Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle13 apr 2020, 08:29

 263
Dat is ook de reden waarom ik blijf switchen tussen Christian en Bart. Gisteren steeg Bart weer in mijn verdachtenlijstje. Zo komen we er nooit uit hé!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2020, 08:45

 8153
Mer28 schreef:Jolien is niet mijn mol, maar ik blijf het verdacht vinden hoe ze de mol zo snel geloofde
De mol had Salim een voorstel gedaan en daarbij niet gelogen. Best mogelijk dat dit Jolien een duwtje gaf.

elkemol schreef:'diner met de mol'.
Was het diner in het restaurant ook met de mol?
Het was in ieder geval met jouw mol. :mrgreen:

elkemol schreef:Bart geeft al meteen aan dat dat die tekening met het fruit niet zal lukken voor hem. Alsof hij zichzelf al verantwoordt dat hij hier zal verliezen...ook heeft hij zo de tijd om zich voor te bereiden voor de habijt weer op te zetten
Ik vond dat ook een beetje raar, maar denk dat het gewoon is omdat hij heel zeker is van zijn stuk. Bovendien is die proef misschien écht totaal zijn ding niet. Volgens mij was het voor Bart niet nodig om het habijt aan te doen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

BrianW13 apr 2020, 09:01

 1
Dit was voor mij ook wel vrij verdacht wat Jolien uitsprak (zie onderstaand, toen ze mee ging in het spelletje van de mol tijdens het diner). Verdenkt ze hierbij Bart of Christian of heeft ze het over GDC?
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2020, 09:04

 8153
lins.schkns schreef:Ik denk dat de mol sowieso verkiest om achter het raam te zitten, bovendien kan je nooit 100 procent zeker zijn om als mol de laatste kamer te bereiken, door de kamer met de prikkers met het eten. Je kan je onmogelijk voorbereiden, dat jij als mol de eerste zal zijn om door te gaan naar de volgende kamer. Er is altijd een kans dat je daar afvalt en net daar doet Christian het volgens mij subliem. Hij gaat door met de tekening maar verspeelt een paar 100 euro, mislukt bij het cactusspringen maar kan het plots wel als hij ziet dat er nog maar 2 anderen overblijven en verspeelt opnieuw wat euro’s maar gaat wel door en bij de hapjes blijft er eentje over waardoor hij afvalt en de rest van zijn pot ook nog kwijt is maar toch nog tijd genoeg heeft om zijn plaats achter het raam in te nemen.
Zoiets klaarspelen is toch volslagen onmogelijk? Hij had al ogen op zijn gat moeten hebben om te zien dat daar nog een olijfje hing. Als het werkelijk de bedoeling was van Christian om af te vallen, dan had hij dat veel gemakkelijker kunnen doen bij de cactusproef. Niemand zou het ook raar gevonden hebben, want hij moest veel hoger springen dan de anderen.
Gebruikersavatar

BeaVer13 apr 2020, 09:06

 1293  Uma
De ballon ging voor Christian wel een beetje lager hoor.
Jolien is ook een grote (de grootste van alle overblijvers), dus het zou niet fair zijn als al die ballonnen even hoog gingen.
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2020, 09:40

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Zoiets klaarspelen is toch volslagen onmogelijk? Hij had al ogen op zijn gat moeten hebben om te zien dat daar nog een olijfje hing.
Ik vond dit een vreemd gegeven. Christian kon dat inderdaad niet zien, maar Alina en Jolien wel. Het ziet er naar uit dat Alina en/of Jolien, Christian met opzet achterlaten. Is dit iets wat de mol zou doen? Je zou kunnen argumenteren dat de mol lang wil meegaan om zoveel als mogelijk geld te verliezen maar anderzijds kan het ook zijn dat Alina en Jolien, Christian met opzet hebben achtergelaten omdat ze hem net verdenken van de mol te zijn?

Ik ben op dit ogenblik er redelijk van overtuigd dat Alina de mol is, maar op basis van deze proef durf ik Christian nog steeds niet afschrijven.
Gebruikersavatar

JVL13 apr 2020, 09:45

 20
elkemol schreef:het waren volgens mij druiven, maar inderdaad niet groen
Ik vind dit wel straf aangezien er duidelijk gezegd wordt dat de kleur juist moet zijn om te slagen voor de opdracht.
Foutje van Gilles, Christian die kleurenblind is of een hint naar de mol? 🙂
Gebruikersavatar

BeaVer13 apr 2020, 09:48

 1293  Uma
Jansen schreef:Ik vond dit een vreemd gegeven. Christian kon dat inderdaad niet zien, maar Alina en Jolien wel. Het ziet er naar uit dat Alina en/of Jolien, Christian met opzet achterlaten. Is dit iets wat de mol zou doen? Je zou kunnen argumenteren dat de mol lang wil meegaan om zoveel als mogelijk geld te verliezen maar anderzijds kan het ook zijn dat Alina en Jolien, Christian met opzet hebben achtergelaten omdat ze hem net verdenken van de mol te zijn?

Ik ben op dit ogenblik er redelijk van overtuigd dat Alina de mol is, maar op basis van deze proef durf ik Christian nog steeds niet afschrijven.
Of de mol wil persé zo ver mogelijk geraken om te voorkomen dat er toch geld wordt gewonnen.

Want ik vraag mij serieus af wat Christian zou gedaan hebben indien hij het zo ver zou gebracht hebben. Hij zou toch gaan voor de verdubbelaar. Toch? Hij gaat toch altijd voor het geld? Of zou hij in deze fase van het spel toch voor zichzelf kiezen?
Als Christian niet de mol is (wat hij volgens mij dus ook niet is), dan is het een risico om hem ta laten winnen, want dan is er nog een grote kans dat hij voor het geld gaat.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2020, 09:49

 8153
JVL schreef:Ik vind dit wel straf aangezien er duidelijk gezegd wordt dat de kleur juist moet zijn om te slagen voor de opdracht.
Foutje van Gilles, Christian die kleurenblind is of een hint naar de mol? 🙂
Nog niet gedacht aan kleurenblindheid maar dat zou inderdaad de reden kunnen zijn waarom ze de verkeerde kleur toch goedkeuren.
Dwerggroei en kleurenblindheid zijn beiden genetische aandoeningen; misschien komen de 2 samen wel vaker voor.
Maar bij de eliminatieschermen zou daltonisme (rood-groen kleurenblindheid) toch wel problematisch zijn denk ik.
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2020, 09:55

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Nog niet gedacht aan kleurenblindheid maar dat zou inderdaad de reden kunnen zijn waarom ze de verkeerde kleur toch goedkeuren.
Dwerggroei en kleurenblindheid zijn beiden genetische aandoeningen; misschien komen de 2 samen wel vaker voor.
Maar bij de eliminatieschermen zou daltonisme (rood-groen kleurenblindheid) toch wel problematisch zijn denk ik.
Misschien is het wel een hint 😉. Bij Christian zijn zelfs de druiven altijd groen, verwijzend naar het groene scherm dat de mol altijd heeft. Klaartje 😲 😲 😲 .
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2020, 09:56

 8153
BeaVer schreef:Want ik vraag mij serieus af wat Christian zou gedaan hebben indien hij het zo ver zou gebracht hebben. Hij zou toch gaan voor de verdubbelaar. Toch? Hij gaat toch altijd voor het geld? Of zou hij in deze fase van het spel toch voor zichzelf kiezen?
Als Christian niet de mol is (wat hij volgens mij dus ook niet is), dan is het een risico om hem ta laten winnen, want dan is er nog een grote kans dat hij voor het geld gaat.
Ik denk dat in deze fase van het spel iedereen voor zichzelf gaat. Ook Christian (heeft hij trouwens ook aangekondigd na de skydiversproef).
Gebruikersavatar

sdz199213 apr 2020, 09:56

 66
Wat mij bij de laatste proef met het ijsbeeld opvalt is de manier waarop Jolien de hulpmiddelen inzet.
De manier waarop ze zelfverzekerd er eerst het zout op strooit vanboven en dan zonder twijfelen naar die laatste hamer grijpt en begint te kloppen.... Kan iemand bevestigen dat dit de efficiëntste manier zou zijn? De keuze om eerst voor 50 euro te gaan (het zout) en dan plotseling de duurste (hamer) vind ik zo vreemd.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 21