Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen15 apr 2020, 17:13

 3423  Yens
sdz1992 schreef:Je zal zo maar de enveloppe van Salim's verdachte kiezen en je eigen naam op het papier zien verschijnen... Dan ben je er ook niet echt mee geholpen als kandidaat 😂
Dat zou wel een grappig moment in de reveal aflevering kunnen zijn 😉.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2020, 18:30

 8153
sdz1992 schreef:Je zal zo maar de enveloppe van Salim's verdachte kiezen en je eigen naam op het papier zien verschijnen... Dan ben je er ook niet echt mee geholpen als kandidaat 😂
Whoehahaaaa! En ze filmen dat!
Tadaaaaammmmmm... Jolien heeft de envelop met Salims verdachte buitgemaakt! Spannend!!!
Ze mag hem NU openen! Tadaaaaammmmmm...
Wat leest Jolien?
JOLIEN!
Hilarisch! 😂 😂 😂
En de makers kennende, zetten ze daar natuurlijk schitterende muziek bij! :mrgreen:

Nu hoor ik Klaartje zeggen "Het had zomaar eens waar kunnen zijn". :mrgreen:
Gebruikersavatar

astridm15 apr 2020, 20:07

 287
Klaartje schreef: Je stelling dat Jolien enkel voor het geld zou meedoen vind ik ook wel een heel gevaarlijke, tenzij jij haar persoonlijk kent en weet hoe ze in het echte leven is. Wat als ze straks de mol blijkt te zijn en ze met nul euro huiswaarts keert? Ze zal dan in ieder geval een prachtige ervaring rijker zijn, die niemand haar nog kan afpakken. ...
Ik ken Jolien niet, maar zo komt haar gedrag wel op mij over. En als ze de mol blijkt te zijn, prima, dan had ze in ieder geval mij tuk.
Gebruikersavatar

magda.marechal16 apr 2020, 01:13

 21
BeaVer schreef:Als die ballonnen allemaal even hoog hingen, dan had Jolien sowieso het voordeel, want zij is de grootste van de hoop. Ik gok dat zij rond de 1m80 is.
Je kon wel zien dat Christian zijn ballon een stuk lager ging, dus ze zullen de afstand tussen persoon en ballon bij iedereen aangepast hebben, dat zal het meest eerlijk geweest zijn.
Christian kan alles behalve autorijden met een niet aangepaste wagen! (volgens GDC :roll: ) Aangepast kostuum, kleurenblind? Laat dat allemaal maar passeren! Gouden schotel? :mrgreen: Zit daar een vraag bij van wie welke kleur van Molboekje heeft? :bomb:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2020, 01:16

 8153
magda.marechal schreef:Christian kan alles behalve autorijden met een niet aangepaste wagen! (volgens GDC :roll: ) Aangepast kostuum, kleurenblind? Laat dat allemaal maar passeren! Gouden schotel? :mrgreen: Zit daar een vraag bij van wie welke kleur van Molboekje heeft? :bomb:
:scratch:
Kan je misschien iets duidelijker zijn? Ik snap echt niet wat je bedoelt. Zelfs niet als ik het stukje per stukje probeer te begrijpen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT16 apr 2020, 08:15

 767  Yens
magda.marechal schreef:Christian kan alles behalve autorijden met een niet aangepaste wagen! (volgens GDC :roll: ) Aangepast kostuum, kleurenblind? Laat dat allemaal maar passeren! Gouden schotel? :mrgreen: Zit daar een vraag bij van wie welke kleur van Molboekje heeft? :bomb:
Het klopt toch wat Gilles De Coster hier zegt: Christian kan alles, behalve autorijden in een aangepaste wagen. Hij moet inderdaad ook een kleiner pak aantrekken, maar dat heeft niet persé iets met zijn dwerggroei te maken. Bart, Dorien, Alina en Jolien kunnen ook niets allemaal in dezelfde maat van pak, zoiets is op maat. En dat hij kleurenblind zou zijn, is enkel speculatie, daar is nog niets van bevestigd. En dan nog, als het zo zou zijn, er zijn ook mensen zonder dwerggroei met kleurenblindheid. Wat is daar dan oneerlijk of raar aan?

Ik snap eigenlijk ook niet goed wat je met deze post wil bereiken of aantonen? Ik maak hieruit op dat jij Christians (volgens jou) 'voordelen' oneerlijk vindt en dat hij als man met dwerggroei dus niet zou mogen meedoen aan 'De Mol'. Complete nonsens vind ik dat!
Gebruikersavatar

Jay-Lo16 apr 2020, 14:31

 1690  Sven
Wie heeft gezegd dat Christian kleurenblind is? 1 iemand heeft dat hier veronderstelt vanwege de groene druiven die rood moesten zijn. Zo zie je maar hoe snel 1 insinuatie 2 dagen later harde feiten worden. En waarom zou hij voorgetrokken worden op de rest? Dat is toch helemaal niet. Ik heb echt heel veel bewondering voor die gast.
Gebruikersavatar

evelienfrans.vanvlerken16 apr 2020, 20:02

 1
Even for real... Deze proef was perfect georkestreerd door de makers. De mol zat gewoon zelf het best in zijn mol zetel. Weinig kans op mislopen en de mol is minder verdacht want de kandidaat die wint is plots verdacht. Hoe het in elkaar zit? Er is maar 1/5 kans op iets negatief voor Jolien bij aanvang nl. bankroet. Door de mol meteen het woord te laten voeren en door een plausibele deal voor te stellen zit ze al mee in zijn verhaal zonder dat ze dat zou willen of er erg in heeft. Is ook haar enige ankerpunt. Puur stolpen openen kan, maar is riskant (eigenlijk in feite de enigste optie). Door over alles 'de waarheid' te vertellen, behalve natuurlijk over stolp 1 = bankroet en stolp 5 ( dagboeken van afvallers wsl, want die wil de mol ook liefst niet aan Jolien geven) heeft hij de kans op bankroet effectief meteen vergroot naar 1/3.
Als ze meegaat in zijn verhaal natuurlijk, maar je hebt 1/2 kans dat de mol de waarheid spreekt. Dus psychologisch ga je die 2 stolpen al elimineren. Het gevaar is te groot! Ze werden benoemd. Het lijkt ook logisch dat de mol de verdubbelaar zeker niet wil. Terwijl de mol natuurlijk geen reet geeft om de verdubbelaar. Hij wil geen geld in het laatje, dat is zijn doel en dus Jolien moet bankroet kiezen. Met de 'ongevaarlijke' stolpen kan ze de mol ook testen (lijkt logisch) en effectief hij heeft er niet over gelogen. 5 is psychologisch het gevaarlijkste en de kans is het kleinst dat ze deze zou openen. Ze had hem ook nog kunnen testen door 4 te kiezen, maar dan had hij zeer waarschijnlijk ook weer de waarheid gezegd. Ben er zeker van dat daar effectief de verdubbelaar onder zat. Wederom, de mol geeft niet om de verdubbelaar, maar door er zo op te hameren dat hij dit zeker niet wil... wat mijn analyse nog versterkt is dat hij over alles heel eerlijk en duidelijk is behalve over waar de schriften zitten. Die kunnen plots onder 3 of 1 zitten. Waarom zou hij dit doen? Daar is toch geen enkele reden voor als ze toch de 3 stolpen zal openen met 'ongevaarlijke' en onbelangrijke voordelen? Maar ze mocht hem niet op een leugen betrappen natuurlijk 😉 Vandaar 2 opties. Sterke staal blufpoker. Voor de mol, net als voor Jolien was er maar 1/5 dat het echt zou mislopen. Voor Jolien blijkbaar door stolp 1 te kiezen en voor de mol enkel als ze stolp 5 zou kiezen want dan en alleen dan had ze zijn leugen door. Daar zaten de schriften van de afvallers. En dan had Jolien een heel onlogische keuze moeten maken... Gaan voor stolp 5, de benoemde bankroet en dat nadat de mol over al de rest al eerlijk was. Bart is en blijft mijn mol. Hij moest dus zo snel mogelijk afvallen (proef 1) om zich voor te bereiden op zijn blufspel. Druiven vergeten, lol. Goed gedaan!
Gebruikersavatar

happyfello16 apr 2020, 20:36

 326  Uma
Ik hoop op Bart... het zou de mindf*ck dit jaat compleet maken... los van wat Jolien goed of fout doet, als we - de kans is 1 op 4 - even ervan uitgaan dat Jolien de mol niet is en een andere kandidaat moet als de mol onderhandelen, wie van de 3 resterende kandidaten zou die onderhandeling zo slim kunnen aanpakken als de mol deed ??? Wie zou dié capaciteiten hebben (ook al is de mol gebriefd over hoe hij/zij het zou moeten aanpakken) ???

En stel je bent de mol en je weet op voorhand de proeven, de psychologische spelletjes, etc... is dan dit niet een proef dat je persé graag zelf zou willen doen ? Onderhandelen voor pasvragen na het skydiven, dit stolpenspelltje,... lekker de druiven niet tekenen, rustig stolpenspelletje voorbereiden, laat de andere maar cactusspringen of griekse salade van zich afschudden... ik heb nog iets leuks voor te bereiden voor straks :roll: ... Ik zie Bartje het zoooo doen 😉
Gebruikersavatar

sdz199216 apr 2020, 20:49

 66
Het zou idd echt iets voor Bart zijn. Langs de andere kant had ik graag Bart eens op de plek van Jolien zien zitten. Die had wss zelf de mol afgebluft en wijsgemaakt dat hij iets anders wou dan die boekjes en na 1 stolp al buitengewandeld zijn met wat hij zocht 😂
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 21