Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ABBEEIJLKM20 apr 2020, 07:18

 27
Als de montage ons niet bedriegt waren Bart en Jolien maar op het nippertje op tijd.
Ik denk dat, de extra pijlen ten spijt, ze geen schijn van kans hadden gehad als ze ter plaatse eerst nog de boodschap hadden moeten openmaken en lezen. De boogschutters stonden al klaar en hadden waarschijnlijk de opdracht te schieten van zodra de klok op 0 stond.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh20 apr 2020, 07:58

 344  Sven
Wat mij opviel is dat Bart het al over twee schilden had voordat dit bekend was, of heb ik iets gemist en was het bij de uitleg aan Bart en co verteld?

Delirivm schreef:Bedenking: waarom kantelen ze de tafel niet en laten ze Alina en Christian er niet gehurkt achter schuilen? De tafel is niet gigantisch, maar 't is wel een extra schild, dat ze in combinatie met de 2 schilden goed kunnen gebruiken.
Oh well. Geen idee of ik het daar zelf bedacht zou hebben, was wel m'n eerste gedacht toen ik ze bezig zag, maar thuis is alles makkelijker natuurlijk.
Of gewoon op de grond laten liggen, Bart en Jolien er op en schilden bij hoofd en voeten. De pijlen kwamen van twee kanten, niet van boven dus eventueel nog onder de tafel gaan liggen en klaar.
Gebruikersavatar

Paraceta20 apr 2020, 09:13

 717  Sven
Delirivm schreef:Bedenking: waarom kantelen ze de tafel niet en laten ze Alina en Christian er niet gehurkt achter schuilen? De tafel is niet gigantisch, maar 't is wel een extra schild, dat ze in combinatie met de 2 schilden goed kunnen gebruiken.
Oh well. Geen idee of ik het daar zelf bedacht zou hebben, was wel m'n eerste gedacht toen ik ze bezig zag, maar thuis is alles makkelijker natuurlijk.
Dacht ik ook heel de tijd + ik zou sowieso ook in die hoek gaan zitten zijn, dat zijn minder kanten om te beschermen, dus ik snap niet waarom ze daar midden in dat ding bleven.
Gebruikersavatar

Poirot20 apr 2020, 09:14

 299
Het zou ook zijn dat ze het niet mogen doen. Misschien is het de bedoeling dat ze alleen de schilden gebruiken.

Of het is een molactie.
Gebruikersavatar

Delirivm20 apr 2020, 09:26

 101  Sven
Paraceta schreef:Dacht ik ook heel de tijd + ik zou sowieso ook in die hoek gaan zitten zijn, dat zijn minder kanten om te beschermen, dus ik snap niet waarom ze daar midden in dat ding bleven.
Klopt helemaal, ik zou tegen de muur zijn gaan zitten, hoek is misschien nóg beter. Of tegen het standbeeld van Leonidas aan...
Maar zoals aangehaald, in het heetst van de strijd denk je hier misschien niet aan.
Gebruikersavatar

Klaartje20 apr 2020, 11:55

 2245  Uma
Toch gewoon een paar opmerkingen in verband met die 'eindstrijd' tegen de boogschutters, los van het feit dat we hier naar de Mol aan het kijken zijn: wordt er eigenlijk goed verdedigd en goed geschoten?

Bart jongen toch, ga toch naar huis! Wat een slechte soldaat ben je toch! Hij moet Christian (en Alina) beschermen, maar wat doet de sjarel? Hij beschermt alleen zijn eigen kop met dat schild, bang als hij is om zo'n pijl tegen zich aan te krijgen! Ga met zo'n mannen naar den oorlog. Zo'n domme kloot die zijn schild niet weet te gebruiken zoals het hoort, stuur je als "kanonnenvlees" gewoon onbeschermd de vuurlinie in en laat de vijand hem maar in gruzelementen schieten, hij verdient niet beter, de lafaard.

Jolien is al niet veel beter, die is ook vooral met zichzelf bezig om geen botte pijl tegen haar eigen hoofd te krijgen en ze komt zelfs een keer gewoon achter haar schild uit piepen om te kijken. Ja, hallo!

Die boogschutters: jongens toch, gaat eerst op de kermis wat oefenen he en kom dan nog eens terug. Alina zit daar de hele tijd als een fazant in de open vlakte en geen ene boogschutter die erin slaagt om de prooi af te schieten. Stelletje amateurs! Nog een geluk dat in de "verdediging" er eentje zit die "meewerkt" door vooral zijn eigen kop te beschermen in plaats van zijn medesoldaat Christian en dat er toch ene boogschutter is die Christian met veel geluk (?) aan het been weet te raken. Waarschijnlijk had die eigenlijk op Alina gemikt of op het standbeeld van Leonidas.

Dus verdediging: een dikke nul. Aanvallers: ook beneden alle peil. Met -ei-.

Maar ja, het is hier De Mol, dus bovenstaande opmerkingen zijn totaal onbelangrijk. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Poirot20 apr 2020, 12:05

 299
Die boogschutters hadden iedereen makkelijk kunnen raken. Die schilden hielpen wel, maar er waren nog genoeg benen die raak geschoten konden worden.
Gebruikersavatar

monique.vanmaasdam20 apr 2020, 13:01

 2
Als Bart mol is, dan was het wel lief dat hij nog zo schreeuwde: Helmen op!! Zeker ondanks de F Alina. Ik vind het een kandidaatactie.
Maar Jolien liep de tocht en liet Alina schuilen achter het schild.. ook kandidaatactie.
Alina had de Loop makkelijk kunnen saboteren door met haar enkelprobleem te laat binnen te komen. Ook kandidaat?
Kortom.. geen idee
Gebruikersavatar

The hunter20 apr 2020, 14:10

 282  Uma
Klaartje schreef:Toch gewoon een paar opmerkingen in verband met die 'eindstrijd' tegen de boogschutters, los van het feit dat we hier naar de Mol aan het kijken zijn: wordt er eigenlijk goed verdedigd en goed geschoten?

Bart jongen toch, ga toch naar huis! Wat een slechte soldaat ben je toch! Hij moet Christian (en Alina) beschermen, maar wat doet de sjarel? Hij beschermt alleen zijn eigen kop met dat schild, bang als hij is om zo'n pijl tegen zich aan te krijgen! Ga met zo'n mannen naar den oorlog. Zo'n domme kloot die zijn schild niet weet te gebruiken zoals het hoort, stuur je als "kanonnenvlees" gewoon onbeschermd de vuurlinie in en laat de vijand hem maar in gruzelementen schieten, hij verdient niet beter, de lafaard.

Jolien is al niet veel beter, die is ook vooral met zichzelf bezig om geen botte pijl tegen haar eigen hoofd te krijgen en ze komt zelfs een keer gewoon achter haar schild uit piepen om te kijken. Ja, hallo!

Die boogschutters: jongens toch, gaat eerst op de kermis wat o...
😂 😂 😂 😂 😂

Zo waar! Ik heb wel Jolien 2x een beweging met haar schild zien maken om het hoofd van Christian te beschermen tegen een aankomende pijl. Maar dat zal wel eerder toeval zijn om haar eigen hoofd te beschermen 😂
Gebruikersavatar

lars.pieters20 apr 2020, 17:27

 1
Voor mij is het heel duidelijk door deze opdracht wie de mol is.
Van 20 naar 40 pijlen door Bart...
Bart zegt, schilden nemen en rond Christian zitten en we geven Alina op => 2.000 euro al d'office uit de pot
Je kan je ook de bedenking maken hoe weet Bart hoe groot die schilden zijn?
Dan als de kandidaten belaagd worden door de schutters hoor je Jolien zeggen tegen Alina "zet u mee achter onze schilden" dat zou een mol toch nooit zeggen want dat is 2.000 euro "redden".

Als extra reden: Bart is de kandidaat die zonder aarzelen 10.000 euro betaald voor een vrijstelling. En na het treinspel zegt dezelfde man op het moment dat de meest cruciale vrijstelling van heel de mol 2020 wordt genomen door Jolien "Goed gespeeld". Dat slaat op niks want als je zo een winnaar bent dan baal je als een stekker op dat moment.
Gebruikersavatar

Cadfael20 apr 2020, 17:29

 229  Uma
Het viel ook op dat Alina nog wel lang bleef zitten voor ze schuilde. Er zoefde een pijl vlak achter haar heen. Zowel Bart als Jolien hun schuld had dat geweest, omdat ze haar niet verdedigden. Maar ook dus Alina haar schuld omdat ze nier direct dekking zoekt.
Gebruikersavatar

JolienM21 apr 2020, 00:35

 1
Waarom zou Jolien, als mol zijnde, ervoor zorgen dat Alina niet meeloopt in deze opdracht? Als mol weet ze dat er een toch wel vrij intensieve loop opdracht te wachten staat. Als Alina deze opdracht met haar verstuikte enkel meedoet is de kans toch groot dat A ze niet op tijd zullen aankomen of B dat ze die laatste kilometers lopen niet kan volhouden waardoor ze geen schilden mogen gebruiken (zonder de schilden lijkt het mij zeer moeilijk om de afgeschoten pijlen te kunnen vermijden).
Als Jolien de mol zou zijn dan zou ze Alina gewoon hebben laten lopen, dus Jolien is niet de mol 😉