Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

schotte.jelle06 apr 2020, 09:13

 143
Uit een rood scherm kan je mogelijk niet veel opmaken, maar als je het nadien omgedraaid krijgt naar een groen scherm, dan is de kans toch zeer reëel dat je op het juiste spoor zit...
Gebruikersavatar

Paraceta06 apr 2020, 09:15

 717  Sven
Alles hangt natuurlijk af van de inhoud van die 5 laatste vragen. Of die zeer specifiek (telkens 1 persoon als antwoordmogelijkheid) of niet zijn, dat bepaalt hoeveel informatie de eerste afvaller eruit kan opmaken.
Gebruikersavatar

schotte.jelle06 apr 2020, 09:18

 143
Mijn onderliggend "punt" is: deze proef inhoudelijk beoordelen is zeer moeilijk.
De mol kan zowel aansturen op rood als op groen.
De kandidaten moeten sowieso aansturen om hun pijl niet te zien krijgen. Bij rood liggen ze eruit, en groen is een stap dichter bij geen geld en vooral, extra vragen / extra kans om er toch nog uit te liggen.

Ik concludeer dat de manier waarop, de lichaamstaal,... moeten bekeken worden en dus niet de inhoudelijke discussie...
Edit: De factor geld moet je, voor de kandidaten alvast, compleet niet meenemen in de analyse. Daar denken ze in het geheel niet aan als er een eliminatie op het spel staat
Laatst gewijzigd door schotte.jelle op 06 apr 2020, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren06 apr 2020, 09:21

 79  Uma
Ik denk eerder dat de afvaller nipt aan de dans ontsprongen is, en dat die dus niet heel veel informatie uit zijn/haar rode scherm haalde. Salim zat hoogstwaarschijnlijk ook verkeerd, en die is niet veranderd. Het slimste wat de afvaller dan kan doen, is simpelweg het roer compleet omgooien en hopen dat deze nu meer vragen juist heeft dan Salim.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 apr 2020, 09:51

 8153
Vermoljoen schreef:De vraag is hier vooral of de Mol weet wie de afvaller is. Ik hoop eerlijk gezegd van niet. Zou toffer zijn als diegene het zelf ook moet uitzoeken.
De proef deed mij denken aan de afvaller die zijn vel kon redden in Zuid-Afrika en de kofferjespref op de luchthaven in Mexico.
Bij de kofferjesproef wist de mol wie de afvaller was, bij de proef in Zuid-Afrika weet ik het niet (meer).
Hier was de mol inlichten een fluitje van een cent: niet nodig om de mol zzijn/haar groene scherm te tonen, de naam van de afvaller op het scherm volstond.
Ik vond Bart en Alina verdacht stil in deze proef. Ofwel had Bart rood ofwel wilde Bart (weer eens) niet in zijn kaarten laten kijken door namen te noemen.
En Alina... tja, die is voor mij de mol.
Gebruikersavatar

schotte.jelle06 apr 2020, 09:55

 143
Bart is toch niet zo stil hoor...
Hij is de eerste die een verdenking uit ( op Salim ), zegt vrijwel meteen "duw mijn pijl ook maar om" en verderop stuurt hij de boel nogmaals met een korte interventie opnieuw richting Salim. Hij zegt idd niet heel veel, maar met wat hij zegt stuurt hij de boel wel aan...en hij heeft toch alvast grote invloed op 1 van de 3 pijlen...

Wat ik mij afvraag: Bart's pijl is de enige die niet geviseerd wordt... Is dat omdat de groep hem als mol uitsluit, of is het omdat de groep uitsluit dat hij als kandidaat rood kan hebben ( en dus zeker weet wie de mol is )
Gebruikersavatar

Den_Chris06 apr 2020, 10:21

 3
Polle de Molle schreef:3) Christian is de mol en heeft een groen scherm gekregen (uiteraard). Hij weet dan uiteraard wie er een rood scherm heeft gekregen.
Zijn we zeker dat de mol deze info heeft gekregen?
Gebruikersavatar

Mer2806 apr 2020, 10:31

 302
kristof.m schreef: Zijn we zeker dat de mol deze info heeft gekregen?
Nee, ik zou denken dat de mol niet weet wie de afvaller is, zoals in alle andere afleveringen, maar wie weet. Hopelijk geven ze meer informatie hierover in de reveal-aflevering.
Gebruikersavatar

JBB06 apr 2020, 10:41

 439  Uma
Ook interessant hier was het feit dat iedereen plots veranderde naar Alina (omdat Christian plots van gedacht veranderde...)

Dat zou kunnen betekenen dat Alina niet verdacht wordt als mol door de meeste kandidaten? Want de enige persoon van wie je hier niet de pijlen wilt zien, is jouw mol verdachte, toch?

Bart wordt trouwens op geen enkel moment in verdenking gesteld...

Man man, dit is zo een 'sleutelproef' waar ongelofelijk veel zaken mee gemoeid zijn. Ik ben zeer benieuwd om over een paar weken dit terug te zien, wetende wie de mol was en wie de afvaller...
Gebruikersavatar

schotte.jelle06 apr 2020, 10:44

 143
Wat mij opvalt is dat Jolien, die nochtans heel sterk aanstuurt op Christian, zich snel laat meeleiden naar Alina...

Ik zit / zat nochtans op Christian als rode pijl, maar dit wijst dan toch eerder naar Jolien...
Gebruikersavatar

rob.reynders06 apr 2020, 10:46

 13
Wa een opdracht was dit!! Ik denk dat je hier heel veel info kan uit halen,

Dorien: gaf wel heel weinig weerwoord toen haar pijl zou omgeduwd worden, als ze de mol is is zoiets wel handig, want, zowiso groen, + 1 kans minder om geld te verdienen

Jolien: Net omgekeerd, gaf heel veel weerwoord, als mol niet echt handig, ze ging ook nogal fel tekeer om Christian zijn pijl om te duwen, en dat zou geld betekend hebben.

Christian: Voor mij duidelijk, hij had het rode scherm. was het niet hij die onmiddellijk opperde om Dorien hare pijl om te duwen? Dit zou voor Christian een 1ste check kunnen zijn: Stel hij verdacht 2 personen Dorien en ??, en had de 1ste test volledig ingevuld op 1 persoon; Hij weet door het rode scherm dat hij fout zit, en in ultieme poging zijn vel te redden gooit hij de naam van Dorien in de groep, vooral om reactie uit te lokken, Dorien geeft weinig weerwoord, en bevestigd hiermee Christan zijn vermoedden. Bij het rondje Salim gaat hij gewoon mee, bij het laatste rondje valt ook zijn naam, vandaar dat hij waarschijnlijk terug fel oppert om Jolien haar pijl te doen vallen. Indien deze theorie klopt ook meteen de uileg waarom de afvaller zijn vel heeft kunnen redden.
Gebruikersavatar

BeaVer06 apr 2020, 10:48

 1293  Uma
Als je de mol bent, wil je misschien nerveus overkomen en zo laten blijken dat je een rood scherm zou gekregen hebben.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 34