Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

BeaVer13 apr 2020, 19:28

 1293  Uma
en zelf tijdens de ouzo-proef mankte ze nog. Dat kon je zien vlak voor ze de balk op ging.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren13 apr 2020, 19:51

 79  Uma
chicawah.janssen schreef:Great minds think alike... We zitten weer eens met dezelfde gedachte.
Ik vond deze proef saai, niet grappig, niet mooi om naar te kijken en het leek wel alsof ze die er gewoon ingestoken hebben omdat er zo goed als geen kosten aan verbonden waren.
Ik zou zelfs meer zeggen : ik vond dit een proef De Mol onwaardig.
Trouwens (en dit terzijde) in het algemeen valt deze reeks mij tegen. Er waren enkele uitschieters en schitterende proeven, maar veel proeven vond ik maar zwak (Vradetotrappen o.a.) en Griekenland kan qua setting en couleur locale echt niet tippen aan Argentinië, Zuid-Afrika, Mexico en Vietnam. Nu ja, het kon natuurlijk niet in stijgende lijn blijven gaan.
En qua groep vind ik deze groep de flauwste en meest kleurloze ever, op Bart en Christian na die er gelukkig nog allebei bij zijn.
Nu, dat dit een barslechte proef was, is een feit. De hele reeks, goh, hij voelt "anders" aan: de opdrachten zijn trivialer, minder sensationeel en banaler, de groep lijkt meer uit op plezier dan op effectief de mol vinden, en de mol zelf lijkt gedemotiveerd en is moeilijk te vinden. Persoonlijk vind ik dit seizoen een aangename afwisseling van het die-hard-molzoeken, maar ik kan zien waarom de meesten dit een vreemd, en zo ook "slecht" seizoen vinden.
Gebruikersavatar

Mollenspeurder13 apr 2020, 19:53

 47
Volledig mee eens. Gisteren was het ook maar méh qua opdrachten. Beetje sportspelletjes die ze onmogelijk konden winnen, wat ouzo drinken en daarna wat scoutsspelletjes.
Budgettair ook een makkelijke aflevering voor de productie.
Gebruikersavatar

BeaVer13 apr 2020, 20:07

 1293  Uma
Elk seizoen zijn er wel eens opdrachten waarvan je denkt dat ze wat minder zijn.
Om maar iets te zeggen die top of mind is bij mij,
1.) het jaar in Mexico, de gecombineerde opdracht waar:
- 3 mensen een deel pinata's moesten kapot slaan
- 3 mensen enkele dansers met sombrero's moesten volgen terwijl ze een memoryspel deden
- 2 gasten die vragen op moesten lossen en tequilashots drinken
2.) Vorig jaar in Vietnam:
- Vissen herkennen
- Silent disco opdracht
Maar telkens was dat een aflevering voor of na een zware aflevering waar psychologische of fysiek zware proeven aan te pas kwamen. Je moet toch de kandidaten zich niet constant laten uitsloven??
Ik vind persoonlijk dat elk jaar gewoon anders is, maar daarom niet slecht.
En elk jaar komt er commentaar dat de groep niet echt dat is. Elk jaar komt er kritiek op bepaalde kandidaten omdat ze te fanatiek zijn of net niet en elk jaar begint iedereen halverwege te "mekkeren" dat het te makkelijk is, dat de mol al gevonden is en dat het een slechte mol is dat jaar. En toch blijven we de laatste aflevering verbaasd en zijn we diep onder de indruk over de prestatie van de mol.
Gebruikersavatar

Cedric13 apr 2020, 20:12

 2834  Uma
Ik vraag me eigenlijk af of dit niet het soort aflevering is dat ze overal in Griekenland wel hadden kunnen opnemen.. Ouzo is overal te vinden, historische sites evenzeer, scholen ook.

Het lijkt me alsof ze met deze aflevering hebben gewacht tot het moment dat Salim (of een andere, fysiek even sterke kandidaat) zou afvallen, inderdaad net door het gemak van het organiseren van deze opdrachten.

Enfin, dit zullen we nooit weten natuurlijk, maar we weten wel dat deze aflevering bijvoorbeeld niet had gekund na het afvallen van bijvoorbeeld Dorien of Christian. Laure of Els lijken me door hun leeftijd ook niet meer de snelste lopers. Met Gilles had het misschien ook gekund, als die wat langer was gebleven.
Gebruikersavatar

BeaVer13 apr 2020, 20:17

 1293  Uma
Ik volg de redenering, maar dan wil het zeggen dat enkel Salim de kans zou gehad hebben om geld mee naar huis te nemen indien hij niet tot de finale zou geraakt zijn.
Want, wat als:
- Salim de eerste afvaller was?
- Salim er nog in zat?
Gebruikersavatar

nyckelpiga13 apr 2020, 20:25

 69
Jill schreef:Jolien zegt als eerste ‘dat is Salim’. Wat Jolien voor mij uitsluit als mol. Want de mol wist dat al en gaat dat niet als eerste zeggen.
Waarom niet? Ze zegt het pas als zijn pruik is afgevallen en het overduidelijk is, dan herkennen de anderen hem ook, en Bart ziet ook dat het Salim was. Wat maakt dat dan uit voor Jolien (als ze de mol is) dat ze zegt "dat is Salim?", de opdracht was toch al gespeeld en Salim was sneller
Gebruikersavatar

Jay-Lo13 apr 2020, 20:49

 1690  Sven
Cedric schreef:Ik vraag me eigenlijk af of dit niet het soort aflevering is dat ze overal in Griekenland wel hadden kunnen opnemen.. Ouzo is overal te vinden, historische sites evenzeer, scholen ook.

Het lijkt me alsof ze met deze aflevering hebben gewacht tot het moment dat Salim (of een andere, fysiek even sterke kandidaat) zou afvallen, inderdaad net door het gemak van het organiseren van deze opdrachten.

Enfin, dit zullen we nooit weten natuurlijk, maar we weten wel dat deze aflevering bijvoorbeeld niet had gekund na het afvallen van bijvoorbeeld Dorien of Christian. Laure of Els lijken me door hun leeftijd ook niet meer de snelste lopers. Met Gilles had het misschien ook gekund, als die wat langer was gebleven.
Als iemand anders de afvaller was hadden ze die op een andere manier ingezet denk ik dan. Goede vraag om te stellen na de laatste aflevering.
Stel: Bart viel af, kan perfect. Een van de vrouwen had ook gekund, maar dan had de mol een back up plan nodig. Bvb: Win je een discipline, 5m in het voordeel. Verlies je, 5m in het nadeel.
Alleen Christian, maar ja, die valt niet af he. :mrgreen:
Gebruikersavatar

joachim.morrens13 apr 2020, 21:51

 200  Yens
luk.overmeire schreef:Oei, dat verbaast me wel. Ik vind het dit jaar een topeditie met enkele zeer sterke kandidaten die ook nog eens lang mee gaan.
Enkel de reeks met Gilles vind ik nog beter denk ik.
Ik deel jou mening Luk! Maar we zijn precies in de minderheid 😃
Ik vind deze groep, na die in Argentie & Zuid-Afrika de beste, en in tegenstelling tot anderen vond ik de groep van Mexico veel minder leuk. Vorig jaar was ook een topgroep... Voor mij valt deze groep zeker niet uit de toon.
Ik ben akkoord dat de proeven dit jaar soms eenvoudiger zijn, maar ik herinner me dat enkele jaren terug er kritiek was dat de proeven te ingewikkeld werden zodat de gewone kijker niet meer kon volgen. Misschien hebben ze daar iets aan willen doen? En ik vind dat ze daar erg goed in geslaagd zijn...
Ik kan me ook wel herinneren dat er elk jaar kritiek is: te veel vrijstellingen en/of pasvragen, proeven die sowieso niet konden slagen, oudere deelnemers die te weinig sportief zijn...
Het is uiteindelijk allemaal persoonlijke smaak. Maar ik vind dit echt wel een topseizoen 😃

BeaVer schreef:Elk seizoen zijn er wel eens opdrachten waarvan je denkt dat ze wat minder zijn.
Om maar iets te zeggen die top of mind is bij mij,
1.) het jaar in Mexico, de gecombineerde opdracht waar:
- 3 mensen een deel pinata's moesten kapot slaan
- 3 mensen enkele dansers met sombrero's moesten volgen terwijl ze een memoryspel deden
- 2 gasten die vragen op moesten lossen en tequilashots drinken
2.) Vorig jaar in Vietnam:
- Vissen herkennen
- Silent disco opdracht
Maar telkens was dat een aflevering voor of na een zware aflevering waar psychologische of fysiek zware proeven aan te pas kwamen. Je moet toch de kandidaten zich niet constant laten uitsloven??
Ik vind persoonlijk dat elk jaar gewoon anders is, maar daarom niet slecht.
En elk jaar komt er commentaar dat de groep niet echt dat is. Elk jaar komt er kritiek op bepaalde kandidaten omdat ze te fanatiek zijn of net niet en elk jaar begint iedereen halverwege te "mekkeren" dat het te makkelijk is, dat de mol al gevonden is en dat...
Volledig mee eens 🙂
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2020, 22:21

 3423  Yens
IkBenDeMol schreef:Wat ik hier wel vreemd vind, de val van Bart leek mij redelijk echt te zijn en te wijten aan de slechte ondergrond.

Afbeelding

Maar die val wordt hier toch wel erg goed in beeld genomen, een camera net op de plaats waar hij op de grond gaat.
Toeval? :-?
Of is dit een ingezoomd beeld van een toch algemene camera?
Voor alle duidelijk, het gaat mij over het einde van deze gif.
Ik ben er echt 200% zeker van dat die val echt was, je ziet dat aan de manier waarop zijn benen alle richtingen uitgaan om toch maar te proberen zijn balans te herwinnen en daar dan jammerlijk in mislukt... Toen ik hem zag vallen dacht ik echt, die man heeft zich vreselijk bezeert, maar blijkbaar viel dat toch mee.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol13 apr 2020, 22:29

 287
Wees gerust, daar ga ik vanuit hoor, past ook niet in mijn Alina-tunnel 😂
Gebruikersavatar

Frolva13 apr 2020, 22:53

 2204
elkemol schreef:...maar Salim is een voetballer (dacht ik toch) en die zijn het wel gewend om het te vallen en snel weer op te staan.
Salim is inderdaad een voetballer. Maar die zijn het vooral gewend om te vallen en lang te blijven liggen. 😛
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12