Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

The hunter13 apr 2020, 17:00

 282  Uma
14 m is zeker een goede poging, maar als ik mij niet vergis hebben mensen met dwerggroei wel goed ontwikkelde spieren. Dat zie je bij Christian toch ook aan zijn benen. Hij zal vooral vanuit zijn kracht gooien en niet vanuit snelheid wat bij speerwerpen cruciaal is.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol13 apr 2020, 17:07

 287
Wat ik hier wel vreemd vind, de val van Bart leek mij redelijk echt te zijn en te wijten aan de slechte ondergrond.

Afbeelding

Maar die val wordt hier toch wel erg goed in beeld genomen, een camera net op de plaats waar hij op de grond gaat.
Toeval? :-?
Of is dit een ingezoomd beeld van een toch algemene camera?
Voor alle duidelijk, het gaat mij over het einde van deze gif.
Laatst gewijzigd door IkBenDeMol op 13 apr 2020, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2020, 17:08

 8153
luk.overmeire schreef:Oei, dat verbaast me wel. Ik vind het dit jaar een topeditie met enkele zeer sterke kandidaten die ook nog eens lang mee gaan.
Enkel de reeks met Gilles vind ik nog beter denk ik.
Tja, smaken verschillen zeker?
Ik vind Bart en Christian bijzonder intelligent, ze hebben gevoel voor humor en spelen zeer sterk, dus die mogen van mij meteen naar de finale.
Ik mis sterke en/of grappige en/of supersympathieke figuren als Hanne, Bruno, Stijn, Gilles, Cathy (Argentinië), Davey, Sam, Bertrand, Hans, Marzena (Zuid-Afrika), Baha, Lloyd, Pieter, Pascale, Joke, Jeffrey (Mexico), Joeri, Elisabet, Kaat, Axel, Bas, Bruno (Vietnam).

IkBenDeMol schreef:Wat ik hier wel vreemd vind, de val van Bart leek mij redelijk echt te zijn en te wijten aan de slechte ondergrond.

Afbeelding

Maar die val wordt hier toch wel erg goed in beeld genomen, een camera net op de plaats waar hij op de grond gaat.
Toeval? :-?
Of is dit een ingezoomd beeld van een toch algemene camera?
Voor alle duidelijk, het gaat mij over het einde van deze gif.
Ik zou echt niet met opzet op die manier en die ondergrond willen vallen hoor! Ik zou dan eerder mijn voet eens (zogezegd) omslaan.
En alleszins op voorhand mijn schoenen slecht strikken. :mrgreen:
Gebruikersavatar

The hunter13 apr 2020, 17:11

 282  Uma
IkBenDeMol schreef:Wat ik hier wel vreemd vind, de val van Bart leek mij redelijk echt te zijn en te wijten aan de slechte ondergrond.

Afbeelding

Maar die val wordt hier toch wel erg goed in beeld genomen, een camera net op de plaats waar hij op de grond gaat.
Toeval? :-?
Of is dit een ingezoomd beeld van een toch algemene camera?
Voor alle duidelijk, het gaat mij over het einde van deze gif.
Als Bart expres zou zijn gevallen, had hij het wel ergens anders gedaan. Ergens waar geen kiezeltjes lagen :mrgreen:
Gebruikersavatar

mell.bellefontaine13 apr 2020, 17:14

 20
IkBenDeMol schreef:Wat ik hier wel vreemd vind, de val van Bart leek mij redelijk echt te zijn en te wijten aan de slechte ondergrond.

Afbeelding

Maar die val wordt hier toch wel erg goed in beeld genomen, een camera net op de plaats waar hij op de grond gaat.
Toeval? :-?
Of is dit een ingezoomd beeld van een toch algemene camera?
Voor alle duidelijk, het gaat mij over het einde van deze gif.
Ingezoomd of mss wilde ze gewoon een 'shot' hebben van hun voeten? Wordt wel vaker gedaan bij een loopwedstrijd lijkt me. Ziet er wat meer dynamisch uit.

Zullen we dus weten binnen een aantal weken. 🙂
Gebruikersavatar

IkBenDeMol13 apr 2020, 17:15

 287
Dat lijkt mij ook het slimste om niet daar te vallen 😃 Maar ik vind het toch bizar dat die camera daar dan zo schoon op staat. Ik denk ook niet dat ze gaan zeggen 'Die val, kunt ge die nog eens overdoen voor een close beeld'. 😂

Afbeelding

Kan ook puur toeval zijn hé, ben geen tv-maker. 😃
Gebruikersavatar

sdz199213 apr 2020, 17:22

 66
Denk dat dat toch puur toeval is. Zo'n val in kiezel komt toch wel aan. En zeker het feit dat Salim iets later ook twee keer viel, toont toch aan dat het aan de ondergrond lag...
Gebruikersavatar

elkemol13 apr 2020, 18:05

 654
er werd ook ergens geopperd dat de van van Bart en Salim totaal anders is...maar Salim is een voetballer (dacht ik toch) en die zijn het wel gewend om het te vallen en snel weer op te staan.
Ik denk ook niet dat Bart expres is gevallen. Zijn voet sloeg precies echt wel om.
Net zoals met het omslaan van Alina haar voet (ook echt omgeslagen) een toevalligheid die goed uitkomt of ons op het verkeerde, omgeslagen been, zetten?
Gebruikersavatar

IkBenDeMol13 apr 2020, 18:16

 287
Ik heb de beelden ook al meerdere keren bekeken en ik vind wel dat de val van Salim er wat knulliger en gemaakter uitziet dan die van Bart maar dat is weer louter toeval denk ik. En ook niet echt logisch. 😂

Ik zie bij Bart vooral een verlies van evenwicht of grip (overgang gras - steentjes) en het is Salim die precies ergens blijft hangen met zijn voet.
Gebruikersavatar

Cadfael13 apr 2020, 18:26

 229  Uma
Deze val zal wel echt zijn. Ik zie niet in waarom hij zich zou laten vallen. Voor hetzelfde geld blesseert hij zich echt.
Hetzelfde met de voet van Alina. Ze zal die wel echt hebben omgeslagen. Als ze de mol zou zijn, gaat ze dat toch echt niet faken. Als mol zou ze waarschijnlijk hebben willen lopen, maar haar voet dan omslaan, maakt haar juist verdacht en minder kans dat ze dat mag doen.
Gebruikersavatar

elkemol13 apr 2020, 18:27

 654
er wordt hier heel hard gevallen over het vallen...zouden we dat nu niet gewoon laten vallen? 😉
Gebruikersavatar

Zico13 apr 2020, 19:14

 30
sdz1992 schreef:Ook bij deze proef blijf ik voor mol Alina gaan.

Wat ga je doen als Mol? Je proberen zo snel mogelijk vast te zetten op die ideale positie. Wat Alina dus doet en niet Bart
"Alina focust zich al snel op het hardlopen".
Waarom? Deze proef was op voorhand praktisch al verloren. Niemand uit deze groep kon een sprint winnen van Salim zonder minstens 15 meter voorsprong, waarvoor al 3/4 van de proeven gewonnen moest worden en dat was onmogelijk. Bart kon het heel misschien ook gehaald hebben mits 10 meter voorsprong en wat (val)geluk. Volgens mij is de ideale positie voor de mol dus een proef waarbij een leek in principe kan winnen van de Oude Griek, liefst door maar de helft zo goed te moeten doen en zo dat voordeel voor een ander al weg te halen. Verspringen was het makkelijkst te winnen, zelf zonder de :2 joker en ook worstelen kon gewonnen worden, zeker met de :2 joker. De mol moet dus proberen minstens 1 van deze 2 proeven te laten mislukken, liefst verspringen met de joker, want dit was wel echt de makkelijkste opdracht. Zo krijgt Bart al zeker geen 10 meter voorsprong. Ik denk dat Jolien hier een beetje gemold is door de Oude Griek, want die arme man geraakte amper over 3,60m. Slechter doen dan 1,80m was voor Jolien werkelijk onmogelijk zonder 2x een ongeldige sprong te hebben en dat zou te veel opvallen. Uiteindelijk mag ze er wel gerust in zijn dat speerwerpen en discuswerpen sowieso mislukken door een gebrek aan techniek en moet ze hopen dat Dorien het geen 2 minuten uithoudt, wat uiteindelijk ook zo is. 5 meter voorsprong is voor Bart dus op voorhand al niet genoeg om een voetballer als Salim te kloppen in een sprint en Jolien is de enige die slaagt in haar proef en dus misschien wat verdachtheid wegneemt (voor zover dat nog kan).

De val van Bart was echt. Er is helemaal geen reden voor hem (zelf als hij de mol is) om zich te laten vallen. Het is sowieso heel aannemelijk dat Salim hem kan kloppen in een sprint. Als hij echt wou mollen (terwijl dat niet eens nodig was) had hij wel gewoon iets minder zijn best gedaan en op 80% gesprint.

Ook Alina haar voet was echt verstuikt. Ziet er behoorlijk lelijk uit in vertraagd beeld en heeft nog geluk dat de pijn zo snel over ging. Bij mij was dat gegarandeerd weer enkele dagen manken sinds mijn voetbalblessure.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12