Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle05 apr 2020, 21:59

 263
Christian (mijn mol) kreeg plots de hint door dat Jolien de afvaller zou zijn - dus 2000 euro voor de groep. Daar moest dringend wat aan gedaan worden, dus kreeg hij een hint van Gilles en switchte hij snel naar Alina.

Rest de vraag: wat was de hint van Gilles? 😛
Gebruikersavatar

DenAcied05 apr 2020, 22:03

 9
Ik denk eigenlijk dat de mol nog voor de eliminatie al zou weten wie rood krijgt in dit geval, niet zeker dat die tijdens de eliminatie nog tips zou krijgen.
Dat er minstens 2 vragen verschil moesten zijn, dat klopt niet. Voor hetzelfde geld zat iedereen er bonk op en kwam het neer op de tijd die ze nodig hadden om de vragen te beantwoorden, want dat speelt ook mee.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT05 apr 2020, 22:09

 767  Yens
Ik vermoed dat Christian hier oorspronkelijk het rode scherm had. Hij komt veel nerveuzer over dan normaal en gaat meteen in de aanval tegen Jolien als zij hem vernoemt. Ik moet ook alles nog eens herbekijken om zeker te zijn, want er gebeurde zo veel dat het moeilijk was om alles nog duidelijk te volgen en onthouden. Alina blijft opvallend stil en probeert volgens mij op die manier zichzelf ook verdacht te maken. Verbaasde mij dus ook niet dat net zij voor Jolien koos als Christian inderdaad de afvaller blijkt te zijn.
Gebruikersavatar

nyckelpiga05 apr 2020, 22:14

 69
DenAcied schreef:Ik denk eigenlijk dat de mol nog voor de eliminatie al zou weten wie rood krijgt in dit geval, niet zeker dat die tijdens de eliminatie nog tips zou krijgen.
Dat er minstens 2 vragen verschil moesten zijn, dat klopt niet. Voor hetzelfde geld zat iedereen er bonk op en kwam het neer op de tijd die ze nodig hadden om de vragen te beantwoorden, want dat speelt ook mee.
ik denk ook dat de mol wist wie de afvaller was, dan kan hij/zij mooi inspelen op wat de anderen zeggen en als het misloopt proberen te manipuleren zodat er geen geld wordt binnengebracht. Lijkt mij ook logisch dat de mol het zou weten want het is een opdracht waar er geld kan verdiend worden, dus dan moet de mol toch de kans krijgen om ervoor te zorgen dat er 3 groene pijlen worden afgeschoten (of tijd rekken). Als mol zou ik juist zenuwachtig doen zodat ze mij zouden kiezen, dan ben je al zeker van 1 groene pijl.
Gebruikersavatar

TDB05 apr 2020, 22:16

 9
Wat mij opviel was dat niemand Bart in vraag heeft gesteld. Hij is praktisch volledig buiten schot gebleven. Gaan ze uit van dat hij d'office een groene pijl heeft aka de mol?
Gebruikersavatar

schotte.jelle05 apr 2020, 22:19

 143
In de discussie met Jolien komt Christian toch veel nerveuzer, onnatuurlijker,... over dan Jolien... hij hakkelt, draait alle kanten op,...
Gebruikersavatar

Cedric05 apr 2020, 22:21

 2834  Uma
chicawah.janssen schreef:Hij was wel héél snel om de pijl van Alina om te gooien.
De vraag is waarom...
Het lag ook al vast hé. Christian en Salim hadden Alina genoemd, Jolien volgde, dus ze waren met 3. En zo veel tijd was er niet meer over.
Zelfs al zouden Alina, Dorien en Bart op iemand anders stemmen, dan was het ex-aequo, moest er gediscussieerd worden en waren ze buiten tijd waardoor de kans verkeken was..

Dus er waren nog 2 scenario's:
- Gokken op Alina
- Nog Bart en Dorien uithoren, waardoor het ofwel toch Alina wordt, ofwel een ex-aequo en tijdverlies.
Gebruikersavatar

Dominique05 apr 2020, 22:22

 61
Ook iets dat me opviel.

De eerste ronde: Salim en Dorien worden beiden als verdachten genoemd door iemand. Ze antwoorden beiden die rechtstreekse beschuldiging met 'dan mag je mijn pijl neerleggen.'

Op dat moment heeft nog niemand Bart zijn naam genoemd. Maar toch heeft die blijkbaar de nood om uit zichzelf te zeggen dat zijn pijl ook neergelegd mag worden, dat het hem niet uitmaakt.

Waarom doet die dat?

1. Het maakt me niet uit want ik ben zeker van mijn mol en zal zelfs als we 3 groene pijlen afschieten - bij een extra vragenronde heb ik een hoge score en vlieg ik er niet uit. (En ik speel niet voor het geld 😎 )
2. Ik ben de mol, dus verspeel die pijl maar.
3. De anderen vanuit zichzelf het idee geven dat die zeker geen rood had en dus meer kans om een rode pijl te vinden.
4. Blufpoker


1 zinneke, 4 scenarios. Mindfucked as hell 😃
Gebruikersavatar

BeaVer05 apr 2020, 22:22

 1293  Uma
chicawah.janssen schreef:Hij was wel héél snel om de pijl van Alina om te gooien.
De vraag is waarom...
Omdat de tijd quasi op was en ze hadden telkens maar 5min (of zoiets) om een naam te geven en dus de pijl om te gooien.
Gebruikersavatar

kwistet05 apr 2020, 22:25

 15  Yens
Dorien en Salim worden als eerste afgeschoten. Het lijkt er dus op dat zij het minste verdacht worden door de andere spelers. Toevallig de personen die in de vorige aflevering ook de vertegenwoordigers waren én de pasvragen hadden?
Gebruikersavatar

schotte.jelle05 apr 2020, 22:29

 143
Deze proef moet je 20x herbekijken, steeds uit andere standpunten... zelfs de stoel waarop je zit speelt een cruciale rol.
Bij zo’n proef zal het namelijk “altijd” tot stemming komen, en dan is het logisch dat mensen het rijtje afgaan... wie eerst mag stemmen, beïnvloedt de gehele boel, want het is zeer veilig voor de volgende om mee op die kar te springen...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 34