Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

schotte.jelle14 apr 2020, 12:01

 143
het is in elk geval opvallend dat mensen het gedrag van alvast minstens 1 iemand die dus zichzelf is, als acteren interpreteren... Al zitten we in de mol, en acteert uiteindelijk iedereen wel...
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 apr 2020, 12:17

 2354  Uma
Ik snap de kritiek op dit seizoen en de opdrachten niet echt. Je kan toch niet verwachten dat elke opdracht op topniveau is? Af en toe mag er wel eens een iets simpelere opdracht tussen zitten, maar toch eentje die handig is naar het zoeken van de Mol.
Ik vind het heel mooi hoe ze tot nu toe de Griekse cultuur in beeld hebben gebracht en hoe ze er in geslaagd zijn om echt wel toffe opdrachten te bedenken. Denk aan hoe ze begonnen met de deal en in Meteora, de bruiloft waar ze moesten helpen, de doos van Pandora dat voor een lastig dilemma zorgde, de Minotaurus, heel aflevering 4 (de volksvertegenwoordigers, wissel van de wacht, de kilocalorieën en de geweldige onderhandelopdracht!), Willy Sommers die opeens verschijnt en weer een schitterende eliminatie dat voor veel spanning en stress zorgt,...
Tot nu toe zijn ze er in mijn ogen weer in geslaagd om er een tof seizoen van te maken en daarom moet dat niet het beste seizoen allertijden zijn, maar dat deze opdracht de Mol onwaardig is, vind ik niet heel mooi t.o.v. de productie. Ik aanvaard ieder zijn of haar eigen mening, maar ik vind het niet mooi om bij één iets mindere opdracht meteen kritiek te geven, want er zijn al zoveel mooie opdrachten in dit seizoen geweest en ook in de andere seizoenen. Tot nu is er in iedere aflevering iets 'anders' geweest, dat voor spanning heeft gezorgd:
Aflevering 1 - de deal met de Mol
Aflevering 2 - de doos van Pandora
Aflevering 3 - de link met de Minotaurus
Aflevering 4 - de volksvertegenwoordigers
Aflevering 5 - de eliminatie die voor vuurwerk zorgt
Aflevering 6 - de afvaller die nog geld kan meenemen naar huis

Ik vind dat wij geen enkele reden hebben om te klagen, maar nogmaals: ieder zijn/haar eigen mening en dat aanvaard ik.

Misschien moet deze discussie verplaatst worden naar 'algemene reacties op de Mol 2020'?
Gebruikersavatar

schotte.jelle14 apr 2020, 12:22

 143
Volledig mee eens! Net zoals dat gratuite gezever dat het dit jaar de slechtste mol ooit is, en als die de mol dan trekt het op niks, en blablabla... De meningen blijven verdeeld, mensen zouden hun ziel verkopen als X of Y de mol niet is, en uiteindelijk zullen diegenen die op het juiste spoor zitten zich op de borst kloppen, maar zullen er véél meer het fout gehad hebben
Gebruikersavatar

elkemol14 apr 2020, 12:28

 654
Ja, ik ben het met je eens Vermoljoen.
En zoals ook al geschreven was, en waar ik in volg...ze moeten de kandidaten ook een rustigere dag gunnen. Het programma is gewoon heel erg goed opgebouwd. Iedere dag superspannende opdrachten zou gewoon niet haalbaar zijn. Niet voor de kandidaten, niet voor de crew, en het moet vooral ook geestig blijven. En ik heb me echt geamuseerd bij de laatste aflevering. Zelfs zo, zodat mijn aandacht naar het zoeken veel minder was, en dat mag ook wel eens een keer (dit heb ik bij herbekijken ondertussen wel ingehaald;-))

Ik denk vooral ook dat heel wat mensen (begrijpelijk) sneller geïrriteerd zijn door de hele lock-down situatie en daardoor misschien net iets minder subtiel reageren. (al kan ik niet vergelijken met hoe dat vorige seizoenen gebeurde).
Dus laten we hier geen ruzie maken en ook niet alles persoonlijk nemen.
Het is gewoon maar een spel hé....en niemand hier op het forum gaat met prijzen naar huis. Hooguit kunnen we onszelf op de borst kloppen dat we het juist hadden , of een keer lachen met onszelf dat we toch gemist hebben.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2020, 12:29

 8153
Ik vind het echt een minder seizoen. De aflevering met de volksvertegenwoordigers vond ik schitterend, maar voor de rest was er niet 1 aflevering die ik in zijn geheel waw vond.
Denk eens aan opdrachten als de dierenproef, de fietsproef, het labyrint en de museumproef in Zuid-Afrika, de kookproef, de bootproef, de tunnelproef, de slapen met een dierproef in Vietnam... Over Argentinië en Mexico heb ik het dan nog niet eens. Dat waren toch prachtige proeven!
En vergelijk dat eens die Olympische Spelen, de Vradetotrappen... Niet echt boeiend toch? De paparazziproef was ook niet bepaald spannend en heel mooie TV was het ook al niet (gelukkig was er Willy Sommers).
Het mocht dit jaar duidelijk allemaal geen geld kosten. Ze doen ook niets met paintball dit jaar.
OK, er zijn altijd mooie psychologsche proeven, twists, speciale eliminaties, maar die zijn er elk jaar en die zijn altijd goed.
Over de mol spreek ik mij niet uit. Dat er nu nog steeds zoveel discussie en verdeeldheid is, bewijst wel dat de mol dit jaar helemaal geen slechte mol is.
Gebruikersavatar

elkemol14 apr 2020, 12:34

 654
elkemol schreef:Het is gewoon maar een spel hé....en niemand hier op het forum gaat met prijzen naar huis. Hooguit kunnen we onszelf op de borst kloppen dat we het juist hadden , of een keer lachen met onszelf dat we toch gemist hebben.
en ik was nog vergeten te zeggen: ...en de crew en kandidaten/mol bedanken voor de vele uren dat we er plezier aan beleven...wat heel welgekomen is tijdens deze bizarre periode.
En voor wie er geen plezier aan beleeft staat het helemaal vrij om gewoon niet te kijken of iets anders plezierigs te doen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT14 apr 2020, 12:57

 767  Yens
chicawah.janssen schreef:Ik vind het echt een minder seizoen. De aflevering met de volksvertegenwoordigers vond ik schitterend, maar voor de rest was er niet 1 aflevering die ik in zijn geheel waw vond.
Denk eens aan opdrachten als de dierenproef, de fietsproef, het labyrint en de museumproef in Zuid-Afrika, de kookproef, de bootproef, de tunnelproef, de slapen met een dierproef in Vietnam... Over Argentinië en Mexico heb ik het dan nog niet eens. Dat waren toch prachtige proeven!
En vergelijk dat eens die Olympische Spelen, de Vradetotrappen... Niet echt boeiend toch? De paparazziproef was ook niet bepaald spannend en heel mooie TV was het ook al niet (gelukkig was er Willy Sommers).
Het mocht dit jaar duidelijk allemaal geen geld kosten. Ze doen ook niets met paintball dit jaar.
OK, er zijn altijd mooie psychologsche proeven, twists, speciale eliminaties, maar die zijn er elk jaar en die zijn altijd goed.
Over de mol spreek ik mij niet uit. Dat er nu nog steeds zoveel discussie en verdeeldheid is, bewijs...
De opdrachten die je hier opnoemt waren inderdaad niet de beste, maar zo zijn er toch elk jaar een paar. Over het algemeen vind ik dit seizoen nog altijd beter dan dat van Mexico en waarschijnlijk ook dan dat van Argentinië, maar daar durf ik me niet helemaal over uitspreken omdat dat het eerste nieuwe seizoen was en ik het daar niet helemaal mee wil/kan vergelijken.
Gebruikersavatar

BeaVer14 apr 2020, 13:05

 1293  Uma
Ieder zijn mening inderdaad.
Voor mij is het het jaar waar Eline de mol is die mij op een andere manier bij blijft. Want ik was redelijk teleurgesteld dat Eline de mol bleek te zijn. En alle andere seizoenen had ik echt grote waardering voor de mol en hoe hij/zij het gedaan had. En van die seizoenen had ik telkens iets van: "top!, de max! nog van dat!"
Wat mij dat jaar wel bijgebleven is, is de interactie tussen de kandidaten, de belachelijk grappige uitspraken van Robin en de hilarische levensvraag van Sam in de museumproef: "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?"

En dat mis ik dit jaar een beetje. Iedereen gaat er keihard voor tijdens de proeven. En ze mogen dan nog zo'n dikke maatjes zijn als de proeven gedaan zijn, dat komt heel weinig aan bod. Ik mis die grappige dynamiek tijdens proeven.
Maar dat de groep eigenlijk goed bij elkaar past, daar ben ik het mee eens.
Gebruikersavatar

Fermgemold14 apr 2020, 13:39

 45
Los van dat ik deze opdracht maar zwak bedacht vond, zijn er hier naar mijn mening ook wat rare keuzes gemaakt door zowel productie als kandidaten.

Ten eerste: het feit dat een groep met 3 vrouwen en 2 mannen het moet opnemen tegen 5 mannen? Ik ben volledig voor genderneutrale competities wanneer dat gepast is (waarom is schaken nog steeds gescheiden?), maar in iets als worstelen en hardlopen lijkt me dat toch moeilijk te verdedigen. Als ik het mij goed herinner ligt het record op 100m sprint voor vrouwen een volledige seconde hoger dan voor mannen. Dan lijkt het mij zo goed als onmogelijk dat een (hoewel sportieve en jonge) vrouw het zou halen van een mannelijke, voormalige goede hardloper, of van een jonge voetballer als Salim. Met andere woorden, voor het hardlopen MOEST een man ingezet worden, en dan neem ik aan dat Christian daar niet de ideale keuze voor is. Blijft over, een dwerg en drie vrouwen om te worstelen, discuswerpen, verspringen en speerwerpen tegen een hoop sportieve oude mannen? Bij speerwerpen komt het al voornamelijk op techniek aan (en dat is niet te leren in korte tijd), bij discuswerpen ook (zo te zien aan het kwakkelen van de schijf en met een basiskennis aerodynamica). Dan moet je de kandidaten toch een kans geven bij worstelen of verspringen? Maar een bonk van een kerel (en dan nog maar in de 50 ook) tegen ofwel een vrouw, ofwel een dwerg laten worstelen, dat vind ik eigenlijk niet correct.

Verder snap ik de keuzes in die voorbereiding niet. "Alina focust zich al snel op het hardlopen". Dat lijkt me nu eens de enige discipline waarbij jezelf er zoveel mogelijk op voorbereiden het minst uithaalt. Je loopt snel of je loopt niet snel, en je kent de starttechniek of je kent die niet, toch? Ik denk niet dat een halfuurtje trainen een merkbaar verschil in snelheid zal geven, terwijl worstelgrepen leren, met een discus leren gooien, of uitzoeken wat voor passen je best maakt voor verspringen juist wel een belangrijk effect kunnen hebben op korte tijd. Ik ben geen atleet, dus verbeter mij indien ik fout ben, maar ik stelde mij hier toch vragen bij.

En vervolgens ben ik, zoals zovelen hier waarschijnlijk, compleet in de war over wat de mol gedaan zou hebben moest bijvoorbeeld Christian afgevallen zijn vorige aflevering. Tenzij in limbo kan je toch moeilijk verkocht krijgen dat die voormalig kampioen is in een bepaalde sport? Niet om Christian te onderschatten, maar puur gebaseerd op de gemiddelde lichaamsbouw van topsporters 😂
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 apr 2020, 13:46

 2354  Uma
Deze opdracht zal als kandidaat heel tof geweest zijn omdat je meer kon leren over deze disciplines en de techniek ervan, maar deze opdracht had interessanter kunnen zijn als we meer van deze voorbereidingen kregen te zien en het geld op een andere manier kon worden verdiend. Wel heel leuk aan deze opdracht: de twist dat Salim geld kon meenemen naar huis en daar tussen de Griekse atleten stond.
(op deze manier kritiek of feedback geven kan het al een stuk aangenamer maken, dan weten de makers WAAROM een opdracht minder was)
Gebruikersavatar

Elrond14 apr 2020, 17:06

 84  Sven
Als iedere opdracht spannend en intrigerend is, dan is geen enkele opdracht spannend en intrigerend

Vond deze aflevering zeer goed passen in het seizoen en deze eerste opdracht uiteindelijk ook niet van het minste.
Setting was super en Salim die terug tot leven wordt gewekt een mooi slot.
Gebruikersavatar

BeaVer14 apr 2020, 17:23

 1293  Uma
Vond het wel als kijker geen verrassing meer, aangezien we al een week wisten dat er iets stond te gebeuren, dus vanaf dat de 5 sporters te voorschijn kwamen, zag je al dat het Salim was. En dat vond ik een beetje jammer.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12