 uit te komen.
Correct me if I'm wrong - heb het nog niet herbekeken.
jarne.april schreef:Alina ... misschien heeft ze gwn heel zachtjes liggen remmen van bij de take-of.
Als ze geremd had, dan hadden ze in de toren gezien dat de remlichten aan gingen.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 06 apr 2020, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Frolva06 apr 2020, 11:44

 2204
lorenzo.dejongh schreef:Ik dacht precies hetzelfde maar waarschijnlijk was dit niet geoorloofd.
Inderdaad. Wij krijgen niet alle instructies tot in detail te horen (al maar goed, waarschijnlijk :mrgreen: ).

Na een bepaald punt (take-off) mochten ze enkel nog de wagen in neutraal laten uitbollen. Zigzaggen om af te remmen (of om meer afstand af te leggen) valt daar m.i. al niet onder.

Er is ook niet expliciet gezegd (denk ik toch) dat de chauffeurs de raampjes niet mochten open doen om met het hoofd uit het raam te rijden. Logisch dat dit niet mocht. 😉
Gebruikersavatar

Klaartje06 apr 2020, 12:06

 2245  Uma
Ik maakte me meteen voor aanvang van deze opdracht de bedenking: "Christian kan dit toch helemaal niet!"

Ik herinnerde mij de uitspraak van GDC in Café de Mol, bij de voorstelling van de kandidaten: "Christian kan alles, behalve met de auto's rijden, want die zijn niet aangepast." In het echte leven rijdt Christian met een aan zijn lichaamslengte aangepaste auto. Maar in deze proef, waarbij de kandidaten aan het stuur moesten zitten en hun bezoeker achterin, zou Christian nooit aan de pedalen gekund hebben, omdat die wagens niet aangepast zijn. Hij zou deze opdracht onmogelijk als chauffeur hebben kunnen doen, "dat was echt onmogelijk". 😉

Dan is het wel opvallend dat uit de montage blijkt dat het in eerste instantie blijkbaar niet lukte om iemand af te vaardigen voor de controletoren. Pas na een tijdje zwichtte Christian en sprong Bart wel heel gretig op de kar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13