Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jill13 apr 2020, 00:16

 6
Jolien zegt als eerste ‘dat is Salim’. Wat Jolien voor mij uitsluit als mol. Want de mol wist dat al en gaat dat niet als eerste zeggen.
Gebruikersavatar

elkemol13 apr 2020, 00:21

 654
Bart zegt zodra Salim de trappen afkomt: "Da ziet er nog ne jongen uit...zo ene dat nog 4 keer per week gaat lopen, kent he da?"....
Is dit een hint dat hij eigenlijk al weet dat het Salim is, en weer iets om op voorhand al aan te geven dat hij het weer niet zal halen?
En net daarna in de montage laten de de rode pijl zien...en de afspraak met de mol

Ook zegt hij 2 keer zegt tegen Salim: "Maar gij kunt zo rap lopen".
Is dit weer om de aandacht af te leiden dat hij mislukt is? net zoals met de fruit-teken-proef?

Bovendien, als Salim uitlegt dat hij een aanbod had gekregen van de mol om de proef te saboteren, klopt Bart hem letterlijk op de borst.
Gebruikersavatar

Karageorgos_13 apr 2020, 03:59

 35  Uma
elkemol schreef:Die enkel verstuiken kan er ook echt in gemonteerd zijn om haar verdacht te maken he.
Ik sla mijn enkel zo vaak om. Doet even pijn, maar gaat snel over. Ze gaf zelfs aan dat het niet zo erg was.
Kan een grote misleidingstruc zijn.
Ben ik het volledig mee eens! Lieve mensen, vertrouw de monteurs van De Mol voor geen haar.
Ze staan allemaal aan de kant van 1 iemand, de saboteur. De montages geven subtiele tips, maar zorgen vooral voor misleiding.

Jill schreef:Jolien zegt als eerste ‘dat is Salim’. Wat Jolien voor mij uitsluit als mol. Want de mol wist dat al en gaat dat niet als eerste zeggen.
Je kan het ook anders interpreteren, aangezien je zelf zegt dat je Jolien niet verdenkt doordat ze dit als eerste zegt en als mol je dit niet zou doen. De mol is de enige die weet dat Salim daar is, en ze herkent hem meteen na afloop...

De anderen hadden dit totaal niet door. Je let als kandidaat toch niet op die Griekse atleet maar op de kandidaat die er tegen moest lopen? Ik vond dit net wel verdacht, maar kan voor mij tunnelvisie zijn, ze is mijn mol. 😉


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Athika.dp schreef:Kan iemand de namen van die gepensioneerden eens hier neerpennen? Die vond ik ergens bizar, maar t ging te snel om er echt op te letten.
Atleet 1: Verspringer
Dimitris Omiridis - 75 jaar
PR 1971: 7,62 m

Atleet 2: Discuswerper
Spiros Tourkomanolis - 80 jaar
PR 1970: 54,49 m

Atleet 3: Speerwerper
Bladimiros Ntekailo - 64 jaar
PR 1983: 67,13 m

Atleet 4: worstelaar
Nikolaos Gentekos - 54 jaar
PR 1990: 22 onverslagen wedstrijden

Atleet 5: bioscoop shopmanager (ex-mol kandidaat)
Salim - 25
PR: onbekend 😂
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2020, 08:09

 3423  Yens
elkemol schreef:Bart zegt zodra Salim de trappen afkomt: "Da ziet er nog ne jongen uit...zo ene dat nog 4 keer per week gaat lopen, kent he da?"....
Is dit een hint dat hij eigenlijk al weet dat het Salim is, en weer iets om op voorhand al aan te geven dat hij het weer niet zal halen?
En net daarna in de montage laten de de rode pijl zien...en de afspraak met de mol

Ook zegt hij 2 keer zegt tegen Salim: "Maar gij kunt zo rap lopen".
Is dit weer om de aandacht af te leiden dat hij mislukt is? net zoals met de fruit-teken-proef?

Bovendien, als Salim uitlegt dat hij een aanbod had gekregen van de mol om de proef te saboteren, klopt Bart hem letterlijk op de borst.
Salim was toch een voetballer? Weten jullie nog dat er hier op het forum mensen zaten die beweerden hem persoonlijk te kennen en dat hij al een jaar niet meer gespeeld had omwille van een knieblessure (bij zijn voetbalploeg zullen ze lachen als ze hem hier die sprint zien trekken). Voetballers zijn meestal ook goede lopers, dus het verbaasde me totaal niet dat hij zo snel was.

Karageorgos_ schreef:Atleet 4: worstelaar
Nikolaos Gentekos - 54 jaar
PR 1990: 22 onverslagen wedstrijden
Ik vond Dorien heroïsch in deze proef :mrgreen: . Ze bleef het verdorie lang volhouden, en dan nog tegen de jongste van de "oude kampioenen" 🙂.
Karageorgos_ schreef:Atleet 5: bioscoop shopmanager (ex-mol kandidaat)
Salim - 25
PR: onbekend
Volgens mij is Salim 28, maar dit volkomen terzijde 😉.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2020, 08:19

 8153
Cedric schreef:Dat vond ik enorm jammer aan deze opdracht eigenlijk. Alles staat of valt met het lopen.

Dan had ik toch veel liever gezien dat ze die inzet (3000€) gewoon verdeelden onder de proeven. Bijvoorbeeld het lopen 1000€ en de rest 500€. Of elke proef 600€, met in 1 van de 5 een in te zetten verdubbelaar, zoiets. Maar de manier waarop deze ging vind ik eigenlijk jammer. Doet denken aan de lucha libre in Mexico waar de groep enkele worstelgrepen moest herkennen, maar 1 foutje betekende dat alle geld verloren ging, in plaats van het te winnen bedrag wat op te splitsen..
Ik vond dit eigenlijk maar een flauwe proef (sorry Vermoljoen!).
En zoals je in een andere post zegt: de mol had geluk dat Salim de afvaller was.
Gebruikersavatar

charlotte.deblauwe13 apr 2020, 08:26

 18  Sven
Klopt, dacht ik ook aan stel dat iemand anders afviel - niet dat ik de andere onderschat maar kwam hen mooi uit. Maar gezien de makers geniaal zijn zouden ze misschien het programma kunnen aanpassen of de proef - of misschien kwam Salim dan in een andere proef als fruitmodel of zo :mrgreen:
Gebruikersavatar

sdz199213 apr 2020, 09:23

 66
Ook bij deze proef blijf ik voor mol Alina gaan.

Wat ga je doen als Mol? Je proberen zo snel mogelijk vast te zetten op die ideale positie. Wat Alina dus doet en niet Bart
"Alina focust zich al snel op het hardlopen".
Bart zie ik zich bij het oefenen echt nog smijten om te kijken wat hij het beste kan. Dat heb ik bij Alina niet gezien.
En dat Bart dan plotseling verandert naar het hardlopen, is voor mij een echte kandidatenmove. Vanaf Bart doorheeft dat dat de cruciale proef is, verandert hij van gedacht.
De mol ging ten slotte Salim in de best mogelijke positie brengen, iets wat Alina ook doet in het mate van het mogelijke nadat ze gecounterd was door Bart.
En als Bart toch de mol zou blijken, dan mogen ze hem van mij direct een hoofdrol in Thuis aanbieden. 😂
Gebruikersavatar

JVL13 apr 2020, 09:56

 20
Iemand ook opgemerkt dat Gilles lijkt te knikken naar iemand tijdens het verspringen? Kort na de sprong van de Griek nadat Jolien vraagt of zijn sprong geldig is denk ik me te herinneren.

Lijkt me een signaal, maar naar wie of waarom? 🙂
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2020, 10:05

 3423  Yens
Jolien vraagt aan Gilles of de sprong van de oude kampioen geldig is. Gilles knikt om dat te bevestigen?
Wat de signaalfunctie daarvan is, ontgaat me. Of heb je gezien dat hij naar iemand anders knikte?
Gebruikersavatar

JVL13 apr 2020, 10:41

 20
Heb de beelden nog even bekeken. De bevestiging komt van Bart (klank & ondertiteling) en daarna pas komt het beeld (zonder geluid) waarbij Gilles knikt. Maar het zou inderdaad kunnen dat dit een beeld met vertraging is aangezien Bart lijkt te praten tijdens het knikken van Gilles, wat dus zou kunnen wijzen op de bevestiging van Gilles.
Gebruikersavatar

francky.bruggeman13 apr 2020, 10:59

 5
Ik denk dat er bij de eerste 4 onderdelen uitgehaald werd wat er kon behaald worden. Speerwerpen en discuswerpen zijn zodanig technische nummers dat het als leek bijna onmogelijk is om zelfs met joker een goed resultaat te halen. Dus bleef er het verspringen en worstelen over. Jolien leek me een logische kandidaat voor verspringen + joker en ze heeft het ook gehaald. Dorien leek me logisch voor het worstelen, denk niet dat Christian of Alina hier meer kans maakten.
De switch lopen Alina - Bart... op zich niet zo vreemd dat men voor die alles bepalende proef daar de beste op dat onderdeel willen inzetten, alleen vind ik het vreemd dat ze vooraf bij het verdelen niet al eens getest hadden... ook vreemd dat Jolien niet test bij het lopen, lijkt me nochtans een jonge sportieve vrouw die zeker ook aanspraak kon maken.
Maar uiteindelijk hoeft de mol hier weinig te doen, eigenlijk is deze proef vorige week al mislukt toen Salim slachtoffer werd van die vuurwerkproef. Zelfs met 10m achterstand had Salim dit volgens mij steeds gehaald.
De val van Bart lijkt me geen mollenstreek... bewust op je bek gaan in het grind lijkt me niet iets wat je bewust doet... die mag van geluk spreken dat hij niet op spoed is beland met schaafwonden die vol steentjes zaten.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2020, 11:05

 8153
Blijft een feit dat de mol wel veel geluk had dat net Salim afviel. Ik vraag mij af wat ze zouden gedaan hebben als het een van de vrouwen geweest was. Lijkt mij toch niet eenvoudig om die om te toveren tot een oudere man. En stel dat de afvaller Christian geweest was. Zet die maar tussen die 4 Grieken, dat valt meteen op.
Ze moeten niet alleen een plan B gehad hebben, maar ook een plan C.
En de mol die zou maken dat Salim in de beste positie zat: dat was eigenlijk een zo goed als verloren zaak. Toch?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12