Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje06 apr 2020, 12:49

 2245  Uma
Wel Geertn, over wie welke namen noemt heb ik zelfs niet willen nadenken, want dan beland ik in een doolhof van speculaties, waar ik nooit ga uitkomen.

Ik zie alleen dat als Christian de Mol zou zijn, hij in discussie treedt met Jolien om er een soort spelletje van te maken om te zien hoe fel ze zich verweert en die discussie lang genoeg te rekken, totdat de tijd bijna op is, om dan plots te switchen naar Alina (van wie hij als Mol waarschijnlijk wel weet dat zij een groen scherm had, omdat hij ook weet dat Jolien rood heeft?).

Maar ik zeg het: Christian als Mol vind ik zo onwaarschijnlijk gezien de gebeurtenissen tot nog toe. Het zou de eerste mol zijn voor wie het tot vorige aflevering niet lukte om meer dan de helft van het te winnen bedrag uit de pot te halen. Ze zaten vorige aflevering aan ruim 16000 , bijna 17000 euro, maar tel daarbij de 10200 in de min van bij de start en dan hadden ze eigenlijk op dat moment 27000 euro al bijeen gespeeld op ongeveer 53000. Dat is dus de helft he! Hoe slecht ben je dan niet bezig als mol? 'Judge me on my actions': wel, als Christian als mol al zoveel heeft gedaan dat juist geld in de pot bracht, dan is hij toch fout bezig. Wat natuurlijk ook betekent, indien hij niet de mol is, dat de eigenlijke mol ook niet al te fameus bezig is, dat spreekt voor zich. Nog een geluk voor de Mol zelf dus dat ze op min 10200 zijn gestart dit seizoen!

Enfin, je merkt dat ik er toch niet ga uitkomen. 🙂 En dat het misschien beter is dat ik me concentreer om andere zaken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 apr 2020, 12:49

 8153
Cedric schreef:Dat vraag ik me dus ook al af sinds die eliminatie in Zuid-Afrika waar Bertrand een rood scherm had.
Mocht iedereen nu zeggen "ik heb rood" ipv "ik heb groen", wat zou dat geven? 😛
Vuurwerk? :mrgreen:
Het probleem is dat wie eerst aan de beurt komt waarschijnlijk nooit zal zeggen dat hij/zij rood heeft.
Gebruikersavatar

Klaartje06 apr 2020, 12:50

 2245  Uma
Oeps.

jimmy.dedauw schreef:Ik denk dat net wel: als kandidaat wil je kost wat kost de rode pijl afschieten, want anders komt je eigen groen scherm terug in gevaar. Het is dus zeer logisch dat je als kandidaat twijfelt en nog last-minute verandert om de rode pijl te vinden.

Het meest logische is dat Christian een kandidaat is die een groen scherm had. Want had hij rood, dan zou hij niet in discussie gegaan zijn omdat het al zo goed als zeker was dat Jolien's pijl werd afgeschoten.
Ja, dat is toch wat ik zeg: als Christian een kandidaat is, en hij denkt dat Jolien het rode scherm heeft, dan wil hij dat haar pijl wordt afgeschoten en gaat hij niet switchen. Hij treedt in discussie met Jolien, maar merkt dan blijkbaar dat ze misschien toch geen rood scherm heeft (?) en switcht dan maar naar iemand anders. Eigenlijk denken we dus net hetzelfde. 🙂
Gebruikersavatar

Jimmy06 apr 2020, 13:03

 197  Anke
@Klaartje: Oops indeed 😉 Verkeerd gelezen, mea culpa!

Verder is het eigenlijk opmerkelijk dat het voor de productie op het best mogelijke scenario is uitgedraaid: 3 groene pijlen en dus een nieuwe vragenronde én de afvaller die z'n vel heeft kunnen redden.

Stel je voor dat de allereerste pijl rood was, dan kon het nauwelijks voor een opdracht doorgaan en was de aflevering 15 min korter geweest!

GDC zei trouwens ook dat de afvaller ZIJN vel heeft kunnen redden, en dus niet "zij of haar". Zou dat een onbewust foutje zijn waardoor we weten dat Jolien geen rood scherm had?
Laatst gewijzigd door Jimmy op 06 apr 2020, 13:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Kite06 apr 2020, 13:04

 87
Ik had het gevoel dat het momentum om Jolien haar pijl af te vuren aan het kantelen was naar de richting om Christian zijn pijl af te vuren. Christian probeert dit dan te stoppen door de focus te verleggen, naar Alina, om toch zelf buiten schot te blijven.
Gebruikersavatar

gert-jan.vermeire06 apr 2020, 13:11

 36
barbara.delaere schreef:Wat ik nu ga zeggen klinkt waarschijnlijk heel raar maar: ik denk dat moest ik degene zijn die het rode scherm gekregen heeft, ik mijzelf zou opofferen voor de groep.
Dan is er weer 2000 euro extra in de pot, waardoor je de mol een hak zet! Maar vooral dan zou ik niet het schuldgevoel hebben dat ik er voor gezorgd heb dat iemand anders naar huis moet!

Nog iets dat ik kwijt wil, ik denk dat ik Dorien nu doe volledig heb afgeschreven als mol! Omdat ze aan het wenen was omdat Salim naar huis moest. Ik denk niet dat je als mol gaat beginnen wenen. Ik denk echt dat dit een oprechte reactie is!
2000 euro in de pot en de mol een hak zetten...
Die 2000 euro zal dan niet voor jou zijn.
Ik vermoed dat de spelregels / contract opdragen dat je altijd voor volle 100 percent voor moet spelen en niet zomaar opgeven. Zou ook maar raar zijn als je je inschrijft in de mol en in het midden van het spel zegt "ik ga naar huis" ook al kan je er inblijven..
Gebruikersavatar

geertn44406 apr 2020, 13:27

 236
kmol schreef:Wel, ik dacht aan volgende scenario (volgens mij nog niet zien passeren).

Aan Jolien haar reactie te zien denk ik ook dat zij rood kreeg en zeker niet de mol is (moest ze dat wel zijn dan had ze iets gezegd in de aard van "oké dan, schiet mijn pijl maar af" en de 2000 euro was ook niet binnen). Christian is zeer slim, en had dit ook door. Stel dat hij verandert van Jolien naar Alina omdat hij Alina verdenkt, om zo een extra bevestiging te hebben van zijn mol?


Ik vind dit een interessante denkpiste. Als hij dacht dat Jolien een kandidaat is en geen mol, dan had hij niet veel weerstand verwacht. Die krijgt hij nu wel, daaruit concludeert ie dat ze dan rood moet hebben. Dan is Jolien de mol toch niet. Maar waarom duidt hij dan Alina aan ? Om de groepspot veilig te stellen moet je een kandidaat aanduiden, zeker niet de mol. Of misschien heeft hij inderdaad de groepspot op het spel gezet om een "mogelijke mol" te testen ? Alina geeft inderdaad niet veel weerwerk. Het kan een test geweest zjin. Maar waarom gaat de ganse groep hiermee dan zo snel akkoord ? Want ze weten allemaal dat dan de pot verloren is, als ze allemaal op Alina zitten. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat niemand hiertegen zou protesteren (verlies van geld). Voor mij is het waarschijnlijker dat alle kandidaten akkoort gaan met de switch, omdat ze Alina zien als een kandidate en geen mol. Als ze dan rood had, zijn zij tenminste safe (want dan stopt het spel, een voortzetting brengt alleen maar hun eigen in gevaar).

Dus als we dit allemaal samenvatten, dan is er maar 1 conclusie:
- Christian is niet de mol (want de mol zou toch niet diegene met rood voordragen en de proef laten lukken)
- Jolien is niet de mol (want rood en weerstand)
- Aline is niet de mol (want krijgt vertrouwen van iedereen)

Dan rest er:
- Bart of Dorien is de mol

Vermits Dorien ook het "vertrouwen" gekregen heeft van de groep in het begin, rest er alleen:

"Bart is de mol" 🙂

-----
UPDATE: oops, het klopt niet. Als Christian niet de mol is en "voelt" dat Jolien rood heeft, waarom zou hij dan switchen ?? TENZIJ hij op Jolien zat als mol, was er eigenlijk geen reden om te switchen.
Laatst gewijzigd door geertn444 op 06 apr 2020, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

joeri.michiels06 apr 2020, 13:28

 176  Sven
chicawah.janssen schreef:Vuurwerk? :mrgreen:
Het probleem is dat wie eerst aan de beurt komt waarschijnlijk nooit zal zeggen dat hij/zij rood heeft.
Klopt, Bart had dit moeten zeggen dan. En eerlijk, ik zie hem er nog toe in staat ook 😃 Hoop dat dit ooit nog eens gebeurd in een volgend seizoen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT06 apr 2020, 13:30

 767  Yens
Kite schreef:Ik had het gevoel dat het momentum om Jolien haar pijl af te vuren aan het kantelen was naar de richting om Christian zijn pijl af te vuren. Christian probeert dit dan te stoppen door de focus te verleggen, naar Alina, om toch zelf buiten schot te blijven.
Dit is ook exact wat ik gisteren dacht, maar ik zou het nog eens moeten herbekijken om zeker te zijn. Jolien lijkt eerst door de meerderheid aangeduid te zullen worden, maar door haar tegenaanval en de reactie van Christian lijkt de verdenking steeds meer naar hem te kantelen als kandidaat met het rode scherm. Het wordt hem plots te heet onder de voeten en hij voelt dat als hij verder blijft discussiëren met Jolien in combinatie met de weinige tijd die dan nog over is, hij wel eens degene zou kunnen zijn wiens pijn afgevuurd wordt en dus naar huis zal moeten (indien het klopt dat hij de oorspronkelijke afvaller is natuurlijk). Daarom switcht hij op het laatste moment snel naar Alina, zijn laatste kans om zijn eigen vel nog te redden, wat hem zelfs lukt.

Mijn conclusie: Christian had het rode scherm en Alina is de mol 😉
Gebruikersavatar

Moldedju06 apr 2020, 13:32

 507  Yens
Klaartje schreef:Wel Geertn, over wie welke namen noemt heb ik zelfs niet willen nadenken, want dan beland ik in een doolhof van speculaties, waar ik nooit ga uitkomen.

Ik zie alleen dat als Christian de Mol zou zijn, hij in discussie treedt met Jolien om er een soort spelletje van te maken om te zien hoe fel ze zich verweert en die discussie lang genoeg te rekken, totdat de tijd bijna op is, om dan plots te switchen naar Alina (van wie hij als Mol waarschijnlijk wel weet dat zij een groen scherm had, omdat hij ook weet dat Jolien rood heeft?).

Maar ik zeg het: Christian als Mol vind ik zo onwaarschijnlijk gezien de gebeurtenissen tot nog toe. Het zou de eerste mol zijn voor wie het tot vorige aflevering niet lukte om meer dan de helft van het te winnen bedrag uit de pot te halen. Ze zaten vorige aflevering aan ruim 16000 , bijna 17000 euro, maar tel daarbij de 10200 in de min van bij de start en dan hadden ze eigenlijk op dat moment 27000 euro al bijeen gespeeld op ongeveer 53000. Dat is dus de helf...
Mijn conclusie is dezelfde uit deze proef:
1. Jolien is niet de mol (zoals reeds herhaaldelijk gezegd)
2. Christian is niet de mol
- Als hij het rode scherm kent: Hij zou Jolien toch ook niet gaan beschuldigen in ronde 2 terwijl iedereen richting Salim aan het wijzen was (die groen had, laten gaan dus).
- Als hij het niet kent: dan gaat hij op het einde niet de kans wegnemen dat zijn pijl wordt afgeschoten

Ah ja, en het is nu voor mij ook helemaal duidelijk dat Christian denkt dat Bart de mol is.
Gebruikersavatar

Taupe07706 apr 2020, 13:44

 767  Yens
geertn444 schreef:@klaartje: volgens mij klopt dit toch niet, want waarom zou Christian (als mol) dan Jolien noemen als naam ? Wetende dat die het rode scherm heeft ? Dat zou een flater van de mol zijn geweest. Hij had beter Alina direct genomineerd.
En Christian zit in het midden. Er was 2x Jolien en 1x Christian genomineerd. Chrtian noemt nog eens Jolien en zo legt hij Jolien -vast-. En dit wordt bevestigd door Dorien: "tjsa, het maakt toch niet meer uit wat ik kies". En -dan- pas blijkt Christian zijn flater te beseffen en verandert hij ? Het is natuurlijk mogelijk, het kan, maar het is onwaarschijnlijk en zou op een flater van de mol wijzen (langs de andere kant: ik vind het wel een beetje vreemd dat hij door het productieteam nog mag veranderen...).
Waarom legt Christian Jolien vast? Dorien zie dat ook verkeerdelijk. Als zij en Bart beiden Christian zeggen dat zitten ze toch in een patstelling? En moet er opnieuw gekozen worden.
Ik stel me de vraag of de kandidaten hun groen en rood scherm zagen en de mol de naam van het rode scherm? Dan moet hij/zij op dat moment beslissen wat beste is en ervoor zorgen dat die persoon met rode scherm niet gekozen wordt. Dus gisteren tijdens en na die proef dacht ik dat de mol iemand moest zijn die we veel vuldig gehoord hebben. Erna denk ik bij mezelf... moet de mol dat doen als het rode scherm niet wordt genoemd? Dan kan hij misschien beter toch in de luwte blijven en enkel tussenkomen als men rode zou kunnen vinden.
Veel om over na te denken!
Gebruikersavatar

sdz199206 apr 2020, 13:51

 66
Mijn tunnel waar ik nu inzit: Alina is de mol, Bart had het rode scherm.

Wat ga je als Mol volgens mij zeker niét doen? Dat is jezelf heel hard verdedigen als ze je pijl willen afvuren + de persoon met het rode scherm verdacht maken. En wie wil te allen koste vermijden dat hun eigen pijl afgevuurd wordt? Jolien, Christian en op een minder agressieve manier Bart (want die richt alle focus meteen op Salim en Dorien en kijkt met veel plezier naar de discussie tussen Jolien en Christian). Dan blijft nog over: Dorien en Alina. Ik vond Alina toch echt heel makkelijk op te geven wanneer zij verdacht werd op het einde. Ze bleef daar heel kalm bij een cruciale keuze die ervoor zou kunnen zorgen hebben dat ze wel naar huis zou gemoeten hebben (als ze kandidate zou geweest zijn). Dorien heeft volgens de follow the money al redelijk wat geld opgebracht, werd verkozen als volksvertegenwoordiger en zou toch wel een heel opvallend in de spotlights gezet worden door de productie. Conclusie: Alina is de mol.

Er is echt toch een reden waarom niemand Bart zijn pijl wil afvuren ook. Zijn ze er dan allemaal echt zo van overtuigd dat hij de Mol op het spoor is? Dat moet toch de reden zijn, want als ze hem ervan verdenken dat hij de Mol is, zouden de anderen zijn keuzes voor Dorien en Salim toch niet zo snel volgen? Ik vond Bart echt niet zelfzeker overkomen bij die onderhandeling. Toch zeker niet zo zelfzeker als hij daar bij de vliegtuigproef zat. En het is niet dat hij geen namen noemt van personen die hij dus niet verdenkt mol te zijn, want hij noemt heel snel Dorien en Salim.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 34