Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2020, 09:43

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef: De papa was meegekomen naar België hoor, maar Alina's ouders gingen uit elkaar toen ze nog niet lang in België waren.
Ah OK, dat was me ontgaan in het verhaal. Maar dan is het toch nog steeds een moeilijk gegeven om tijdens hun illegale periode naar Kazachtstan te gaan.

chicawah.janssen schreef:Voor zover ik weet is Alina hier als driejarige aangekomen met haar ouders en gingen haar ouders vrij snel daarna uit elkaar. Ik denk niet dat ze vanaf dan nog veel contact had met haar vader. Ze zegt trouwens in aanwezigheid van haar mama dat haar mama alles was wat ze hier in België had en dat haar mama dus niet alleen haar mama maar ook haar papa, oma, opa, broer en zus was.
En eventjes terugkeren naar Kazachstan terwijl je hier op je papieren zit te wachten? No way! Terugkeren ja, maar wees er maar zeker van dat ze je daar dan houden voor de rest van je leven.
Lees dit nu pas, mijn vorige post was dus overbodig 😉.
Gebruikersavatar

Klaartje13 apr 2020, 10:42

 2245  Uma
Ik weet niet hoe het juist zit met Alina's vader en wanneer die zijn vrouw en dochter heeft verlaten, dat wil ik eigenlijk ook niet weten, want dat is eigenlijk privé.

Wat ik wel zeker weet en wat ik objectief kan bewijzen (en wat jullie hadden kunnen weten indien jullie het TNVH aandachtiger hadden gelezen, want 95 procent van wat ik daar schrijf is gewoon de waarheid 😉 ) is dat Alina samen met haar moeder in de zomer van 2011 eens naar Kazachstan is geweest! Ik verwees in het TNVH al naar een artikel in de Gazet van Antwerpen uit oktober 2011 waarin dat staat: ik geef nog eens de link hier: https://www.gva.be/cnt/aid1083179/voetb ... -interland

Daar staat dus letterlijk te lezen op het eind wat ik hier zo net beweer.

Dus Alina is als twaalfjarige met haar moeder in de zomer van 2011 naar Kazachstan geweest. Dus zou het toch kunnen dat ze daar een dier heeft gedood en dat ze daar haar vader toch heeft ontmoet? Ze is er in elk geval geweest op twaalfjarige leeftijd.

Indien het zou gebeurd zijn toen ze maximaal 3 jaar oud was, vind ik het sterk twijfelachtig, want je moet bij jezelf eens nagaan hoeveel je jezelf nog herinnert van je eerste drie levensjaren. Dat zal bitter weinig zijn!

Kijk, mijn research heeft eens iets nuttigs bijgedragen! 🙂
Gebruikersavatar

BeaVer13 apr 2020, 10:51

 1293  Uma
Vermoljoen schreef:Je zou kunnen zeggen dat Alina niet de Mol is omdat ze niet van de balk viel, kan je ook over anderen zeggen, maar dat ging bij Alina over 'maar' 600 euro en ook de rest was niet zoveel waard. Ik denk dat dit een moment was dat de Mol mocht 'pauzeren' en niet moest mollen.
maar 600 euro of maar 750 euro, want dat is het bedrag die Alina heeft binnen gehaald he. 750 euro!

En Jolien maar 400 euro. En die vond het dan toch niet zo erg om plots wel naar de auto te gaan, terwijl ze daarvoor nog zei "ja, maar jullie drinken op alles!"
Als elke kandidaat, over alle vragen in totaal, evenveel keer zou moeten drinken, was het logisch dat iemand als Christian nog veel had kunnen binnen halen en dus voor de mol zo snel mogelijk naar die auto moest.

Terwijl Jolien zich als onschuldig meisje voordeed, omdat ze nog niet had moeten drinken, maar dat had snel kunnen keren met de stellingen die nog overbleven.
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2020, 12:03

 3423  Yens
Uit artikel GVA (zie post Klaartje):
Twee jaar geleden was ze nog illegaal in ons land. Maar nu roept de Belgische voetbalbond Irina Lyussina (32) op om de tolk te zijn op de persconferentie voor de interland België-Kazachstan.
Het artikel is van 07/10/2011...
Met andere woorden, de mama van Alina is niet meer illegaal in België sinds 2009. Waar komt dan die stelling van Alina vandaan dat ze 16 jaar illegaal in België verbleven heeft? Ik kan me moeilijk voorstellen dat haar mama in 2009 erkend is en Alina pas vorig jaar?

Ik weet dat dit tot de privé-sfeer van Alina behoort, maar die 16 jaar dat werd al in het programma vermeld dacht ik?
Gebruikersavatar

BeaVer13 apr 2020, 12:17

 1293  Uma
Ik stelde mezelf de vraag ook toen ik het artikel las, maar het kan misschien zijn dat het even duurt voor je dan effectief een verblijfsvergunning krijgt, waardoor je theoretisch gezien nog altijd illegaal bent?

Ik dacht dat het GDC zelf was die dit in Cafe de mol had vermeld.
Gebruikersavatar

Klaartje13 apr 2020, 12:42

 2245  Uma
Dat denk ik ook, Beaver. Als je hier in België asiel aanvraagt, begint je procedure wel al te lopen, maar het kan jaren duren vooraleer je effectief je "papieren" hebt. Het kan toch dat mama Irina een erkenning heeft aangevraagd voor haar dochtertje toen ze drie was en dat het zo lang heeft geduurd, nl. 16 jaar, eer alles effectief in orde was met de papieren van Alina. Maar ondertussen kan je wel gewoon een leven opbouwen, naar school gaan en een sociaal leven hebben.

Alina zegt zelf in haar interview: "Als je het eerlijk wil spelen, dan duurt het wat langer."

Nu ja, waar het hier omdraait is of Alina wel of niet een dier heeft gedood en of ze daar eventueel over gelogen zou hebben.

Een dier doden (insecten uitgezonderd) is niet echt iets uitzonderlijks hoor. Ik heb ook al dieren gedood in mijn leven, sommige onvrijwillig, zoals een kat doodgereden met de auto en een kleine ree fataal aangereden. Maar andere dieren heb ik vrijwillig gedood, waaronder veel vissen, een muis en ook al eens een mol. Jaja, een echte mol he, geen verrader of saboteur!
Gebruikersavatar

Cedric13 apr 2020, 12:45

 2834  Uma
chicawah.janssen schreef:Volgens mij heeft Alina daar zitten liegen. En heeft ze over nog wel meer dingen gelogen.
Neen. Geloof ik niet.
Nogmaals, in een ander topic heb ik het gisteren ook aangehaald: de productie liegt NOOIT tegen de kijker. En er werd duidelijk gezegd "de kandidaten kunnen niet liegen, want de antwoorden hebben ze gegeven in de vragenlijst voor de selectie". Dus GDC wist de antwoorden, de producers wisten de antwoorden, de kandidaten wisten dat ze hetzelfde moeten antwoorden.

Wat ik echter wél denk is dat de 12 vragen bewust zo gekozen zijn dat de Mol op pakweg 3/4e van de vragen 'ja' moet antwoorden (en dus drinken), want 'ja' antwoorden betekent geen geld verzamelen. En dan is het gewoon zaak voor de Mol om zo lang mogelijk aan tafel te blijven zitten.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT13 apr 2020, 13:12

 767  Yens
Ik ben het ermee eens dat de mol hier niet mag liegen, maar zoals ik hier eerder al schreef, kan het toch wel dat de mol een paar weken voor vertrek gewoon de meerderheid van die dingen heeft gedaan. Dan moet die er in Griekenland inderdaad niet over liegen dat hij/zij dat al dan niet gedaan heeft. De mol moet gewoon een geloofwaardig verhaaltje verzinnen rond die stelling.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2020, 13:16

 8153
Stel je voor zeg: "Je mag de mol zijn, maar je moet eerst wel even in een politiecel gaan zitten, met een pistool schieten en een beest dooddoen." :mrgreen:
Gebruikersavatar

Cadfael13 apr 2020, 13:37

 229  Uma
Dit was wel echt een geniale proef. Het waren wel jonge mensen aan tafel.
Ik vraag me af wat de antwoorden op sommige stellingen waren geweest, als er ook oudere kandidaten aan tafel hadden gezeten. 😂
Gebruikersavatar

Andy Lemmens13 apr 2020, 14:04

 70  Bert
Ik onthoud van deze proef vooral,dat wanneer ik Alina is tegenkom in een zwembad,ik best zo snel mogelijk het zwembad verlaat 😂
Traditie om in elk zwembad te pissen 😲
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7