Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy12 apr 2020, 20:57

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
In een gymnasium zijn vijf kamers. In elke kamer begint iedere speler met 1000 euro om een opdracht te volbrengen. Wie als laatste in de kamer is valt samen met het bedrag dat hij of zij verdiend heeft af. Slechts één kandidaat zal de vijfde kamer bereiken waar een geheim te vinden is. Er zijn echter wel manieren die de opdracht makkelijker maken, maar die kosten natuurlijk geld.

Afbeelding
Kamer 5: Diner met De Mol - De winnaar van de vorige kamers neemt plaats aan een tafel waarop een menukaart en vijf genummerde stolpen staan. Achter het raam tegenover zich zit De Mol (of Gilles De Coster in geval dat de saboteur aan tafel zou zitten) vermomd in een monnikspij. De menukaart onthult dat er onder de stolpen vijf items zitten: een verdubbelaar voor het totale bedrag dat de kandidaat in de vorige kamers verdiend heeft, een bankroet die zorgt dat er niks gewonnen wordt, maar ook persoonlijk voordeel zoals alle molboekjes van de resterende spelers, de molverdachte van de laatste afvaller en 2 pasvragen. Een stolp openen kost 500 euro. Maar wat zit nou waar en laat de kandidaat zich (mis)leiden door de Mol?

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/6.php
Gebruikersavatar

kris.vandenbergh12 apr 2020, 21:09

 8
Jolien speelt het niet slim. Je weet toch zo dat de mol je naar bankroet wil leiden. Potten 1 en 3 nooit openen en met de andere 3 naar buiten gaan.
Gebruikersavatar

Athika.dp12 apr 2020, 21:10

 13  Sven
Tuurlijk speelt ze het niet slim, als mol zijnde 😉
Gebruikersavatar

Mer2812 apr 2020, 21:11

 302
Jolien zeer verdacht om 'bankroet' te pakken. Ook doet ze alle opdrachten zeer goed, ze wou er precies echt voor zorgen dat ze kon praten met de mol zodat ze al het geld met één beweging kon verspillen. Jolien zeer verdacht in deze proef.
Gebruikersavatar

charlotte.deblauwe12 apr 2020, 21:13

 18  Sven
Ik ging kapot met die cactussen 😂
Wat me op viel is dat Jolien heel hard ging... zoals Alina zei.. precies of ze was voordien geïnformeerd- ook haar dinner .. ik weet nie hoe ik zou spelen als mij de voorstellen worden gedaan maar eerlijk 2pasvragen en de Salim verdachte zijn toch sowieso een vrijgeleide nr de volgende aflevering? Ik had drie verdachte mollen- Bart Jolien en Salim... ik durf nu Jolien te zeggen. Omwille van de verspreking bij aflevering 1 Gilles terwijl hij z’n naam nog niet had gezegd (dacht ik) en nu verwijst ze nr de mol als ik had moeten weten dat HIJ loog... gdc dus... of ja maakt ni uit gewoon om haar zelf ni te verspreken... spinsels dus ...
Gebruikersavatar

jelle.mayeur12 apr 2020, 21:18

 11
Voor mij maakt deze proef duidelijk dat Jolien de mol is. Er volledig voor gaan in alle proeven (met voorkennis?), om dan als enige over te blijven in een kamer apart, waar ze alles kunnen doen om bankroet te 'kiezen'
Gebruikersavatar

schotte.jelle12 apr 2020, 21:20

 143
De mol wil volgens mij ook de confrontatie aangaan en het laatste spel als mol echt spelen...? Jolien idd verdacht die opdracht, maar mij haalt het niet over de brug om af te wijken van Alina, want die was de 2 eerdere opdrachten hoogst verdacht
Gebruikersavatar

elkemol12 apr 2020, 21:23

 654
Jolien kwam hier idd verdacht over. Ofwel heel erg naief en doordat ze zenuwachtig was en zich liet opjagen niet doordacht genoeg, en van de perplexheid toch 'gelachen' bij haar verlies.
Mijn idee was toch, godverd**** meisje, ga je me nu toch nog doen twijfelen?
Maar ik blijf bij mijn gedacht.
Gebruikersavatar

robin.bastaens12 apr 2020, 21:29

 71  Uma
schotte.jelle schreef:De mol wil volgens mij ook de confrontatie aangaan en het laatste spel als mol echt spelen...? Jolien idd verdacht die opdracht, maar mij haalt het niet over de brug om af te wijken van Alina, want die was de 2 eerdere opdrachten hoogst verdacht
De Mol kan natuurlijk ook alle voordelen van andere kandidaten willen weghalen. De info in de Molboekjes, en zelf de hoofdverdachte van Salim nog het meest, helpen alle andere kandidaten, en werken de Mol zelf tegen. Want stel een kandidaat neemt de Molboekjes van alle afvallers, dan kan de die kandidaat al sowieso een paar mensen uitsluiten, wat in deze fase van het spel heel belangrijk kan zijn natuurlijk...
Gebruikersavatar

elkemol12 apr 2020, 21:31

 654
'diner met de mol'.
Was het diner in het restaurant ook met de mol?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21