Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo15 apr 2020, 14:37

 1690  Sven
De groep beslist wie wat gaat doen. Alina wordt bij het lopen gezet. Dan volgt de uitleg dat alleen de loopproef telt voor geld en Bart grijpt in. De mol weet natuurlijk dat er niet gelopen wordt tegen een oude atleet maar tegen Salim. Als Bart de mol zou zijn, of verdacht wordt als mol, zouden de anderen dan toelaten dat hij op de beslissende plaats staat? Het is alles of niks, 3000euro.
Op dat moment neemt Bart de plaats van Alina in, die niet protesteert, maar een wedstrijdje vraagt.
Gebruikersavatar

BeaVer15 apr 2020, 14:44

 1293  Uma
Maar had er iemand überhaupt een kans tegen Salim?
Kon de mol het hier dan niet gewoon laten gebeuren?
Gebruikersavatar

Delirivm15 apr 2020, 14:51

 101  Sven
Achteraf bekeken hadden ze elke discipline, buiten het speerwerpen, gewonnen met de verdubbelaar.
Ik zou zelfs een wilde gok durven wagen en zeggen dat Bart misschien het verspringen had gewonnen zonder verdubbelaar.
Zo hadden ze eventueel 2 disciplines kunnen winnen, wat voor 10m voorsprong zou zorgen.

Maarja, als en indien...
Gebruikersavatar

schotte.jelle15 apr 2020, 14:51

 143
Ik denk dat dat het, niet onterechte, punt is dat hierboven wordt aangehaald... je kan idd wel voorspellen dat er nooit meer dan absoluut maximum 10m voorsprong zal worden behaald, maar veel realistischer 5m. Dus dat Alina dan zichzelf op de looppositie zet is mss idd niet echt nodig... tenzij er van Bart uiteraard gevreesd wordt dat hij sneller zou kunnen zijn dan Salim... Van de andere 3 kan je, met alle respect gezegd! niet realistisch stellen dat ze een kans maken tegen Salim...
Anderzijds, als Alina niet loopt, heeft ze slechts impact op ocharme 5meterkes... dat is een verwaarloosbare rol die ze dan speelt...( gelft uiteraard voor alle kandidaten ) => wie deftig wilt mollen moet gewoon lopen.

PS: Ik ben ( was ) zelf een voetballer, maar zou het wss niet gehaald hebben tegen Bart / Salim, niet alle voetballers zijn perse super snelle sprinters.
Laatst gewijzigd door schotte.jelle op 15 apr 2020, 15:04, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol15 apr 2020, 14:52

 287
Maar is het volledig safe om ervan uit te gaan dat niemand kans maakt tegen Salim?
Er kan altijd iemand verrassen toch?
Gebruikersavatar

Jansen15 apr 2020, 15:01

 3423  Yens
IkBenDeMol schreef:Maar is het volledig safe om ervan uit te gaan dat niemand kans maakt tegen Salim?
Er kan altijd iemand verrassen toch?
Absoluut, de mol kan in mijn ogen alleen maar op zich (of haar)zelf staat maken om er zeker van te zijn dat Salim zou winnen. Ik vond trouwens dat Bart dat helemaal niet onverdienstelijk deed. Als hij niet gevallen was, zou hij niet zo ver achter zijn volgens mij. Niet slecht als 43-jarige tegen een 28-jarige.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2020, 15:40

 8153
Tyflopontika schreef:Dit doet mij toch vooral aan Alina denken, met haar hinkstapsprongval, kogels en hamer.
:scratch: Ik snap niet wat je bedoelt.
Alina heeft het discuswerpen gedaan. In die proef kwamen hinkstapspringen, kogelstoten en hamerslingeren niet aan bod.
Gebruikersavatar

Tyflopontika15 apr 2020, 15:57

 121  Sven
chicawah.janssen schreef::scratch: Ik snap niet wat je bedoelt.
Alina heeft het discuswerpen gedaan. In die proef kwamen hinkstapspringen, kogelstoten en hamerslingeren niet aan bod.
Het hinkstapdansje met Jolien deed toen ze haar voet verstuikte, vond het raar dat ze dit aan het filmen waren.
De kogels van de Walmart.
De hamer bij het ijsblok.
De gym bij de eetproef? De ochtendgymnastiek aan de kant van het straat?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2020, 16:00

 8153
Ah OK, nu snap ik het.
Gebruikersavatar

Molekule16 apr 2020, 19:58

 31  Yens
Iedereen lijkt ervan uit te gaan dat Bart niet kon winnen van Salim. Ik ben daar nog niet zo zeker van.
Het verschil was niet zo groot en dan kan een kleine slipper voldoende zijn.
En Alina kan ook niet weten hoe snel Bart precies is.
Gebruikersavatar

ex-molinator16 apr 2020, 21:17

 3483  Uma
luk.overmeire schreef:Iedereen lijkt ervan uit te gaan dat Bart niet kon winnen van Salim. Ik ben daar nog niet zo zeker van.
Het verschil was niet zo groot en dan kan een kleine slipper voldoende zijn.
En Alina kan ook niet weten hoe snel Bart precies is.
Zonder tegen slag wint Salim altijd van Bart.
Er is het leeftijdsverschil, en vooral het feit dat Salim voetbalt en dus gewend is te sprinten.
Geef Bart 10m voor en dan heeft hij kans, tenminste als hij een sport beoefent waarin snel gelopen moet worden. Bij een niet-sporter treedt al snel verzuring op en zou zelfs 20m voorsprong in te halen zijn.
Gebruikersavatar

Karageorgos_22 apr 2020, 01:48

 35  Uma
Tyflopontika schreef:Volgens mij is Omiridis eigenlijk een gymnast, Tourkomanolis een kogelstoter, Ntekailo een hinkstapspringer en Gentekos zowaar een hamerslingeraar. Dit doet mij toch vooral aan Alina denken, met haar hinkstapsprongval, kogels en hamer.
Ik heb het letterlijk overgenomen van de aflevering, dus hoe het hier staat komt overeen met de info die we als kijker hebben gekregen. 😉

Jansen schreef:Salim was toch een voetballer? Weten jullie nog dat er hier op het forum mensen zaten die beweerden hem persoonlijk te kennen en dat hij al een jaar niet meer gespeeld had omwille van een knieblessure (bij zijn voetbalploeg zullen ze lachen als ze hem hier die sprint zien trekken). Voetballers zijn meestal ook goede lopers, dus het verbaasde me totaal niet dat hij zo snel was.



Ik vond Dorien heroïsch in deze proef :mrgreen: . Ze bleef het verdorie lang volhouden, en dan nog tegen de jongste van de "oude kampioenen" 🙂.



Volgens mij is Salim 28, maar dit volkomen terzijde 😉.
Klopt! Hij is even oud als mij, over het hoofd gezien dus bedankt voor de correctie.
(Nu niet dat die van groot belang was haha.) Maar just is just.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12