Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy19 apr 2020, 19:58

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding

Twee kandidaten gaan de laatste 17 km van de spartathlon lopen. Ze beginnen op een bergpad met slippers aan de voeten. Hun doel is om binnen de drie uur een verzegelde boodschap ergens in de stad Sparta af te leveren. Onderweg komt het duo drie Spartaanse beproevingen tegen waarmee ze info kunnen winnen over de plaats van bestemming en de ontvanger.

Beproeving 1: het eerste deel van de spatathlon moet één van beide renners op blote voeten lopen. Er mag wel gewisseld worden. Te winnen: Loopschoenen en het leveradres van de boodschap.

Beproeving 2: de spelers moeten twee volle watertonnen meenemen. Deze mogen ze alleen maar legen door de inhoud op te dringen. Slagen ze om de tonnen tot de volgende stop te brengen, dan krijgen ze de naam van de ontvanger van de boodschap.

Beproeving 3: het duo moet de laatste zes kilometer lopend afleggen. Als hen dit lukt krijgen ze twee schilden ter beschikking voor het verder verloop van de opdracht.

In de brief staat namelijk dat de ontvangers met 20 pijlen onder vuur zullen genomen worden. Aan de boodschappers om hen te beschermen. Maar als deze laatste de brief onderweg openen dan verdubbelt het aantal pijlen. Per ontvanger die niet geraakt wordt kan er 2000 euro verdiend worden.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/7.php
Gebruikersavatar

alexander.engelen19 apr 2020, 20:21

 14
Bart: “Fuck Alina”
Bart weet dat zij als mol deze opdracht zou laten mislukken.
Gebruikersavatar

Mer2819 apr 2020, 20:41

 302
Persoonlijk vind ik het goed gespeeld van beide Jolien en Bart. Ook hebben ze Alina en Christian goed verdedigt, al was het spijtig dat Christian geraakt werd. Wat wel verdacht is, is Bart die de boodschap wilt lezen en Jolien die het uiteindelijk goedkeurt, hierdoor werd de proef op het einde veel harder.
Gebruikersavatar

joeri.michiels19 apr 2020, 21:14

 176  Sven
Het leek me wel een test van Bart toen hij Alina mee wou laten lopen. Na vorige aflevering (haar val) zou dag misschien niet lukken. Jammer genoeg was Jolien haar antwoord voor met de vraag of dat zou lukken. Of Alina had ja gezegd en men heeft dat weg geknipt.
Gebruikersavatar

M(R)O(BBE)L19 apr 2020, 21:26

 30  Sven
Praten wanneer je loopt, is een dom idee. Heb dit zelf vaak ook al meegemaakt tijdens LO en dat is niet een goed idee.
Daarom vond ik het verdacht van Jolien dat ze opeens over pasta begon en daarover begon uit te wijden.
Gebruikersavatar

Mer2819 apr 2020, 21:28

 302
M(R)O(BBE)L schreef:Praten wanneer je loopt, is een dom idee. Heb dit zelf vaak ook al meegemaakt tijdens LO en dat is niet een goed idee.
Daarom vond ik het verdacht van Jolien dat ze opeens over pasta begon en daarover begon uit te wijden.
Bart was volgens mij degene die begon met praten, het was echter Jolien die er verder over begon uit te wijden.
Gebruikersavatar

M(R)O(BBE)L19 apr 2020, 21:42

 30  Sven
Dan nog blijft Jolien verdacht. Alle waarom zou je nu opeens beginnen uit wijden over spaghettisaus terwijl je aan het lopen bent.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT19 apr 2020, 21:53

 767  Yens
Een paar gebeurtenissen duwen mij hier toch weer wat dieper in mijn Alina-tunnel. Bart die expliciet aan Alina vraagt of zij deze opdracht samen zullen doen. Ik zie hier een kandidaat die zijn mol wil testen en/of buiten spel wil zetten. Wanneer Bart en Jolien Christian en Alina daarna moeten beschermen tegen de boogschutters lijkt geen van de 2 zich te bekommeren om Alina, die daar gewoon als open doelwit staat. Raar...
Gebruikersavatar

BeaVer19 apr 2020, 21:55

 1293  Uma
Maar als Bart de mol niet is, dan weet hij op dat moment nog niet wat de opdrachten inhouden. Dus dan kan hij de mol niet buitenspel zetten, want in elke opdracht kan gemold worden.
Gebruikersavatar

Vermoljoen19 apr 2020, 21:56

 2354  Uma
Hij kan natuurlijk wel proberen en als kandidaat is het altijd handig om bij de Mol in de groep te zitten, want dan heb je 100% de juiste info zodat je de vragenlijst juist kan invullen.