Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Poirot20 apr 2020, 09:25

 299
salb schreef:Misschien interessant:

Afbeelding
Is dit het handschrift van GDC? Zo niet kan het het handschrift van de mol zijn... 😛
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 apr 2020, 10:15

 2354  Uma
Dan zien we in de laatste aflevering de Mol een boodschappenlijstje maken 😉 Eigenlijk zou het nog wel kunnen, maar het is toch wel een beetje gevaarlijk, want ze zullen elkaars handschrift wel een beetje herkennen, niet?
Gebruikersavatar

Poirot20 apr 2020, 10:20

 299
De mol kan ook een ander handschrift oefenen. Het is niet moeilijk om letters een beetje anders te schrijven. Maar ik denk toch dat GDC het lijstje heeft geschreven.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2020, 11:38

 8153
Ik vind het raar dat ze
- niet de eerste keer meer gestolen hebben.
- niet eerst alle kleine spullen gestolen hebben (Christian steekt de 2de keer al een pizza (!) onder zijn kleren).
- nog een 3de keer naar binnen gegaan zijn.
Dat twee toeristen nog een tweede keer naar binnen gaan, is best mogelijk. Ze kunnen iets vergeten zijn. Maar drie keer naar binnen? Dat wekt toch argwaan? Vooral omdat Christian opvalt door zijn beperking.
Jay-Lo schreef:Maar waarom bleef Alina niet bij Christian? En waarom hield het personeel haar niet ook tegen? Ze waren toch samen, dat zou toch wel duidelijk moeten zijn.
Ik vind het helemaal niet abnormaal dat ze niet samen bleven. Als wij op reis naar de supermarkt gaan (thuis gaan we nooit samen), verdelen wij ook de aankopen onder elkaar opdat het sneller vooruit zou gaan (in een winkel die je niet kent, moet je altijd langer zoeken naar wat je nodig hebt en op reis zijn er wel leukere dingen dat eten gaan kopen).

david.vierstraete schreef:Zou het kunnen dat we in de reveal aflevering zien hoe Alina een winkelbediende aanspreekt en zegt dat die “kleine “aan het stelen is! Ze liepen niet constant samen zag ik.
In theorie zou dat kunnen, maar in de praktijk zou dat toch raar zijn? Ze horen duidelijk samen: 2 toeristen die samen binnenkomen, samen langs de kassa passeren en samen naar buiten gaan. Als dan de ene gaat zeggen dat de andere aan het stelen is, dan is dat toch wat eigenaardig?
Gebruikersavatar

schotte.jelle20 apr 2020, 11:48

 143
Uiteraard hadden ze de eerste keer ( en ook de 2de ) meer moeten proberen stelen.
Maar het is absoluut niet raar dat ze nog een 3de keer binnen gaan, aangezien ze niks te verliezen hebben...
Ze moesten dus wél binnengaan, en moesten zich ( voor de mol althans ) laten pakken om de 3-dubbelaar te vermijden...

Ik acht het toch niet onmogelijk dat Alina, in een soort van wanhoopsdaad, Christian verlinkt heeft...
Het personeel zou dan kunnen besluiten: "die is eerlijk" en haar laten gaan...
Mensen zijn op dat vlak zéér naïef
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2020, 11:51

 8153
Dat was eigenlijk wel raar: als ze gepakt werden waren ze niet alles kwijt.
Gebruikersavatar

schotte.jelle20 apr 2020, 11:52

 143
Klopt, vond ik een bizarre insteek en duidelijk erin gestoken om de pot ietwat te spijzen, zonder dat het téveel wordt.
Je kan dus enkel mollen door veel terug te gaan, of meteen al overduidelijk uzelf / uw collega te verraden...

Maar voor televisie moesten ze eerst wat succesvol stelen, anders heb je geen beelden
Gebruikersavatar

Klaartje20 apr 2020, 12:09

 2245  Uma
Jay-Lo schreef:Maar waarom bleef Alina niet bij Christian? En waarom hield het personeel haar niet ook tegen? Ze waren toch samen, dat zou toch wel duidelijk moeten zijn. Ze kan gewoon naar buiten wandelen met dat stokbrood. Daar gebeurden rare dingen.
Omdat die man van de camerabewaking enkel Christian iets heeft zien stelen waarschijnlijk. Trouwens, waarom zou die man ervan uitgaan dat die blonde vrouw bij die wel erg kleine man hoort, als hij ze niet samen iets heeft zien stelen?
Gebruikersavatar

Poirot20 apr 2020, 12:14

 299
Omdat die man van de camerabewaking enkel Christian iets heeft zien stelen waarschijnlijk. Trouwens, waarom zou die man ervan uitgaan dat die blonde vrouw bij die wel erg kleine man hoort, als hij ze niet samen iets heeft zien stelen?
Omdat ze ook samen de winkel uit lopen. Dat kan ook toeval zijn, maar het is wel logischer dat je ook degene die naast die dief loopt meeneemt. Gewoon voor de zekerheid. Winkeldieven zijn meestal niet alleen. Meestal zijn ze met z'n 2en bezig. Als je in een winkel werkt, wordt dat je vast wel verteld.

Als mensen elkaar niet kennen, blijven ze ver van elkaar uit de buurt. Christian en Alina liepen dicht bij elkaar. Ik zie mijzelf ook niet zo dicht bij iemand staan in een winkel (zeker niet in deze tijd)
Gebruikersavatar

Klaartje20 apr 2020, 12:16

 2245  Uma
Poirot schreef:Is dit het handschrift van GDC? Zo niet kan het het handschrift van de mol zijn... 😛
Honderd procent zeker een vrouwenhandschrift. Waarschijnlijk het handschrift van een van de vrouwelijke crewleden. Als het het handschrift van Alina zou zijn, had Christian dat wel herkend, vermoed ik, want hij zal haar al wel in haar boekje hebben zien schrijven.
Gebruikersavatar

PJMBLT20 apr 2020, 12:20

 14  Uma
schotte.jelle schreef:Uiteraard hadden ze de eerste keer ( en ook de 2de ) meer moeten proberen stelen.
Maar het is absoluut niet raar dat ze nog een 3de keer binnen gaan, aangezien ze niks te verliezen hebben...
Ze moesten dus wél binnengaan, en moesten zich ( voor de mol althans ) laten pakken om de 3-dubbelaar te vermijden...

Ik acht het toch niet onmogelijk dat Alina, in een soort van wanhoopsdaad, Christian verlinkt heeft...
Het personeel zou dan kunnen besluiten: "die is eerlijk" en haar laten gaan...
Mensen zijn op dat vlak zéér naïef
Zou het wel heel coole wanhoopsdaad vinden anders. Dat zijn de soort mollenstreken die ik enorm leuk vind.
Gebruikersavatar

Klaartje20 apr 2020, 12:23

 2245  Uma
Poirot schreef:Omdat ze ook samen de winkel uit lopen. Dat kan ook toeval zijn, maar het is wel logischer dat je ook degene die naast die dief loopt meeneemt. Gewoon voor de zekerheid. Winkeldieven zijn meestal niet alleen. Meestal zijn ze met z'n 2en bezig. Als je in een winkel werkt, wordt dat je vast wel verteld.

Als mensen elkaar niet kennen, blijven ze ver van elkaar uit de buurt. Christian en Alina liepen dicht bij elkaar. Ik zie mijzelf ook niet zo dicht bij iemand staan in een winkel (zeker niet in deze tijd)
Mja, in het echt gaat het meestal zo, al kan ik niet uit eigen ervaring spreken. Anderzijds is het waarschijnlijk ook wel een regel dat je als bewakingsagent enkel mensen mag tegenhouden van wie je zeker bent dat ze gestolen hebben. Als de man die voor de camera's zit enkel Christian iets heeft zien stelen en Alina niet, heeft hij eigenlijk geen bewijs om ook haar aan te houden.

Ik vond wel dat die twee dat heel goed hebben gedaan ofwel is het een bewijs dat iets stelen in een Griekse supermarkt een fluitje van een cent is. Laten we het erop houden dat Christian en Alina redelijk goede kruimeldieven zijn. 🙂