Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2020, 14:33

 8153
Cadfael schreef:Wel geweldig om te weten dat Alina zo Jolien heeft afgetroefd, haar vertrouwen weten te winnen en om de tuin geleid.
Ook bij de deal met de mol heeft ze sommige kandidaten goed weten te manipuleren en over te halen om meer te bieden.
Superknap gespeeld van haar! Als allereerste opdracht 9 wildvreemde mensen manipuleren, dat kan tellen. En dan Jolien bij het diner nog om de tuin geleid, chapeau!

Klaartje schreef:In de korte vooruitblik naar de revealaflevering van volgende zondag zag je ook een beeld waar Alina die opdracht aan het voorbereiden was met vijf zwarte doosjes en ze zegt: "Ok, ik weet wat waar allemaal zit." Dus ze zal vooraf ook al een strategie in gedachten gehad hebben om in te spelen op de keuzes van diegenen die tegenover haar zou zitten en die persoon in de val te lokken. Ze zal dat dan wel geoefend hebben tijdens de voorbereiding. Als ze dat niet gedaan had, zou het werkelijk geniaal zijn om de taktiek die ze toepaste bij Jolien daar zo ter plekke te bedenken.
Ik heb ergens gehoord of gelezen dat ze voor elke kandidaat een scenario klaar had. Ze had zich echt wel goed voorbereid.
Ik vind het wel jammer dat ik nooit zal weten hoe het zou afgelopen zijn tussen haar en Bart.
Gebruikersavatar

Klaartje27 apr 2020, 14:39

 2245  Uma
Ja, zo jammer dat Bart niet zo goed kan tekenen en zijn druiven gewoon vergeten was. Inderdaad, met Bartje tegenover haar was ons Alina nog niet klaar geweest met haar tegenspeler bij dat diner!
Laatst gewijzigd door Klaartje op 27 apr 2020, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Frolva27 apr 2020, 14:39

 2204
chicawah.janssen schreef:Superknap gespeeld van haar! Als allereerste opdracht 9 wildvreemde mensen manipuleren, dat kan tellen. En dan Jolien bij het diner nog om de tuin geleid, chapeau!
Dat tweede vind ik nog veel knapper dan het eerste, eigenlijk.

Negen (op dat moment) vreemde mensen zeggen dat ze kunnen bieden op een vrijstelling, dat kan 'iedereen'.
Maar face to (euh) monnikskap een bekende overhalen om de verkeerde stolp op te lichten ... écht heel knap gedaan. Al begrijp ik nog altijd niet goed waarom Jolien is blijven doorspelen. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2020, 14:44

 8153
Dat snap ik ook nog altijd niet goed.
Gebruikersavatar

ex-molinator27 apr 2020, 14:56

 3483  Uma
Klaartje schreef:Ja, zo jammer dat Bart niet zo goed kan tekenen en zijn druiven gewoon vergeten was. Inderdaad, met Bartje tegenover haar was ons Alina nog niet klaar geweest met haar tegenspeler bij dat diner!
A priori zou ik je gelijk geven, echter...
Alina was zo stabiel gedurende alle afleveringen dat ik overtuigd ben dat ze ook dit feilloos zou "afgewerkt" hebben.
Gebruikersavatar

SiMol28 apr 2020, 08:51

 264
Frolva schreef:Dat tweede vind ik nog veel knapper dan het eerste, eigenlijk.

Negen (op dat moment) vreemde mensen zeggen dat ze kunnen bieden op een vrijstelling, dat kan 'iedereen'.
Maar face to (euh) monnikskap een bekende overhalen om de verkeerde stolp op te lichten ... écht heel knap gedaan. Al begrijp ik nog altijd niet goed waarom Jolien is blijven doorspelen. 😉
Ik heb het hier al eens aangehaald waarom je toch nog heel graag de molboekjes van de afvallers wil zien.
Daarbij was een voorwaarde dat je reeds 'zekerheid' hebt over je mol en gezien Jolien vanaf aflevering 2 reeds Alina in het vizier had, klopt dit ook.

Ik zou in haar geval hetzelfde gedaan hebben.
Je vermoedt namelijk dat je reeds de juiste mol hebt, gezien de meerder eliminaties overleefd te hebben.
Aan pasvragen heb je dan niet zoveel, omdat er nog andere kandidaten de mol niet weten.
Aan de hoofdverdachte van Salim heb je vermoedelijk bevestiging dat zijn hoofdverdachte fout was en niet Alina was.
Op zich heb je daar ook niet zo heel veel aan als je al meerdere aflevering de juiste mol (Alina) ingevuld hebt bij de vragen.
Waar je het meeste aan hebt met het oogpunt op de finale is extra info opdoen over de mol in voorgaande afleveringen/proeven.
Informatie die jij gemist hebt door bijvoorbeeld niet bij Alina te zitten in een opdracht.

Dus als je vrij zeker bent van de mol, is dit risico zeker te nemen met het oog op de finale.

Voor mij was dit een reden om Jolien als kandidaat te zien en niet als mol.
Als mol zou je niet zo ver gaan en zou je sneller een fout maken en dus bankroet zijn.
Gebruikersavatar

Frolva04 mei 2020, 13:32

 2204
In aflevering 9 zegt Alina dat het de bedoeling was dat ze zo ver mogelijk zou geraken en dat ze zich op alle proeven had voorbereid.

Iemand een idee wat het nut is van zo ver mogelijk te geraken? Enkel om als kandidaat over te komen?
Gebruikersavatar

Tijlie904 mei 2020, 13:37

 63  Uma
Je kan bij het ijs veel hulpmiddelen nemen, veel kijken bij de ballonnen, niks opeten bij het schudden en veel kijken bij het stilleven.
Gebruikersavatar

BeaVer04 mei 2020, 13:38

 1293  Uma
Om de kansen van de kandidaten te verkleinen? Zo lang de mol in het spel blijft, is er minder kans dat een kandidaat tot het einde geraakt.
Als je dan als mol het diner zelf kan doen belet je ook dat er geld kan verdiend worden en/of voordelen.
Christian zou zeker en vast voor de verdubbelaar zijn gegaan (en misschien ook wel 2 pasvragen).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2020, 13:39

 8153
Frolva schreef:In aflevering 9 zegt Alina dat het de bedoeling was dat ze zo ver mogelijk zou geraken en dat ze zich op alle proeven had voorbereid.

Iemand een idee wat het nut is van zo ver mogelijk te geraken? Enkel om als kandidaat over te komen?
Ik heb mij dat ook afgevraagd. Waarschijnlijk om, zoals je zegt, over te komen als een kandidaat.
Het zou raar geweest zijn als ze, zoals Bart nu, meteen bij de eerste proef afviel, want dan denkt iedereen natuurlijk dat ze zich moest klaarmaken voor haar optreden als mol. Maar als ze was afgevallen bij de ballonnen of bij de hapjes, zou niemand dat raar gevonden hebben.
Maar zoals Tijlie zegt: hoe verder ze geraakte, hoe meer geld ze uit de pot kon houden.
Gebruikersavatar

Paraceta04 mei 2020, 13:39

 717  Sven
Maar het was uiteindelijk de bedoeling dat Alina zelf de onderhandelingen voerde ipv een toneelstukje tussen Gilles en Alina. Dan lijkt het me inderdaad dat ze zich hier gewoon als kandidaat wilde profileren, die het goed doet en weinig geld kwijtgeraakt, maar net de laatste stap verliest.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2020, 13:45

 8153
Hoe dan ook: ze heeft dat diner met Jolien echt magistraal gedaan! Chapeau voor Alina!
Ik las ook ergens dat ze zich voorbereid had en voor iedereen een specifieke aanpak had. Het zou wel leuk geweest zijn haar tegen Bart bezig te zien.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21