Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

nyckelpiga06 apr 2020, 12:16

 69
Zou er geen speciale auto voorzien zijn zodat Christian wel kan meedoen? Lijkt mij nogal raar dat ze dit niet zouden voorzien hebben in het geval Christian niet in de toren zou zitten?
De makers konden toch onmogelijk voorzien wie wat ging doen?
Gebruikersavatar

BeaVer06 apr 2020, 12:18

 1293  Uma
Of er werd nog gezegd aan Christian (en de groep) dat hij sowieso in de toren zou moeten zitten, waardoor er dus 1 iemand de keuze moest maken om samen met hem in de toren te zitten.

Edit: of zou Christian zijn broer dan misschien mogen gereden hebben in de plaats?
Laatst gewijzigd door BeaVer op 06 apr 2020, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Frolva06 apr 2020, 12:19

 2204
Klaartje schreef:Maar in deze proef, waarbij de kandidaten aan het stuur moesten zitten en hun bezoeker achterin, zou Christian nooit aan de pedalen gekund hebben, omdat die wagens niet aangepast zijn. Hij zou deze opdracht onmogelijk als chauffeur hebben kunnen doen, "dat was echt onmogelijk". 😉

Dat weet ik nog zo niet.

Je moest in elk geval niet door het raam kunnen zien terwijl je de pedalen induwde. In het gewone verkeer is dat wel aangeraden. 😉
Gebruikersavatar

rob.reynders06 apr 2020, 12:20

 13
Opdracht voor christian is toch vrij eenvoudig aan te passen door hem achteraan te laten plaatsnemen en zijn broer te laten rijden?
Gebruikersavatar

BeaVer06 apr 2020, 12:25

 1293  Uma
Hoe het ging:

Christian: Wil niemand zich kandidaat stellen?
Bart: Wil jij?
Christian: mjoah
Bart: Dan doe kik mee.

Wat ik daarnet dus zei dat Christian sowieso in de toren zou moeten, mag je dus vergeten. Want het zou mij sterk verwonderen als ze dat efkes gaan acteren. Ben er zeker van dat er wel een oplossing zou geweest zijn in het geval Christian wel in een auto terecht kwam.
Gebruikersavatar

Klaartje06 apr 2020, 12:27

 2245  Uma
Tuurlijk, aan alles valt een mouw te passen, maar Christian als passagier laten deelnemen, verandert het spel. Om het eerlijk te houden, zou je dan de anderen ook de keuze moeten laten wie rijdt en wie passagier is.

En een speciale aangepaste auto voorzien? Het kan ook natuurlijk, maar dat zal van de sponsor hebben afgehangen of dat mogelijk was. 🙂

Neemt niet weg natuurlijk dat Christian in de gegeven omstandigheden gewoon niet met die auto's kon rijden.

rob.reynders schreef:Opdracht voor christian is toch vrij eenvoudig aan te passen door hem achteraan te laten plaatsnemen en zijn broer te laten rijden?
Gebruikersavatar

Cedric06 apr 2020, 12:43

 2834  Uma
Voor hetzelfde geld hadden ze het omgedraaid hé, als Christian in een auto zat. Niet alleen voor hem, maar voor iedereen. In elke auto de molkandidaat die achterin zit, terwijl de bezoeker aan het stuur zit. Ook achterin kan je namelijk perfect mollen (de auto 5 cm meer naar links of rechts en je rijdt tegen paaltjes of bagage bvb).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 apr 2020, 12:44

 8153
Frolva schreef:Je moest in elk geval niet door het raam kunnen zien terwijl je de pedalen induwde. In het gewone verkeer is dat wel aangeraden. 😉
Met de stoel zover mogelijk naar voren en blokken op de pedalen zou het misschien wel gelukt zijn.
De moeder van een collega van mij is heel klein (gewoon heel klein) en die rijdt met een gewone auto waarvan ze op de pedalen blokken gemonteerd hebben zodat ze eraan kan (vgl. met een meubel dat hoger gezet wordt door blokken onder de poten te plaatsen).

Cedric schreef:Voor hetzelfde geld hadden ze het omgedraaid hé, als Christian in een auto zat. Niet alleen voor hem, maar voor iedereen. In elke auto de molkandidaat die achterin zit, terwijl de bezoeker aan het stuur zit. Ook achterin kan je namelijk perfect mollen (de auto 5 cm meer naar links of rechts en je rijdt tegen paaltjes of bagage bvb).
Dat zou de simpelste oplossing geweest zijn. Misschien kan je achteraan zelfs nog beter mollen dan als chauffeur.
Gebruikersavatar

Andy Lemmens06 apr 2020, 13:13

 70  Bert
ABBEEIJLKM schreef:Waarom laat Christian hier aan het begin van de proef zoveel tijd verloren gaan door zijn wagens in noodstop te zetten tot de intercom werkt?
Alina vertrekt en rijdt direct naar rechts,bijna onmiddellijk een botsing met Dorien.Had hij de noodstoppen niet ingeduwd waren ze gebotst.De vriend van Doroen en de mama van Alina grepen ook niet in.Begrijpelijk dus dat hij ze in noodstop laat tot er communicatie is.

chicawah.janssen schreef: Als ze geremd had, dan hadden ze in de toren gezien dat de remlichten aan gingen.
Handrem misschien?
Gebruikersavatar

remko.sellekaerts06 apr 2020, 15:12

 25
Er waren hier veel verdacht. Salim krijgt de opdracht om aan 70 km/u over de lijn te rijden, maar je ziet duidelijk dat hij op een bepaald moment 76 km/h rijdt. Toch laat hij aan Bart weten dat hij exact 70 reed over de lijn. Aangezien Salim in de x 3 terecht kwam kreeg ook Alina de opdracht om aan 70 km/h over de lijn te rijden, met als resultaat dat ze in de x 0 terechtkwam. Dit komt natuurlijk omdat Salim niet zei dat hij aan 76 km/h over de lijn reed. Aangezien Salim de eliminatie niet overleefde, concludeer ik hier dat hij niet gemerkt heeft dat hij sneller reed dan 70 km/h.

Dorien staat vlak voor een poortje van € 300 maar beslist een ander poortje te proberen omdat het niet gaat lukken, terwijl al die poortjes even breed zijn. Vervolgens wordt ze door Christian naar de taxizone gestuurd terwijl ze nog 3 minuten had, wat Christian weer verdacht maakt. Hij liet Dorien en Alina ook lang stilstaan.

Jolien haalt wel € 400 binnen maar slaagt er vervolgens niet in om haar wagen in neutraal te zetten, waardoor ze uiteindelijk toch in de x 0 terechtkwam.

De enige die niets verdachts deed in deze proef was voor mij Bart. Hij gaf goede instructies aan Salim en Jolien.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet06 apr 2020, 15:47

 171
Mer28 schreef:Alina heeft de 70 gehaald volgens mij, maar dit heeft ze maar voor een seconde aangehouden, ze is dus veel te laat naar de 70 gegaan.
Het lijkt erop of verschillende mensen hier de fysica hier niet goed begrijpen. Het maakt helemaal niet uit hoe lang je al zeventig aan het rijden bent: het is enkel je snelheid op het punt dat je de motor afzet die bepaalt hoe ver je kan uitbollen, wat daarvoor gebeurt maakt helemaal niet uit. Je bezit dan namelijk een bepaalde hoeveelheid kinetische energie die je dan omzet naar warmte door de wrijving bij het bollen. Deze kinetische wrijving hangt niet af van de snelheid van de auto (in neutraal) met als gevolg dat de afstand die je bolt evenredig is met de kinetische energie aan het begin, en die is op zijn beurt evenredig met de snelheid in het kwadraat: een klein verschil in take-offsnelheid maakt dus een groot verschil qua afstand. Het feit dat de snelheid op de snelheidsmeter steeds een bepaald vast percentage van de ware snelheid afhaalt maakt hierbij niet uit, de kwadratische verhouding blijft gelden.

Ik heb dan de take-offsnelheden proberen correleren met de gereden afstanden. Alina en Salim lijken vrij goed te passen dus heb ik mij daarop gebaseerd. Anders kan het natuurlijk ook dat Salim en Alina beiden veel afweken van de rechte lijn of zo, maar dat lijkt mij minder uit te maken en bovendien zou het vrij toevallig zijn dat ze procentueel juist hetzelfde verliezen en Dorien niets, hoewel zeker Alina toch redelijk schoon recht leek te rijden.

Afbeelding

Dorien lijkt mij toch zo'n vijf kilometer per uur sneller gereden te hebben dan zij ons deed geloven (er werd ook niet heel expliciet getoond dat vijftig per uur haar eindsnelheid was), zeker omdat haar vriend het aanmoedigde zeker snel genoeg te gaan.
Bart zou volgens de grafiek met zijn zestig per uur in de x1 terecht gekomen zijn, dus Jolien zou met haar op de motor remmen dus maar 600 en geen 1200 euro mislopen zijn.
Gebruikersavatar

Mer2806 apr 2020, 15:53

 302
Bedankt voor dit verslagje, om eerlijk te zijn had ik geen rekening gehouden met de fysica en was ik op mijn eigen intuïtie afgegaan (wat dus fout was waarvoor mijn excuses). Als we dit bekijken lijkt het eerder dat Salim gemold heeft en niet Alina, maar we weten natuurlijk niet van iedereen wat hun exacte snelheid was op het moment dat ze over de streep gaan want dat laten de montages ons niet zien (zoals eerder vermeld in dit topic). Uiteindelijk komt Jolien het verdachtste over in deze opdracht, maar we weten natuurlijk nog niet of het de onhandigheid van Jolien was die parten speelde of dat het opzettelijk was.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13