Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Fluppy26 apr 2020, 12:04

 19
OMEGA schreef: Zeer mooie analyse. Ik heb gelijkaardige analyses gemaakt, maar ik mis er eentje (geen idee of je die al eerder vermeldde). Ik mis namelijk de situatie met Bart als afvaller en Jolien als mol.
Bedankt. Ik heb inderdaad die analyse ook gemaakt op pagina 25 in dit topic met Jolien als mol en Bart als rood scherm. 😉
Het zou enigszins kunnen, maar ik heb daar toch grote twijfels bij.
Christian wil Jolien haar pijl laten afschieten en met de aanname dat hij op dit moment een vrij goed beeld heeft van zijn mol (zie ook p.25 waarom ik die aanname plausibel vind) zou dat betekenen dat Christian de pijl van zijn mol wil omduwen, dat zou bizar zijn.
Daarnaast blijft Jolien maar hameren op Christian om haar pijl niet te laten afschieten in de derde ronde. Als ze de mol is heeft ze in ronde 3 nog maar één groene pijl nodig om de opdracht te laten mislukken en geld uit de pot te houden. Het kan een tactiek zijn maar dat ze zich echt zo fel blijft verzetten tegen het laten afschieten van haar groene pijl als mol vind ik toch ook wel wat riskant.
Ok, Christian zijn pijl zou in dit scenario ook groen zijn. Maar als de discussie tussen de twee vast loopt en Christian brengt Bart (en Alina) terug in de aandacht, is dat toch wel risicovol.
Ik zou die tactiek meer kunnen begrijpen wanneer er, buiten Jolien zelf, ook andere kandidaten Christian nomineren, want dan was de kans veel groter dat Christian zijn pijl ook effectief kon afgeschoten worden. Maar nu was zij alleen want Salim en Alina nomineren ook Jolien en Dorien zei in ronde twee al dat ze Christian niet nerveuzer vond dan anders.

Dat schuldgevoel, tja, iedereen was daar wel verbaast dat Salim afviel natuurlijk, dus dat is voor mij iets minder doorslaggevend.
Die hint van Christian dat hij van mol zou veranderd zijn, ik weet het niet, misschien is dat een tactiek van Christian en is hij niet van mol veranderd. Zou je zelf 'openlijk' zeggen dat je waarschijnlijk van mol bent veranderd?
Tegen een medekandidaat zou ik dat al zeker niet doen, of er toch veel vager over blijven dan dat Christian hier doet want dat is extra, belangrijke, informatie dat je dan aan een medekandidaat geeft. Misschien probeert hij daar zand in Jolien haar ogen te strooien indien ze toch kandidaat is?
Tegen een mol, tja, daar zie ik ook niet goed in waarom je dat zou doen, maar het kan.
Gebruikersavatar

Taupe07726 apr 2020, 16:06

 767  Yens
Ettelijke bladzijden moeten inlezen, leuk zeker buiten met dit warme weertje. Die 1 & 4 zijn redelijk plausibel maar tenzij ik iets niet gesnapt heb...
Christian gaat altijd voor de pot en aangezien de strijd met Jolien blijft duren, kiest hij uiteindelijk voor Alina dan is zij toch niet zijn mol of zie ik dat verkeerd?
Hij zegt dat hij vrij zeker was van zijn mol en liegt tegen Jolien in de doos dat hij overgeschakeld is terwijl we weten dat hij eigenlijk van de start op 1 mol zat en dat zou de juiste moeten zijn tenzij hij iedere keer door het oog van de naald is gekropen? Of dat er niemand juist was en hij het dan beter deed dan de anderen die afvielen?
Gebruikersavatar

Fluppy26 apr 2020, 17:40

 19
Inderdaad, dat is het enige wat mij ook tegen steekt in het scenario met Alina als mol en Bart als rood scherm, dat Christian dan uiteindelijk haar nomineert. Daar heb ik ook de hele tijd zitten over piekeren. 😂

Misschien dat hij een reactie wou uitlokken bij de andere kandidaten om te zien of er effectief nog mensen op Alina wouden stemmen of toch nog eerder op iemand anders en is het sneller geëscaleerd naar het effectief omsmijten van Alina haar pijl dan dat hij gedacht had? Al vind ik dat ook maar speculatief. :?
Hij nomineert in dit scenario alleszins als niet meteen zijn mol, dus dat lijkt mij toch nog iets waarschijnlijker dan met Jolien als mol waar hij meteen zijn mol nomineert.
Langs de andere kant zou het misschien wel kunnen dat (buiten Christian dan misschien) niemand echt een goed idee heeft van wie de mol is en dus de anderen Alina nog niet (of amper) als mol verdenken in dat scenario.
Salim schakelt meteen mee over naar Alina en dat was een kandidaat die niets te verliezen had want hij zijn pijl was al afgeschoten, dus hij wou zeker de rode pijl vinden. Ik denk niet dat hij zo snel zou overschakelen moest hij Alina als mol verdenken.

In alle geval zijn er voor al de mogelijkheden die nu nog overblijven met mol en rood scherm risico's genomen door het al dan niet nomineren van bepaalde personen. 😂

Gelukkig moeten we niet lang meer wachten op de bekendmaking, ik ben benieuwd wie het gaat worden! 😃
Gebruikersavatar

Django26 apr 2020, 19:27

 14  Uma
Deze opdracht blijft fascineren. Als Bart hier de mol is, is hij toch een groots acteur. Het zelfverzekerde wat hij normaal uitstraalt was totaal weg. Ook de blik in zijn ogen bij zijn groene pijl, alsof hij in shock was. Als je dat kan spelen! Helaas kan ik dit moeilijk geloven.

Sowieso weet de mol wie rood had, anders kan die de proef toch niet beïnvloeden. De analyse van Alina Mol en Bart het rode scherm klinkt heel aannemelijk. Zowel de rode pijl als iemand met een groene pijl kon hier zeer waardevolle info uit halen. Als de mol iemand uitkiest om zijn/haar pijl om te duwen, voel je toch dat die aan het sturen is. Dus moest die het in ieder geval zeer subtiel aanpakken. Dus eerder de goede luisteraars zijn die inpikken zijn de echte boosdoeners, niet per se de initiatiefnemers, en dan komen we weer uit bij Alina, die zich ook heel anders gedroeg dan ervoor.

Ofwel werd Bart zo verdacht in de groep, maar anders begrijp ik niet waarom niemand hem heeft gepusht om kleur te bekennen. Die was zo verdacht anders dan anders dat die wel een van de drie pijlen mocht krijgen. Waarom niet een rondje “Bart na die 10000 euro, pasvragen, en uw gedrag in het algemeen, laten we eens kijken welke kleur gij hebt." Gewoon om te zien hoe hij reageert. Voor mij lijkt het alsof Dorien een grotere rol speelt in het niet overwegen van Bart. Ze blokkeert het een beetje want ze kon gewoon meegaan met de Jolien-stemmers. Terwijl net zij Jolien nomineerde in de tweede ronde. Testte zij Jolien uit of kaatste ze de bal terug omdat Jolien haar eerder nomineerde.

Ik zag eerst wat in Christian en Jolien die de derde ronde volledig hebben verpest door hun discussie. Dorien die zomaar haar pijl liet omduwen. Maar achteraf bekeken blijft Alina toch ook maar op de vlakte als ze allemaal switchen naar haar. Ze geeft zelfs helemaal geen tegenstand en ondergaat alles een beetje, terwijl als je groen hebt en de test dreigt opnieuw te moeten maken je toch wel wat steviger uit de hoek mag komen dan "Waar komt dees vandaan". Of ze had toen al door wie de mol is of ze is het gewoon zelf. Alina trekt als het ware alle aandacht naar zich toe door in de laatste ronde zich zo stil te houden. Veel tijd schoot er ook niet meer over om te reageren, en als mol ga je zeker niet reageren als ze uw eigen pijl gaan afschieten.

Volgens mij dacht het merendeel van de groep dat Alina kandidaat is. Anderen hebben haar ultiem getest. Van de drie potentiële rode pijlen waren ze helemaal niet zo zeker.
Gebruikersavatar

joachim.morrens26 apr 2020, 21:38

 200  Yens
Begrijp echt totaal niet dat Christian rood had.... Die wist het toch al de hele tijd? HuH? 😲 Ofwel zaten ze al allemaal juist...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2020, 21:39

 8153
Inderdaad. En eigenlijk was mijn eerste idee dat het Christian was die rood had, maar ik heb mij daarna laten beïnvloeden door al wat ik hier las.

schotte.jelle schreef:Christian had dus rood... “die gast is door mij vertrokken”
Gebruikersavatar

Cadfael26 apr 2020, 21:40

 229  Uma
schotte.jelle schreef:Christian had dus rood... “die gast is door mij vertrokken”
Jep, inderdaad. Jolien had het blijkbaar door vanaf de Vradetotrappen en nadat Bruno was afgevallen. Bart op de Tarmac met de auto's. Zij waren wss de enige twee die het bij de vuurwerkeliminatie wisten.
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2020, 21:41

 1690  Sven
Had Christian rood?
En de reactie hier boven. Jolien zegt dat ze in de finale heeft moeten kiezen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 apr 2020, 21:43

 2354  Uma
Ja, maar als je een deel van de vragen bewust op Alina hebt ingevuld en anderen dat niet hebben gedaan, dan kan je niet afvallen.
Laatst gewijzigd door Vermoljoen op 26 apr 2020, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Fluppy26 apr 2020, 21:43

 19
schotte.jelle schreef:Christian had dus rood... “die gast is door mij vertrokken”
Yay, blij dat Alina de mol is! 😃

Misschien heb ik het gemist tijdens de aflevering maar, hoezo slaat die "die gast is door mij vertrokken" dat Christian een rood scherm had?

Het leek mij net dat Bart het rode scherm had, in Café de mol zei Bart dat hij Alina pas vanaf die dag is beginnen verdenken.
Laatst gewijzigd door Fluppy op 26 apr 2020, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 apr 2020, 21:44

 2354  Uma
We horen het Christian zelf zeggen tijdens de laatste beelden
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 34