Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Paraceta17 apr 2020, 19:55

 717  Sven
M(R)O(BBE)L schreef:Heeft er iemand een deftige foto van da menu?? Kwil een vermoeden nagaan.
U vraagt, wij draaien:
Afbeelding
Gebruikersavatar

M(R)O(BBE)L17 apr 2020, 19:59

 30  Sven
Paraceta schreef:U vraagt, wij draaien:
Afbeelding
Bedankt! Maar mijn vermoeden klopt niet :(
Ik was aan het denken, Jolien opent eerst stolp 3, dan 2 en ten laatste 1. Daarom dacht ik misschien dat je met de derde letter van de eerste lijn, de tweede letter van de tweede lijn en de derde van de derde lijn een woord kon vormen, maar helaas.
Misschien zit er wel iets achter bv. 3,2,1 en hier is de bankroet?

Wat me ook is opgevallen is dat de postuur van de persoon in de habijt achter het glas niet dezelfde postuur heeft als die van in het begin (α) in Vilvoorde. Daarom denk ik dat het GDC is achter het glas...
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 apr 2020, 22:36

 1690  Sven
M(R)O(BBE)L schreef:Er is ook nog iets gezegd over wat De Mol of GDC heeft gezegd tijdens het diner zie link:
viewtopic.php?f=84&t=4382&hilit=vrienden
Ja, maar dat kan je ook verklaren door het feit dat ze elkaar kennen ondertussen, bij de deal was dat nog niet het geval. Ik zie zowel Alina, Bart en Christian die opmerking maken.
Nog een kronkel: Gilles liegt nooit, tenzij hij het zelf zegt of aankondigt. Hier zegt de mol bij Joliens vraag of hij niet aan het liegen is, "nooit". Als Gilles dat is, zou dat op zich al een leugen zijn, want hij heeft dan verkeerde stolpen aangewezen.
En dat kostuum is wel erg breed, dat is toch gewoon een voorgevormd pak, waardoor je niet weet wie er onder kan zitten. Zit er wel iemand onder, het lijkt me toch niet gemakkelijk om een tekst in te typen wanneer je daar onder zit.
astridm schreef:Twee shots is niet persé 2 takes hoor, er kunnen ook 2 cameramensen geweest zijn. Het viel mij meteen op en ik vond het raar dat het zo gemonteerd was, maar ik heb er niets achter gezocht.
Bij het eerste houdt ze haar hand boven de stolp stil, alsof ze nog nadenkt. Bij het tweede zie je een vloeiende beweging naar de stolp en opent ze hem.
Gebruikersavatar

magda.marechal17 apr 2020, 22:53

 21
Mollenjager-DT schreef:Het klopt toch wat Gilles De Coster hier zegt: Christian kan alles, behalve autorijden in een aangepaste wagen. Hij moet inderdaad ook een kleiner pak aantrekken, maar dat heeft niet persé iets met zijn dwerggroei te maken. Bart, Dorien, Alina en Jolien kunnen ook niets allemaal in dezelfde maat van pak, zoiets is op maat. En dat hij kleurenblind zou zijn, is enkel speculatie, daar is nog niets van bevestigd. En dan nog, als het zo zou zijn, er zijn ook mensen zonder dwerggroei met kleurenblindheid. Wat is daar dan oneerlijk of raar aan?

Ik snap eigenlijk ook niet goed wat je met deze post wil bereiken of aantonen? Ik maak hieruit op dat jij Christians (volgens jou) 'voordelen' oneerlijk vindt en dat hij als man met dwerggroei dus niet zou mogen meedoen aan 'De Mol'. Complete nonsens vind ik dat!
Afbeelding
Mollenjager-DT, 😲 Ik zit zelf met een beperking, laat staan dat ik nu van jou moet horen wie volgens mij, wel of niet mag meedoen aan "De Mol". Merci! :cry:
chicawah.janssen schreef:Kan iemand mij uitleggen waar ergens een gouden schotel opduikt?
chicawah.janssen schreef:Inderdaad, maar als Christian het verschil niet ziet tussen rood en groen, dan moeten ze voor hem een uitzondering maken. Nu, we weten niet of hij kleurenblind is of niet - het is gewoon een veronderstelling omdat het goedgekeurd werd.
Maar die link tussen dat groen en de mol die altijd een groen scherm krijgt is wel goed gevonden en zou in mijn ogen best wel een hint kunnen zijn hoor.

Mannekes, take it easy! Ik vind de Christian ne crème van ne gast, geweldig dat hij erin zit! 😎

chicawah.janssen Hoezo een uitzondering maken! Hij kan volgens GDC alles behalve dus dat autorijden! Kleurenblind!? Laten we dat in het midden houden? ok, maar hij mag wel door? (druiven?) Je kan dan zoveel door de ogen zien, hé! Ik bedoel enkel dat er tijdens deze proef dan veel aangepast geweest is. Vandaar die gouden schotel. (Christian - de Mol?) En wat dan met de eliminatievragen? Daar maakt het dan ook niet meer uit? Of is dat dan appelen met peren vergelijken? BTW, Ik wil hem wel zien als winnaar! Niet als Mol. 'k Had hier ergens een prachtig screenshot van hem, toen hij die champagne aan het uitgieten was op die bruiloft! Geweldig! 😃 In elk geval, I love the Christian! En "beste vrienden", we zijn hier allemaal samen om "De Mol" te zoeken. Cheers for everybody! En blijf in uw kot hé! 🙂 't Is nog niet gedaan.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT17 apr 2020, 23:43

 767  Yens
magda.marechal schreef:Afbeelding
Mollenjager-DT, 😲 Ik zit zelf met een beperking, laat staan dat ik nu van jou moet horen wie volgens mij, wel of niet mag meedoen aan "De Mol". Merci! :cry:
Net als ik jou bij je vorige post waarschijnlijk verkeerd begrepen heb, doe je dat nu bij mij zelf ook. Het was absoluut niet mijn bedoeling om jou of iemand anders te kwetsen, maar ik maakte uit jouw vorige post op dat jij vond dat Christian alles zomaar 'op een gouden schoteltje' kreeg omdat hij zogezegd veel niet zou kunnen door zijn dwerggroei. Misschien moeten we volgende keer elk dan ons best doen om onszelf wat duidelijker uit te drukken. En dat jij zelf een beperking hebt, is heel erg, maar dat kon ik niet weten. Ik heb in mijn vorige post als reactie op jou ook enkel Christian of andere mensen met een beperking proberen verdedigen...
Gebruikersavatar

Herbie18 apr 2020, 00:06

 109  Uma
Over die kronkel 'liegt Gilles?'
Als Jolien de mol is, is zij het - en zij alleen - die zichzelf naar bankroet moet leiden, ondertussen voor de kijkers de naïeve kandidate spelend. Volgens mij spreekt Gilles zoals steeds de waarheid. Saboteren is in dit geval wel heel gemakkelijk.
the view from the outside is nothing compared to the view from the inside


Nog steeds in de veronderstelling dat Jolien de mol is, zou het misschien kunnen dat in de manier waarop dit toneel in beeld is gebracht, er verwijzingen zouden zitten naar haar sabotage.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol18 apr 2020, 00:47

 287
Ik zou het wel grappig vinden moest je in de reveal-aflevering Christian Ben Crabbégewijs op een verhoogje zien staan onder dat habijt. 🙂
Gebruikersavatar

Paraceta19 apr 2020, 14:49

 717  Sven
Om nog even terug te komen op de druiven en mogelijke kleurenblindheid van sommige kandidaten:
Afbeelding
De druiven zijn rozig tegen het paarsige aan laten we zeggen. Als we dan kijken naar de verschillende geslaagde tekeningen:
Jolien: rood
Afbeelding
Christian: groen
Afbeelding
Alina: paars
Afbeelding
Dorien: blauw
Afbeelding
Zowel die van Christian als die van Dorien klopt dus zeker niet met de echte druiven (die van Alina is ook twijfelachtig). Christian heeft dus zeker geen voorkeursbehandeling gehad, is waarschijnlijk niet kleurenblind en dit is dus al helemaal geen reden om Christian extra te gaan verdenken zoals sommigen doen.

E: ik had Christiane ipv Christian geschreven, woeps
Gebruikersavatar

Jansen19 apr 2020, 14:59

 3423  Yens
Paraceta schreef:Zowel die van Christian als die van Dorien klopt dus zeker niet met de echte druiven (die van Alina is ook twijfelachtig). Christian heeft dus zeker geen voorkeursbehandeling gehad, is waarschijnlijk niet kleurenblind en dit is dus al helemaal geen reden om Christian extra te gaan verdenken zoals sommigen doen.
Niet helemaal mee akkoord: er is een verschil tussen groen (compleet andere kleur) als paars, blauw, rood die toch meer tot dezelfde "kleurfamilie" horen. Dit wil niet zeggen dat het een hint is, maar ik sluit het toch niet helemaal uit.
Gebruikersavatar

Paraceta19 apr 2020, 15:10

 717  Sven
Ik vind blauw toch ook een volledig andere kleur dan die het in werkelijkheid was; het behoort misschien tot dezelfde kleurenfamilie, maar de druiven waren absoluut niet blauw of zelfs maar blauwig.
Gebruikersavatar

Jansen19 apr 2020, 15:18

 3423  Yens
Paraceta schreef:Ik vind blauw toch ook een volledig andere kleur dan die het in werkelijkheid was; het behoort misschien tot dezelfde kleurenfamilie, maar de druiven waren absoluut niet blauw of zelfs maar blauwig.
Komt misschien omdat de meeste mensen het meestal over blauwe en groene druiven hebben. Als je niet zeker bent welke kleur te gebruiken, dan lijkt blauw me iets logischer dan groen.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21