Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Fluppy26 apr 2020, 21:46

 19
Vermoljoen schreef:RE: AFL 5 - OPDRACHT 3: DE ELIMINATIE DIE VOOR VUURWERK ZORGT
Ok, dat had ik inderdaad gemist. 🙂
Toch straf hoe die eliminatie is verlopen, wat een opdracht.
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2020, 21:46

 1690  Sven
Ah, ok, gemist dan.
Gebruikersavatar

Polle de Molle27 apr 2020, 00:26

 135  Bert
Nu we weten wie de mol is, en waarschijnlijk een antwoord zullen krijgen op deze vraag (Mol-crew, we weten dat je dit leest, gun ons dit :p) durf ik een finale analyse geven:

Ik verander mijn standpunt van Jolien met het rode scherm naar Christian met het rode scherm.

Hij was nerveuzer dan anders, en dit werd door verschillende kandidaten opgemerkt.
Zijn opmerking van de "volgende keer" montage met zijn zin van "die gast is door mij vertrokken" kan slaan op Salim.
Zijn keuze om naar Alina over te gaan om misschien zijn verdachte eens te zien, die ervoor zorgde dat Bart vanaf die proef mss ook doorhad dat Alina de mol was.
Ik denk dat Bart, die zich anders voordeed een combinatie was van het weerzien van zijn vrouw (hij is duidelijk een family guy die graag eens zijn emotionele kant laat gaan bij zijn familie, was ook duidelijk te zien bij de videoboodschap bij de laatste proef) en de kans berekende met de pijlen die al afgeschoten waren dat zijn maatje waarschijnlijk moest vertrekken. Daarom ook zijn verraste blik toen Christian groen kreeg na de 5 extra vragen.

Ik denk dat Jolien hier enorm in opging omdat ze met het groene scherm eigenlijk echt de rode pijl afgeschoten wou zien worden.

Vanaf volgende week zal dit brandende topic zijn antwoord wel krijgen. Dit is na "wie is de mol" waarschijnlijk het tweede grootste mysterie op dit forum 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2020, 08:42

 8153
Wel gemakkelijk om nog te veranderen als je intussen het antwoord kent hé. 😉
Gebruikersavatar

Jimmy27 apr 2020, 08:57

 197  Anke
Ik snap niet dat iedereen nu Christian verdenkt van een rood scherm gehad te hebben. Ik blijf steevast bij Bart om de reden die ik hier al gaf (ongeveer halfweg de eerste post):

viewtopic.php?p=110182#p110182

Bart heeft nu zelfs toegegeven dat hij geswitcht is naar Alina in de aflevering van de vuurwerkproef. En dat nadat hij zo zeker was van zijn (vorige) mol dat hij zijn broek erom verwedde 😃

We weten al langer dat ze ons willen misleiden met uitspraken zoals "Die gast is door mij vertrokken". Spannend wel, nu bijft er nog een minizoektocht over naar wie het rode scherm had, zo kan de zoektocht toch nog een weekje doorgaan bij wijze van afkicken 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2020, 09:09

 8153
IK denk toch echt dat Christian bedoelde dat Salim moest vertrekken doordat hij zijn vel kon redden.
Gebruikersavatar

Cadfael27 apr 2020, 09:31

 229  Uma
Waarschijnlijk moest Christian na zijn exit blijven volhouden dat hij direct op de juiste persoon zat, zodat wij nog niet zouden weten wie exact het rode scherm had.
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2020, 09:33

 3423  Yens
We zullen het volgende week zeker weten 🙂. In elk geval, als Christian het rode scherm had, vind ik het nog meer bewonderenswaardig hoe hij zich dan gered heeft. Het zou zijn prestatie niet minder waard maken voor mij.

Veel mensen vergelijken deze proef met de eliminatie van Marzena en de redding van Bertrand. Ik vind dat die vergelijking niet opgaat. Hier ging het in eerste instantie om een a-typische eliminatie (15 vragen ipv 20 vragen). In zekere zin vond ik het zelfs eerlijker dat die 5 resterende nog moesten ingevuld worden. Salim is dus afgevallen zoals elke andere kandidaat - na het invullen van 20 vragen en daar het slechtste resultaat op gehaald te hebben.
Gebruikersavatar

Fluppy27 apr 2020, 17:03

 19
Ik dacht in mijn eerste post op p.25 ook nog de mogelijkheden toe te voegen op het einde met 'Als Christian nu het rode scherm toch zou hebben dan...' maar die post was al zo lang 😂
Bovendien vond ik dat naast die argumenten die ik toen vermeldde, toch echt weinig waarschijnlijk omdat dat had betekent dat
- Met Bart als mol in ronde twee "christian zijn pijl wel eens wil testen" en hij Christian "nerveuzer vond dan anders"
- Met Jolien als mol het al helemaal loco zou zijn omdat zij continu op Christian aan het hameren was voor zijn pijl. 😂

Over Alina als mol heb ik dan al niet echt meer nagedacht maar nu je het bekijkt zou het alles bij elkaar inderdaad wel het meest logische zijn en het minste risico op een rode pijl.
Alina nomineert mee Dorien met de rest, mee Salim met de rest en in ronde 3 was het makkelijk voor haar dat Salim eerst Jolien normineerde nadat die vlak daarvoor Christiaan had genomineerd. Zo was het al 2 tegen 1 om Jolien haar pijl af te schieten. En Dorien vormde ook al veel minder een gevaar omdat zij al had gezegd dat ze Christian "niet nerveuzer vond dan anders"
Alina is daar niet tussen gekomen in het proberen wegsturen van Christian zijn pijl omdat Jolien de enige was die Christian genomineerd had. Een klein risico wel, want Bart had daar nog kunnen inpikken om Christian zijn pijl toch proberen af te schieten, maar dat deed die dan niet. (Misschien wou hij zijn maatje in het spel proberen houden?)
Dus van alle scenario's die nog konden was het risico op een rode pijl inderdaad wel het kleinste in dit geval. :mrgreen:
Dat Christian dan switcht naar Alina was dan het geschenk voor haar als mol en het kan dus goed zijn dat Christian dan toch vanaf afl.1 fout zat te tunnelen. 😂
Die switch naar Alina is dan ook beter te verklaren dan met rood scherm bij Bart want het blijkt nu wel dat Christian echt altijd en alleen maar ging voor de groepspot.

Wel echt straf hoe Christian zich toch nog heeft kunnen redden vind ik! Als je al vanaf afl.1 tunnelt en je krijgt bij zo'n proef een rood scherm 'in your face' is dat wel echt een zware opdracht om jezelf nog proberen redden. 😲
Twee, drie keer zeggen dat hij echt geen derde groene pijl wil en zelfs dat de rode pijl dan veel meer informatie zou hebben, en ook het continue gehamer van Jolien weten af te houden uiteindelijk, mooi gespeeld van Christian! Ik had hem de finale ook wel gegund. 😃

Toch wel echt een topseizoen voor mij!
Alina haar continue enthousiasme en spontaniteit was voor mij ook wel de factor waardoor ik Bart als mol toch ook niet volledig kon afschrijven. Wat een fenomenale acteerprestatie van Alina!
Zelfs op het einde vlak, voor de finale wanneer ze alle drie nog eens bellen met hun familie zegt Alina tegen haar moeder weer op zo'n spontane manier iets van "dan zal ik winnen en het geld mee naar huis nemen hé". Toen dacht ik toch terug weer even "Zou het nu toch Bart zijn?!" 😂
Elisabet vorig jaar was fenomenaal, maar Alina kom toch wel op hetzelfde niveau mooi naast haar staan voor mij. 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2020, 17:18

 8153
chicawah.janssen schreef:Inderdaad. En eigenlijk was mijn eerste idee dat het Christian was die rood had, maar ik heb mij daarna laten beïnvloeden door al wat ik hier las.

Ik ben toch een beetje trots dat ik eindelijk ook eens iets juist had. 😃
chicawah.janssen @ Afl 5 - Opdracht 3: De eliminatie die voor vuurwerk zorgt][/newline]
Fluppy schreef:Alina haar continue enthousiasme en spontaniteit was voor mij ook wel de factor waardoor ik Bart als mol toch ook niet volledig kon afschrijven. Wat een fenomenale acteerprestatie van Alina!
Zelfs op het einde vlak, voor de finale wanneer ze alle drie nog eens bellen met hun familie zegt Alina tegen haar moeder weer op zo'n spontane manier iets van "dan zal ik winnen en het geld mee naar huis nemen hé". Toen dacht ik toch terug weer even "Zou het nu toch Bart zijn?!"
Elisabet vorig jaar was fenomenaal, maar Alina kom toch wel op hetzelfde niveau mooi naast haar staan voor mij.
Volledig mee eens.

Wat ik ook zo mooi vond was het filmpje van haar mama, en dan die laatste 4 woorden die Alina moest roepen. "Jij bent mijn winnaar!" En eigenlijk is dat ook zo. Alina was een prachtmol, maar eigenlijk is zij ook een soort winnaar.
Wat zal haar mama trots op haar zijn! En terecht!
Gebruikersavatar

Fluppy27 apr 2020, 18:38

 19
chicawah.janssen schreef: Volledig mee eens.

Wat ik ook zo mooi vond was het filmpje van haar mama, en dan die laatste 4 woorden die Alina moest roepen. "Jij bent mijn winnaar!" En eigenlijk is dat ook zo. Alina was een prachtmol, maar eigenlijk is zij ook een soort winnaar.
Wat zal haar mama trots op haar zijn! En terecht!
Ja dat was heel leuk voor haar dat ze zo'n woorden kon roepen en was inderdaad zo prachtig, zeker toen ze dan nog zei "Ooh ik ben hier zo dankbaar voor".
Ze zei op Studio Brussel dat ze dat een van de hoogtepunten vond omdat het een combinatie was van die sprong en het filmpje van haar mama dat ze nog niet vooraf gezien had. 😃
Het was trouwens ook heel prachtig bij Bart en Jolien, die emoties van alle drie tijdens die proef, ik krijg er zelf nog kippenvel van. 😂 Geweldige laatste proef!
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34