Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

matthias.bouquet23 apr 2020, 15:32

 171
Tyflopontika schreef:Nu beginnen mijn puzzelstukjes te vallen: Christian verdacht Salim, totdat hij afviel bij het vuurwerk, en switchte dan naar Bart. Dan klopt de tête-à-tête volledig, goeie vragen van Jolien.
Ik denk dat Christian daar loog tegen concurrente of hoofdverdachte Jolien, omdat dit in tegenspraak is met wat hij achter de schermen en in Café de Mol zegt. 'Want anders had ik er al lang uitgelegen, maar echt al lang.' In Café de Mol zegt hij ook dat hij al van aflevering een voor tachtig procent op een persoon had ingezet gebaseerd op de eerste kennismaking en de reactie op zijn gestalte, en dat kunnen we toch meer vertrouwen dan wat hij juist zegt aan een concurrent of hoofdverdachte in zo een opdracht. Ik denk ook dat we er redelijk zeker van kunnen zijn dat Christian al juist zat (of hij had er al uitgelegen) en dat de twee finalist-kandidaten ook al op diezelfde mol zitten, hoewel een van de laatste vier (minus Alina) nog de voorlopige afvaller was in aflevering vijf en wellicht nog wat van gedachten is veranderd.
Gebruikersavatar

Andy Lemmens23 apr 2020, 16:29

 70  Bert
Tyflopontika schreef:Nu beginnen mijn puzzelstukjes te vallen: Christian verdacht Salim, totdat hij afviel bij het vuurwerk, en switchte dan naar Bart. Dan klopt de tête-à-tête volledig, goeie vragen van Jolien.
Volgens mij spreidt Jolien echt op Bart en Christian, en is ze door het oog van de naald gekropen dankzij de vrijstelling. Als zij moest antwoorden op "Zat de mol in de Spartathlon of de winkel?", had ze waarschijnlijk winkel gegokt en was Christian finalist.
In aflevering 5 had ze een rood scherm, Jolien verandert naar een man en Salim blijft voor Dorien gaan.
In aflevering 6 spreidt ze op Bart en Christian. Maar Dorien gaat 100% voor Christian.
In aflevering 7 heeft ze een vrijstelling.
In de finale gaat ze 100% voor Bart gaan, want Christian is afgevallen.

Afbeelding
En waarom had Christian dan geen rood scherm als hij echt op Salim zat?
In de aflevering voor deze proef was er de opdracht op het tarmac.Daar zat Bart in de verkeerstoren en Salim reed in de wagen.Bij de kilocalorieën proef ging Bart met Dorien eten,Salim zat in de fitnessgroep.Veel chance gehad dan?
Gebruikersavatar

Tyflopontika23 apr 2020, 16:49

 121  Sven
Da's waar, Dorien-stemmers zouden dan juist antwoorden bij "Was de mol een fotograaf of verkenner?" en "Fitness of restaurant?" Alina-stemmers hebben voordeel bij "In welk duo zat de mol?" Een Salim-stemmer zou benadeeld zijn bij "Zat de mol in het duo dat een goede foto nam van Willy Sommers?"
Bij de vragen kunnen ze wel spreiden, bij de vuurwerkproef moet je kiezen.
Gebruikersavatar

Andy Lemmens23 apr 2020, 16:50

 70  Bert
Bij de aflevering ervoor was er ook het skydivers verhoor.Salim en Dorien samen tegen de rest.
Dus Christian echt veel geluk gehad?
Gebruikersavatar

Tyflopontika23 apr 2020, 17:12

 121  Sven
Salim en Bart sprongen niet, en deden samen de golfopdracht. Op wie zou Laure hebben gegokt? En zou ze vol voor 1 persoon zijn gegaan? We kennen de 20 vragen niet en de keuzes van de afvaller, dus het blijft giswerk.
Da's het moeilijke: zolang je niet op de juiste mol zit, moet je wat geluk hebben met de vragen. Zou de man/vrouw vraag elke week terugkomen? Want de eerste 2 afvallers zijn mannen, en de vrouwen overleven lang. Zou dit de kans op een mannelijke mol vergroten?
Gebruikersavatar

Andy Lemmens23 apr 2020, 17:22

 70  Bert
Tyflopontika schreef:Da's waar, Dorien-stemmers zouden dan juist antwoorden bij "Was de mol een fotograaf of verkenner?" en "Fitness of restaurant?" Alina-stemmers hebben voordeel bij "In welk duo zat de mol?" Een Salim-stemmer zou benadeeld zijn bij "Zat de mol in het duo dat een goede foto nam van Willy Sommers?"
Bij de vragen kunnen ze wel spreiden, bij de vuurwerkproef moet je kiezen.
Zouden er veel Salim en Dorien stemmers geweest zijn?
Dit zijn juist de 2 personen die het vertrouwen kregen als volksvertegenwoordigers.
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 apr 2020, 17:24

 1690  Sven
Tyflopontika schreef:Salim en Bart sprongen niet, en deden samen de golfopdracht. Op wie zou Laure hebben gegokt? En zou ze vol voor 1 persoon zijn gegaan? We kennen de 20 vragen niet en de keuzes van de afvaller, dus het blijft giswerk.
Da's het moeilijke: zolang je niet op de juiste mol zit, moet je wat geluk hebben met de vragen. Zou de man/vrouw vraag elke week terugkomen? Want de eerste 2 afvallers zijn mannen, en de vrouwen overleven lang. Zou dit de kans op een mannelijke mol vergroten?
Laure zei dat ze nog wel ging spreiden maar bij de vragen het meeste op 1 iemand heeft ingevuld.
Gebruikersavatar

Fluppy23 apr 2020, 18:32

 19
Wow wat een leuke verwelkoming op dit forum!
Bedankt voor de fijne reacties op mijn post, ik ben er wat van aangedaan. :mrgreen:

Nu ligt de lat wel opeens hoog voor mij, opletten dat ik nergens onzin begin uit te kramen dus. 😂

Aanvullend op de reactie van Matthias.bouquet:
Ja daarin kan ik je volgen, in het dagboek fragment over de fitnessproef zegt de mol ook "... toch lukt die opdracht nog, en dan op zo'n moment moet je gelukkig zijn en lachen en ik doe dan echt mijn best."
Dat komt naar mijn gevoel over dat de mol het moeilijk heeft met spontaan blij te zijn bij het lukken van een opdracht. Terwijl Alina vaak wel heel uitbundig kan zijn.
Dus daardoor neig ik dan weer wat meer naar Bart als mol. Wanneer de fitnessproef lukt is hij toch niet de meest enthousiaste daar. Ook toen de kandidaten tijdens de eerste aflevering in de auto's hun 'eerste kennismaking met de mol in Vilvoorde' bespraken was Bart wel erg stil in vergelijking met de rest.
Maar dat Bart als mol zo passief blijft moest Jolien (of zelfs Christian) de rode pijl hebben bij de vuurwerkeliminatie, dat kan ik echt niet goed vatten... hij kan toch subtiel bijsturen met 'ik vind Christian toch ook nerveuzer' en andere varianten daarop om de groep meer richting Christian (of desnoods Alina of zichzelf te duwen), zeker wanneer Christian dan zegt "Bart of Alina komen niet meer ter sprake?", waarom zou hij daar als mol niets ondernemen als de kans reëel is dat de rode pijl kan afgevuurd worden?

Het is voor mij een weegschaal die soms overhelt naar Alina en soms naar Bart. 😂
De doos van Pandora zou in mijn ogen wel dé subtiele seizoenshint kunnen zijn met "tussen 4 en 6 ligt de naam van de mol voor het grijpen" zoals Gilles de Coster het als voice-over aan ons vertelde tijdens de tweede nacht met de doos.
Een hint die niet te obvious is (want tijdens de eerste nacht zegt hij wel degelijk dat de doos tussen 4 en 6 UUR open is) maar ook niet zo ingewikkeld is dat je frame-per-frame analyses of stem-analyses enzo moet gaan toepassen. 🙂
Bovendien leek het er sterk op dat die enveloppe was dubbel gevouwen zodat de volgorde van de naamkaartjes niet per ongeluk kon veranderen. En natuurlijk komt Alina haar naam als vijfde...
Tijdens de eerste nacht met de doos lag Alina bij Dorien op de kamer. De ochtend nadien vertelde Dorien aan het ontbijt dat zij wel wakker waren om 4 uur. Misschien wou Alina als mol toch de doos proberen openen maar kwam ze erachter dat Jolien en Laure bij de doos zaten? Of misschien zou Dorien te achterdochtig worden?

Bij de eerste opdracht op de rotsen in Meteora lijkt het mij als mol wel handig om bij de persoon met de valse knoop te staan. Omdat je dan meteen als mol kan beginnen sturen.
Jolien en Alina zitten in het groepje bij de valse knoop van Gilles, met daarbij ook Dorien.
Gelukkig voor de mol heeft de arme Gilles zelf niet door dat hij de enige is die de twee groepjes op de andere rotsen kan gaan bevrijden. 😂
Als ik dat deel nog eens bekijk is het uiteindelijk Jolien die Gilles aanspoort om de anderen te gaan bevrijden terwijl Alina heel de tijd er bij loopt enkel 'om den hoop te vergroten' want de input voor het klokkenraadsel komt ook al niet van haar. Alina is daar dus al subtiel bezig met tijd te verkwisten voor de hele groep. 😂
Natuurlijk sluit dit Bart als mol niet uit. (En Jolien ook niet, maar dat zij Gilles op weg zet naar de andere groepjes vind ik toch weer een kleine bevestiging extra dat zij de mol niet is, ik verdenk haar al het minst sinds de vuurwerkeliminatie).

Het blijft mij enorm boeien. :mrgreen:
Het liefst zou ik Alina als mol zien, met Bart als winnaar. Maar dat neemt niet weg dat Bart als mol het ook wel heel goed heeft gedaan, ondanks de €10200. Want die vrijstelling kopen vind ik toch een minder geslaagd begin, zelfs als Alina of toch Jolien de mol zouden zijn.
Gebruikersavatar

Cadfael23 apr 2020, 19:52

 229  Uma
Ik bedenk me ook dat als Alina de mol is en Bart had het rode scherm, dat Christian het waarschijnlijk als enige direct goed had. In dat scenario zou Christian normaal gewonnen hebben 😲
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 apr 2020, 20:03

 1690  Sven
Als Christian op dat moment zou gedacht hebben dat Alina de mol is, waarom gaat hij dan in laatste instantie toch nog voor haar scherm?
Hij wilde toch niet nog eens 5 vragen invullen? Dan is het toch wel waarschijnlijk dat je net diegene kiest die je niet verdenkt?
Gebruikersavatar

IkBenDeMol23 apr 2020, 20:05

 287
Tenzij hij zo op dat moment 100% zekerheid heeft. Dan maken die 5 vragen misschien niet zoveel meer uit aangezien er altijd nog mensen zijn die twijfelen. 😉
Gebruikersavatar

joachim.morrens23 apr 2020, 23:42

 200  Yens
Cadfael schreef:Ik bedenk me ook dat als Alina de mol is en Bart had het rode scherm, dat Christian het waarschijnlijk als enige direct goed had. In dat scenario zou Christian normaal gewonnen hebben 😲
Dat denk ik dus ook he. Bart zat eerst fout, Jolien tastte in het duister tot in de halve finale (nu zal ze het wel weten nu Christian afvalt).
DUs normaal had Christian dat spel moeten winnen. Volgens mij is het nog nooit gebeurd dat degene die de mol als eerste op het spoor komt (en wel zo vroeg), de finale zelfs niet haalt. Hoe erg moet dat wel niet zijn?! Arme Christian :roll:
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 34