Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT19 apr 2020, 22:09

 767  Yens
BeaVer schreef:Maar als Bart de mol niet is, dan weet hij op dat moment nog niet wat de opdrachten inhouden. Dus dan kan hij de mol niet buitenspel zetten, want in elke opdracht kan gemold worden.
Dat is toch ook niet nodig? Als je de mol buiten spel wil zetten in een opdracht waarbij de groep gescheiden wordt, moet je sowieso bij de mol zitten. En om zoveel mogelijk informatie te verkrijgen zo vlak voor finale denk ik ook dat je dan liefst zo dicht mogelijk bij je mol bent.

elkemol schreef:Hier zien we hoe de pijl los door de verdediging van Bart gaat

Afbeelding
Dat had ik ook gezien. Christian wordt hier neergezet als de grote schuldige, maar het is Barts verdediging die hier het probleem is.
Gebruikersavatar

Mollenspeurder19 apr 2020, 22:25

 47
Jolien ook met een kleine valse glimlach wanneer Gilles na afloop van deze opdracht zegt dat de andere opdracht 1240 euro opleverde. Maar een halve seconde in beeld, maar gek.

Als zij niet de mol blijkt heeft die echt rare gelaatsuitdrukkingen en tics soms.
Gebruikersavatar

Torremolinos19 apr 2020, 22:54

 264
Klopt, het lijkt zelfs een klein beetje alsof ze in zichzelf ai! zegt. Ik wilde er een gif van maken, maar ik krijg hem niet geupload.
Gebruikersavatar

elkemol19 apr 2020, 23:03

 654
elkemol schreef:Hier zien we hoe de pijl los door de verdediging van Bart gaat

Afbeelding
Bart zegt: We offeren Alina op.
Jolien zegt tegen Alina, kom achter ons zitten...
Gebruikersavatar

Vermoljoen19 apr 2020, 23:11

 2354  Uma
De hoofdzaak was Christian (omdat hij iets kleiner is), maar als je ziet dat er achter je nog een plaats is, dan kan Alina daar toch gaan zitten. Dit is dus een kandidatenactie van Jolien, maar wel een molactie van Alina!
Gebruikersavatar

Delirivm20 apr 2020, 00:28

 101  Sven
Bedenking: waarom kantelen ze de tafel niet en laten ze Alina en Christian er niet gehurkt achter schuilen? De tafel is niet gigantisch, maar 't is wel een extra schild, dat ze in combinatie met de 2 schilden goed kunnen gebruiken.
Oh well. Geen idee of ik het daar zelf bedacht zou hebben, was wel m'n eerste gedacht toen ik ze bezig zag, maar thuis is alles makkelijker natuurlijk.
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 apr 2020, 01:09

 2354  Uma
Zo had ik het nog niet bekeken! Dat was inderdaad heel slim geweest.
Gebruikersavatar

Karageorgos_20 apr 2020, 01:13

 35  Uma
BeaVer schreef:En dan nog in Griekenland, het land van de souvlaki! 😲
GOE GESPROKEN! 😛 😉 😂

Delirivm schreef:Bedenking: waarom kantelen ze de tafel niet en laten ze Alina en Christian er niet gehurkt achter schuilen? De tafel is niet gigantisch, maar 't is wel een extra schild, dat ze in combinatie met de 2 schilden goed kunnen gebruiken.
Oh well. Geen idee of ik het daar zelf bedacht zou hebben, was wel m'n eerste gedacht toen ik ze bezig zag, maar thuis is alles makkelijker natuurlijk.
Dat was meteen ook mijn reactie die stoelen en tafel kunnen perfect dienst doen als extra schilden.
Maar in het heetst van de strijd logisch of te lang nadenken is niet evident denk ik.

elkemol schreef:Hier zien we hoe de pijl los door de verdediging van Bart gaat

Afbeelding
In de montage zie je dat Bart zegt dat Christian zich zodanig manoeuvreert dat hij alsnog geraakt wordt terwijl hij zijn schild enorm hoog houdt, vreemd... Maar dat hebben andere Mollenjagers al duidelijk getoond met een fragment van dat moment.
Gebruikersavatar

Polle de Molle20 apr 2020, 01:38

 135  Bert
17 km in 3 uur, waaronder 2km blootvoets, 2km met wat extra baggage en 6km lopen.
De gemiddelde persoon kan 4-5 km per uur wandelen, dus ik durf gerust zeggen dat je met inzet bij deze proef gerust tijd genoeg had om op tijd aan te komen. Ik denk dat het hier als mol moeilijk was om te laat te zijn. Daarom dat ik hier extra geviseerd heb op Bart en ik vond dat hij hier veel verdachte zaken doet als hij de mol is. Bart heeft hier het spel ferm in handen door verschillende redenen:

Alina heeft haar voet in de vorige aflevering verstuikt en wilt direct met haar beginnen aan de fysieke opdracht. Dit gaat niet door en er wordt voor Jolien gekozen. (Hij wou dus iemand kiezen die mss ging gefaald zijn tijdens het lopen).

Hij kiest ook niet voor Christian waarop hij anders zo happig is om mee samen te werken. Wetende dat zijn kleine gestalte een opvallende factor kan zijn in de andere proef. (Heeft invloed gecreëerd in de opdracht waar hij niets kan doen)

Hij laat Jolien anderhalve km (van de 2km) op haar voeten te laten lopen, wetende dat er een looptocht aankomt. Hij gebruikt excuses als pijn in zijn dinges en wisselt pas af wanneer Jolien hier zelf om vraagt. Wanneer hij op blote voeten loopt begint hij al direct te janken van de pijn zogezegd. (Hij heeft het Jolien dus moeilijker gemaakt hierdoor.)

Bart pusht ook om de boodschap open te doen. Vanaf hij Jolien beet heeft twijfelt ze nog aan een nadeel maar kan haar overtuigen door te zeggen dat er mss een voordeel in zat. Je ziet eigenlijk ook dat de booschap niet werd opengedaan bij deze scene, want de achtergrond is anders. Dit wil zeggen dat Bart al meerdere malen Jolien heeft proberen te overtuigen, want hij kan haar overtuigen op een ander punt in de looptocht. (20 pijlen extra)

Hij komt zelf af met het plan om volle petrol op Christian te gaan, en Alina aan haar lot over te laten. Jolien stemt hier op in door zijn assertiviteit (2000 euro weg)

Bij de boogschutters voeren ze dus hun plan uit. Roept onmiddellijk wat Christian en Alina moeten doen, maar neemt de tijd niet om uit te leggen wat er zal gebeuren. Wanneer Christian vraagt "En Alina" antwoordt Bart gewoon met "we geven er één op". Deze twee spelers weten nog steeds niet wat de bedoeling is van hun schilden. Alina zit dus eventjes lang in het open totdat Jolien pas zegt dat ze dichter moet komen voor bescherming. Bart gaat pas volledig als schild met zijn lichaam Alina beschermen eens Christian geraakt is.

Ik vond dit iets teveel acties in één opdracht als kandidaat die als pure mol acties aanzien kunnen worden.
Gebruikersavatar

Karageorgos_20 apr 2020, 01:41

 35  Uma
[quote="BeaVer"]Ik kon maar aan 1 iets denken tijdens het einde van deze opdracht:

Mij deed het hieraan denken, telkens als ik Spartaanse schilden zie... 😎 😂
Afbeelding
Gebruikersavatar

magali.dereu20 apr 2020, 07:17

 184  Sven
Polle de Molle schreef:17 km in 3 uur, waaronder 2km blootvoets, 2km met wat extra baggage en 6km lopen.
De gemiddelde persoon kan 4-5 km per uur wandelen, dus ik durf gerust zeggen dat je met inzet bij deze proef gerust tijd genoeg had om op tijd aan te komen. Ik denk dat het hier als mol moeilijk was om te laat te zijn. Daarom dat ik hier extra geviseerd heb op Bart en ik vond dat hij hier veel verdachte zaken doet als hij de mol is. Bart heeft hier het spel ferm in handen door verschillende redenen:

Alina heeft haar voet in de vorige aflevering verstuikt en wilt direct met haar beginnen aan de fysieke opdracht. Dit gaat niet door en er wordt voor Jolien gekozen. (Hij wou dus iemand kiezen die mss ging gefaald zijn tijdens het lopen).

Hij kiest ook niet voor Christian waarop hij anders zo happig is om mee samen te werken. Wetende dat zijn kleine gestalte een opvallende factor kan zijn in de andere proef. (Heeft invloed gecreëerd in de opdracht waar hij niets kan doen)

Hij laat Jolien anderhalve km (va...
Eindelijk! ik vind het absurd hoe iedereen in deze thread zo op Jolien focust terwijl Bart extreem verdacht doet! Bart heeft ook de neiging om op voorhand aan te kondigen waarom een proef misschien niet zal lukken (slecht tekenen, pijn aan zijn voet,..)