Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT13 apr 2020, 23:02

 767  Yens
chicawah.janssen schreef:Great minds think alike... We zitten weer eens met dezelfde gedachte.
Ik vond deze proef saai, niet grappig, niet mooi om naar te kijken en het leek wel alsof ze die er gewoon ingestoken hebben omdat er zo goed als geen kosten aan verbonden waren.
Ik zou zelfs meer zeggen : ik vond dit een proef De Mol onwaardig.
Trouwens (en dit terzijde) in het algemeen valt deze reeks mij tegen. Er waren enkele uitschieters en schitterende proeven, maar veel proeven vond ik maar zwak (Vradetotrappen o.a.) en Griekenland kan qua setting en couleur locale echt niet tippen aan Argentinië, Zuid-Afrika, Mexico en Vietnam. Nu ja, het kon natuurlijk niet in stijgende lijn blijven gaan.
En qua groep vind ik deze groep de flauwste en meest kleurloze ever, op Bart en Christian na die er gelukkig nog allebei bij zijn.
Ik snap je, maar ben het hier niet mee eens. Dat is persoonlijke mening natuurlijk. Ik vond het seizoen van Mexico en vooral door de groep net iets minder, maar daarom vond ik het nog niet slecht. Gewoon een kleine teleurstelling tegenover andere jaren, wat jij nu waarschijnlijk bij dit seizoen ook hebt. Deze opdracht daarentegen vond ik ook niet echt geslaagd, enkel de 'twist' met de terugkeer van Salim was leuk
Gebruikersavatar

Moldedju13 apr 2020, 23:23

 507  Yens
Stel dat Bart de mol is.
Dan weet hij dat Salim gaat lopen tegen Alina en Salim is toch altijd sneller dan Alina?
Waarom wil hij dan plots zelf lopen? Om dan met een knullige move in de kiezeltjes te duiken en zich verdacht te maken?
Gebruikersavatar

elkemol13 apr 2020, 23:27

 654
Moldedju schreef:Stel dat Bart de mol is.
Dan weet hij dat Salim gaat lopen tegen Alina en Salim is toch altijd sneller dan Alina?
Waarom wil hij dan plots zelf lopen? Om dan met een knullige move in de kiezeltjes te duiken en zich verdacht te maken?
stel dat een andere kandidaat dan tegenover hem stond en Salim had herkend. Dan zou er discussie kunnen ontstaan die de mol op dat moment niet kan controleren. De mol heeft het liever zelf in handen, denk ik.
Ik denk trouwens niet dat Bart expres gevallen is, ook al zou me dat goed uitkomen.
Gebruikersavatar

Moldedju13 apr 2020, 23:42

 507  Yens
Als een andere kandidaat Salim zou herkennen, wat voor discussie zou er dan kunnen ontstaan? Ik begrijp je punt niet.
Gebruikersavatar

elkemol13 apr 2020, 23:44

 654
Moldedju schreef:Als een andere kandidaat Salim zou herkennen, wat voor discussie zou er dan kunnen ontstaan? Ik begrijp je punt niet.
waarom Salim daar is en over het feit dat hij de proef eigenlijk moet doen mislukken uit eigenbelang en in het belang van de mol. Gaan de kandidaten dat wel willen. Mss wel, mss niet. vanuit menselijk oogpunt wss wel, vanuit het spel oogpunt mogelijk niet.
punt blijft wel dat Salim wss sneller loopt dan de andere kandidaten. Maar stel dat hij toch van gedachten zou veranderen en nog geld in de groepspot zou willen steken, omdat hij uiteindelijk ook voor het spel heeft gespeeld, dan zou hij mss nog wel de kandidaat kunnen laten winnen en zo een reactie uitlokken bij de mol. Dus dat hij de kandidaten helpt bij het ontmaskeren van de mol. Salim kan in tweestrijd komen.

Om al die mogelijkheden te vermijden is het sowieso interessanter dat de mol loopt tegen/voor Salim. Dat is de enige echte zekerheid dat de mol dit spelletje wint.
Gebruikersavatar

Zico14 apr 2020, 00:11

 30
elkemol schreef: waarom Salim daar is en over het feit dat hij de proef eigenlijk moet doen mislukken uit eigenbelang en in het belang van de mol. Gaan de kandidaten dat wel willen. Mss wel, mss niet. vanuit menselijk oogpunt wss wel, vanuit het spel oogpunt mogelijk niet.
punt blijft wel dat Salim wss sneller loopt dan de andere kandidaten. Maar stel dat hij toch van gedachten zou veranderen en nog geld in de groepspot zou willen steken, omdat hij uiteindelijk ook voor het spel heeft gespeeld, dan zou hij mss nog wel de kandidaat kunnen laten winnen en zo een reactie uitlokken bij de mol. Dus dat hij de kandidaten helpt bij het ontmaskeren van de mol. Salim kan in tweestrijd komen.

Om al die mogelijkheden te vermijden is het sowieso interessanter dat de mol loopt tegen/voor Salim. Dat is de enige echte zekerheid dat de mol dit spelletje wint.
Er is een reden waarom Salim meer dan 100 meter van de rest verwijderd was en zich niet eerst kwam voorstellen zoals de andere Oude Grieken. Zelfs al had Bart Salim herkend, het startschot zou gegaan zijn en ze zouden moeten sprinten. De makers willen natuurlijk niet dat Salim nog echt contact heeft met de andere deelnemers, want hij heeft kostbare informatie. Dat is ook de reden waarom de afgevallen kandidaten geen uitgebreid afscheid mogen nemen en elk vertrek zo harteloos lijkt.
Gebruikersavatar

henk-jan.paalman14 apr 2020, 00:31

 3
Afbeelding
Anibal Smelt (82) is een anagram van Salim Bentla (28). Je kan er verder niks mee, maar toch heel tof bedacht door de makers!
Gebruikersavatar

schotte.jelle14 apr 2020, 07:42

 143
Ik val in herhaling, maar Alina reageert alweer een fractie nadat iemand anders ( in dit geval Jolien ) opmerkt dat de loper Salim is ( ze heeft haar zonnebril op en kijkt "verwonderd" ) Dit is voor mij echt een rode draad... Op het allereerste zicht is dat zelden zichtbaar, voor de kandidaten dus zeker niet, maar als je erop let is het toch echt opvallend...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2020, 08:28

 8153
henk-jan.paalman schreef:Afbeelding
Anibal Smelt (82) is een anagram van Salim Bentla (28). Je kan er verder niks mee, maar toch heel tof bedacht door de makers!
Dit werd op het forum al verschillende keren aangehaald... 😉
Gebruikersavatar

sdz199214 apr 2020, 09:41

 66
schotte.jelle schreef:Ik val in herhaling, maar Alina reageert alweer een fractie nadat iemand anders ( in dit geval Jolien ) opmerkt dat de loper Salim is ( ze heeft haar zonnebril op en kijkt "verwonderd" ) Dit is voor mij echt een rode draad... Op het allereerste zicht is dat zelden zichtbaar, voor de kandidaten dus zeker niet, maar als je erop let is het toch echt opvallend...
Als Jolien de mol zou blijken, zou ik haar reactie op Salim goed geacteerd vinden.
Gebruikersavatar

schotte.jelle14 apr 2020, 09:55

 143
Ik denk dat alles heel subjectief is 🙂
Ik zou Jolien een veel betere actrice vinden dan Alina, maar vele anderen vinden net het omgekeerde...
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, en zolang niet iedereen op dezelfde mol zit, heeft die het alvast niet slecht gedaan!
Gebruikersavatar

Cedric14 apr 2020, 11:59

 2834  Uma
schotte.jelle schreef:Ik denk dat alles heel subjectief is 🙂
Ik zou Jolien een veel betere actrice vinden dan Alina, maar vele anderen vinden net het omgekeerde...
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, en zolang niet iedereen op dezelfde mol zit, heeft die het alvast niet slecht gedaan!
Dat kan je niet zeggen hé.
Enkel als ze beiden aan het acteren zijn (en dus beiden de Mol zijn), kan je zeggen dat de ene een betere actrice is dan de andere.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12