Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Paraceta21 apr 2020, 14:25

 717  Sven
Klaartje schreef:Ik heb dat gifje nu denk ik 75 keer bekeken en kan met de beste wil van de wereld niet aannemen dat Alina hier naar zichzelf wijst, zoals beweerd wordt.

Ze heeft in haar linkerhand denk ik wat wisselgeld en iets wits, ik denk het kasticket (het lijkt me een papiertje) en dat houdt ze gewoon tegen haar lichaam (tegen haar borst). Ik zie daarin helemaal geen "wijsbeweging", in de zin van "Ikke?"

Maar ja, het zal zijn zoals met veel dingen in De Mol: ik zie dingen die jullie niet zien en jullie zien dingen die ik niet zie.

Hoe lang ze is blijven staan, valt moeilijk in te schatten, want ook hier is weer serieus in geknipt.
Dat is ook mogelijk, maar haar hand lijkt wel degelijk een tikkende beweging te maken, wat apart zou zijn moest ze gewoon het ticket willen vasthouden.
Gebruikersavatar

schotte.jelle21 apr 2020, 14:27

 143
In een Alina tunnel kan je wel denken dat ze toch even voorover buigt, zich duidelijk toont van "ik ben er bij", eventjes wacht om buiten te stappen,... In real life stap je als 2de dief gedecideerd met versnelde tred buiten...
Gebruikersavatar

Tyflopontika21 apr 2020, 14:31

 121  Sven
Alina heeft een stokbrood onder haar shirt, dus die houding lijkt mij logisch.
Gebruikersavatar

Klaartje22 apr 2020, 10:41

 2245  Uma
salb schreef:Misschien interessant:

Afbeelding
Ik vind dit inderdaad een heel interessant lijstje. En vooral interessant is dat de diepvrieserwtjes op de pancarte van de score die ze op het scherm tonen plots erwtjes heten.

Ik vond het zelfs zo interessant dat er de (wellicht) laatste TNVH vóór de finale van zondag uit voortgesproten is. Wat die verborgen hint naar de ware identiteit van de Mol juist inhoudt die ik ontdekt heb in dit boodschappenlijstje, daarover lezen jullie straks alles in een nieuwe bijdrage in het intussen welbekende TNVH-topic.

Laten we alvast een tipje van de sluier opheffen als 'teaser': Alfa en Omega, het 'thema' van De Mol Griekenland, is de sleutel...
Gebruikersavatar

Cedric22 apr 2020, 12:52

 2834  Uma
Dit was veruit de beste Molpositie voor deze tweeledige opdracht, want net zoals de mensen uit de archeologieproef ook invloed hadden op de fetabeeldhouwers, hadden de winkeldieven invloed op de spartathlon. En dan valt Alina toch weer op vanuit mijn intussen als tunnelvisie te beschouwen blik op de zaken.

1. Alina haalt puur financieel het meeste geld binnen, 5 stuks voor amper 320€ (dat verdubbeld wordt naar 640€). Ze verdient zelfs algemeen het meeste geld in deze proef want ze wordt later ook niet geschoten. Goeie dekmantel, denk ik dan. Geld verdient, maar daar waar weinig geld te rapen viel. (Bij het beschoten worden verdient ze geld door de onkunde van de schutters, maar daar kom ik sebiet op terug.)

2. Bij de eerste diefstal hadden beiden best wel wat meer kunnen meenemen lijkt me. Maar goed, een studieronde kan aannemelijk zijn.

3. Een tweede keer teruggaan snap ik volledig en zelfs een derde keer ook nog, zo lang je maar telkens een andere kassa neemt. Wat ik echter niet begrijp is waarop je Christian blijft meenemen, zeker die derde keer. Als er nu één klant is die sowieso opvalt...

4. Bij het beschoten worden zit Alina nog best lang op de stoel vooraleer ze gaat dekking zoeken. Onbegrijpelijk dat de schutters haar blijven missen. Alina deed er hier alles aan om geraakt te worden, ze ging nog net niet op tafel staan en naar de schutters roepen "dude, leer mikken!". Maar goed, ze kon dat niet blijven doen natuurlijk en ging uiteindelijk toch schuilen, waarschijnlijk een zucht van opluchting slakend wanneer Christian met een lucky shot toch geraakt wordt terwijl zijzelf eigenlijk het target had moeten zijn.


Samengevat: 3420€ van de 7000€ gewonnen, waarvan 600€ door Christian en de rest door Alina. Sterk gemold dus, want het lijkt alsof ze het meeste binnenhaalde, terwijl ze eigenlijk volledig in haar molopdracht slaagde. Eén van hen beide diende minstens geschoten te worden (ook al was het uiteindelijk de verkeerde), de verdriedubbelaar werd vermeden, één winkeldief werd betrapt, het uiteindelijk gewonnen bedrag is minder dan de helft van de inzet. Perfect gespeeld.
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 apr 2020, 11:55

 2354  Uma
Cedric schreef: Eén van hen beide diende minstens geschoten te worden (ook al was het uiteindelijk de verkeerde)
Ik ben het helemaal eens met jouw analyse, behalve met dit. Het was toch juist beter dat ze Christian hebben geraakt en niet Alina? Als Alina geraakt zou worden, dan was ze verdachter geweest dan nu, want het is Christian die geraakt was en niet Alina, waardoor het inderdaad lijkt alsof ze een heel goede kandidaat was en hier heeft ze dus perfect gemold!
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2020, 12:03

 2834  Uma
Vermoljoen schreef: Ik ben het helemaal eens met jouw analyse, behalve met dit. Het was toch juist beter dat ze Christian hebben geraakt en niet Alina? Als Alina geraakt zou worden, dan was ze verdachter geweest dan nu, want het is Christian die geraakt was en niet Alina, waardoor het inderdaad lijkt alsof ze een heel goede kandidaat was en hier heeft ze dus perfect gemold!
Absoluut, zoals de proef gegaan is was het ideale scenario. Ik denk alleen niet dat de producers erop hadden gehoopt, wetende dat Christian makkelijker te verdedigen is. Mijn vermoeden is dat Alina sowieso in de winkeldiefstal moest zitten en dat zij dan zou moeten proberen geraakt te worden. Maar uiteindelijk is het nóg beter gegaan en is Christian geraakt in haar plaats.
Met "de verkeerde" bedoel ik dus "de andere persoon dan diegene die men verwachtte".
Gebruikersavatar

talpa20.0123 apr 2020, 12:16

 2
Klaartje schreef:Ik vind dit inderdaad een heel interessant lijstje. En vooral interessant is dat de diepvrieserwtjes op de pancarte van de score die ze op het scherm tonen plots erwtjes heten.

Ik vond het zelfs zo interessant dat er de (wellicht) laatste TNVH vóór de finale van zondag uit voortgesproten is. Wat die verborgen hint naar de ware identiteit van de Mol juist inhoudt die ik ontdekt heb in dit boodschappenlijstje, daarover lezen jullie straks alles in een nieuwe bijdrage in het intussen welbekende TNVH-topic.

Laten we alvast een tipje van de sluier opheffen als 'teaser': Alfa en Omega, het 'thema' van De Mol Griekenland, is de sleutel...
Excuseer mij. Zou iemand mij kunnen toelichten wat TNVH precies betekent?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2020, 12:22

 8153
talpa20.01 schreef:Excuseer mij. Zou iemand mij kunnen toelichten wat TNVH precies betekent?
Totaal Nutteloze Verborgen Hints.
De rubriek vol molumns van onze forumcoryfee Klaartje.
Zie:

viewtopic.php?f=85&t=4054