Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

remko.sellekaerts06 apr 2020, 13:58

 25
Als mol lijkt het me het beste om ervoor te zorgen dat je vuurpijl wordt afgeschoten. Zo zorg je ervoor dat er minder kans is dat de rode pijl wordt afgeschoten en er bijgevolg geen geld wordt verdiend. Indien de mol er voor heeft kunnen zorgen dat zijn/haar vuurpijl werd afgeschoten, dan is Alina of Dorien de mol, want Salim is de afvaller.

De 3 kandidaten wiens pijl niet werd afgeschoten waren Bart, Christian en Jolien. Hier viel vooral Bart mij op. Meestal is Bart de persoon die het voortouw neemt, maar deze keer hield hij zich opmerkelijk stil vond ik. Christian en Jolien daarentegen hadden volgens mij allebei schrik dat ze 5 extra vragen moesten invullen en probeerden daarom elkaars pijl te laten afschieten.

De 3 kandidaten wiens pijl wel werd afgeschoten waren dus Alina, Dorien en Salim. Aangezien Salim uiteindelijk is afgevallen kunnen we hem schrappen. Dan blijven Alina en Dorien over. Alina leek me net als Christian en Jolien schrik te hebben om 5 extra vragen te moeten invullen, daarom reageerde ze wat verbaasd toen werd beslist dat haar pijl werd afgeschoten. Dorien daarentegen zat er duidelijk niets mee in dat haar pijl werd afgeschoten, misschien omdat ze als mol toch niet kan afvallen?

Kort samengevat:
Volgens mij had Bart het rode scherm en heeft hij zijn vel gered ten koste van Salim. Alina, Christian en Jolien leken me alle drie schrik te hebben van de extra vragen. Dan blijft dus nog Dorien over, die net als Salim er niets mee inzat dat haar vuurpijl werd afgeschoten. Door de eliminatie van Salim verdenk ik Dorien dus als mol.
Gebruikersavatar

Heinz06 apr 2020, 14:06

Forum veteraan  427  Uma
Mijn verdenking naar Jolien toe wankelt om diverse redenen, maar toch zou ze ook na deze opdracht nog de Mol kunnen zijn. Bart zou dan het rode scherm hebben gezien. Jolien zou zich als Mol zo fel verdedigend opgesteld hebben dat de verdenking dat zij het rode scherm had alleen maar groter werd. Was haar pijl vervolgens uitgekozen dan had ze zich weer van haar onschuldigste kant kunnen tonen (zoals ze eerder bij het bieden van slechts 400 euro voor de vrijstelling deed en bij het bewaken van de doos van Pandora) door "ik zei het toch" te zeggen. Dat Christian naar het willen zien van Alina's pijl wisselt is in dit scenario ook prima voor Jolien als Mol, vandaar dat ze daar rustig in mee kon gaan.

Kanttekening bij dit scenario is dat ik het vreemd zou vinden dat Bart met Jolien als Mol een rood scherm zou hebben gezien omdat ik vermoed dat hij Jolien verdenkt, maar misschien klopt dat vermoeden niet.
Gebruikersavatar

geertn44406 apr 2020, 14:11

 236
op mijn eigen post:

UPDATE: oops, het klopt niet. Als Christian niet de mol is en "voelt" dat Jolien rood heeft, waarom zou hij dan switchen ?? TENZIJ hij op Jolien zat als mol, was er eigenlijk geen reden om te switchen.

En Christian zat niet op Jolien als mol, want dan had hij ze niet genomineerd voor de laatste pijl. Dus terug naar af. Christian is de mol (+ flater) of hij had wel degelijk rood. Het zal het laatste wel zijn. Hij beseft dat de consensus op Jolien zal vallen, Jolien is niet zijn mol. Het weerwerk van Jolien (als niet mol) duidt erop dat ze groen heeft en dat de proef zal mislukken als Jolien gekozen wordt (en dan zou Christian ook hangen). Daarom switcht Christian nog (!). EN de groep gaat gewoon mee omdat ze Aline ook als kandidaat zien en niet als mol. Aline is zo verrast dat ze niet beseft dat zij eigenlijk ook weerwerk moet bieden omdat de proef zal mislukken en als de proef mislukt, lopen alle groenen terug gevaar (ook zijzelf). Aline legt er zich bij neer (voor haar brengt switchen niet direct veel meer op !! in tegenstelling tot Christian) , de proef mislukt, iedereen weet het, er komt een tweede ronde en nieuwe vragen. -maar- ik denk dat niemand van mol switched door dit spel. Ik denk dat alle kandidaten ondertussen al allemaal op .... Bart zitten.

Ja ik ga ervan uit dat Aline groen had en niet de mol was (anders zou de ganse groep nooit akkoord geweest zijn om allemaal te switchen op haar)
Gebruikersavatar

Nickname200106 apr 2020, 14:18

 13  Uma
Voor mij is het duidelijk dat Christian het rode scherm kreeg aangezien een groenen glans te zien is op Jolien haar bril en aangezien Bart al 3 afleveringen op 1 paard wedt lijkt het mij uitgesloten dat hij het rode scherm kreeg. Christian probeert eerst tijd te rekken tot 30 seconden van de limiet. Dan verandert hij naar Alina, waarvan hij weet dat er interesse is van de andere kandidaten om te volgen.

Dit schrapt ook Christian als mol. Ook Alina kan je schrappen want iedereen stemt op haar. Waarom zou je stemmen op je molverdachte? Die kan alleen groen hebben als mol... Bart is zeker niet de mol want doet in alles zijn best en heft het meeste geld verzameld (zonder zijn -10.000 euro uiteraard).

Blijven nog over: Dorien en Jolien 😲
Gebruikersavatar

geertn44406 apr 2020, 14:28

 236
remko.sellekaerts schreef:Als mol lijkt het me het beste om ervoor te zorgen dat je vuurpijl wordt afgeschoten. Zo zorg je ervoor dat er minder kans is dat de rode pijl wordt afgeschoten en er bijgevolg geen geld wordt verdiend. Indien de mol er voor heeft kunnen zorgen dat zijn/haar vuurpijl werd afgeschoten, dan is Alina of Dorien de mol, want Salim is de afvaller.

De 3 kandidaten wiens pijl niet werd afgeschoten waren Bart, Christian en Jolien. Hier viel vooral Bart mij op. Meestal is Bart de persoon die het voortouw neemt, maar deze keer hield hij zich opmerkelijk stil vond ik. Christian en Jolien daarentegen hadden volgens mij allebei schrik dat ze 5 extra vragen moesten invullen en probeerden daarom elkaars pijl te laten afschieten.

De 3 kandidaten wiens pijl wel werd afgeschoten waren dus Alina, Dorien en Salim. Aangezien Salim uiteindelijk is afgevallen kunnen we hem schrappen. Dan blijven Alina en Dorien over. Alina leek me net als Christian en Jolien schrik te hebben om 5 extra vragen te moeten invu...
Dit klopt grotendeels. Maar het impliceert 1 ding: dat -niemand- Dorien verdenkt als mol. Dus het zou kunnen zijn als Dorien een supermol is. Uiteindelijk kiezen ze allemaal eerst Dorien (en wie kiest er nu de mol als eerste ?). Het kan zijn dat niemand protesteert, omdat ze niet willen prijsgeven dat ze op Dorien zitten, maar ik denk eerlijk gezegd dat alleen Bart zo slim is om dan te zwijgen (en ik denk dat hij al redelijk zeker is van zijn mol, als hij de mol zelf niet is). Het lijkt me heel interessant om eens te zien of Bart eerst Dorien moest kiezen of eerder als laatste ......
Gebruikersavatar

Klaartje06 apr 2020, 14:45

 2245  Uma
Ook heel ontroerend: de tranen van Dorientje.

Ik had een flashback naar de tranen van Eline in Zuid-Afrika, bij de vergelijkbare opdracht waarbij de oorspronkelijke afvaller nog zijn vel kon redden. Ook toen ging er uiteindelijk iemand naar huis die oorspronkelijk een groen scherm had (maar wel de op een na slechtste score): Bertrand (de eigenlijke afvaller) redde zijn vel ten koste van Marzena. Toen brak Eline ook in tranen uit. Een combinatie van schuldgevoelens (?) en sympathie voor de kandidaat die de pineut was, Marzke? De reden kennen we niet precies, maar het waren wel echte tranen van de Mol zelve, die toen door Davey (die op dat moment bijna zekerheid had dat Eline de mol was) in de armen gesloten werd. Prachtig emo-moment.

Gisteren gebeurde er precies ook zoiets. Dorien, de Mol (?), die zwaar aangeslagen is door een vertrek van een kandidaat die eerst groen had (Salim) en met wie zij een goede band had, breekt in tranen uit. Omdat ze beseft dat het door haar toedoen is als Mol? Maar het is ook begrijpelijk, als ze de mol niet is. Ze wordt getroost door Bart, die hier de rol van Davey vervult: troost Bart de Mol hier? Of is het gewoon een mooi gebaar van Bart?

Enfin, ik ben gewoon tevreden dat Dorientje er nog altijd in zit, of ze nu de Mol is of niet. Haar tranen tonen nogmaals aan wat een mooi, warm mens ze is. Heel fijne madam!
Gebruikersavatar

geertn44406 apr 2020, 15:10

 236
geertn444 schreef:Dit klopt grotendeels. Maar het impliceert 1 ding: dat -niemand- Dorien verdenkt als mol. Dus het zou kunnen zijn als Dorien een supermol is. Uiteindelijk kiezen ze allemaal eerst Dorien (en wie kiest er nu de mol als eerste ?). Het kan zijn dat niemand protesteert, omdat ze niet willen prijsgeven dat ze op Dorien zitten, maar ik denk eerlijk gezegd dat alleen Bart zo slim is om dan te zwijgen (en ik denk dat hij al redelijk zeker is van zijn mol, als hij de mol zelf niet is). Het lijkt me heel interessant om eens te zien of Bart eerst Dorien moest kiezen of eerder als laatste ......
ha, na herbekijken is het zelfs Bart die als eerste Dorien nomineert. Dus dat zou dan impliceren dat Dorien de mol is en dat Bart er niet op zit....heel onwaarschijnlijk...
Gebruikersavatar

Andy Lemmens06 apr 2020, 15:23

 70  Bert
Bart,Christian of Jolien hadden dus het rode scherm.Bart lijkt me uitgesloten want die zet al 3weken op dezelfde persoon in (misschien hijzelf?).

Wat me bezighoudt is dat degene met het rode scherm zijn vel kan redden met 5extra vragen.
Voor de eliminatie zei Jolien dat ze 3 verdachten had maar na overleg met haar vriend had ze er maar 2 meer.Stel dat ze een rood scherm had kon ze 5vragen puur op die 3de verdachte van de vorige weken zetten en heeft ze zo haar vel gered?
Gebruikersavatar

KwaliteitVerzekerd?06 apr 2020, 15:52

 14
Iemand anders die het nog opviel dat Christian vaak aan zijn gezicht/lippen zat als een soort van nerveuze tik? Bart en Jolien leken mij in ieder geval een stuk rustiger. Nu ja, ze hebben in het verleden al wel aangetoond dat ze goed kunnen liegen.



Afbeelding
Gebruikersavatar

Mer2806 apr 2020, 15:57

 302
KwaliteitVerzekerd? schreef:Iemand anders die het nog opviel dat Christian vaak aan zijn gezicht/lippen zat als een soort van nerveuze tik? Bart en Jolien leken mij in ieder geval een stuk rustiger. Nu ja, ze hebben in het verleden al wel aangetoond dat ze goed kunnen liegen.
Het was me eigenlijk nog niet opgevallen, en volgens mij deed hij dit toch niet in de voorgaande afleveringen? Zou dit een tik zijn omdat hij aan het liegen is of omdat hij echt gestrest is en de afvaller wilt vinden zodat hij zeker niet naar huis moet? Ik zou persoonlijk voor de eerste optie gaan.
Gebruikersavatar

geertn44406 apr 2020, 16:25

 236
Ik heb een vraagje: na het invullen van de 5 extra vragen worden er bij de eliminatie precies twee pijlen afgeschoten.
Is een daarvan dan de originele kleur van de eerste ronde misschien ?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT06 apr 2020, 16:27

 767  Yens
Andy Lemmens schreef:Bart,Christian of Jolien hadden dus het rode scherm.Bart lijkt me uitgesloten want die zet al 3weken op dezelfde persoon in (misschien hijzelf?).

Wat me bezighoudt is dat degene met het rode scherm zijn vel kan redden met 5extra vragen.
Voor de eliminatie zei Jolien dat ze 3 verdachten had maar na overleg met haar vriend had ze er maar 2 meer.Stel dat ze een rood scherm had kon ze 5vragen puur op die 3de verdachte van de vorige weken zetten en heeft ze zo haar vel gered?
Maar waarom gaat iedereen er hier vanuit dat Bart al 3 weken op dezelfde persoon inzet of zeker weet wie we mol is. Je kan daar over speculeren, maar zekerheid heb je daar nooit over. Thibault uit het seizoen van Argentinië zat ook zogezegd al vanaf het begin juist, tot bleek dat hij toch fout was... Zeker het specifieke dat Bart al 3 weken op 1 persoon zit, vind ik raar en nergens op slaan. Vanwaar haal je die informatie?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 34