Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

joachim.morrens06 apr 2020, 00:36

 200  Yens
Dominique schreef:Ook iets dat me opviel.

De eerste ronde: Salim en Dorien worden beiden als verdachten genoemd door iemand. Ze antwoorden beiden die rechtstreekse beschuldiging met 'dan mag je mijn pijl neerleggen.'

Op dat moment heeft nog niemand Bart zijn naam genoemd. Maar toch heeft die blijkbaar de nood om uit zichzelf te zeggen dat zijn pijl ook neergelegd mag worden, dat het hem niet uitmaakt.

Waarom doet die dat?

1. Het maakt me niet uit want ik ben zeker van mijn mol en zal zelfs als we 3 groene pijlen afschieten - bij een extra vragenronde heb ik een hoge score en vlieg ik er niet uit. (En ik speel niet voor het geld 😎 )
2. Ik ben de mol, dus verspeel die pijl maar.
3. De anderen vanuit zichzelf het idee geven dat die zeker geen rood had en dus meer kans om een rode pijl te vinden.
4. Blufpoker


1 zinneke, 4 scenarios. Mindfucked as hell 😃

Klopt!! Viel me ook heel hard op, en zoals ik het toen zag: Blufpoker! Volgens mij had hij rood en wou hij meteen proberen de touwtjes in handen nemen en idd wegbluffen... Zodat niemand nog zou denken dat hij het was... Tis ne advocaat voor iets he!
Toch viel het wel op dat hij rustiger was als anders...
Gebruikersavatar

AlinaIsDeMol06 apr 2020, 00:43

 2  Sven
Ik ben niet zeker wie de afvaller is, maar ik kan ten slotte zeggen dat ieder geval Bart het niet de afvaller is. 1) Bart is vrij zeker over z'n mol (hij wilde bijvoorbeeld vorige aflevering maar 2 pas vragen krijgen i.p.v. 3 ) 2) Ik denk dat hij gewoon geen namen heeft genoemd aangezien hij de andere kandidaten niet op de hoogte wil brengen wie hij verdenkt.

Alina was verdacht stil en ik vond bijzonder raar dat zij niet intensief voor haar op kwam terwijl mij juist het type leek dat zo assertief is. (Zoals de graafopdracht en de eerste aflevering van de mol). Ik denk dat ze gewoon oprecht in shock was dat de meerderheid van de groep haar verdenkt en gelooft dat zij niet de mol kan zijn . (buiten Bart en Dorien volgens mij verdenken ze Alina op dit moment).
Gebruikersavatar

flore.bruyninckx06 apr 2020, 00:59

 13
Ik vond hier de reacties van Alina heel raar. Het leek alsof ze haar dag niet had ofzo want ze keek de hele tijd boos en was heel aanvallend. Wat ze normaal eigelijk totaal niet is.
Er was op dat moment iets mis met haar maar ik weet niet wat. Als iemand iets weet?!
Gebruikersavatar

nick.timmermans06 apr 2020, 02:08

 1
Als mol zijnde wil je dat uw naam gekozen wordt want dat is 1 pijl minder, en ik vermoed bij de laatste beurt was de mol zijn pijl nog niet de lucht ingegaan, mijn statistiek is niet de beste maar als mol zijnde wetende dat jouw pijl nog niet de lucht is ingegaan en er zijn al 2 pijlen weg is de kans 4/6 dat ze juist zitten dus wil je tijd rekken door de discussie aan te gáán
Gebruikersavatar

Social06 apr 2020, 02:11

 353  Uma
zakke langs zijkant schreef:Even terzijde: ik vond deze opdracht wel een beetje teleurstellend. Door de trailer van vorige week over deze aflevering keek ik erg uit naar deze 'speciale eliminatie', maar ik vond het wel bijna een kopie aan de eliminatie in Zuid-Afrika toen Marzena het spel moest verlaten, buiten de vijf vragen dan..
En laat dat nu net het probleem zijn van dit seizoen. Het draaiboek lijkt veel te veel op de andere seizoenen.
Gebruikersavatar

Polle de Molle06 apr 2020, 02:32

 135  Bert
Wat ik hier wil ontleden is Christian zijn beslissing om opeens compleet te veranderen van Jolien naar Alina.

Op dit moment zijn er 2 stemmen voor Jolien en 1 voor Christian zelf. Wanneer hij dan moet beslissen kiest hij voor Jolien. Gevolgd door Dorien die duidelijk laat weten dat ze ook voor Jolien zou gaan. Hierna volgt er wat heen-en-weergepraat tussen hem en Jolien. Dit stopt wanneer Jolien de handdoek in de ring werpt en zegt "Doe maar". Dan wisselt Christian zijn stem van Jolien naar Alina.

Er zijn 3 scenarios:

1) Christian is de mol niet en heeft een rood scherm gekregen. Ik zie dan niet in waarom hij dan nog zou wisselen met een ander persoon. Hierbij maakt het niet uit wiens pijl er gekozen wordt, zolang het niet jouw pijl is. Waarom wilt hij dan alles riskeren als er al met zekerheid met de meerderheid van de stemmen én toestemming van Jolien een andere pijl mag worden afgeschoten. Ik kan hier geen enkel strategisch doeleind bij bedenken als gewone speler met een rood scherm. Dus ik durf gerust zeggen dat dit scenario niet kan.

2) Christian is de mol niet en heeft een groen scherm gekregen. Uiteraard wil je dan dat rode pijl wordt afgeschoten en er geld binnenkomt. Hij weet ook dat hij een stap dichter bij de mol is dan iemand anders (dit kan natuurlijk 1 vraag schelen of in het ergste geval 0 vragen maar dat puur het op tijdsverschil aankomt). Heeft hij dan andere redenen? Misschien denkt hij dat Alina een rood scherm heeft en wilt wat geld in de pot? Misschien verdenkt hij Alina als mol en wilt extra bevestiging? Misschien is hij de mol op spoor en wilt hij zien of zijn tweede verdachte eruit ligt? Misschien ontdekt hij door de stress van Jolien dat zij het rode scherm heeft en hij wil een persoon meenemen die hij volledig kan afschrijven als mol? Of misschien wil hij zijn sterkste concurrent testen? Er zijn veel meer mogelijkheden (waarvan ik er nog een paar kan opnoemen) waarom hij dit zou doen in vergelijk met scenario 1

3) Christian is de mol en heeft een groen scherm gekregen (uiteraard). Hij weet dan uiteraard wie er een rood scherm heeft gekregen. Dit scenario heeft twee opties:
Als Jolien een groen scherm heeft, dan zit hij zichzelf ferm goed tegen te werken. Als mol heb je de opdracht al laten slagen, je het het merendeel van de stemmen op Jolien en de toestemming. Het ging in the pocket zijn als mol. Dit kan dus niet, gewoon te absurd om dit te doen als mol.
De andere optie is dat jolien een rood scherm heeft. Hij heeft dan met een laatste kans de groep kunnen misleiden en de opdracht nog steeds kunnen laten doen falen. Maar waarom dan? Waarom niet eerder Alina zeggen, bijvoorbeeld op het moment dat hij moest stemmen. Als mol zijnde moet je alarm al afgaan dat Jolien niet in de gevarenzone mag zitten. Er waren 2 stemmen voor Jolien en 1 voor zichzelf. Waarom noemt hij daar Alina niet op als stem? Zo gemakkelijk neerleggen als mol zou ik het niet noemen. Is het puur van de emotionele stress omdat hij Alina graag heeft als reismaatje en haar niet kwijt wilt? Dat denk ik niet. Dit zou een te harde flater zijn als mol. Maar hoe je het draait of keert, dit is de optie die kan gebeuren bij dit scenario.

Dus als we alles samenvatten durf ik concluderen dat Christian geen rood scherm had gekregen. Ik kan niets verzinnen waarom hij deze acties zou doorvoeren als kandidaat met een rood scherm.

Het rode scherm zat dus bij Bart of Jolien. Mensen die denken dat Christian wel het rode scherm had, dan vraag ik me toch af hoe je scenario 1 kan goedpraten? Want naast een stommiteit van de stress die te groot werd kan ik echt geen enkele andere reden bedenken waarom dit het geval zou zijn.
Gebruikersavatar

schotte.jelle06 apr 2020, 08:11

 143
Ik lees her en der dat de mol MOEST gaan voor 3 groene pijlen, om zo geen geld in de pot te krijgen... daar ben ik het dus niet helemaal mee eens. De mol moet hier kiezen tussen de pest en de cholera. Want 3 groene schermen mogen dan misschien geen geld betekenen, het betekent ook dat de afvaller kans maakt zich te herstellen en dus potentieel heel veel te weten te komen over zijn/haar identiteit...
Gebruikersavatar

andy.de-backer06 apr 2020, 09:00

 9  Yens
Polle de Molle schreef:Wat ik hier wil ontleden is Christian zijn beslissing om opeens compleet te veranderen van Jolien naar Alina.

Op dit moment zijn er 2 stemmen voor Jolien en 1 voor Christian zelf. Wanneer hij dan moet beslissen kiest hij voor Jolien. Gevolgd door Dorien die duidelijk laat weten dat ze ook voor Jolien zou gaan. Hierna volgt er wat heen-en-weergepraat tussen hem en Jolien. Dit stopt wanneer Jolien de handdoek in de ring werpt en zegt "Doe maar". Dan wisselt Christian zijn stem van Jolien naar Alina.

Er zijn 3 scenarios:

1) Christian is de mol niet en heeft een rood scherm gekregen. Ik zie dan niet in waarom hij dan nog zou wisselen met een ander persoon. Hierbij maakt het niet uit wiens pijl er gekozen wordt, zolang het niet jouw pijl is. Waarom wilt hij dan alles riskeren als er al met zekerheid met de meerderheid van de stemmen én toestemming van Jolien een andere pijl mag worden afgeschoten. Ik kan hier geen enkel strategisch doeleind bij bedenken als gewon...
Ja ik denken ook dat hij optie 2 had' Christian in de mol niet en heeft een groen scherm maar dat hij nadien bevestiging meer bevestiging wil hebben over wie voor hem zijn mol is... alina
Gebruikersavatar

schotte.jelle06 apr 2020, 09:03

 143
De taak van de mol is mijn inziens, nog meer dan geen veld verdienen, niet ontmaskerd worden...
Gebruikersavatar

kmol06 apr 2020, 09:07

 3
Wel, ik dacht aan volgende scenario (volgens mij nog niet zien passeren).

Aan Jolien haar reactie te zien denk ik ook dat zij rood kreeg en zeker niet de mol is (moest ze dat wel zijn dan had ze iets gezegd in de aard van "oké dan, schiet mijn pijl maar af" en de 2000 euro was ook niet binnen). Christian is zeer slim, en had dit ook door. Stel dat hij verandert van Jolien naar Alina omdat hij Alina verdenkt, om zo een extra bevestiging te hebben van zijn mol?

andy.de-backer schreef:Ja ik denken ook dat hij optie 2 had' Christian in de mol niet en heeft een groen scherm maar dat hij nadien bevestiging meer bevestiging wil hebben over wie voor hem zijn mol is... alina
Je was mij net voor
Gebruikersavatar

Paraceta06 apr 2020, 09:09

 717  Sven
Zou de afvaller enorm veel kunnen opmaken uit zijn/haar rode scherm in deze fase van het spel? Ofwel spreidt hij/zij nog en dan betekent dat dat minstens 1 persoon fout is (maar dat is sowieso het geval want er is maar 1 Mol), ofwel heeft hij/zij ingezet op 1 persoon en weet hij/zij dus dat het die persoon niet is. Maar uiteindelijk blijven er dan nog steeds 3 of 4 (als hij/zij alles op Salim had ingezet) mogelijke Mollen over. Dus als Mol zou ik hier sowieso ook voor geen geld in de pot gaan.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 34