Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

schotte.jelle21 apr 2020, 07:03

 143
Dat volg ik... Bart komt hier toch wel zeer verdacht naar boven door te pushen om Alina mee te nemen... dat kan natuurlijk 2 redenen hebben: Keep the enemy close of probeer de proef te laten mislukken... of ook nog: maak jezelf verdacht... en zo blijven alle keuzes heel dubbel
Gebruikersavatar

DenEddie21 apr 2020, 07:36

 19
lars.pieters schreef: Van 20 naar 40 pijlen door Bart..
Maar daardoor kunnen ze wel reeds tactiek bepalen en sneller ingrijpen.. ze komen tenslotte net op tijd aan.
lars.pieters schreef: Bart zegt, schilden nemen en rond Christian zitten en we geven Alina op => 2.000 euro al d'office uit de pot
Tenzij zijn mol Alina is en hij er van uit gaat dat ze geraakt wilt worden en door haar te beschermen het net moeilijker maakt. Lijkt me sowieso geen slechte tactiek.
lars.pieters schreef: Je kan je ook de bedenking maken hoe weet Bart hoe groot die schilden zijn?
Je kan er wel vanuit gaan dat dat een typisch Spartaans schild is. Dat is het thema. Ik zou zoiets ook veronderstellen denk ik.
lars.pieters schreef: Dan als de kandidaten belaagd worden door de schutters hoor je Jolien zeggen tegen Alina "zet u mee achter onze schilden" dat zou een mol toch nooit zeggen want dat is 2.000 euro "redden".
Volledig mee eens.
lars.pieters schreef: Als extra reden: Bart is de kandidaat die zonder aarzelen 10.000 euro betaald voor een vrijstelling. En na het treinspel zegt dezelfde man op het moment dat de meest cruciale vrijstelling van heel de mol 2020 wordt genomen door Jolien "Goed gespeeld". Dat slaat op niks want als je zo een winnaar bent dan baal je als een stekker op dat moment.
Net daarom vind ik dit net sportief gedrag. Bart heeft van in het begin aangegeven dat zo ver mogelijk raken belangrijker is dan geld. Knap dat hij het dan ook andere spelers gunt.
Gebruikersavatar

Jansen21 apr 2020, 08:31

 3423  Yens
DenEddie schreef:...
Niet je hele post geselecteerd, maar... 200% akkoord met al jouw reacties!
Gebruikersavatar

Andy Lemmens21 apr 2020, 12:56

 70  Bert
Als Bart de mol is waarom spreekt hij dan in op Jolien 1,5 km voor het eindpunt?

Jolien: Fucking hell Bart!
Bart: I know
Jolien :Het spijt me maar ik denk echt niet dat ik het kan.
Bart: Alle komaan!
Jolien: Verdoeme he!
Bart: Nog effkes volhouden.

Beetje later...

Jolien:Sorry maar ik ben gewoon effkes in paniek.
Bart: Maar waarom?
Jolien:Ik weet het niet.
Bart:Rustig.

Als Bart de mol zou zijn,kan hij hier de opdracht toch perfect laten mislukken door Jolien niet aan te moedigen en te stoppen met lopen.
Dan zijn er geen schilden en zijn ze te laat om Christian en Alina te waarschuwen.
Gebruikersavatar

Poirot21 apr 2020, 13:17

 299
Als Bart de mol zou zijn,kan hij hier de opdracht toch perfect laten mislukken door Jolien niet aan te moedigen en te stoppen met lopen.
Dan zijn er geen schilden en zijn ze te laat om Christian en Alina te waarschuwen.
Nu twijfel ik nog meer. Bedankt :mrgreen:
Gebruikersavatar

Andy Lemmens21 apr 2020, 13:33

 70  Bert
Poirot schreef: Nu twijfel ik nog meer. Bedankt :mrgreen:
Mission accomplished :mrgreen:
Wanneer ze bij de schilden aankomen zie je Jolien languit gaan liggen op de grond,Bart beseft dat er geen tijd te verliezen valt en moedigt ze direct aan om op te staan.
Bart roept van ver "Zet die helmen op".
Lijken mij toch helemaal geen acties van een mol.
Dit gecombineerd dat hij als eerste met een koffer uit de trein stapt is voor mij DE bevestiging dat Bart de mol niet is.
Gebruikersavatar

cara.vangaever21 apr 2020, 18:59

 1
alexander.engelen schreef:Bart: “Fuck Alina”
Bart weet dat zij als mol deze opdracht zou laten mislukken.
Of Bart (als mol) wilt op deze subtiele manier al 1 iemand uitschakelen zodat er al zeker 2000 euro niet verdiend wordt, en beschermt Christian dan heel middelmatig (waardoor hij ook wordt geraakt) en zo zouden ze beiden geraakt zijn geweest. Helaas voor Bart hebben Alina en Jolien nog goed hun best gedaan en werd Alina niet geraakt..

Mollenjager-DT schreef:Een paar gebeurtenissen duwen mij hier toch weer wat dieper in mijn Alina-tunnel. Bart die expliciet aan Alina vraagt of zij deze opdracht samen zullen doen. Ik zie hier een kandidaat die zijn mol wil testen en/of buiten spel wil zetten. Wanneer Bart en Jolien Christian en Alina daarna moeten beschermen tegen de boogschutters lijkt geen van de 2 zich te bekommeren om Alina, die daar gewoon als open doelwit staat. Raar...

Ik zie het compleet anders.. Het begint al met De verdeling. Bart (als mol) weet wat er gaat gebeuren (veel lopen), de rest weet dit niet 100% zeker. Hij stuurt aan om deze opdracht met Alina te doen omdat hij weet dat Alina met haar enkel helemaal niet goed gaat kunnen lopen en de boel zwaar zou vertragen en zonder hem als mol verdacht te maken de opdracht zou mislukken.. Maar Jolien en Alina hebben hem door en blokkeren zijn ‘plan’.

Dan gaat Bart beginnen praten met Jolien over random dingen tijdens het lopen om haar moe te maken (zij heeft dit niet door en gaat er volledig in mee). Dan stuurt hij heel hard aan om die boodschap te openen (hij weet dat ze dan dubbel te pijlen gaan afschieten).

Dan stuurt wéér Bart aan om een strategie op te stellen waarin ze alleen Christian zouden verdedigen. Bart (als mol) wilt op deze subtiele manier al 1 iemand uitschakelen zodat er al zeker 2000 euro niet verdiend wordt, en beschermt Christian dan heel middelmatig (waardoor hij ook wordt geraakt) en zo zouden ze beiden geraakt zijn geweest. Helaas voor Bart hebben Alina en Jolien nog goed hun best gedaan en werd Alina niet geraakt..

In deze opdracht is er 100% maar door 1 iemand langs alle kanten gemold.. BART
Gebruikersavatar

Andy Lemmens21 apr 2020, 20:35

 70  Bert
cara.vangaever schreef:
Of Bart (als mol) wilt op deze subtiele manier al 1 iemand uitschakelen zodat er al zeker 2000 euro niet verdiend wordt, en beschermt Christian dan heel middelmatig (waardoor hij ook wordt geraakt) en zo zouden ze beiden geraakt zijn geweest. Helaas voor Bart hebben Alina en Jolien nog goed hun best gedaan en werd Alina niet geraakt..



Ik zie het compleet anders.. Het begint al met De verdeling. Bart (als mol) weet wat er gaat gebeuren (veel lopen), de rest weet dit niet 100% zeker. Hij stuurt aan om deze opdracht met Alina te doen omdat hij weet dat Alina met haar enkel helemaal niet goed gaat kunnen lopen en de boel zwaar zou vertragen en zonder hem als mol verdacht te maken de opdracht zou mislukken.. Maar Jolien en Alina hebben hem door en blokkeren zijn ‘plan’.

Dan gaat Bart beginnen praten met Jolien over random dingen tijdens het lopen om haar moe te maken (zij heeft dit niet door en gaat er volledig in mee). Dan stuurt hij heel hard aan om die boodschap te openen (hij weet dat ze dan dubbel te pijlen gaan afschieten).

Dan stuurt wéér Bart aan om een strategie op te stellen waarin ze alleen Christian zouden verdedigen. Bart (als mol) wilt op deze subtiele manier al 1 iemand uitschakelen zodat er al zeker 2000 euro niet verdiend wordt, en beschermt Christian dan heel middelmatig (waardoor hij ook wordt geraakt) en zo zouden ze beiden geraakt zijn geweest. Helaas voor Bart hebben Alina en Jolien nog goed hun best gedaan en werd Alina niet geraakt..

In deze opdracht is er 100% maar door 1 iemand langs alle kanten gemold.. BART
Je vergeet toch een paar dingen.De opdracht wordt gespeeld in Sparta.De link met spartacus is dus niet ver weg.Daarbovenop ontdekken de kandidaten al snel dat hun loop- en bergschoenen weg zijn.Dan weet je toch al dat de opdracht iets gaat zijn met lopen/wandelen.

Wanneer ze de verzegelde boodschap krijgen is het Bart die zegt :"Da's verzegeld laat dat maar dicht dan".Uiteindelijk overlegt hij met Jolien en doet ze de boodschap open.Moest hij dat niet gedaan hebben had hij niet kunnen roepen om hun helmen op te zetten en zouden ze ook nog is extra tijd verliezen om de boodschap pas te lezen bij Christian en Alina.

Moest hij bovendien Jolien niet overtuigd hebben en gepushed om toch door te blijven lopen had hij niet 1keer 2000€ kunnen laten schieten maar 2keer 2000€ en het was dan niet zijn fout geweest want het zou dan door Jolien komen.Toch perfect voor een mol.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT21 apr 2020, 21:07

 767  Yens
cara.vangaever schreef:Dan gaat Bart beginnen praten met Jolien over random dingen tijdens het lopen om haar moe te maken (zij heeft dit niet door en gaat er volledig in mee). Dan stuurt hij heel hard aan om die boodsc...
Was het niet Jolien die begon over de spaghetti? Het is trouwens gevaarlijk om te zeggen dat er '100% zeker maar door één iemand gemold is: Bart' want dat kan je niet zeker weten...
Gebruikersavatar

Jay-Lo21 apr 2020, 22:18

 1690  Sven
We zien ze gewoon praten tegen elkaar tijdens het lopen. Ik denk niet dat we te zien krijgen wie er begint. In elk geval is dat iets wat je als ervaren loper wel gemakkelijk kunt, maar in het andere geval vergt het heel veel energie als je praat terwijl je loopt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2020, 13:15

 8153
Het ging er wel heel beschaafd aan toe. Bart sprak Jolien moed in en moedigde haar aan (weer een reden waarom ik met de beste wil van de wereld niet kan geloven dat Bart de mol is). Ik heb toch even al lachend teruggedacht aan Robin en Bertrand in Zuid-Afrika...